Postinjakaja
Itseäni kaivaa vain kaksi asiaa. Uskaltaako KJ karvata Nordiksella päädystä asti? Itse ainakin haluan nähdä sellaisen HIFKn kotiotteluissa, enkä vastustajan sinisellä kyttäävää vastahyökkäysjoukkuetta. Toki KJn metodilla on voitettu mestaruuksia, joten mikäs siinä jos toimii.
Mahkut on vaikka loppuun asti, jos vain pelitapa loksahtaa paikalleen. Tärkeimpänä viisikon toiminta omassa päässä. Jos siellä sekoillaan samalla tavalla, kuin viime kaudella, niin tulee jäähyjä ja maaleja omaan päähän, jotka valitettavasti aiheuttavat ne tärkeät tappiot.
Materiaali on myös riittävä vaikka loppuun asti, mutta edellyttää Niemisen lopullista läpimurtoa. Mestaruuden voittaa melkein käytännössä aina joukkue, jolla on finaaleissa parempi veskari. Maaleja tulee niin vähän.
Ykkönen tulee tekemään tuhoisaa jälkeä. Wärn-Hirso-Haataja on parempi versio aikoinaan hyvin toimineesta Järvi-Krykov-Kortelainen kentästä. Samanlainen rakenne ja samanlaisia pelaajatyyppejä: Wärn/Järvi, Hirso/Krykov, Kortelainen/Haataja. Mutta tää kokoonpano on mielestäni vielä sen verran parempi, että voi olla mestaruuteen riittävä ykkönen.
Mestaruuteen tarvitaan kuitenkin edes melkein yhtä pelottava kakkonen ja siinä lepää mun mielestä vielä tän jengin yksi suuri kysymysmerkki. Materiaalia on rakentaa vaikka minkälainen kokoonpano: Loppi, Wirtanen, Luttinen, Granlund, Ramstedt, Petrell. Tällöin kysymykseen tuleekin vain se yhteensopivuus. Petrelliä ja Luttista tuskin tullaan pistämään samaan kenttää, koska muuten 3 kenttä olisi pelkästään senttereitä täynnä.
Töykkälä johtanee nelosta. Wirtanen kolmosta, joten Ramu ja Loppi taistelee kakkosen senan paikasta. Granlund, ne pelit mitkä pelaa, pelannee laidassa.
Jotenkin musta tuntuu, että sieltä puuttuu se yksi nopee snaipperi. Se hankittaneen viimeistään artistiveroaikoihin.
Pakisto riittää vaikka mihin ja 3.4 kenttiin meillä riittää materiaalia vaikka minkälaiseen koostumukseen.
Joten fiilikset on, että suoraan puolivälierään mennään. Edellä tällä hetkellä ainakin Kalpa, Jyp ja Jokerit. Kärpät ja Bleg isoja kysymysmerkkejä. Töpseli ja Lukko ovat varmaankin myös puolivälieräjoukkueita.
Saipa, Ässät, Pelicans ja Tampereen jengit jäänee taistelemaan sääleistä. Ilves on noista se, joka voi yllättää.
Realistinen playoff odotus on pronssiottelussa hankittu taistelupronssi. Itse veikkaan Kalpaa mestariksi, jos Ahonen onnistuu.