Mainos

Millä mielin kauteen? Kausi 08/09

• 20 436
  • 75

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kun kauden alkuun on alle kolme viikkoa voisi taas kartoittaa HIFK-fanien mielialoja tulevan kauden osalta. Viime kauden aikana HIFK:n johtoporras koki suuren mullistuksen kun vihdoin ja viimein pääsimme eroon Matikaisesta. Tilalle tuli (toivon mukaan) pätevä tj ja ennenkaikkea se pitkään huudeltu UTJ. Myös pelaajahankinnan apuun hankittiin vahvistusta V-P Kautosen ja Samu Kuitusen muodossa. Eli taustat pitäisivät olla kunnossa.

Itse joukkue on omasta mielestäni vieläkin käymisvaiheessa sillä varsinkin pakisto huutaa yhtä kiekollista pakkia ellei sitten KJ onnistu nostamaan junnujen (Haverinen, Purolinna, Holmberg) tasoa ratkaisevasti. Myös uusi hankinta Walsh on minulle täysi arvoitus. Tilastojen valossa hän on viime kauden hankinnan, Cookin tasoa. Myös uusi hankinta Kankaanperä on vielä kohtuu arvoitus mutta harkkamatseissa on mies näyttänyt olevansa mies paikallaan HIFK:n puolustuksessa.

Maalivahti-osasto on mielestäni parantunut merkittävästi sillä vihdoin olemme päässeet eroon Lundellista ja tilalle on tullut pari hyvää kautta elitserienissä pelannut Pitkämäki joka ainakin harkkamatseissa on pelannut hyvin. Hänen takanaan on kova kilpailu 2. maalivahdin paikasta. Viime kauden lopussa fanien sydämiin pelannut Nieminen ja huippulupaus Jyväskylästä, Aleksis Ahlqvist ovat kovan paikan edessä jos aikovat lunastaa pelipaikan Pitkämäen edestä.

Sentteri-osasto on mielestäni hyvää SM-liiga tasoa. Hirso, Loppi, Porthen, Keränen, Ramstedt eivät häviä paljon esim narrien vastaavalle nelikolle mutta häviävät kuitenkin. Tälle osastolle ei minun mielestä kaivata vahvistuksia ellei loukkaantumisia tule. Laituri-osasto on sm-liigan kovimpia mutta kovin yksipuolinen. Isoja kovia laitavääntäjiä löytyy (Pesonen, Petrell, Pikkarainen) mutta taitavia puhtaita maalintekijöitä ei ole kuin Kuhta jonka taso on hiipunut vuosi vuodelta. Mutta kaikesta huolimatta HIFK ei tule kaatumaan hyökkäyksen tehottomuuteen sillä niin kovia pelimiehiä on HIFK:lla laittaa kolmeen ensimmäiseen hyökkäyskolmikkoon.

Kaiken kaikkiaan hyvältä näyttää tuleva kausi ja parilla täsmähankinnalla tulevasta kaudesta voidaan odottaa kovaa tulosta. Brennanin en odota pelaavan koko kautta HIFK:n riveissä _ellei_ hän sitten osoita osaavansa muutakin kuin tapella.

- Tinke-80

DDR

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brennanin en odota pelaavan koko kautta HIFK:n riveissä _ellei_ hän sitten osoita osaavansa muutakin kuin tapella.

Minä toivon, ettei Brennania yritetä istuttaa mihinkään ykkös-/kakkosketjuun ja vaadita tehoja. Sotkee vaan muidenkin peliä. Mies pitää laittaa sinne nelosketjuun hoitamaan hommaansa, jonka osaa. Ei kai täällä kukaan oikeasti usko, että hän saisi tehoja aikaiseksi? Jos IFK:n johto vastoin järkeä sitä odottaa ja potkii hänet pois, kun näin ei tapahdu, niin silloin voidaan kyllä rankasti kyseenalaistaa Nybondasin kyvyt joukkueen kasaajana.

Itse en ollut tyytyväinen Brennanin hankintaan. Minun mielestäni oltaisiin voitu halvemmalla yhtä hyvin ostaa pari kotimaista kovanaamaa (Honkanen ja vaikka joku Kaikkonen) hoitamaan nuo pakolliset tappelut Nielikäisen ja Heleniuksen kanssa. Pelitaidoilla ei sinänsä ole väliä, koska istuvat kuitenkin 99% kaudesta penkillä. Ulkkaripaikka olisi sitten säästetty tammikuulle, jolloin joukkuetta oltaisiin täydennetty sille paikalle, johon eniten on tarvetta (en vaan tajua, miksi tuo on vuodesta toiseen niin mahdoton juttu tehdä.)

Maalintekijästä täällä pidetään kovaa meteliä, mutta kuitenkin joukkueesta löytyy 7 pelaajaa, joilla on potentiaalia 20 maalin tekoon. Luttinen, Petrell, Kuhta, Pikkarainen, Pesonen, Hirschovits ja Loppi ovat viime vuosina kaikki kolkutelleet tuon rajapyykin ovia. Koska se yksi kiintiöpaikka on nyt uhrattu, niin esimerkiksi Mäkiahon hankkiminen ei olisi välttämättä mikään huono veto. Siinä olisi yksi potentiaalinen maaliseppo lisää ja oltaisiin määrällisesti sitten näissä suunnilleen esimerkiksi Jokereiden kanssa samalla tasolla.

Kuten näistä Mäkiahon rekryämispuheista voi arvata (ulkkaripaikan säästäminen), niin olisin kovasti nimenomaan puolustusarsenaalin vahvistamisen kannalla. Ei se oikeasti ole nyt niin tärkeää, että tuleeko sieltä right vai left pelaaja, kunhan on hyvä pelaaja.

Niin jaa, mitkä fiilikset... ennen tuota Brennanin hankintaa tuntui, että kerrankin joukkueen kasaamisessa on järkeä mukana. Nyt odotukset ovat hieman laskeneet, mutta odotan joka tapauksessa hyvää kautta. Joukkue tuntuu tasapainoiselta. Uskon, että pelaajamateriaalimme soveltuu playoff vääntöihin hyvin, mutta välieristä jatkoon pääsy on pienistä asioista kiinni. Tasainen liiga on edessä tällä kaudella.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Minä toivon, ettei Brennania yritetä istuttaa mihinkään ykkös-/kakkosketjuun ja vaadita tehoja. Sotkee vaan muidenkin peliä. Mies pitää laittaa sinne nelosketjuun hoitamaan hommaansa, jonka osaa. Ei kai täällä kukaan oikeasti usko, että hän saisi tehoja aikaiseksi? Jos IFK:n johto vastoin järkeä sitä odottaa ja potkii hänet pois, kun näin ei tapahdu, niin silloin voidaan kyllä rankasti kyseenalaistaa Nybondasin kyvyt joukkueen kasaajana.

No en minäkään mitään 1./2. ketjun tehomiestä hänestä odota mutta jos hän kykenee pelamaan 4. ketjussa fyysisessä roolissa (enkä tarkoita nyt tappeluja) ja hän pysyy sm-liigan vauhdissa mukana niin että hänestä on jotain apua niin silloin hyväksyn hänen hankinnan. Mutta ketjun aiheeseen liittyen en odota että Brennanista olisi tähän.

- Tinke-80

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä toivon, ettei Brennania yritetä istuttaa mihinkään ykkös-/kakkosketjuun ja vaadita tehoja. Sotkee vaan muidenkin peliä. Mies pitää laittaa sinne nelosketjuun hoitamaan hommaansa, jonka osaa. Ei kai täällä kukaan oikeasti usko, että hän saisi tehoja aikaiseksi?

Saa nähdä olisiko miehestä AV-hommiin. Iso ja ilkeä, kavereina vaikkapa Kanki ja Bono sekä esim. Porthen. Ei olis kauhee kivaa tulla maalille...:o)

Greffin

Jäsen
Saa nähdä olisiko miehestä AV-hommiin. Iso ja ilkeä, kavereina vaikkapa Kanki ja Bono sekä esim. Porthen. Ei olis kauhee kivaa tulla maalille...:o)

Ei olisi varmasti mukavaa tulla maalille. Valitettavasti alivoima on paljon muutakin kuin oman maalinedustan siivoamista. Jos kentällä on jo Kankaanperä, niin Brennanille ei ole käyttöä.

Alivoimaa pelaavien suurehko plussa on liike. En tiedä montaakaan hidasta ja hyvää alivoimapelaajaa (nimenomaan hyökkääjää). Joten saapa nähdä, onko Brennanista tällä saralla pelillistä hyötyä. Voi ollakin, en sitä sano. En ole itse nähnyt Brennanin pelaavan kovinkaan paljoa. Peliaikaa kun ei ole noissa katsomissani peleissä tippunut muuhun kuin hanskaushommiin.

Itse ketjun aiheeseen. Hyvin pitkälle samoilla linjoilla olen DDR:n kanssa. Joukkue näyttää tasapainoiselta, hyökkäys on varsinkin pleijareita ajatellen vastustajan kannalta erittäin vaikea. Puolustus tarvitsee vielä ripauksen kiekollista taitoa ja ihan yleistä osaamista. Hyökkäyksen kanssa voi katsoa rauhallisemmin, mutta ei sinnekään kärkiosaaminen olisi haitaksi.

Brennanin hankintaa en näe järkevänä, kotimaisen tappelijan olisin hyväksynyt (olkootkin vaikka kuinka paljon huonompi hanskaaja). Mutta ehkä Kip boy näyttää, että olen täysin väärässä epäillessäni hänen pelillisiä taitojaan.

Viimeksi muokattu:

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
yleisilme joukkueella miellyttää minua. Penailu on historiaa ja uusi johto nauttii minun luottamustani. Positiivisia asioita on monia:
-Kuntovalmennus harpannut askeleen eteenpäin
-Päävalmentajalla on näyttöjä voittamisesta
-Rosterissa on PALJON omia kasvatteja. Tämä on minulle henkilökohtaisesti suuri juttu. Tämä menee jo päiväuniosastolle mutta vielä kun Rajamäen olisi saanut kotiutettua niin...
-Hyökkäyskalusto on lihaisa ja mahdollistaa HIFK:n näköisen pelaamisen.
-joukkueen rakentamisessa näyttää olevan hieman logiikkaa, se on uutta ja merkki paremmasta.
-meillä on yksi ulkkaripaikka täyttämättä ja silti meillä jo kokonainen joukkue. Mikään osa-alue ei ole osoittanut floppaamisen merkkejä treenimatseissa. Miettikääpä itkijämummot sitä.

Väärin ei voi voittaa. Jos joukkue voittaa niin se on aina fanien suosiossa, pelaa se sitten neppaillen tai rymistellen. Hävitä voi oikein tai väärin, neppailemalla hävinnyt saa minulta broilerin. Petrelmäisesti pelaava, mutta hävinnyt joukkue saa aina seisovat aplodit. Viimevuotisen meiningin manasin syvyyteen ja lopetin jopa Koffin ostamisen. Nyt seison tekemisen takana vaikkei poika vielä palaisikaan kotiin tänä vuonna. Tällä kaudella minulle riittää että asiat tehdään "oikein", voittaminen tulee jos on tullakseen.
Vuoden päästä vaadin hyvän olon lisäksi myös kannua, Annetuilla resursseilla kaikki muu olisi alisuorittamista.

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Kausi käyntiin

Vaikuttaa siltä että "uusi uljas HIFK" kiinnostaa muitakin kuin allekirjoittanutta. Kauden alkuun on vielä monta päivaa, mutta avausmatsi on jo nyt myyty hyvinkin täyteen. Lippupalvelu tarjosi enää jämäpaikkoja HIFK:n puolelta. Meininki jo avauksessa lienee katossa.
Tähän matsiin lähden Nordikselle paljon paremmissa fiilareissa kuin moneen vuoteen. Niin monta vuotta tunnelma oli jo etukäteen matsiin mennessä aina vitutuksen ja myötähäpeän värittämä, nyt ei tarvitse heittää pyyhettä kehään jo ennen matsin alkua.
Ja itse Pyhäköstä: Nordis ei ole liigan uudenaikaisin areena, mutta silti en vaihtaisi sitä mihinkään. Liigan edelleen kaksi parasta areenaa ovat perinteikkäät Nordis ja Raksila. Uusista halleista on paras Bluesin luola (silloin kun se on täynnä) Tunnelmaa ei voi rakentaa tai ostaa.

Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Luottavaisena.

Kyllä täällä lähdetään kauteen todella luottavaisena. Joukkue on mielestäni kerrankin koottu järkevästi, vaikka vahvistuksiakin tietysti vielä kaivataan.

Ennen kaikkea leveyttä tuosta rosterista löytyy, eikä kaikki ole enää yhden tai kahden ketjun varassa. Hirson ja Lopin hankinnat olivat erittäin loistavia, ja molemmilta pelimiehiltä on lupa odottaa vahvoja otteita (ainakin runkosarjassa).

Maalivahtiosastokin näyttäisi olevan kunnossa. Pitkämäki on laadukas maalivahti liigatasolle, Nieminen ja Allu antavat hyvää taustatukea. Ainakaan ihan jokaista laukausta meidän maalia kohti ei tarvitse enää säikähtää...

Parhaiten hoidossa on kuitenkin valmennus. KJ:N meritiitit ovat kovinta valuttaa koko sarjassa ja Rautio varmasti hyvä kakkonen (ei tosin meriittien puolesta). Kesäharjoittelu hoidettu ammattilaisten käsissä...

Kokonaisuutta ajatellen olen erittäin luottavainen... tästä voi oikeasti tulla jotain...

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Ennen kaikkea leveyttä tuosta rosterista löytyy, eikä kaikki ole enää yhden tai kahden ketjun varassa.

Mielenkiintoinen väittämä, kun ottaa huomioon ketä on tullut ja ketä lähtenyt. Mielestäni IFK:n tilanne on juuri päinvastainen; terävä mutta kapea kärki. Laituriosastolle toki tungosta, mutta varsin homogeenista sellaista.

Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen väittämä, kun ottaa huomioon ketä on tullut ja ketä lähtenyt. Mielestäni IFK:n tilanne on juuri päinvastainen; terävä mutta kapea kärki. Laituriosastolle toki tungosta, mutta varsin homogeenista sellaista.

Sanoisin, että kahtena viime kautena meillä on ollut nimekkäitä miehiä ykkös- ja kakkosketjuissa (Murray, Guolla, Vesce), mutta ketjut ovat olleet pahasti ruosteessa ja alisuorittaneet lähes koko kauden. Sitä ennen meillä oli pari kertaa huikea ykkösketju (Kibe-Harkins-Pärä, Tony-Hauhtonen-Arttu), mutta sen jälkeen tuli ISO pudotus. Kun vastustaja puolusti meidän ykkösen näkymättömiin, oli muu joukkue aseeton. Nyt on tullut tilalle ehkä hivenen nimettömämpää pelaajaa ((F)loppi ja (Hirso)vitsi), mutta harjoituspeleissä kumpikin kenttä on ollut vuorotellen liekeissä. Ketjujen jatkaessa samaan tahtiin tietää se hyvää, sillä kahta ketjua ei ole niin helppo pelata varjojen maille kuin yhtä.

Pakiston tila huolestuttaa tietysti sivuunkirjoittanuttakin, mutta ehkä se siitä. Ei tässä muutakaan voi kuin toivoa, että Walshin poissaollessa muut nostavat profiiliaan selvästi ja klaaraavat homman himaan. Olishan se kivaa, jos Turusen, Puronlinnan ja Miliisin tilalle luistelisi Smurffi, Pasi Saarinen ja Jere vm. -99, mutta näillä mennään. Ehkä Kojo ja Rautio saavat näistä pelureista ihmeitä irti.

Maalivahtiosasto on parantunut hieman. Pitkämäki on lähtökohtaisesti parempi kuin Lundell tai ainakin tasaisempi, ja se on jo paljon. AA ja Nieminen ovat pieniä kysymysmerkkejä, mikä tietysti huolestuttaa hieman, mutta ainakin meillä on valmentaja, joka ei epäröi hommata parempaa kassaria tilalle, jos tarve vaatii.

Summa summarum: melko luottavaisena uuteen kauteen, eikä vähiten osaavien valmentajien ansiosta.

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisi kai taas glory huntata tällä kaudella, kun tilanne(tm) on olennaisesti muuttunut taustoissa. Vetäydyn taas muutamaksi vuodeksi palstalta keväällä kun tiputaan play offsien ensimmäisellä kierroksella jollekin nönnönnöö-taito-jengille..

Lätkää olen seurannut vain sivusilmällä jo monta vuotta, joten en edes kuvittele olevani perillä siitä millainen joukkue on kasassa. Sen verran toki tiedän Kip Brennan on se taitava rightin pakki, jota on odoteltu muutamia vuosia. Jotta menestys lienee taattu.

Mutta kun kerran kysyttiin, että millä mielellä kautta odotan, niin vastaus taitaa olla, että ensimmäistä kertaa muutamaan vuoteen odotan.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Rosterissa on paljon hyvää, rytinää ja lihaa, eikä mitään lassekorhosia. Joukossa on myös jokunen sellainen tapaus, joka pystynee tekemään maalejakin. Ja ammattitaitoinen valmentaja sekä huippuluokan kuntovalmentaja. Ja lajitoveri naapurin sirkuskarhulle.

Kaiken pitäisi olla hyvin, kun Penakin on poissa, mutta siltikin on pieni pelko takalistossa, että näinköhän tästä(kään) tulee yhtään mitään. Vielä en kuitenkaan ala hakata ranteita auki viivottimella.

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähes samalla kuin aina ennenkin. Ilman odotuksia, peläten pahinta. Silloin ei ole kuin voitettavaa ja kaikki plussa on kliffaa. Potentiaalia jälleen on, eri asia lunastetaanko sitä. Taaskaan.

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ensinmäistä kertaa viimeiseen viiteen vuoteen lähden kauteen todella luottavaisena. Meillä ei ole liigan kärki joukkue paperilla, mutta kentällä se saattaa hyvinkin sitä olla, jos Jalonen ja kumppanit saavat kaiken irti junnuista ja muista tärkeistä miehistä. Luottavaisena lähdetään kauteen, mestaruus on ainoa tavoite minun silmissä.

mac6666

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä itse suhtaudun varovaisen toiveikkaasti alkavaan kauteen. Valmennus on pitkästä aikaa kunnossa, ja vaikka rosteri voisi olla vahvempikin, niin kyllä tuo nippu on varsin potentiaalinen. Liiga näyttää etukäteen varsin tasaiselta, joten kyllä siinä ihan hyvät mahdollisuudet on mennä pitkälle kaiken natsatessa.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Itse olen myös nimenomaan varovaisen optimistinen alkavan kauden suhteen. Samanlaista "positiivista kutinaa" ei ole ollut miesmuistiin. Kaikkihan on loppujen lopuksi aika pienestä kiinni ja mikäli kaikki palaset loksahtavat kohdalleen suunnitellun lailla, niin jopa mestaruuskin on realistinen tavoite. Ainakin omiin silmiini nämä palaset näyttävät potentiaalisimmilta aikoihin.

Kaikkihan lähtee liikkeelle muutoksista organisaation aiemmin hieman kyvyttömässä johdossa. Meillä on pitkästä aikaa oikeasti yrityksen johtamiseen orientoitunut henkilö johtamassa OY HIFK-Hockey AB:tä sekä henkilöt erikseen rakentamassa, ja nimenomaan vain rakentamassa, tulevien vuosien joukkuekokonaisuuksia.

Meillä on tällä hetkellä myös Suomen kuumin valmentaja eikä mitään "katsotaankatsotaan"-korttia Pohjois-Amerikasta. Myös valmentajan työkalut (lue: pelaajat) menestyksen saavuttamiseen näyttävät suhteellisen tasaiselta kokonaisuudelta.

Hyökkäyksen osalta siellä ei toisaalta ole mitään yksittäisiä Calouneja tai Bednareja, mutta sen sijaan kaksi tasaisen hyvää hyökkäävää ketjua, kolmas myös ratkaisuihin kykenevä ketju sekä rymistelevä jarruketju. Balanssi vaikuttaisi siis juuri siltä, miltä sen jääkiekkojoukkueessa kuuluisi näyttääkin. Lisäksi kolmosessa on vielä Pesosen tasoinen pelaaja stunttaamassa hyvin esimerkiksi loukkaantumisia kahdessa ensimmäisessä kentässä. Mikäli nämä nuoret pelaajat alkavat vielä kaupan päälle lunastaa heihin kohdistuvia odotuksia (esim. Keränen), on tilanne kieltämättä jopa kutkuttavan hyvä.

Myönnetään, että pakisto huutaa yhtä kiekollista puolustajaa Walshin tervehtymisen jälkeenkin, mutta uskon, että tällä hetkellä avointa ulkomaalaispaikkaa on jemmattu sitä varten ja vahvistus tälle osastolle tullaan näkemään syyskauden aikana. Ainakin siihen luulisi olevan varaa mikäli tullaan toteamaan, että tarve on.

Ainiin, ja Pitkämäkeen riittää myös luottoa huomattavasti enemmän kuin Lundelliin. Hyvältä siis näyttää kaiken kaikkiaan.

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Nyt ensinmäistä kertaa viimeiseen viiteen vuoteen lähden kauteen todella luottavaisena. Meillä ei ole liigan kärki joukkue paperilla, mutta kentällä se saattaa hyvinkin sitä olla, jos Jalonen ja kumppanit saavat kaiken irti junnuista ja muista tärkeistä miehistä. Luottavaisena lähdetään kauteen, mestaruus on ainoa tavoite minun silmissä.

Lähestulkoon noilla sanoilla minäkin olen itse tykönäni lähtemässä tähän kauteen. Luulenpa myös sellaisenkin seikan toteutuvan, että jos peli ei jostain syystä lähdekään sulavasti käyntiin, niin IFKssa ei sorruta penamaiseen panikointiin, jolla yleensä on saatu vain huonoja lopputuloksia. Kuitenkin... suoritustasoltaan tasaisen hyvään runkosarjaan uskon vakaasti.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Odotan ja jos en saa, petyn:

-lopullisen sijoituksen 4 joukkoon
-Jokerien päänahan keskinäisessä pinnataistossa
-pitkästä aikaa viihdettä kuittivihkon kera
-joukkueenjohdon oikea-aikaista reagointia pelaajiston suhteen

Näitä kaikkia on syytä odottaa, joten kyllä tässä on -hullu kun on- aika positiivinen kutina. Mutta HIFK ei olisi HIFK, ellei joku menisi päin vittua ilman Penaakin. Voisin jopa sietää sijoituksen 4. ulkopuolella, jos sinne mennään siitä syystä, että oma maksimitaso ei riitä pidemmälle ja jos näkyvissä on Blues-tyylistä jatkuvuutta kuitenkin. Toisaalta tuo on pelkkää semantiikkaa, HIFKin on oltava KJ:n johdolla joka tapauksessa neljän sakissa. Näin tietenkin, eipä tingitä.

Karua tässä on se, että tilastot eivät valehtele. Mestari tulee yli 90% todennäköisyydellä runkosarjan 3. parhaan joukosta. Ja runkosarja on liki 90%:sesti paketissa jo marraskuussa. Mestaruuskaudella oltiin huonoimmillaan runkkarissa viidentenä syksyllä -97.

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Itse odotan aika paljon, koska nyt siihen on lupa ja kaikki ainekset:

-Finaaliin
-Runkosarjassa 4joukkoon
-HIFK:n näköistä peliä
-Taloudellista voittoa
-Junnuille vastuuta(ainakin Keränen ja Nieminen esille)
-Paikallisvoittoja
-Hyvää meininkiä kotipeleissä

Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse odotan aika paljon, koska nyt siihen on lupa ja kaikki ainekset:

-Finaaliin
-Runkosarjassa 4joukkoon
-HIFK:n näköistä peliä
-Taloudellista voittoa
-Junnuille vastuuta(ainakin Keränen ja Nieminen esille)
-Paikallisvoittoja
-Hyvää meininkiä kotipeleissä

Kumma kyllä kaikki nuo ovat kerrankin ihan mahdollisia, eivätkä tunnu edes mitenkään utopistisilta. Oikein itsekin hämmästyin tätä asiaa, kun tuota listaa luin.

Jalosen johtama valmennus takaa ainakin sen, että pelisysteemi tulee varmasti toimimaan. Joukkue on keskittynyt pelitavan hiomiseen jääharjoittelussa ja harjoittelu on ollut monipuolista jään ulkopuolella.

Alku voi olla hyvinkin tahmea, mutta mitä pitemmälle kausi etenee, sen paremmin joukkue pelaa. Olisko tää nyt meidän vuosi?

scholl

Jäsen
Alku voi olla hyvinkin tahmea, mutta mitä pitemmälle kausi etenee, sen paremmin joukkue pelaa. Olisko tää nyt meidän vuosi?

Miksi alku olisi tahmea? IFK on kuitenkin vienyt muita suomalaisjengejä aika suvereenisti ja Jalosen porukka on ollut mukana jo koko harjoituskauden. Esim. Jokereilla on sen sijaan enemmänkin baxtermainen valmistautuminen kauteen, kun harjoitusturnauksessa jäädään hännille.

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Millä mielin... Nauraen IS kiekkoliitteen Top 5 listalle.

Top 5 pakit, 3 Jypiläistä. Hehheh, anna mun kaikki kestää. Tuosta tiesi jo että Jypi on rankattu korkealle joukkueiden sijoituksissa. Mikä ihme siinä on että sitä sijoitusta tarvii sitten todistella noissa listoissa. Heikkinenhän ei ole top 5 kamaa, tai esim. Kauppinen, Laamanen yms. Ei vaan Jyrki Välivaara!!

Aiheesta, uskon hyvään kauteen ja etenkin siihen että joukkuetta katsoo taas ihan eri mielenkiinnolla kun vuosiin. Tiedä sitten miksi? Viime vuotinen päätös piti ja sitä Baxun paskaa en mennyt katsomaan kertaakaan. Nyt pyörin jälleen hallilla, koska pelitapa ja miksei tuo rosterikin lisää mielenkiintoa. Hyvin oikeastaan kiteytetty tuolla ylempänä muiden toimesta mitä odotetaan.

...niin ja olen iloinen että Toni Koivistolle ei maksettu hänen vaatimaa liigan kolmanneksi suurinta palkkaa. Vaikka hyvä pelaaja onkin, niin ei kuitenkaan ihan noin hyvä. Mm. Kariya on halvempi ja paljon dominoivampi pelaaja (lue: gamebreaker). Ja toiset ylihintaiset on Riksman ja Tom Koivisto.

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
IS Veikkaaja top 5, naurettavaa!

Kuten täällä jo on huomattu IS Veikkaajan kiekkoliitteen naurettavuus tänä vuonna, pakko siihen vielä todeta että kuka, ja millä perusteilla, on nuo ensi kauden Top-listat laatinut? No, ei kait siinä IS voi tehdä muuta kuin kusta omaan nurkkaan, sillä kyllähän sen nyt jokainen maallikkokin näkee että ne listat ovat täysin naurettavia. Menee uskottavuus kyllä ton firman hommaan.
Ei olla siellä toimistolla seurattu Nordic Trophyn tapahtumia näköjään edes vahingossa.

Itse lähden ensi kauteen pitkästä aikaa todella luottavaisin mielin.
HIFK on Top 3 kamaa ensi kaudella.
Jokerit kaatuu 11.9. 5-1. Kolme pistettä ja sarja käyntiin.

Kiitos. Tack tack!

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Kuten täällä jo on huomattu IS Veikkaajan kiekkoliitteen naurettavuus tänä vuonna ... Menee uskottavuus kyllä ton firman hommaan.

Joo, onneksi tuo Jääkiekkolehden kauden alustus-aviisi on edes hieman tasokkaampaa luettavaa. Tuo Veikkaajan kiekkoliite lähti ku viitasusi tossa yhdessä mutkassa.

Hyvillä mielin seuraavaan kauteen tottakai. Odotukset korkealla uuteen valmennukseen ja 4 NT -matsia seuranneena ihan tyytyväinen joukkueen tämän hetkiseen ilmeeseen. Ainoa mikä on vähän vielä kysymysmerkki, on tuo maalivahtitilanne. Katsotaan nyt se 15-20 matsia, ja tehdään sitten lisää analyyseja.

Nyt on harjoituspelit pelattu ja ne merkittävät ottelut (ottelut suomalaisia vastaan) menivät vähintäänkin hyvin, saldon näyttäessä 4 ottelua, 4 voittoa, maalieron ollessa 18-12. Kuten nuokin luvut jo kertovat, oman pään työskentelyssä on vielä paljon hiomista, HIFK päästi liikaa maaleja, mutta onneksi ollaan vasta harjoituskaudella ja toivottavasti joukkueeseen hankitaan vielä se yksi puolustaja. Joukkue paransi peliään käytännössä jatkuvasti mitä pidemmälle mentiin (pl. sf-ottelu) ja ketjut näyttivät muotoutuvan valmiiksi, liigassa nähdään varmasti erittäin vaarallinen Luttinen - Hirso - Lennu -ketju, myös Kibe - Loppi -kaksikko näytti löytävän toisensa ottelu ottelulta paremmin, sen sijaan toisessa laidassa pääosin pelannut Ilkka Pikkarainen vajosi ottelu ottelulta syvemmälle tuhlailemaan paikkojaan ja kovin pitkään ei Ilkka saa varmasti jatkaa vanhan kaverinsa Lopin rinnalla noilla otteilla. Myös alempiin ketjuihin tuntui löytyvän jonkinasteisia tutkapareja, mm. Keränen - Ramstedt ja toivonkin, että kyseinen kaksikko saa paikan näyttää taitojaan liigassa, toisella laidalla esim. Ilkka Pikkarainen.

Kaikin puolin positiivisin ja luottavaisin mielin lähdetään seuraamaan tapahtumarikasta kautta 08-09.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy