Milloin varattujen pelaajien siirtoaika loppuu..?

  • 1 583
  • 19

Thomas#70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät is iron
Siis kun kyseessä on NHL:ään varatut pelaajat...
Toukokuuta se oli, mutta monesko päivä?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tuolla HPK -ketjussa jo puhuttiin tästä

Eli aikasemmin varatut (sopimuksen alaiset) pelaajat viimeistään 15.5. ja tän vuoden draftissa varatut 15.7. mennessä.

Eli kohta helpottaa aikasemmin varattujen osalta.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Niinkuin jo tuolla HPK-ketjussa mainitsin mielestäni siirtoaika ei todellakaan lopu toukokuussa vaan edelleen 15.heinäkuuta. Haudatkaa vaikka elävältä jos olen väärässä.
Joten turha on ruveta helpotuksen henkäyksiä päästeleen parinviikon päästä. Meitä kupataan vielä keskikesälläkin.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti roman
Niinkuin jo tuolla HPK-ketjussa mainitsin mielestäni siirtoaika ei todellakaan lopu toukokuussa vaan edelleen 15.heinäkuuta. Haudatkaa vaikka elävältä jos olen väärässä.
Joten turha on ruveta helpotuksen henkäyksiä päästeleen parinviikon päästä. Meitä kupataan vielä keskikesälläkin.

Toukokuun 15 kuulostaa helvetin aikaiselta. Eihän tässä vaiheessa ole ennenkään mitään NHL-sopimuksia julkaistu. Siinähän suomalaiset seurat sitten nauraa kun keskikesällä pitäisi etsiä jostain kotimaisten (tai ulkomaisten) pelaajien tilalle huippuvahvistuksia, mutta kaikki merkittävät ovat jo sopimuksen tehneet keväällä johonkin suuntaan. Vrt. TPS viime vuonna.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kyllä noissa Pitkän laittamissa linkeissä

Sanotaan selkeästi että siirtoraja on 15.5. ja ellei romanilla ole jotain virallista tietoa joka kumoaisi nuo tiedot niin silloin itse ainakin elän vahvasti siinä uskossa että tuo 15.5. pitää paikkansa sopimuksen alaisien ja jo varattujen pelaajien kohdalla.

Eli onko sulla jotain parempaa tietoa kuin nuo Pitkän tarjoamat viralliset tiedotteet?
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
No ei mulla ole sulle antaa mitään linkkiä sellaisella sivulle mistä tuo asia selviäsi. Eikä ole aikaa etsiäkkään nyt.
Pitkän esittämät sivut ovat todellakin liitojen välisiä sopimuksia joissa asiat on kyllä sovittu.
Kuten jo tuolla mainitsin luin artikkelin joka käsitteli aihetta muistaakseni Kiekkolehdestä tänä keväänä. Muistan kuulleeni asiasta myös Linkulta SportFM:llä. Asiaan liittyi juuri tuo NHLPA.

Mutta saathan sinä uskossasi olla. Niin olen minäkin, omassani. Varmuus tuohon saadaan 2 viikossa. Sillä MM-kisojen jälkeen alkaa sinun teoriallasi ennen näkemätön rumpa.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Minun käsitykseni mukaan 15.5, tai jos NHL-joukkueen kausi ei ole päättynyt 1.5 mennessä, niin kaksi viikkoa kauden päättymisen jälkeen.

Sellainen muistikuva minulla tosin myös on, että myöhemminkin saa siirtyä, silloin NHL-seura joutuu vain maksamaan jonkun naurettavan pienen sakon ja mahtaakohan se sakko edes kilahtaa pelaajan menettävän seuran tilille.
 

Luu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuota sääntöähän rukattiin NHL:n ja IIHF:n neuvotteluissa viime vuonna. Aikaisemmin kaikkien varattujen pelaajien siirtojen takaraja oli muistaakseni heinäkuussa. Nyt aikaisemmin varatut saavat siirtyä 15. toukokuuta asti/2 viikkoa kauden päättymisen jälkeen. Tällä pyritään estämään esim. viime kesän tapainen kuppaus, jossa TPS:n ykkösviisikko lähti kokonaisuudessaan rapakon toiselle puolelle. Näin käytännössä valmiilta joukkueelta putosi pohja pois.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Vajaa 50 tuntia aikaako?
Hiljaista on ollut jos näin on. Onko kukaan sopimuspelaajista varmuudella vielä siirtynyt Ameriikkaan?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sikäli mikäli olen ymmärtänyt oikein niin

NHL:ssä ei ole kausi vielä päättynyt vaan siellä pelataan edelleen pudostuspelejä ja jännitetään sitä kuka sen himoitun Stanley Cup pystin lopulta nostaa. Eli eiköhän tässä sovelleta tuota 2 viikon sääntöä.
 

Aksu

Jäsen
Siis onko käytäntö nyt se, että finaalien päätyttyä kaikilla joukkueilla on kaksi viikkoa aikaa tehdä aiemmin varattujen pelaajien kanssa sopimuksia vai määritelläänkö tuo aika jokaiselle joukkueelle erikseen? Jälkimmäinen tuskin on mahdollista koska runkosarjan lopusta on jo ties kuinka kauan eikä mitään uutisia ole tullut. On tämä helvetin kimurantti sääntöviidakko, ei voi muuta sanoa.
 
Siirtoajat !

Minun käsitykseni mukaan siirtoajat menevät niin, että aiemmin varatut pelaajat saavat siirtyä 15.07 asti, mutta siirtokorvaus on silloin kovempi.
Kun taas nyt varattavat pelaajat eivät voi siirtyä ennen ensi kautta, koska siirtojen takaraja on tämä 15.05.
Myöhempi päivämäärä 15.07 koskee siis ainoastaan vanhoja varauksia. Nyt varattavia pelaajia ei voida siis viedä NHL:ään vielä ensi kaudeksi vaan he voivat lähteä NHL:ään aikaisintaan vasta kaudelle 2003-2004.
Näin minä olen ymmärtänyt tämän asian... tämä siksi, että seuroille ei tulisi samanlaisia yllätyksiä kuin viime kesänä. Jolloin esim. Haakana, Pärssinen, Dahlman, jne ... varattiin vasta viime kesänä ja lähtivät näin aika yllättäen NHL:ään. Uusilla siirtoajoilla tämä ei ole enää mahdollista. Nyt varattavat pelaajat voivat tehdä sopimuksen aikaisintaan kaudelle 2003-2004.
 

Aksu

Jäsen
Re: Siirtoajat !

Viestin lähetti freelancer
Minun käsitykseni mukaan siirtoajat menevät niin, että aiemmin varatut pelaajat saavat siirtyä 15.07 asti, mutta siirtokorvaus on silloin kovempi.
Kun taas nyt varattavat pelaajat eivät voi siirtyä ennen ensi kautta, koska siirtojen takaraja on tämä 15.05.
Myöhempi päivämäärä 15.07 koskee siis ainoastaan vanhoja varauksia. Nyt varattavia pelaajia ei voida siis viedä NHL:ään vielä ensi kaudeksi vaan he voivat lähteä NHL:ään aikaisintaan vasta kaudelle 2003-2004.
Näin minä olen ymmärtänyt tämän asian... tämä siksi, että seuroille ei tulisi samanlaisia yllätyksiä kuin viime kesänä. Jolloin esim. Haakana, Pärssinen, Dahlman, jne ... varattiin vasta viime kesänä ja lähtivät näin aika yllättäen NHL:ään. Uusilla siirtoajoilla tämä ei ole enää mahdollista. Nyt varattavat pelaajat voivat tehdä sopimuksen aikaisintaan kaudelle 2003-2004.

Tämähän kuulostaa omituiselta. Mitä mieltä NHL seurojen on varata iäkkäämpiä pelaajia mikäli ehdot ovat tällaiset? Esimerkkinä eurooppalainen 29-vuotias pelaaja, joka voi siirtyä varauksen jälkeen vasta vuoden päästä, mutta menettää samalla jo suht vähistä pelivuosistaan yhden täällä? En jaksa uskoa, että änäri olisi suostunut moiseen järjestelyyn. Missäs tähän liittyvää materiaalia olisi netin puolella?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
MuTua

Ennen vuotta 2002 varattujen ja sopimuksen alaisten pelaajien on siirryttävä ennen 15.5. tai jos kyseisen NHL-seuran kausi on tuona päivämääränä kesken, kaksi viikkoa kyseisen seuran kauden päättymisestä.

Myöskin 15.5. jälkeen pelaaja voi siirtyä NHL:ään, mutta korvaussumma on huomattavasti suurempi. Ehdoton takaraja niin vuonna 2002 kuin sitä aiemminkin varatuille on 15.7.
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
IIHF:n tiedote viime kesältä

Pahoin pelkään, että roman on oikeassa. Sopimukset IIHF:n ja NHL:n välillä kyllä tehtiin, mutta jos NHLPA ei ole sopimuksen ehtoihin suostunut, voi Rene Fasel pyyhkiä niillä papereilla vaikka vipattavat viiksensä.

Toinen vaihtoehto on, että NHL-seurat eivät kiirehdi sopimusten teossa, ja suosiolla maksavat sovitun kompensaation 15.5. jälkeen signatuista pelaajista. NHL-seuroille se hillon ruiskaus on niin pieni, ettei sen putoamista letun välistä pöydän alle edes huomaa.
 

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ilmeisesti sama vanha 15.7.

Tuota Euroopan ajamaa päivämäärää(15.5.) ei ilmeisesti ole otettu käyttöön vielä tänä vuonna. NHL siihen kyllä suostui, mutta pelaajayhdistys(NHLPA) ei. Tämän vuoksi siirrot tapahtunevat entisen aikataulun mukaisesti, koska kaikkia osapuolia tyydyttävää ratkaisua ei ole saatu aikaan. Eurooppalaiset seurat ovat siis edelleen polvillaan NHL:n edessä. Ymmärtääkseni myöskään mitään ylimääräisiä maksuja ei tänä vuonna vielä makseta. Voisi kuvitella, että NHL on erittäin tyytyväinen siihen, ettei pelaajayhdistys ole sopimusta hyväksynyt. Tällä tavoin seuroille jää kaksi kuukautta lisää aikaa neuvotella sopimuksista. Ja tietysti euroseurojen kustannuksella. Ei hyvä.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Re: Ilmeisesti sama vanha 15.7.

Viestin lähetti Kuznetsov
Eurooppalaiset seurat ovat siis edelleen polvillaan NHL:n edessä. Ymmärtääkseni myöskään mitään ylimääräisiä maksuja ei tänä vuonna vielä makseta. Voisi kuvitella, että NHL on erittäin tyytyväinen siihen, ettei pelaajayhdistys ole sopimusta hyväksynyt. Tällä tavoin seuroille jää kaksi kuukautta lisää aikaa neuvotella sopimuksista. Ja tietysti euroseurojen kustannuksella. Ei hyvä.

Ei liene sattumaa, että pelaajayhdistys vastustaa aikaistamista. On pelaajien (ja agenttien) onni, että ensin voi tehdä sopimuksen esimerkiksi SM-liigaan ja vedättää SM-liigaseuroilta paras mahdollinen korvaus. Samalla voi kaikessa rauhassa neuvotella NHL-seuran kanssa välittämättä lainkaan SM-liigasopimuksesta, joka on kuitenkin koko ajan hyvä vakuutus. Ja kaipa valmis sopimus on pienenpieni neuvotteluvaltti myös NHL-seuraa vastaan esimerkiksi yhdensuuntaisen sopimuksen "kiristämisessä".

On aika irvokasta, että eurooppalaiset neuvottelijat kerskailevat saaneensa erinomaisen sopimuksen aikaan. Mitä muuten eurooppalaiset seurat menettäisivät ns. villissä tilanteessa, jossa kukin seura vaatisi haluamansa summan sopimuksen ostamisesta. Johtaisiko se siihen, että pieniäkin mahdollisuuksia NHL:ään omaavat pelaajat eivät tekisi lainkaan sopimuksia Eurooppaan? Mikäli ei, villi tilanne olisi varmasti nykyistä parempi.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Siirtoajat !

Viestin lähetti freelancer

Kun taas nyt varattavat pelaajat eivät voi siirtyä ennen ensi kautta, koska siirtojen takaraja on tämä 15.05.
Myöhempi päivämäärä 15.07 koskee siis ainoastaan vanhoja varauksia. Nyt varattavia pelaajia ei voida siis viedä NHL:ään vielä ensi kaudeksi vaan he voivat lähteä NHL:ään aikaisintaan vasta kaudelle 2003-2004.
Näin minä olen ymmärtänyt tämän asian... tämä siksi, että seuroille ei tulisi samanlaisia yllätyksiä kuin viime kesänä. Jolloin esim. Haakana, Pärssinen, Dahlman, jne ... varattiin vasta viime kesänä ja lähtivät näin aika yllättäen NHL:ään. Uusilla siirtoajoilla tämä ei ole enää mahdollista. Nyt varattavat pelaajat voivat tehdä sopimuksen aikaisintaan kaudelle 2003-2004.

Tossa ei nyt oo mitään järkeä. Tottakai nyt varattavat pelaajat voivat lähteä jo ensi kaudeksi NHL:n ja viimeinen päivämäärä on 15.7. jolloin voi tehdä sopimuksen. Mutta ilmeisesti myöskin aiemmin varattujen pelaajien siirtoaika päättyy vasta 15.7. mikä on valitettavaa.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Re: Sikäli mikäli olen ymmärtänyt oikein niin

Viestin lähetti flintstone
NHL:ssä ei ole kausi vielä päättynyt vaan siellä pelataan edelleen pudostuspelejä ja jännitetään sitä kuka sen himoitun Stanley Cup pystin lopulta nostaa. Eli eiköhän tässä sovelleta tuota 2 viikon sääntöä.

Mietippä nyt mitä puhut. Miten tuo uusi aikaraja voisi olla noin tyhmä. Koska NHL:n Stanley Cup voittaja on ollut vappuna selvä niin että tuo kahdenviikon raja ja 15.5. edes joskus kohtaisivat.

Tulkitsetko tuon todella niin että jos sarja päättyy vaikka 2.6 niin tämän jälkeen jokaisella joukkueella on vielä kaksiviikkoa aikaa. Luulen että tämän suunnitellun sopimuksen oikeus on vain kautta jatkavilla joukkueilla. Ymmärsinköhän tuon viestisi oikein?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tuntuu jotenkin oudolta

Että joko 15.5. tai 2 vkoa kauden päättymisestä pykälällä saataisiin aikaan tilanne jossa osalla NHL-seuroista tuo siirtoraja loppuisi tuohon 15.päivään ja osalla se jatkuisi tuonne kesäkuun puolelle. Eli jotakuinkin outoa jos seuroilla tosiaan olisi menestyksen ja pudotuspeleistä tippumisen mukaan eri päivinä tuo siirtoajan takaraja, se nyt vasta olisikin varsinainen sirkus.

Mutta ilmeisesti se sittenkin on kaikille tuo 15.7. jos kerran NHLPA ei ole tuota sopimusta ratifioinu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös