Ensinnäkin. Jos sinulla on rahaa, mutta ei kiinnosta muu kuin liiga, miksi et katso vain liigaa. Et ole pakotettu seuraamaan superpesistä. Toiseksi, voit ostaa yksittäisiä otteluita ns. vuorokausikatseluoikeudella. Nyt vaan tilaamaan ruutu.fi eikä keksitä tekosyitä. Kolmanneksi, voit katsoa jälkilähetyksenä otteluita. Tämä ratkaisee ajankäyttöongelman.
Ensimmäiseen: Kyllähän minä nyt sen tiedän, että kanavapaketin mukana ei tule vaikkapa pommia, joka räjäyttäisi minut maata kiertävälle radalle, jos en katsoisi samalla kiintiömäärää vaikkapa pesäpallosta ja MotoGP:stä. Enemmänkin tämä on ihan periaatekysymys. En halua maksaa ylimääräisestä. Samalla tämä on ns. toivomus siitä, että alkaisivat tarjota tällaista yksittäistä lajia edes hieman koko pakettia halvemmalla.
Toiseen: Kyllä, mutta vuorokausikatseluoikeus tarkoittaa koko kanavapakettia vuorokaudeksi. Minä haluaisin maksaa yksittäisestä ottelusta, jolloin oikeus kestäisi vain tuon yhden ottelun ajan. Vuorokauden hinta on muuten 15€, joten jo kaksi vuorokautta maksaa enemmän kuin yksi kuukausi. En pidä tätä hyvänä yksittäisten pelien markkinointina. Eikä se sellaiseksi edes ole tarkoitettukaan.
Kolmanteen: Ei ratkaise, koska aikataulut ovat sangen kireät kroonisestikin. Pitää käydä töissä, harrastaa ja viettää laatuaikaa avovaimon kanssa. OK, kyllä minä varmaan joillekin jälkilähetyksille löytäisin aikaa, mutta kun olen kuitenkin nähnyt tulokset jo jostain, niin peleistä menee aika lailla hohto. Ehkä enemmänkin kyse on siitä, että löydän helpostikin aikaa monelle muullekin asialle kuin SM-liigan seuraamiselle.
Siinä olet oikeassa, että jonkinlaisia tekosyitä nämä taitavat silti olla. Päällimmäinen syy on se, että SM-liiga ei taida kiinnostaa kuitenkaan niin paljoa, että viitsisin maksaa 12 kuukauden paketista reilua 200 euroa. Jos esim. yksittäisen pelin hinta olisi vaikkapa 5€, tulisi näitä katsottua aikataulujen sallimissa rajoissa varmaankin 0 - 3 kertaa kuukaudessa...