Viestin lähetti Hese
Tuomarivirheille ja maaleille tulee huudettua, muuten istun aika hissukseen, kuten kaikki muutkin 3000 tuhatta katsojaa Kisapuistossa...
Melko paljon teillä on näitä hiljaa istujia. Jos kaikki ovat maksavia asiakkaita, ensi kaudella teillä pelaa mahdollisesti joku nykyinen jokeripelaajakin.
Itse istun puku päällä nahkasohvilla aitioissa, syön á la carte-listalta pihviä, juon lasin, mahdollisesti kaksi viiniä tai kuohujuomaa, näpyttelen communicatoriani, soittelen puheluita ja selaan internetistä ja teksti-tv:stä päivänpolttavia uutisia. Olen saanut pääsylippuni työpaikaltani, enkä tiedä paljonko tavallinen pääsylippu edes maksaa. Olen täysin tietämätön hallin ympäristön pysäköintiongelmista, koska kuljen matkani taksilla. Itse ottelusta en tiedä mitään - ei se minua suuresti kiinnostakaan. Jotta pystyn pelin jälkeisenä aamuna keskustelemaan esimiesteni ja kumppaneideni kanssa ottelun tapahtumista, kysyn näistä myöhemmin kotona pojaltani, joka aktiivisesti seuraa SM-liigaa internetpalsta Jatkoajan kautta. Ottelun lopputuloksen lisäksi saan selville myös helsinkiläisten mielipiteen samasta ottelusta.
Vaikka olen jo pari vuotta pelejä käynyt katsomassa, joudun yhä edelleen ihmettelemään, miksi yksi seinä hallista on jäänyt ilman katsomoita, mikä idea tässä hevosenkenkäajattelussa oikein on.