Minä en tahdo joukkueeni olevan HMV!

• 23 970
  • 118
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Eli räväkällä otsikolla lähdetään, josta siirrytäänkin Teidän huomionne saatuani, suoraan asiaan.

Tämän ketjun tarkoitus on olla enemmänkin äänestysketju. Ei, tätä ketjua ei pidä perustaa tuonne vapaan puolelle, tämä kuuluu tänne. Nyt, ja kunnes asioihin tulee muutos. Tämä koskee nimenomaan ja vain Oulun Kärppiä, eikä tälle ketjulle parempaa paikka olekaan. Eli:

Minä joka tähän viestiin kirjoitan Intterwebissä olevaan keskustelupalstaan anonyyminäkin, allekirjoitan samalla vetoomuksen Oulun Kärppien tulevaisuuden, sekä kiekkoviihteen seuraamisen puolesta, täällä Oulussa.

Ei tehdä Kärpistä hajutonta, mautonta ja väritöntä MikkiHiiri-kolonnaa! Tehdään tästä kokonaisvaltainen paketti, jossa joukkue pelaa jääkiekkoa kaikkien sen hienoja osa-alueita hyväksi käyttäen! Taklauksia, nokkapokkaa, rouhimista, ärsyttämistä, sikaa ja jopa tapellaan tarpeen tai haasteen niin vaatiessa!

Minä, sivuun kirjoittanut, olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, etten tahdo nähdä neppailua. Tahdon nähdä asennetta, jääkiekkoa! Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pelkkä tulos. Oulun Kärppien maksavana asiakkaana, tahdon lippuun uhraamani rahan vastineeksi viihdettä. Tahdon hienoa kiekkoa, hienoja maaleja, hienoja yksilösuorituksia, hienoa ja vahvaa joukkuepeliä, epäonnistumisia, taklauksia, laukauksia, torjuntoja, jäähyjä, tunteita, pettymystä, iloa. ylilyöntejä, dominointia, jyrän alle joutumista, tuomarivirheitä, glooriaa, tappeluita... Tahdon viihtyä maksamani tuotteen parissa!

Eikä vain kapitalistisesta näkökulmasta, vaan myös (ja etenkin) siitä syystä tahdon fyysisyyttä peliin, koska mielestäni jääkiekko on helvetin paljon muutakin, kuin vain voittamista! Gloryhuntereille ja tilastoniiloille näytän persettä, sillä kiekko on paljon enemmän, kuin tällä kaudella Oulun Kärpät on enimmäkseen kotiyleisölleen näyttänyt!

Eli fyysisyys takaisin!

Rohkenin tämän kirjoittaa, sillä koin valaistumisen erästä toista aloittamaani ketjua lukiessa. Siellä tämä asia tuli pintaa, mutta siirrettäkööt keskustelu sieltä, tälle asialle omistettuun ketjuun. Sillä tämän viestin eteenpäin vieminen ei todellakaan ole vähäpätöinen asia.

Yleisö on saatava halliin. Yleisö on saatava elämään ottelun mukana. Yleisön on viihdyttävä ottelussa. Näin ollen, voisimme palauttaa vähemmänkin merkityksellisiin runkosarjan otteluihin sen tunnelman, mikä Raksilassa voi edelleenkin olla ja elää!

Provot ja kukkahattutädit, pysykää kaukana.

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC
Jeps, kiekkoVIIHTEEN puolella ollaan täälläkin..

Ei voi käsittää mitä Junno, Nokka +muut neidit näkee tämän hetkisessä joukkueessa ja pelityylissä?!?

Tuntuu, että joukkue kutistuu joka kaudelle vähäsen. Taklauksia ei oikeastaan näy ollenkaan (tähän joku tilasto nikkari sanoo, että keskimäärin Kärpät taklaa 2.6 kertaa pelissä). Ei mua kiinnosta mitä se on keskimäärin! Tällä kaudella ne pelit mitä oon käyny katsomassa niin eipä siellä mitään meininkiä oo ollu. Pitäs saada semmosia kavereita rosteriin jotka runttaa kaveria kunnolla (avojäällä tai laidassa), kookasta kaveria jolla on kuitenkin sitä taitoa tehdä paikasta maalikin joskus, suoraviivanen katepillari joka menee vastustajan maalille oli edessä kaks tai vaikka kolme vastustajan kaveria.

Kaikki neiteily pois ja heti! Jos hiillostetaan, niin annetaan sitte hanskaa tai vaikka paljasta nyrkkiä...aivan sama jollekin 2/5/20min jäähylle tms. Saatais edes jotain menoa sinne kentällä. Vois itsekin viihtyä katsomossa. Oispahan jännittämistä katsomossa, että "Ketkäs siellä tänään pääsee lööppiin?"

Tehkää nyt jotain...!

Sikäli olen samaa mieltä kuin ketjun aloittaja, että voisi käyttää useampaakin osa-aluetta jääkiekon saralla. Kuitenkaan en allekirjoita sitä, että joukkueesta pitäisi tulla räyhä-jengi. Hurraan mieluummin pelissä tehtyä 5 maalia kuin 120 jäähyminuuttia.

Itse myöskin.. toivoisin näkeväni taklauksia huomattavasti enemmän. Toivoisin myöskin joukkueesta löytyvän kaverin, joka pystyy myllyyn tarvittaessa. Puolustuspäähän ainoastaan haluaisin ilkeyttä vähän lisää. En kuitenkaan halua nähdä kaukalossa ainuttakaan tappelua, johon ei ole "perustetta". HIFKn ollaan-häviämässä-joten-tapellaan ei kuulu minulle perusteeksi.

Mutta muuten kärpät onkin aika täydellinen joukkue minulle. Tulee paljon tilanteita hyökkäyspäässä ja nopeutta sekä taitoa löytyy. Omassa päässä on hyvä veskari. Ja paras asia kärpissä on se, että kun pilli soi, niin lopetetaan se turha penisten vertaaminen. En mitään muuta vihaa lätkässä muuta kuin vihellysten jälkeisiä "pakollisia" kokouksia (ja siksi haluaisin myllyn taitajan joukkueeseen, että suurin osa jengeistä pitää näitä torikokouksia tärkeämpinä kuin itse peli).

Mokela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehdottomasti allekirjoitan. Loistava avaus Zamponimieheltä, ajatukset ovat kuin suoraan omasta päästäni.

Jo Kari Heikkilän kausilla aiheesta valitettiin (fyysisyyden puutteesta). Silloin tilanne kuitenkin oli vielä edes siedettävä. Nyt tilanne on jo suorastaan koominen. Ensi kaudella rosterista tulee katoamaan Juntunen, Aarnio ja mahdollisesti Sihvonen ja Bume. Neljä fyysisintä pelaajaamme! Voin vain kuvitella paikkaamaan tulevat vahvistuksemme. Huh, olemme todellakin kuin Tps 90 - luvulla. Tämän kauden tepsikin on meitä mielettömästi fyysisempi joukkue ( Hulkkonen, Rivet, Bouck). Tilanne alkaa jo olla säälittävä.

Toki pelissä on muitakin elementtejä. Kärpät pelaa valtaosin hienoa taitokiekkoa. Tunne ja asenne vain tuntuu puuttuvan. Pienillä satsauksilla saataisiin taistelevampi ilme, sekä väriä kentälle. Ja yleisö löytäisi taas halliin. Kärpistä ei tule tehdä uutta Hifkiä, mutta edes kentällinen fyysiseen peliin kykeneviä pelaajia olisi hienoa.

Roolitusta olisi kiva nähdä Kärpissä. Kärpillä on mentaliteetti "kaikki hyökkää". Ehkä Soosin johtama nelonen pyrkii pelaamaan nollanollaa, mutta ei sekään nyt mikään varsinainen jarrukenttä ole, jos Pesonen viilettää toisella laidalla.

Ongelma on, että omista junnuista ei löydy fyysiseen peliin kykeneviä pelaajia. Kaikki ovat niin samasta muotista. Tällöin pitäisi ostaa uudet hankinnat Kärppätaustan ulkopuolelta. Ketä sitten Kärpissä haluaisin nähdä?

- Nielikäinen (tehnyt tosin jo diilin Ässiin)
- Helenius (kyllä, pelannut mahtavat poffit. Ilveksen maalilla on todella tukalat oltavat. Parantanut huimasti verrattuna runkosarjaan. Ihanteellinen 7 pakki, joka tarvittaessa vaientaa Ujcikin ja Tenkien telojat)
- Uhlbäck ( mahtava rouhija, ei mikään taklauskone, vaan loistava maalineduspelaaja)
- Brad Smyth ( Se pelityyli ei ole vieläkään kaikonnut allekirjoittaneen mielestä. Huiiikea pelimanni.)
- Toni Mäkiaho

Kuten huomataan, minun toivelistallani olevat pelaajat eivät ole edes erityisen kalliita. Varaa taatusti olisi.

Taklauksia, tunnetta, ylilyöntejä! Ei haittaa, vaikka tulos olisikin hieman heikompi. Pääasia, että matseissa viihtyy! Kärpät ei saa olla niin hmv kuin nykyään.

Sitäpaitsi, en edes usko, että panostaminen fyysisyyteen heikentäisi Kärppien menestystä. Roolitus on päivän sana.

Mokela

MDK

Jäsen
Kyllä! Yllä onkin jo aika kattavasti listattu omat ajatukseni Mokelan ja Zambonikuskin toimesta. Olemme tällä hetkellä SM-liigan ylivoimaisesti värittömin joukkue. Siinä olisi Junnolle ja kumppaneille miettimistä. Sellainen perstuntuma on, että ryminää ei tulla näkemään niin kauan, kun penkin takana seisoo päitä silittelevä mahtinokka. Toivottavasti olen väärässä.

Mäkiaho olisi todellakin ihanteellinen vahvistus ensi kaudeksi. Sopimus HPK:n kanssa loppuu sopivasti ja Kärppien rosteriin jäisi varmasti tilaa. Jos tuo NHL:kin vielä alkaa, niin meiltä poistuu hyvässä lykyssä puolitusinaa pelaajaa näiden ns. varmojen lähtien lisäksi.

Brad Smyth olisi aivan mielettömän kova hankinta. Vielä kun mies hankittaisiin jo hyvissä ajoin, niin kuntopohjakin olisi kunnossa heti alusta alkaen.

No, ihan sama ketä tulee ja mistä, kunhan edes jotain tapahtuu. Tällä menolla Kärpät tullaan muistamaan vuosikymmenen tylsimpänä joukkueena. Jos tullaan edes muistamaan.

Allekirjoitus.

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Täytyy allekirjoittaa. Fyysisyyttä on saatava ensikaudeksi lisää. Brad Smyth, tule takaisin! Mietityttää hieman kenellä nämä Juntusen ja Aarnion mahdolliset lähdöt meinataan paikata. Eipä siellä oikein ole kuin näitä Aaltosia, joista ei ole vielä mitään takuita, että asenne ja puolustusosaaminen riittää liigaan. Tai onhan siellä tämä kategoria Appel-Junnilakin, eli lisää mikkihiiriäkö tulossa? Kyllä tämä fyysisyyden alasajo on kohta alettava näkymään menestyksessäkin. Tällä kaudella ollaan vielä toistaiseksi pärjätty, mutta jos tilanne vielä ensikaudeksi huononee, niin ei hyvää seuraa. En usko, että 90-luvun TPS-tyypillä enää pärjättäisiin. Peli on muuttunut, nyt tarvitaan enemmän kaksinkamppailuvoimaa jne. maalin edessäkin on ahtaampaa.

Näitä väitteitä en täysin allekirjoita, että nykyinen Kärpät olisi HMV. Ujcik, Tenkrat, Viuhkola, Jokinen, Niinimaa, Boumedienne, Pyörälä, Lehtonen, Pesonen, Bäckström, kokoonpano on ainakin jotain muuta kuin HMV. Pelityyli on tietenkin asia erikseen ja mennyt kiistatta värittömämpään suuntaan. Hyökkäyspeli on edelleen parhaimmillaan rikasta ja miellyttävää.

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Minäkin yllättäen allekirjoitan,

Mika

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Viestin lähetti Mokela
Zamponimies, copy/pastea sama teksti kfc:iin.
No niin...

Nyt on kärsitty sitten sekin tuomio.
Eli sinne jäi KFC:n forumi (ei pelkoa, sinne en todellakaan enää palaa), kun tämän nimenomaisen postin sinne nakkasin. Ei voi olettaa, että siellä olisi älyllistä toimintaa, joka hallitsisi edes luetun ymmärtämisen.

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hmm, kävin lukemassa tuon ketjun ja nyt olen vähän eri mieltä Zambonimiehen kanssa. Olihan siellä paljon hyviäkin huomioita ja mielipiteitä. Itse en jaksa kauheasti tuskastella sen faniporukan puolesta, joka on selkeästi alkanut seuraamaan Kärppiä myöhemmässä vaiheessa, ja sitä kautta ei ole kontaktipintaa vastaavasti siihen mitä ajamme takaa. Meilläkin on eri aikakausilla ollut eri tyyppisiä joukkueita, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän värittömiä. Sitä kautta syntyy sitten erilaisia mielipiteitä, mitä Kärppien tulee olla ja kuinka värikäs yms.

Nimenomaan tässähän on hyvää se, että asia tuodaan esille ja se, että siitä keskustellaan. Jopa puusilmilläkin on oikeus mielipiteeseensä. (Ja itse en ko.palstalle kirjoita ihan syystä, ja sitä palstaa en siitä samasta syystä halua edes lukea.)

Ei se ole puusilmäistä olla eri mieltä. Kaukaloväkivaltaa en kannata, enkä halua joukkueeni olevan sikailija, jota saa suu vaahdossa yllyttää. Toki... kaipaan taklauksia (etenkin kovia, pienemmätkin on joskus kivoja) ja kamppailuvoimaa. Kuten aikaisemmin jo kirjoitin, olisi hyvä olla kotoliigassammekin joukkueella poliisi, joka tarpeen tullen ottaa ne parit pelikiellot, mutta niinhän se ottaa vastustajankin samaan aikaan. Mutta en todellakaan halua, että kärpät alkaa harrastamaan näitä vihellyksien jälkeisiä koiruuksia.

Minusta ei ole väritöntä, jos joukkue hyökkää jatkuvalla syötöllä. Itse asiassa on keskimäärin miellyttävämpää nähdä pelin pyörivän suosikkijoukkueensa hyökkäyspäässä kuin puolustuspäässä.

Puolustuspelaaminen tarvitsisi raameja kyllä ja ilkeyttä lisää. Mutta sikalinjalle täysillä en halua lähteä.

Kannatus ei tieten lopu, vaikka teidän unelmanne toteutuisi. Itselle olisi paras vaihtoehto osittainen toteutuminen. Mielestäni liigalle ei olisi hyväksi, että kaikki joukkueet käyttävät hifkin taktiikkaa hävitessä. Mielestäni rikkaus on joukkueiden moninaisuus ja kärppien tuoma anti on vauhti ja kova hyökkäys.

Parhaat pelit päättyvät usein 5-4 oman joukkueen voittoon ;D

P.S. onko väritöntä voittaa, jos ei tappele ja kitise lehdissä kuin muut on ämmiä?

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ja minä kun luulin, että kaikki poronmunanpurijat diggaavat vaan Kärpistä ja nimenomaan pelityylin takia. Niin kauan kuin minä muistan, on Kärppien valttina ollut mm. Reksa Ruotsalaisen junioriajoista lähtien jumalaton vauhti ja luistelu, ikäänkuin pisteenä sille että luistelu on opeteltu avojäällä ja pillerimaila kädessä. Kärpät on jäänyt ekoja kertoja mieleen kun joskus 60-70 luvun vaihteessa TV2 näytti lauantai-iltapäivisin juniorikiekkoa ja sjo silloin Reksa oli melko ylivoimainen. (Miksei muuten niitä enää nähdä tv:ssä?)

Zambonimies on nyt sitten tullut uskoon ja nähnyt valon. Jos nykyinen joukkueesi ja sen fanit eivät sinua tue, niin rapiat 600 km etelämmästä löytyy joukkue joka jo lähes 40 vuoden ajan on noita peräänkuuluttamiasi arvoja toteuttanut.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ei pelkoa, että vääräuskoiseksi alkaisin arvon fiftyeight. Kiitokset tarjouksesta. hymiö.

Itse asiassa, millään tavoin tämän ketjun tarkoitus ei ole se, että tässä pitäisi pois sulkea yhtä tai toista osaa pelistä. Ei todellakaan. Kärppien pelissä, on tällä hetkellä HPK:n kanssa, ylivoimaisesti eniten mielikuvitusta hyökkäyssuunnassa, sekä vauhtia. HPK:lla taasen, on silminnähtävästi enemmän fyysisyyttä pelissään, kuin Kärpillä. Tosin, Kärpillä on sitten taitoa ja ratkaisuvoimaa vielä enemmän, sekä mahdollisesti sitä nopeutta ja liikettä (ei siis vain luistelunopeutta, tietenkään).

Tuossa joutui pettymään tuolla KFC:n forumilla ihmisten typeryyteen... Joten selvennetään tännekin, että kun puhun fyysisyyden lisäämisestä, en tarkoita mitään tämän kauden IFK:n palyoff-touhua, joka oli lähinnä surkuhupaisaa seurattavaa. Ruutua tai vastaavaa pelleä en joukkueessani tahtoisi nähdä koskaan, sillä tuollaisten kavereiden touhu on vain itsetarkoituksellista, tekemällä tehtyä.

Fyysisyyttä Kärpillä on rosterissa, sitä saadaan tarvittaessa ehkä jonkin verran näkyviinkin... mutta miten saada tuotteesta nimeltä Oulun Kärpät "täydellinen"? Tällä hetkellä konsensus on menestyksen ympärille kiedottuna, mikä on sinänsä sääli. Mitäs sitten kun tämän hetken menestysreseptistä ajaa aika ohitse, kun tällä tämän hetken pelitavalla ja -filosofialla ei voittoja tulekaan? On oletettavaa, ilman todistelujakin, että osa kannatuksesta katoaa, jos Kärpät alkaa konttaamaan. Siksikös pelataan HMV-pelejä runkkiksessa, vain jotta menestys olisi taattua? Tiedä häntä, tiedä häntä. Tavallaan karkaa jo hieman OT:n puolelle. Mutta eipä kuitenkaan, sillä tulevaisuudesta, nimenomaan Kärppien, jääkiekon sekä molempien tilasta tuotteena josta minä maksan, tässä kaikessa on kyse!

Fyysisyyttä siis, sitä kaipaisin. Taklaukset suurempaan arvoon pelitavassa, punnerretaan kulmista maalille vaikka hauiksen voimalla, mennään maalineteen eikä takuulla lähtä sieltä ennen kuin kiekko on kolattu verkkoon... Tuota kun näkisi vielä tämän hetken pelin lisänä.
Kovin moni tähän "vetoomukseen" ja tähän liittyneeseen keskusteluun osaa ottaneeseen viestiin on ikävä kyllä tullut vääriä olettamuksia. Tässä ei todellakaan kaipailla sellaista perseilyä millä vain pilataan omat mahdollisuudet pelissä, kuten IFK on esittänyt. Eikä todellakaan tämä koko aihe fyysisyydestä ja HMV-statuksesta ole noussut esiin HIFK:n ja Lukon puolivälieräsarjan vuoksi. Sellaista jos joku nyt olettaa, niin joudut pettymään, tämä ajatus on kytenyt monilla muillakin jo pitkään tämän kauden kuluessa. Nyt se vain otettiin esille, ajankohta ja sen relatiivisuus tuolle em. puolivälieräsarjalle on vain sattuma.

Mitä siis tulisi peliin lisää? Taklauksia? Kyllä kiitos! Tunnetta? Nimenomaan sitä. Periksiantamatonta asennetta? Aivan! Tappeluita? Niitäkin, tilanteen sitä vaatiessa. Mutta otettakoot tässä vaiheessa huomioon, että tappeluita tappelemisen vuoksi ei kukaan kaipaa. En minä ainakaan.

Juupajaapa, johan on taas tullut jaariteltua. Poimikaa tiedon jyvänen tuolta ja kommentoikaa jos siltä tuntuu. Kunhan ette sorru aliarviointiin tai vastaamaan ennen aiempien viestien ymmärtämistä, mikä tuolla KFC:llä tuntuu olevan tapana. Luotan teihin. hymiö.

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja

Joten selvennetään tännekin, että kun puhun fyysisyyden lisäämisestä, en tarkoita mitään tämän kauden IFK:n palyoff-touhua, joka oli lähinnä surkuhupaisaa seurattavaa.

Raukkamaisen sucker-punchin kuittaaminen joukkotappelulla surkuhupaisaa? IFK:n olisi varmaankin pitänyt tulla nöyränä häntä koipien välissä takaisin Helsinkiin ja antaa vastustajien teloa rauhassa omia junioreitaan?

Anteeksi, mutta en ymmärrä tätä logiikkaa. "Joukkotappelu" oli täysin harmiton ja piristävä tapahtuma. Playoff-meininkiä. Juuri sellaista mikä saa tekopyhät jeesustelijat täyttämään katsomot.

Ruudun filmaamiset olivat naurettavia, mutta nekin ovat saaneet valtavat mittasuhteet. Kukaan ei puhunut Porkan filmaamisesta mitään, ja se jatkui läpi koko ottelusarjan.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Viestin lähetti kristian
Raukkamaisen sucker-punchin kuittaaminen joukkotappelulla surkuhupaisaa? IFK:n olisi varmaankin pitänyt tulla nöyränä häntä koipien välissä takaisin Helsinkiin ja antaa vastustajien teloa rauhassa omia junioreitaan?

Anteeksi, mutta en ymmärrä tätä logiikkaa. "Joukkotappelu" oli täysin harmiton ja piristävä tapahtuma. Playoff-meininkiä. Juuri sellaista mikä saa tekopyhät jeesustelijat täyttämään katsomot.

Ruudun filmaamiset olivat naurettavia, mutta nekin ovat saaneet valtavat mittasuhteet. Kukaan ei puhunut Porkan filmaamisesta mitään, ja se jatkui läpi koko ottelusarjan.
Joo tuota... Onneksi antisi keskustelulle Oulun Kärppien pelin tilasta on erittäinkin sisältörikasta, sekä uusia näkökulmia avaavaa. Lisää tätä!

Tai sitten, toisena vaihtoehtona voisit esimerkiksi pysyttäytyä siellä IFK-LUK hiekkalaatikolla.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet

- - -
Kovin moni tähän "vetoomukseen" ja tähän liittyneeseen keskusteluun osaa ottaneeseen viestiin on ikävä kyllä tullut vääriä olettamuksia. Tässä ei todellakaan kaipailla sellaista perseilyä millä vain pilataan omat mahdollisuudet pelissä, kuten IFK on esittänyt.
- - -

Jyvä sieltä ja toinen tuolta, niin pysyy hengissä.

Valitettavasti vaan tällä kaudella IFK söi omat eväänsä viimeistään siinä vaiheessa kun Ara potkaistiin pihalle. Penan eväät sitten oli mitä oli. Aika vanhat ja happamat.

Toki ymmärrän mietteesi, että Kärppien rosteri ja pelityyli on nyt juuri ihan couchinsa näköinen. Pelkkä nenä. Nenänä on huikea luistelu ja hieno taito. Mutta kun perse puuttuu, niin jos sattuu vastaan joukkue, jolla sitä on niin saa nähdä kuis käy. Itse kyllä toivon, että näytätte raumlaisill närhen munat.

Luetun ymmärtäminen mättää

Nyhän mää vasta hokasin, ettei aloituskirjoitus tarkoittanutkaan siirtymistä slapshot tyyliseen kiekkoon (en kyllä ihan niin mieltänyt alun alkajeenkaan) vaan tarkoituksena olisi koota täydellinen kiekko-joukkue katsojalle.

Eli jos oletetaan, että taitokiekosta ja vauhdista ei tingitä ja pari pommikonetta joukkueeseen, jotka todellakin taklaavat (vaikka siitä saakin jäähyjä) paljon. Ei olisi todennäköisesti mahdotonta haalia ensi kaudeksi 2-5 pelaajaa, jotka ovat nopeita ja jotka taklaavat paljon, sekä tarvittaessa hoitavat Bäckkärin ajelijat. Ei kuitenkaan tarvitse mitään The tappelijaa.

Pelistä tulisikin aika täydellistä seurattavaa, jos kärpissä jatkossakin riittää kiekollista osaamista ja jalkoja. Siihen sekaan jokunen kovemman pelin taitaja, joilla putki liikkuu. Siinähän olisi heillä koko vuosi opetella kikkailemaan samalla. Jalosen koulusta olisi varmasti monelle tämmöiselle hyötyä.

Ainoa skenaario, mikä minun silmääni on huono, olisi se, että hankitaan tuulen nopeita kavereita ála Koskenkorva, joilla ei kiekko pysy.

Olisi se kyllä mahtava, jos matseissa verkot pullistelisivat ja laidat ryskyisivät kovalla sykkeellä. Sydämmettömyydestä en voi joukkuetta syyttää nyttenkään. Tämän vuoden yksi järjettömimmistä selityksistä on ylilyönneille, että pelataan kovalla sydämmellä ja lataus menee yli. Tätä Aravirran mantraa on jatkoajassa toistettu kuin raamattua. Sekä ihan valtakunnan medioissa. Se, että pelaa isolla sydämmellä ja sata lasissa alusta loppuun, ei tarkoita sitä, että pelaajan päässä sumenee automaationa. Kyllä se kertoo paljon pelaajasta. Todella paljon on maailmassa pelaajia, jotka tappion hetkelläkin pelaavat voitosta täysillä eivätkä jäähyile tai pillastu hiiteen ensimmäisestä vastoin käymisestä. Ne joukkueet tosin joskus tulee rinnalle ja ohi. Tietysti "lataus" voi joskus purkautua turhautuneisuutena ja ylilyöntinä, mutta jos tämä tapahtuu joka pelissä, niin kyseessä taitaakin olla vain pelaajan asennevamma.

Pari isoa miestä rosteriin, jotka pitävät siitä, kun joku nousee laidalle ja joilla on lämäri tyyliin Banham :D

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Joo tuota... Onneksi antisi keskustelulle Oulun Kärppien pelin tilasta on erittäinkin sisältörikasta, sekä uusia näkökulmia avaavaa. Lisää tätä!

Tai sitten, toisena vaihtoehtona voisit esimerkiksi pysyttäytyä siellä IFK-LUK hiekkalaatikolla.

Jos kerran IFK-kirjoittajilla ei mielestäsi ole asiaa Kärppien keskustelualueelle, niin miksi itse kirjoitat joukkueesta halventavaan sävyyn nimenomaan "Kärppien viestiketjussa"?

Muutenkin logiikkasi ontuu pahasti, koska ketjun alussa nimenomaan käsket "kukkahattutätejä" pysymään keskustelusta poissa. Samaan aikaan kuitenkin tuomitset IFK:n teot Raumalla "surkuhupaisina".

Annoin argumenttini (omasta) mielestäni totaalisen epäloogiseen kommenttiisi, jotka tässäkin sivuutat kokonaan. Kuittaat ne ainoastaan lapsellisella provoilulla ja lähes hellyyttävän kömpelöllä sarkasmilla.

Viestin lähetti kristian
Jos kerran IFK-kirjoittajilla ei mielestäsi ole asiaa Kärppien keskustelualueelle, niin miksi itse kirjoitat joukkueesta halventavaan sävyyn nimenomaan "Kärppien viestiketjussa"?

Muutenkin logiikkasi ontuu pahasti, koska ketjun alussa nimenomaan käsket "kukkahattutätejä" pysymään keskustelusta poissa. Samaan aikaan kuitenkin tuomitset IFK:n teot Raumalla "surkuhupaisina".

Annoin argumenttini (omasta) mielestäni totaalisen epäloogiseen kommenttiisi, jotka tässäkin sivuutat kokonaan. Kuittaat ne ainoastaan lapsellisella provoilulla ja lähes hellyyttävän kömpelöllä sarkasmilla.

Voisitko olla kommentoimatta tuota asiaa ja jos on kommentoitavaa itse aiheesta niin liity toki keskusteluun. Ei mennyt kauaa, että saatiin asiaan kuulumattomia kommentteja.

Joukkotappelu on mielestäni ja monen muun mielestä hyvinkin harmillinen tapahtuma ja mielestäsi harmiton. Tamppoonimies viittaa mielestäni selkeästi sanomallaan lähinnä hifkin pelityyliin, mikä on lievästi sanottuna jäähyherkkä. Joskus jopa sikaileva. Ja tämän takia hifk on mielestäni hyvä, ettei kaikki jengit ole samanlaisia.

Eli jatketaanko ennemmin siitä miten saataisiin KÄRPPIÄ PARANNETTUA, ei siitä onko hifk hyvä vai ei ja kuka tykkää ja kuka ei.

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
Voisitko olla kommentoimatta tuota asiaa ja jos on kommentoitavaa itse aiheesta niin liity toki keskusteluun. Ei mennyt kauaa, että saatiin asiaan kuulumattomia kommentteja.

Joukkotappelu on mielestäni ja monen muun mielestä hyvinkin harmillinen tapahtuma ja mielestäsi harmiton. Tamppoonimies viittaa mielestäni selkeästi sanomallaan lähinnä hifkin pelityyliin, mikä on lievästi sanottuna jäähyherkkä. Joskus jopa sikaileva. Ja tämän takia hifk on mielestäni hyvä, ettei kaikki jengit ole samanlaisia.

Eli jatketaanko ennemmin siitä miten saataisiin KÄRPPIÄ PARANNETTUA, ei siitä onko hifk hyvä vai ei ja kuka tykkää ja kuka ei.

Niin, kyseessä onkin pitkälti mielipide-ero siitä, mikä on "fyysisyyttä" ja mikä ei. Turhat jäähyt ja pelin pilaaminen niiden takia ei kai ole kenenkään mielestä järkevää (vrt. jotkut Ruudun temput).

Syy, miksi ylipäätään ketjuun kommentoin on se, että alkuperäinen kirjoittaja otti tässä ketjussa IFK:n puheeksi. Katson oikeudekseni vastata omasta mielestäni epäloogisen kommenttiin, joka koskee suosikkijoukkuettani. Sitä varten kai nämä keskustelufoorumit ovat olemassa.

Edelleenkin ihmettelen, miksi junioripelaajaan kohdistuneen sucker-punchin kuittaaminen joukkotappelulla on "surkuhupaisaa", etenkin ketjussa joka nimenomaan peräänkuuluttaa "fyysisyyttä". En väitä tuosta tapauksesta olleen IFK:lle mitään pelillistä hyötyä, mutta jos Toporowskin temppua ei oltaisi kuitattu millään tavalla, se jos mikä olisi ollut noloa.

Kyllä fyysisyydessä on kysymys myös siitä, että seistään joukkueena omien puolesta. Omiin pelaajiin kohdistuneet selkeät vahingoittamisyritykset pitääkin kuitata joukkueen toimesta. Tässä tapauksessa mielestäni olisi tosin pitänyt kuitata heti tilanteen jälkeen Toporowskille itselleen. Todennäköisesti kukaan ei vain ensin tajunnut, mitä tilanteessa oikein tapahtui.

Miten saada Kärpät fyysisemmäksi? Samanlaisen asenteen omaksuminen ja oikeanlaisten pelaajien hankkiminen rosteriin. Jos joukkueesta löytyy tarpeeksi kokoa ja karismaa, väitän että taitopelaajillakin on paljon helpompaa hengittää. Keinoista voidaan olla eri mieltä, mutta ei Toporowski-Petrell tapaisia tilanteita VOI jättää huomioitta menettämättä kasvojaan joukkueena.

Ja minusta on muutenkin naurettavaa jeesustella IFK:n mikkihiiriosaston aloittamasta täysin harmittomasta "joukkotappelusta" ja samaan hengenvetoon peräänkuuluttaa "kukkahattutätejä" pysymään poissa samaisesta viestiketjusta. Toivottavasti pointtini tuli nyt selväksi. ;)

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lisätäänpä tähän keskusteluun myös jään ulkopuolinen osa-alue eli itse ottelutapahtuma. Suuntaus on ollut jo pitkään väritön kaikkia miellyttävä "tapahtuma", jossa ei tapahdu mitään. Nykyään ei kentällä, eikä katsomossa. Kiellettiin Routasydämen soittaminen vaikka kappale on juuri omiaan Kärppäfaneille, kiellettiin kirkonkellojen soittaminen, koska vastustajalla ja kirkonmiehillä tulee itku. Näiden ja monien muiden asioiden summana, Raksila harvoin on enää se kiehuva hornankattila mitä se parhaimpina päivinään oli.

Toki menestys ja siihen turtuminen vaikuttaa katsomoon ja faneihin, mutta myöskin näillä muilla asioilla on siihen vaikutusta. Tuntuu, että koko ajan ihmisten tunnelataus peleissä vähenee ja kokonaisuudestakin tulee HMV, kuten joukkueestakin.

Joukkueesta vielä: Kärppien taito ja vauhti ovat todellakin nautittavia ominaisuuksia, sitä kun höystettäisiin sopivilla fyysisillä ja värikkäillä pelaajilla. Kuten kaikki muistamme, meillä on aina ollut värikkäitä muualta tulleita pelaajia; Bob Miller, Gary Yaremchuk, Ossi Piitulainen, Vladimir Kames, Evzen "Mä en nää mitään" Musil jnejne. Silti koko ajan mukana on ollut se vauhdikas taitokiekko. Itse ainakin muistelen kaiholla näitä aikoja, ja tiedän, että nykyaikanakin saman henkisen joukkueen kokoaminen on mahdollista. Värikäs omakin poika, Hannes Hyvönen on maailmalla, seuraavana Sveitsissä. (Niin toki osa heistä on ollut puhtaasti taitopelaajia, eikä kovinkaan fyysisiä, mutta persoonia yhtä kaikki, ja tärkeitä osia joukkueessa.)

Enkä nyt sitten tarkoita, että Tenkrat, Ujcik yms pitäisi korvata jollain persoonilla väkisin, vaan että jos ja kun joukkueesta lähtee pelaajia, heidän tilalleen voitaisiin hankkia sellaisia pelaajia/persoonia, jotka vahvistavat joukkueen puutteita, joita on etenkin fyysisessä pelissä. Toki tämä tarkoittaisia myös valmennuksen puolelta pientä hiomista joukkueen pelityylissä.

Ehkä tajusitte mitä tarkoitan.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Viestin lähetti kristian
Syy, miksi ylipäätään ketjuun kommentoin on se, että alkuperäinen kirjoittaja otti tässä ketjussa IFK:n puheeksi. Katson oikeudekseni vastata omasta mielestäni epäloogisen kommenttiin, joka koskee suosikkijoukkuettani. Sitä varten kai nämä keskustelufoorumit ovat olemassa.
Nii-in. IFK oli keskustelussa vain esimerkkinä, enemmänkin mielikuvana. Siksi tuo aikaisempi viestini jossa vain sivuutin sinut, oli paikallaan. Ei oikeastaan kiinnosta IFK:n edustama fyysisyys, tai IFK muutenkaan tällä hetkellä, katsellaan ensi kaudella taasen.

Viestin lähetti kristian
Edelleenkin ihmettelen, miksi junioripelaajaan kohdistuneen sucker-punchin kuittaaminen joukkotappelulla on "surkuhupaisaa", etenkin ketjussa joka nimenomaan peräänkuuluttaa "fyysisyyttä". En väitä tuosta tapauksesta olleen IFK:lle mitään pelillistä hyötyä, mutta jos Toporowskin temppua ei oltaisi kuitattu millään tavalla, se jos mikä olisi ollut noloa.
Sinähän voit ihan rauhassa jatkaa tuota keskustelua jossain toisaalla. Nolompaa on olla huono häviäjä.
ECC, Kärpät vastaan Frankfurt Lions, siellä on sulle toisenlaista esimerkkiä samanlaisesta tilanteesta (vrt. Toporowski/Petrell ja Jocher/Viuhkola) ihan riittävästi.

Viestin lähetti kristian
Miten saada Kärpät fyysisemmäksi? Samanlaisen asenteen omaksuminen ja oikeanlaisten pelaajien hankkiminen rosteriin. Jos joukkueesta löytyy tarpeeksi kokoa ja karismaa, väitän että taitopelaajillakin on paljon helpompaa hengittää. Keinoista voidaan olla eri mieltä, mutta ei Toporowski-Petrell tapaisia tilanteita VOI jättää huomioitta menettämättä kasvojaan joukkueena.
Kts yllä tuo vastaus ja viittaus ECC:n tapahtumiin.
Fyysisyyttä Kärppiin saadaan oikeanlaisella asenteellakin pelkästään, ei tarvitse välttämättä koettaa tuoda sitä ostamalla vaan fyysisyyttä voidaan lisätä jo hieman pelifilosofiaa muuttamalla. Aarnion peluttaminen "hänen omilla vahvuuksillaan" toimii jo, mutta Änälle soisi mielellään taustatukea taklauksiin. Joko olemassaolevasta rosterista otetaan kaikki irti, tai sitten jos on ihan välttämättä pakko, nopeaa, taitavaa ja fyysistä ostamaan (noita on jo kahden tsekin edestä kylläkin).

Peoplez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen varmaan ajatuksinani yksin kun sanon että olen tyytyväinen nykytilanteeseen. Toki sinne muutama fyysinenkin kaveri mahtuisi lisää mutta itse tykkään taitokiekosta. Jotkut sanoo sitä neppailuksi, kynäilyksi. Silloin kun itse pelasin pikkupoikana jääkiekkoa olin muita päätä pidempi mutta tykkäsin aina nimenomaan taitokiekosta, pelinrakentelusta ja maalinteosta.

Jos haluan nähdä väkivaltaa niin katson jotain muuta kuin jääkiekkoa. Olen ilmeisesti kasvanut tynnyrissä kun en ymmärrä jääkiekon syvintä olemusta eli tätä paljon puhuttua "fyysisyyttä".

Mutta katsellaan jos ensi kaudeksi Junno ja kumppanit hommaisivat niitä kaappeja niin loppuis tää kärppäfanien ainainen valitus. Mutta mielenkiintoinen keskustelu sinänsä.

Et ole yksin ajatuksinesi.. mutta pointti tässä ei olekaan, että tarvitsisi aloittaa rähinäkiekkoa vaan nimenomaan lisätä kontaktia. Taklauksia enemmän ja kaksinkamppailuvoimaa.

Itse olen myös tyytyväinen.. mutta aina voisi olla paremmin :D

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy