Minä en tahdo joukkueeni olevan HMV!

• 23 970
  • 118

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Viestin lähetti Peoplez
Olen varmaan ajatuksinani yksin kun sanon että olen tyytyväinen nykytilanteeseen. Toki sinne muutama fyysinenkin kaveri mahtuisi lisää mutta itse tykkään taitokiekosta. Jotkut sanoo sitä neppailuksi, kynäilyksi. Silloin kun itse pelasin pikkupoikana jääkiekkoa olin muita päätä pidempi mutta tykkäsin aina nimenomaan taitokiekosta, pelinrakentelusta ja maalinteosta.

Mutta katsellaan jos ensi kaudeksi Junno ja kumppanit hommaisivat niitä kaappeja niin loppuis tää kärppäfanien ainainen valitus. Mutta mielenkiintoinen keskustelu sinänsä.

Huoh, olet käsittänyt aivan väärin, kuten moni muukin. Ei kukaan halua taitokiekosta tai vauhdikkaasta pelistä LUOPUA, vaan LISÄTÄ siihen hieman FYYSISYYTTÄ, VÄRIÄ ja LUONNETTA. Eivät nämä asiat sulje toisiaan poissa. Ei kukaan halua Kärppien olevan "sika-IFK", "puskutraktori-Tappara" jne. Nyt puhutaan vaan tuotteen jalostamisesta oikeaan suuntaan, ettei käy Jokerit, eli joukkue häviää normaalikannattajan ulottuvilta ja niin, ettei Kärpät tuota minkäänlaista tunnetta kannattajalleen.

Peoplez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Okei hyviä pointteja. Mutta tuntuu että toi kriittisyys menee välillä vähän yli. Koska kyllä meiltä niitä duunareitakin löytyy ja kaksinkamppailuja myös voitetaan. Toki olen voinut olla katsomassa ne väärät pelit :)

Siitä olen tyytyväinen että nää meidän taitopelaajat ei ole mitään diivoja vaan tuntuu että koko joukkue tekee tällä hetkellä hyvin duunia, myös sitä likaista. Hyvänä esimerkkinä vaikka nuo tsekit.

JPL

Jäsen
Erinomainen aihe Zambonimieheltä. Paljon samoja ajatuksia, joita olen yrittänyt kylvää kaikkien Kärppiin liittyvien jorinoideni aikana. Itselläkin on koko ajan vahvempi tunne, että Kärpissä ollaan menossa pahasti peppu edellä kuuseen. Joukkuetta on rakennettu määrätietoisesti taito- ja vauhtijoukkueeksi, mikä on hyvä asia. Mutta nyt näyttää siltä, että olemme menettämässä loputkin fyysisen pelin taitajamme joukkueesta (Aarnio, Juntunen ja Sihvonen -- kyllä... Soosi on fyysisen pelin taitaja). Mielenkiinnolla seuraan, millaisia pelaajia joukkueeseen tullaan hankkimaan. Pahoin pelkään, että joukkue tulee muuttumaan yhä enemmän Jalosen näköiseksi.

Siitä olen eri mieltä, että Kärpät olisi tällä hetkellä HMV. Joukkueessa on erittäin värikkäitä persoonia, mutta siitä puuttuu lähes täysin yksi jääkiekon tärkeä osa-alue, nimittäin taklaukset. Kaksinkamppailuissa joukkue on hyvä, samoin kuin maalinedustan siivoamisessa. Mutta rehellisissä taklauksissa jäämme jokaiselle vastustajalle kakkoseksi. Taklaukset ja niistä aiheutuvat tunteet ovat todella vähissä. Raksilassa hurrataan nykyään taklaukselle, mitä ei muualla välttämättä sanota edes taklaukseksi - niin harvinaista se on. Kärpissäkin on koviin niitteihin pystyviä pelaajia, kuten Bume, Lehtonen, Aarnio jne... suurin syy niiden puuttumiseen on se, että joukkueen peli perustuu täysin todennäköisyyksiin ja siihen, että pelaajat eivät pelaisi itseään ulos tilanteista. Tokihan se on mukavampi voittaa, kuin hävitä. Silti katsoisin paljon mieluummin kovan avojääpommin, millä puolustaja pelaa itsensä ulos ja vastustaja jää keräilemään rojujaan, vaikka vastustaja pääsisikin siitä yv-hyökkäykseen.

Tappelut - mitä niistä nyt sanoisi? Hyvä, että turhiin tappeluihin ei lähdetä mukaan. Mutta melko naurettavaa sekin on, kun vastustaja haastaa ja toinen luikkii maila koipien välissä vaihtoaitioon. Jos on syytä ottaa matsi, niin silloin otetaan, eikä siitä joukkueen sisällä rangaista. Minkäänlaista epäurheilijamaisuutta en halua. Pidän pahempana epäurheilijamaisuutena mailalla ranteeseen lyömistä, kuin nyrkillä naamaan. Huitomalla vastustajan kausi voi olla ohi, tappelusta tulee huilia pahimmillaan pari ottelua.

Kärpät saakin nyt erinomaisen mittarin sille, riittääkö joukkueen fyysisyys kun vastaan tulee joukkue jonka fyysisyys on aivan eri tasolla kuin Kärppien ja joka kuitenkin osaa pelata ja tehdä maalejakin. Minulla on vahva tunne siitä, että Kärppien nykyinen pelaaminen ei tule riittämään Lukkoa vastaan. Voi olla, että olen väärässä, mutta jos Tappara onnistui yhdessä ottelussa pitämään Kärpät pois maalintekosektorilta ja joukkue ei saanut maaliakaan aikaiseksi, Lukko tulee tekemään tämän saman useammin. Lukko on lähes yhtä nopea ja taitava joukkue, kuin Kärpät. Mutta Lukko on paljon fyysisempi ja maalivahtipelikin kääntyy hienoisesti Lukolle. Erittäin mielenkiintoinen sarja tulossa siitä ja tämä tulee varmasti näyttämään Kärpille senkin, onko linja oikea. Ja vaikka joukkue voittaisikin sarjan, saamme siitä hyvän indikaation siihen, riittääkö joukkueen nykyinen kokoonpano taisteluun tämän tasoista joukkuetta vastaan.

HPK ja Jokerit ovat aivan erilaisia joukkueita ja uskoisin, että Kärpät olisi selvittänyt molemmat näistä välierissä. Lukko on joukkueena selvästi pahin.

Viimeksi muokattu:

kymppipaita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AcOulu, Liverpool, Barca
Joukkueessa on Aarnio, joka taklaa kaikkea mikä liikkuu. Tenkrat, jonka nopeus ja liike saa vastustajan paniikkiiin.
Ujcik, joka pyörii ja kahvittaa kaikki niin halutessaan. Niinimaa, joka on joko hasardi tai varma viivamies ( näkemyksestä riippuen). Bume,joka ei anna periksi missään tilanteessa. Lelu, "näkymätön" uurastaja, pommeja ja ratkaisumaaleja. Tappara sarjassa moni ukko heittäytyi kiekon eteen niin Janne kuin Pikukin. En usko etteikö se sama jatkuisi. Meidän pitää nyt vain uskoa omiimme ja kannustaa heitä. Meidän Joukkue ei ole HMV.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Muuten hyvä, mutta ainakin minun käsittääkseni tässä haistellaan jo tulevaisuuden tuulia. Ei ole kyse hetkestä nyt ja tässä, vaan ensi kaudesta, sekä siitä seuraavista.

Ensi kaudella, esimerkiksi Aarnio on lähdössä? Boumedienne? Lehtonen ainut taklaaja sitten ensi kaudella? Juntunen on flegmaattinen, sekä mahdollisesti vielä lähdössä.

Runkosarja tuppasi olemaan hengetöntä, ja jos fyysisyys vielä tuosta viedään, miten lie ensi kausi?

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Allekirjoitan.

Ensi kaudeksi on Kärpissä tapahtumassa kenties suurempi remontti kuin pitkään aikaan. NHL:n tulevaisuudesta riippuen jopa kymmenen pelaajaa vaihtaa maisemaa, mikä on aika iso määrä. Näistä pelaajista todella kovan luokan menetyksiä ovat Niinimaa, Boumedienne ja Jokinen (lähtö on aika varma, jos NHL alkaa).

Sitten näiden nelosketjun miesten (Aarnio, Juntunen, Lotvonen) tilalle tulee hankkia fyysisyyttä lisää. Aarnion taklauksetkin ovat jääneet tällä kaudella puuttumaan, niitä ei enää tule.

HMV-kiekkoa, hmmm? Ei täysin pidä paikkaansa, mutta siihen suuntaan ollaan menossa. Halutaanko asialle tehdä jotain, vai luotetaanko sokeasti siihen, että yleisö tulee illasta toiseen katsomaan tunteetonta höntsäilyä? Siinä asia, joka pitää ratkaista.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Allekirjoitus

Viestin lähetti kymppipaita
...En usko etteikö se sama jatkuisi. Meidän pitää nyt vain uskoa omiimme ja kannustaa heitä. Meidän Joukkue ei ole HMV.

Ei hel... Olisit pysynyt siellä KFC:n puolella.

JPL tuossa ylhäällä kirjoitti juuri niitä ajatuksia mitä itsellä on.

Mielipiteitähän saa olla ja kyllä tässä melkoista HMV-kiekkoa esitetään tällä hetkellä oululaisille. Syksyllä kiinnostusta riitti NHL-vahvistusten myötä. Nylanderiakin oli hauska seurata aikansa, sirkushuveja kansalle. Keväällä nämä eväät vain oli jo syöty. Moni tuntui odottavan vuoden vaihteessakin fyysisen maalineduspelaamisen taitavaa NHL-vahvistusta tänne ennen siirtorajaa. Nyt samanlaisia toiveita odotetaan ensi kaudelle. Taklausvoimaa joukkueessa olisi ihan kohtuudella nytkin, mutta siihen peliin ei lähdetä, eikä lähdetty. Jälleen muistelen muutamaa näkemääni viime kauden peliä, joissa Kärpät käytti taklaamista aseena, kun vastustaja yritti laumauttaa Kärppien peliä sillä. Kärpät vei nämä pelit väsyttämällä vastustajan taklaamalla ja pelaamalla laajalla materiaalilla. Ne tuntuivat taisteluvoitoilta ja toivat tunnelmaa jopa Ässä-peleihin.

Kärpät-Lukko

Lukko tulee olemaan todellinen mittari Nokka-kiekolle. Tappara oli niin pahasti vastaan tulija liikkeessä, asenteessa, kaikessa. Maateriaalin leveydellä voidaan ottaa sarjan voitto Lukkoa vastaan, mutta uskon, että viimeiseen otteluun mennään, jossa sitten juuri tämä leveys näkyy.

Nokka puhuu paljon sota-alueelle menosta. Tappara-sarjan viimeisessä pelissä sinne sitten mentiin yhdellä tai kahdella -- nollaa vastaan. Tapparan peli oli niin totaalisen sekaisin, että harhakuva suoraviivaisesta maalille menosta sokaisi lähes minutkin. Lukolla siellä p-pisteen ja maalin välissä on pari järkälettä siirrettäväksi - mm. Gill, Pettinen, Hämäläinen, Porkka, Purontakanen. Lisäksi Rautakorven nöyrät palvelijat ohjaavat pelin todella hyvin kulmiin ja sinnehän Nokkakin pelin "haluaa". Lukko vain ei - HIFK-sarjaa nähneenä - lähde juoksemaan Kärppien kulmamyllyyn kiekon perässä vaan pelaa rauhallisesti omaa Rautakorven peliä. HIFK:lla oli omassa sarjassaan peli hallussa, mutta Lukko rankaisi vastahyökkäyksin kovalla viimeistelyllä. Mielenkiintoinen sarja siis tulossa. Liike vastaan tiukka oman pään peli.

Taitokiekko

Olemalla nopeampi kuin muut saat tilaa sekä aikaa. Tähänhän Kärppien juniorimyllyn tuottamat pelaajat pääasiassa perustuvat. Muutama helmi tulee sitten aina vuosikymmenessä, kuten Ruotsalainen, Pirjetä, Viuhkola, Hyvönen, Niinimaa..., joilla on muitakin ominaisuuksia kuin polkukonemaiset jalat.

Reksan pistin siksi listaan, että kaverin huikea laukaus ja pitkät avaavat syötöt jäävät liian usein luistelun hehkuttamisen varjoon. Lisäksi häntä jotenkin pidetään oululaisen kiekkoilun henkilöitymänä, mutta Reksan valmentamaan kiekkoon kuuluvat myös taklaukset ja periksiantamattomuus.

Pitääkö taitokiekko termin sulkea pois taklaukset ja iskujen vastaanottamisen? Tuntuu, että monen taitokiekkomantraa hokevan mielestä pelin pitäisi olla pihakiekkoa, jossa kiekkoa kuskaillaan ympäri kenttää omassa lavassa ja jos jonkun maila iskee vähän nilkkaan on tapahtunut synneistä suurin.

Hienot harhautukset ala Pesonen, nopeat pyrähdykset ala Tenkrat, kiitos näistä. Brad Smythmaiset irtokiekkoon vaikka mahallaan liukuen -esitykset ja Pasi Nielikäismäiset vastustajan pakille paskat housuun turauttavat ja päätylaudoitusta soittavat taklaukset huutavat poissaoloaan tällä hetkellä. Ja se pakoon luikkiminen... En viitsi edes sanoa. Hirvi oli tässäkin suhteessa äijä. BA antaa koko joukkueelle kolme lammasta ja yhden iloisen auringon Dicksonin iloksi bonuksena hymyilemään.

Valmentaminen

Monella on huulilla pelaajamateriaalin riittämättömyys halutunlaiseen peliin. Itsekin olen ollut paljon niillä linjoilla, mutta jos mietitään viime kauden porukkaa, joka pelasi ajoittain suhteellisen fyysistäkin kiekkoa, niin enemmän heittäisin palloa Nokalle, jälleen. Pullopersekiekko, jossa pyöritään kulmissa ja pelätään kiekonmenetyksiä kuin ruttoa ei paljon naurata. Jääkiekon näyttävyys on viety oululaisyleisöltä, kun pelin kääntäminen on muuttunut hitaiksi lähdöiksi omista eikä fyysisyydestä ja suoraviivaisuudesta ole tietoakaan. Uusi Liiga-aika on Nokkaan saakka ollut juuri nopeaa pelin kääntämistä, mihin tämä jalat jalat -runkomateriaali on kuin luotu.

Nokan ajatuksissa se fyysisyys on turvallisempaa pitää maalinedustalla ja siitä kiitos, että oman maalin edessä pelataan nykyisin ihan ok. Vielä pari kautta sitten mailatkin tahtoi jäädä pitämättä maalin edessä. Tosin joukkueen kasvaminen parhaaseen pelaajaikään on tapahtunut sitä myöten mitä pidempään Liigaa on jälleen tahkottu. Lehtonen, Kukkonen, Jaakola ja Palomäki ovat jo keskivertoa kokeneempia SM-Liigapakkeja.

HMV

Niin monen asian summa tämä tylsyys on. Joukkue on vain nyt sellainen balleriinalauma, että ei jaksa sytyttää! Mestaruusähkyä? -Varmaan vähän sitäkin. Liikaa pelejä paljon heikompia vastaan? -Ehkä vähän sitäkin. Pussy-Eero koheltamassa? -Ehkä vähän sitäkin.

Toivottavasti voitetaan mestaruus, mutta vielä enemmän toivon, että Kärpät-Lukko sarjasta tulee kunnon kapina.

Viimeksi muokattu:

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
mä en enää usko silmiäni

Menee hieman off-topic mutta mun on nyt pakko avautua luettuani tämän ketjun.

Kärpät voittaa runkosarjan, JYRÄÄ itse TAPPARAN ja pelaa taas välierissä MESTARUUSvuoden jälkeen mutta jengi (kannattajat) itkee, itkee ja itkee.

"Junno sitä, Jalonen tätä, nyyh nyyh, ei kunnon NHL- vahvistuksia, nyyh, Lukko on fyysisempi, nyyh, Kärpät ei taklaa, nyyh, Mikki-Hiiriä, nyyh, Raksilan yleisö on hiljaa..."

No ei se mitään. Kyllä minäkin omaan juuret Pohjois-Suomessa ja tiedän mistä tämä negatiivinen, itsetuhoinen asenne (valmistaudu elämässäsi pahimpaan niin ei tule pettymyksiä) juontaa juurensa mutta ottakaa nyt jo ote itsestänne ja viekää Kärpät mestaruuteen voittaja-asenteella (vrt. HIFK johon fanipiireissä uskottiin viime tippaan asti)!!! Jokaisesta organisaatiosta löytyy parannettavaa mutta keskimäärin te ette pysty edes nauttimaan silloin kun menee lujaa vaan odotatte koko ajan jotain parempaa ja hienompaa.

Niin ja olen itsekin Kärppien kannattaja ja USKON mestaruuteen ja sanon sydämestäni että tässä on PARHAITEN hoidettu jääkiekkoseura Suomessa tällä hetkellä niin taloudellisesti, valmennuksellisesti kuin pelillisestikin.

Jos Lukko voittaa ensimmäisen pelin niin älkää nyt vaan sitten alkako itkemään täällä yhden hävityn matsin vuoksi että "siinä meni mestaruusmahdollisuudet- Nokka-Jaloselle kenkää" (näen tämän jo sieluni silmin) vaan raivon ja kannatuksen on oltava tuolloin VIELÄKIN KOVEMPAA seuraaviin peleihin!!!

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kiljander, jos vaikka vaivautuisit lukemaan nuo aiemmat viestit? Pelkkä silmäily ei riitä.

On olemassa ketjut tuolle "j33, kärpät on best" bullshitille, ne ovat tuolla KFC:n forumilla. Sekä täällä jatkoaika.com:llakin, on omat ketjunsa tuolle kannustukselle sekä siitä keskustelemiselle. Kannattaa myöskin ymmärtää se, että vaikka ihmiset täällä ihan asiasta puhuvat, etteivät pidä tuotteesta tällä hetkellä, se ei tarkoita sitä, etteikö joukkuetta edelleen kannattaisi!

Tässä ketjussa oli tarkoitus puhua Kärppien fyysisyydestä, sekä tietenkin tulevaisuudesta. Ennen kuin tännekin alkoi ilmaantua lukutaidottomia/ajatustoiminnaltaan riittämättömiä kommentoijia.

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
No okei. Tartuin asiaan sattumalta juuri nyt koska olen jo pitkään ihmetellyt kuinka oululaiset kuluttajat voivat tähän huipputuotteeseensa olla tyytymättömiä. Toki parannettavaa ...ja kritiikkiä... pitää myös löytyä mutta Kärpät (valmetaja etupäässä) saa sitä aivan kohtuuttoman määrän mielestäni. Itselläni tuli vain mitta täyteen juuri tämän ketjun kohdalla (siitä off-topic kommentti ja lisään vieläpä tähän pahoitteluni- SORRY).

Kuten kai jo selväksi tuli niin minä katson mielelläni joukkueeni tekevän maaleja ja voittavan pelejä (mutta yritän myös pakon edessä ymmärtää fyysisemmän pelin perään kuuluttajia- jos mikkihiireilyllä tulisi peleissä dunkkuun niin totta kai olisin itsekin vihainen). Yritä ymmärtää.

JPL

Jäsen
Bladder: M.Purontakainen on loukkaantunut, eikä pelaa enää tällä kaudella. Iso mies tokkiinsa silti.

Kiljander: Jos kritisoidaan järjellä eikä tunteella, niin ainakin allekirjoittanut odottaa myös puolustelut samantasoisina. Jos sinun näkemyksesi mukaan Kärppien fyysisyys ja pelin tunnetaso ovat hyvällä tasolla, niin ole hyvä ja perustele kantasi, niinkuin kaikki muutkin. Tuommoinen soopa on sama jättää KFC:n puolelle.

Kun kerran keskustelu ei mene siihen suuntaan kuin aloittaja halusi.. niin jatka sen syöksemistä yhä enemmän sivuraiteilleen.

Mielestäni kärpät ei myöskään ole HMV. En usko, että ensi kaudellakaan. Vaikka itse kovuutta rosteriin haluankin lisää, niin silti olen ehdottoman varmasti sitä mieltä, että ihan sama mitä tapahtuu rosterissa ja valmentaja osastolla, niin se ei varmasti kaikille kelpaa. Edelleen vituttaa se, että jos joku tohtii olla joskus erimieltä, niin heti hän on säälittävä tjms. jonka pitäisi kirjoitella jonnekin muualle.

Pitäkää palettinne, itse siirryn kannattamaan ´Kyröskosken Pärskettä.

Mokela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Annetaan joukkueelle krediittiä, kun siihen kerran aihetta on.

Mielestäni Kärpät pelaa nyt poffeissa(viimeiset 4 ottelua) juuri sitä kiekkoa, mitä minä haluan nähdä. Perkele, jätkäthän on alkanu taklaamaan. Jarrukenttä on juuri sitä mallia josta minä pidän. Puolustava centteri + 2 pommittajaa. Soosi on tehokkaasti vaimentanut vastustajan syömähampaat ja ottaa helvetin tärkeitä aloitusvoittoja. Great!

Runkosarjassa höntsäiltiin ajoittain ja säästeltiin, mutta silti voitettiin. Poffeissa sitten alettiin pelaamaan. Oma maalinedusta putsataan upeasti Bumen, Lehtosen, Niinimaan ja Kukkosen toimesta(tämä osa-alue ollut tosin koko kevätkauden kunnossa). Ladotaan nättejä maaleja illasta toiseen ja Bäkki ottaa todellisia haamukoppeja. Bume hoitaa jutustelut vastustajien "kovanaamojen" kanssa jne. Junnon sanoin: "Hei jätkät, tää on hieno juttu hei".

Nokalta hieno työnnäyte toistaiseksi. Ei kuitenkaan nuolaista vielä.

Jokatapauksessa peli menee koko ajan parempaan suuntaan sekä tuloksellisesti, että myös viihdyttävyysarvoiltaan.
Toivottavasti suuntaus pysyy.

Mielipidettäni en silti ole muuttamassa runkosarjan pelien osalta. Myös sinne kaivataan näitä paljon puhuttuja "muita jääkiekon elementtejä". Play-off kevät kuitenkin on ollut aivan toista menoa.

Pakollinen valitus: - Somer-Eero pois pelaavasta kokoonpanosta, kiitos. Minkälaisen paikan se tarttee, että maalin sais tehtyä?

-jiji-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minä olen myös kohtuu tyytyväinen nykyiseen joukkueeseen. Se on minun mielestä fyysinen oikealla tapaa. Jaksaa painaa täysillä ja kovaa koko matsin ja jatkoerät päälle. Muutenkin hieman huvittaa tuosta fyysisyydestä jauhaminen. Nykyään se tuntuu tarkoittavan yksyhteen maalineduspoikittaiseen/tappeluun/painiin kykenevää kaveria. Siis mediassa, ei täällä. Eikö esim. Viuhkola näyttänyt aikamoista fyysisyyttä aprillipäivänä tekemällään maalillaan punnertamalla väkisin pitelyistä huolimatta "pahantekoon"? Puhumattakaan siitä edellisestä maalista. Joskin Smythiä on edelleen ikävä silti.

Mutta kyllä, taklauksia, puhtaita sellaisia, lisää. Nykyinenkin porukka näyttäisi siihen pystyvän, mutta jotenkin se pelaajilta tuntuu aina unohtuvan välissä. Tappeluita en missään muotoa haluaisi mihinkään matsiin, ne ei minun mielestä kuulu jääkiekkoon. Niille on olemassa omat lajinsa mutta ei siitä sen enempää. Tuo jääkoneenkuljettajan esimerkki ECC:n matsista oli mainio. Asenne-erot maantieteellisesti tuntuvat olevan valtavat, sillä minä tunsin suunnatonta ylpeyttä siitä, että kärppäläiset pitivät päänsä kylmänä ja miehet kentällä myös seuraavaan matsiin eivätkä lähteneet "vastustajan hakkaavaan pelityyliin mukaan", noin niinkuin kirjaimellisesti ;)

Mutta ehkäpä pointtini tuli joko selväksi tai sitten ei. Niin ja jossakin sanottiin, että katsojia halliin, minä lisäisin vielä, että halli katsojille. Kun se nyt on niin, että ainakin pleikareissa (joissa kärpät nykyään näyttää olevan vakiotavaraa) kaipailisi sellaista areenaa, johon mahtuisi se kymppitonni ja enemmän ihmisiä sisään...

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tällä hetkellä, peli näyttää lähes täysin siltä, mistä tämä koko ketjun aloituksin kumpusi. Enää ei tarvitse kuin muutamille pelaajille saada taottua palloon, että tilanteet pelataan kunnolla, loppuun saakka, eikä pelätä niitä taklauksia... Jokinen ja Somervuori, perkele.

Kun tällaista peliä vain nähtäisiin runkosarjassakin! Parempaa harjoitusta se joukkueelle lienee, että todellakin pelataan täydet 60 minuuttia, kuin 20 minuutin pelaaminen ja 40 minuutin "perussuoritus".

Tämän näköistä peliä seuraa ilolla. Parannettavaa on toki, mutta siitä toisessa ketjussa, ehkä.

Pusacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Leijonat, Zidane.
On se nokka vaan velho valmentaja, joukkue on kunnossa juuri siihen aikaan kun pitääkin.

Käynnistetään kohta Nokka-Jaloselle patsas -adressi?

torni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muikisteleva rightin kanukkipakki
Kyllä hyvältä näyttää valmennukseen suhteen. Joukkue hyvässä tikissä oikeaan aikaan ja sitä fyysisyyttäkin löytyy tarvittaessa.

Lisäksi Sihvonen pelaa juuri niin kuin ajateltu, tärkeä mies pleijariväännöissä! Eli turhaa oli näköjään kritisoida miehen vaisua runkosarjaa.

Hienoa, toivottavasti mennään loppuun asti!

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaloselle patsas...allekirjoitan heti!

Jalonen on tuonut niin paljon uutta tänne Ouluun!! Hienoa kiekkoa ja ottaa materiaalista kaiken irti! Miten tuolla jengillä onkin päässyt noin pitkälle?

Ja sitten heräsin.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Kärpät vastasi fyysisyyteen juuri sillä oikealla hetkellä. Toivoisi vaan, että kaikki muutkin ottaisivat Bumesta mallia, on se vaan äijä! Niinimaalle propsit myös, Janne on koventanut kontaktia selkeästi runkosarjaan verrattuna.

Pudotuspeleissä on nähty selkeästi viitteitä siitä, että joukkue osaa pelata muutakin kuin HMV-kiekkoa. Kyse on vaan siitä, haluaako se sitä. Pohjimmiltaan kaikki lähtee kuitenkin valmentajasta ja hänen luomastaan pelisysteemistä. Jalonen osoitti viimeistään Lukko-sarjassa, että kontaktin hakeminen ei ole kiellettyä.

Tykkäsin, varmasti moni muukin!

EDIT: Tästä pitää vaan saada pysyvä muutos!

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Viestin lähetti Kärpät#18

Nimenomaan!

Jalonen on käynyt meidän huutomme lukemassa, ja vastasi siihen. Pitäisikö seuraavaksi perustaa ketju "tahdon tämän hetken joukkueen voittavan mestaruuden tällä fyysisemmällä pelitavalla suoraan kolmessa ottelussa"? Tjaa-a, tjaa-a...

Kuten Kärpät#18 yllä jo tuumasikin, tästä pitää tulla pysyvä muutos! Ihan ensi kauden runkosarjaakin silmällä pitäen.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six

Kyyllä! Viihdyttävää peliä oli eilen ja edelleen miellyttää se "vain makuupaikkoja maalin edessä" menttaliteetti. Pakit putsaa todella hyvin maalinedustaa.

Nokalle siis krediittiä!

Bili

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, HIFK, Anaheim
HMV pelailu siellä pohojosessa jatkuu tulevaisuudessakin etenkin kun Boumedienne ja Niinimaa lähtevät kauden jälkeen jos NHL alkaa.. Mut taitoa ja nopeutta joukkueesta löytyy, mut ehkä kannattais hommata edes pari fyysisesti rymistelävää hyökkääjää ja pakkia..
Antti Aarnio joukkueen fyysisin hyökkääjä - pituutta 173cm! Saa ajaa vastapalloon niin ihan sama Aarnio tippuu.. 20cm pituutta ja 15kg painoa lisää niin sit olis ehkä sellainen jota tarvis varoa eikä luistella yli..

Hamilton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aarnion niitit onkin tympeitä ottaa vastaan just sen lyhyyden takia. Vähän niinkuin muuan Dareios Kasparaittis (~180cm) ajaa yleensä mahdollisimman kyyryssä vastustajia. Loukkaantumisen riski mahtaakin olla isompi kun tällainen lyhyt jässikkä ajaa koko massallaan pitempää kuikeloa johonkin vyötärön/reiden korkeudelle. Toivon että finaalisarjassa Ana käyttää omia vahvuuksia ja saa "eliminoitua" Metron kokonaan loppukevääksi jollakin härskillä matalalla pommilla. Oppiipahan varomaan.

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät vastasi fyysisyyteen juuri sillä oikealla hetkellä. Toivoisi vaan, että kaikki muutkin ottaisivat Bumesta mallia, on se vaan äijä! Niinimaalle propsit myös, Janne on koventanut kontaktia selkeästi runkosarjaan verrattuna.

Pudotuspeleissä on nähty selkeästi viitteitä siitä, että joukkue osaa pelata muutakin kuin HMV-kiekkoa. Kyse on vaan siitä, haluaako se sitä. Pohjimmiltaan kaikki lähtee kuitenkin valmentajasta ja hänen luomastaan pelisysteemistä. Jalonen osoitti viimeistään Lukko-sarjassa, että kontaktin hakeminen ei ole kiellettyä.

Mielestäni suurin muutos ei tapahtunut Kärpissä vaan tuomarilinjassa. Normaalilla Suvi-Urpoliigan tuomaroinnilla sekä Lukolla olisi ollut kolmannessa ottelussa yli puolenkymmentä kymppiä ja mahdollisesti pari pelikieltoa päälle. Kärpät välttää nimenomaan turhia jäähyjä ja niistä saa 'normaalipeleissä' normaalitaklauksesta kovia sanktioita joten ne jää vähäksi.

Nyt hehkutetaan Niinimaan ja Boumedinnen pelaamista. Mainostettuja makuupaikkoja jaeltiin runkosarjassakin, mutta niistä tupsahti useampaan otteeseen jäähyjä. Tästä viisastuneena nämä pelurit jätti taklaukset vähemmälle.

Mitä tulevaisuuteen tulee mielstäni nyt ei kannata valitella fyysisyyden puutteesta. Viime kaudelle Jalonen hankki Sihvosen rooli pelaajaksi, miksei ensikaudelle hankittaisi vastaavia roolipelaajia, jos sellaisia menetetään? Mielestäni Jalonen on koko mkauden ollut johdon mukainen joukkueen kasaamisessa. Hän onilmoittanut haluavansa johtohahmoa puolustukseen ja sellaiset tuli Boumedinnen ja Niinimaan muodossa.

Moni kannataja odotti NHL-vahvistuksia, mutta loppulta NHL-miehiä ei ollut tarjolla ei Suomeen eikä myöskään Ruotsiin. Kärpät olisi varmasti ottanut sellaisen, jos motivoitunut pelaaja olisi tarjolla. Totuus on, että kaikki viime hetken vahvistukset on laulukuorossa eikä Koivusta, Jokisesta, Vocounista ja Rivetistä ollut suurta taikaa playoffeissa. Minusta ei kannata ainakaan nyt valittaa, kun Kärpät ei ole tuhlannut rahojaan täysin vaan ensikaudelle pitäisi olla hyvin massia satsata joukkueseen. Vastapainona Lukolla ja HIFK:lla taitaa olla laidutuskuuri pelaajabudjetissa edessä.

Kärppien tilanne on mielestäni päin vastoin valoisa. Täällä on kauhea rutina fyysisten pelaajien puutteesta ensikaudella, kun pienen peliajan Juntunen ja Aarnio on lähtöuhan alla. Kärpillä on Somervuoren kohtuullisen ison palkan paikka vapaana ja Juntusen ja Aarnion paikka voidaan täyttää mielestäni omilla junnuilla. Sitten Somervuoren tontille NHL-vahvistus tyyliin Ketih Tkachuk tai vastaava powerforward AHL:stä, jos NHL alkaa niin kaikki pomppii tasajalkaa. Jos tuohon Somervuoren paikalle saadaan fyyisnen pelaaja hänellä on peliaikaa 15-20 minnuuttia per ottelu, kun Juntunen ja Aarnio pelaa yhteensä poikkeuksetta alle 15 minuuutia varsin usein reilusti alle 10 minuuttia. Toiseksi yhdenkään fyysisen pelaajan lähtöä ei ole julkaistu. Sen sijaan Mikki-Hiiri Somervuori ei jatkavarmuudella.

Mitä omiin junioreihin tulee Kärpät kasvatti tälläkin kaudella yhden miehen liigaan lisää. Mikko Palomäki otti paikan Saipassa. Samoin Paakkolanvaara alkaa mielestäni olla valmis mies liigaan. Mielestäni Aarnion ja Juntusen paikat voi täyttää näillä miehillä. Fyysisyys voidaan sitten hankkia Somervuoren, Sihvosen ja Palsolan mahdollisesti vapautuvalle tontille. Minusta nykyisessä kokoonpanossa ei myöskään ole mitään vikaa. Minusta jokaiselle miehelle voi tarjota jatkoa nykyisessä roolissaan.

Mitä fyysisyyteen ja taklauksiin tulee viime kauteen verratuna mielestäni Ucjik on taklannut enemmän kuin Smyth. Samoin puolustuksessa Kukkonen pesee Stepanekin halit milloin vain. Boumedinne ja Niinmaa on valmiita pelimiehiä verrattuna viime kauden vielä melkoisen kevyisiin omiin kasvatteihin. Kärpät ei taklaa yhtä paljon pelityllinsä ja suuremman kiekon hallinnan vuoksi, mutta joukkueesta löytyy vastaus fyysisyyteen, kuten Lukko sarjassa hyvin totesimme. Toporowski ja Gill pääsi ehkä muutaman kerran niistämään, mutta Topperi kieriskeli jäässä jokaisen kohtamisen jälkeen Boumedienne kanssa. Viuhkola punnersi ensimmäisessä ottelussa maalin Gillin puhtaana pitoalueelta helposti. Sarjan ratkaiseessa Mikkolan maalissa Roloson joutuu siivoamaan omaa maalin edustaa , kun RTK:n puhtaanapitokalusto nmo jossain muualla kuin maalin edessä. Maalin edessä on ainoastaan kaksi Kärppämiestä täysin vapaana.

Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Oikeanlaista kovuutta (Smyth, Bume) on aika vaikea löytää jos NHL jatkuu. Yksikin Toporowski joukkueessa ja se voi tulla kalliiksi. Topo teki idioottimaisia tempauksia koko pleijareiden ajan ja kruunasi kautensa ottamalla ratkaisevan tyhmän jäähyn pronssiottelun jatkoajalla. Erittäin hyvä varoittava esimerkki "kovuuden" riskeistä. Siltikin toivon että Somervuoren tilalle hankittaisiin joku powerforwardi. Toivotaan vaan että sieltä saataisiin "Smyth" eikä "Topoa" tai "Vopattia".

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy