Millä mielin kauteen 2024–2025?

  • 25 137
  • 182

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka vitun pelaaja sanois sellaista? Mun junnukoutsi fudiksessa ainakin aikoinaan sanoi, et se vetää henkilökohtaisesti dunkkuun jokaista pelaajaa, joka ei usko tähän meidän juttuun ja lähde voittaa jokaista peliä.

Koko vitun pointti pelaajana on se, että sä lähdet voittamaan. En ole koskaan missään kuullu, et joku pelaaja sanois mitään muuta kuin, et jokaista peliä lähdetään voittaa ja silloin maalina on mestaruus.

Tää mitään vitun shakkia ole vaan luistimilla liikkuvien gladiaattoreiden touhua ja ainakin mä haluan, et noi jäbät itse uskoo siihen mestaruuteen ja antaa 110% sen eteen.

Me fanit nyt voidaan itkee ja me maksetaan siitä vollaamisesta, mut me myös maksetaan siitä, et yhtäkkiä Taponen pelaa unelmiensa kauden ja toi jengi yllättääkin.
Kyllähän pikkuseurojen kapteenit, ne joilta "me voitetaan mestaruus" kuulostaisi naurettavalta, on iät ajat noissa Veikkaajan/IS:n kaudenavaushaastatteluissa sanoneet joidenkin muiden jengien voittavan mestaruuden. Ei kukaan voi kuin törkeästi itselleen valehtelemalla etukäteen ennen kauden alkua väittää, että HIFK tulee voittamaan tulevalla kaudella mestaruuden. Ei edes kapteeni tai koutsi. Ja jos se sen sitten kuitenkin tekee, se on samaa tasoa yllätyksellisyydessä kuin että HPK tai Kalpa sen voittaisi.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tarttis kauden alkaa vielä, ehkei koskaan? Hyvät muistot HIFK:sta menee vaan lokaan matsi matsilta.

Itseäkään ei kauden alku kiinnosta pätkääkään, mutta jos siitä jotain positiivista haluaa hakea, niin matsi matsilta ollaan lähempänä sitä matsia, kun Peltonen ei enää IFK:ta valmenna. Uskaltaisko toivoa ettei jouluna enää valmenna.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt aletaan olla jo lähellä.

Viimeiset tuntemukset kauden alla ovat sellaiset, että kyllähän noita pelejä varmaan katseltua tulee, mutta suurin puhti on poissa. Ilman ei osaa olla, mutta minkäänlaisia odotuksia ei itsepetoksissaankaan tohdi ladata. Menestymisen todennäköisyyttä pidän varsin pienenä, eikä karsintoihinkaan taideta kuitenkaan joutua.

Valju, harmaa, väljähtynyt. Sellainen on ennakkoon minulle Peltosen IFK 2024-2025.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joo, ei pelaajan ehkä pidä sellaista sanoa, mutta organisaation pitäisi viestiä se. On Liigassa moni muukin joukkue, joka lähtee hakemaan playoff paikkaa tai kotietua playoffien ensimmäiselle kierrokselle jne. IFK ei ole tällä hetkellä suurseura ja silloin on hyvä tunnustaa se.

Jotkut fanit maksavat, toiset ei. Itselläni maksaminen loppui viime kevääseen ja palaan maksavien joukkoon, vasta kun organisaatio suorittaa siten, kuin sen kuuluisi.

En mä sit tiedä, et miks organisaation pitäis viestiä se?

Just pelattiin ihan hyvä setti tuolla Sveitsissä ja jos Taponen onnistuu ja Pesonen kaivaa jonkun hyvän kesken kauden hankinnan, niin mistä näitä tietää? On tossa jengissä kuitenkin oikeasti ihan osaamista.

On vaan aika vaikee saada kesken kauden mitään laatupelaajiakaan, jos sä kauden alussa ilmoittelet, että "joo no, me tavoitellaan sijaa 4 ja ollaan tyytyväisiä, jos päästään välieriin."
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllähän pikkuseurojen kapteenit, ne joilta "me voitetaan mestaruus" kuulostaisi naurettavalta, on iät ajat noissa Veikkaajan/IS:n kaudenavaushaastatteluissa sanoneet joidenkin muiden jengien voittavan mestaruuden. Ei kukaan voi kuin törkeästi itselleen valehtelemalla etukäteen ennen kauden alkua väittää, että HIFK tulee voittamaan tulevalla kaudella mestaruuden. Ei edes kapteeni tai koutsi. Ja jos se sen sitten kuitenkin tekee, se on samaa tasoa yllätyksellisyydessä kuin että HPK tai Kalpa sen voittaisi.

No älä nyt. Mä veikkaan meitä sijalle 7, mutta onhan tossa nyt hieman eri porukka pelaamassa kuin vaikka HPKlla tai Kalpalla.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä sit tiedä, et miks organisaation pitäis viestiä se?

Just pelattiin ihan hyvä setti tuolla Sveitsissä ja jos Taponen onnistuu ja Pesonen kaivaa jonkun hyvän kesken kauden hankinnan, niin mistä näitä tietää? On tossa jengissä kuitenkin oikeasti ihan osaamista.

On vaan aika vaikee saada kesken kauden mitään laatupelaajiakaan, jos sä kauden alussa ilmoittelet, että "joo no, me tavoitellaan sijaa 4 ja ollaan tyytyväisiä, jos päästään välieriin."

Joskus aikoinaan kun seura itsekin tiesi ettei kärkisijoja hätyytellä puhuttiin sitten esim. pelityylistä. Old time hockey tarkoitti, että taklauksia ja torikokouksia oli odotettavissa, joskus sanottiin "aina sattuu ja tapahtuu" ja Penan aikana aloitettiin taloudellisesti heikon kauden jälkeen ns. paluu juurille projekti, kun palkattiin Shedden. Kaikki tiesivät, että nyt lähdetään haastamaan heikommalla porukalla, mutta viihdettä on silti tarjolla. Mitään sellaista ei pysty tämä Peltosen nyhjäyskiekko tarjoamaan. Saadaan 8. sija liigan tylsimmällä pelillä. Ei kiitos.
 

Ege H.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edellisellä kaudella homma ei oikein kunnolla lähtenyt toimimaan missään vaiheessa, ainakaan odotuksiin nähden. Ja niin kauden lopputulos jäi vähän pannukakuksi. Sellaisen kauden jälkeen uudesta kaudesta innostuminen edellyttäisi joko joukkueen selkeää vahvistumista uudelle kaudelle, tai sitten jonkinlaista uutta alkua, jossa muutos olisi suurta.

Nyt emme saa uutta alkua, vaan jatkamme ikään kuin samaa yrittämistä selkeästi heikentyneellä joukkueella. Ei lite bättre vaan lite sämre, vaikka edellinenkään taso ei riittänyt. Koivistoinen, Jääskä ja Kaskimäki olivat kuitenkin juuri niitä avainpelaajia, joiden peli ja ura olivat yhä menossa eteenpäin, vaikka olivat jo huipulla. Ja Nättinen harvinainen maalintekijälahjakkuus. Ja vaikka IFK:saa ei oikein irronutkaan, jopa Ikonen oli osoittanut kykenevänsä kelpo tulokseen liigassa. Tulleista hyökkääjistä vain Kodytek on näiden lähteneiden tasoa.

Tältä pohjalta on vähän vaikea innostua uudesta kaudesta samalla tavalla kuin monena muuna syksynä. Ja kun ulkona ei edes ole syksy!

Mutta onhan joukkueessa toki yhä huima määrä laatua. Ehkä tässä vielä syttyy. Lähtökohtaisesti kuitenkin ajattelen, että liigan huipulla ovat nyt tamperelaiset ja Kärpät. Haastajat tulevat sitten Raumalta, Lahdesta ja kenties jopa Kuopiosta. IFK on kolmoskorissa, ehkä TPS:n kanssa. Mutta ei kärki kaukana ole. Jos peli loksahtaisi kohdalleen, nopeasti onnistumisia alle ja ehkä pari täsmävahvistusta, niin kaikki on mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo jäi kausari ostamatta. Katsellaan sitten Peltosen kauden jälkeen. On ollut positiivarillekin kaameita kausia, vaikka kummallisesti jossain peleissä/erissä/vaihdoissa jengi on pelannut aivan loistavaa lätkää. Hetkittäin, mutta kun se ei vain riitä.

Toinen ja suurempi asia on taas infra. Nordis on nyt vain aikansa elänyt. On aivan käsittämätöntä, ettei maan pääkaupungissa saada uutta ja ajanmukaista jäähallia pystyyn. Kai ne huumeiden käyttöhuoneet ja muut nykyisen kaupunginjohdon lempiprojektit kuten Espan palmut menevät näiden sekopäiden agendassa edelle? Tampere menee joka tasolla ohi liikunta- ja viihdetarjonnassa uusien hallien ja stadioneiden kanssa. Oulukin luultavasti tulee perässä. Jopa Lahdessa, Espoossa ja Turussa tilanne on parempi.

Itse joukkueesta huomio varmaan kiinnittyy seuraaviin. Lehterä, joko alkaa ikä näkyä, vai jatkuuko lento? Taponen - palaako taso? Komarov: toinen floppikausi? Martin - lopullinen läpimurto ja iso sopimus Sveitsiin? Kiviharjulla taas lienee uran kannalta se The Kausi. Onko tulevaisuus liigajyränä vai avautuuko ovat muualle?

Uuden urheilujohtajan ensimmäinen kiinnitys Juhani Jasu ei nyt aivan vakuuttanut, mutta olen mielelläni väärässä. Oma tarinansa on tietysti Villen valmentajaura. Jos ei nyt lähde, niin kysyntä voipi olla jatkossa aika heikkoa. Ihan verrokkeina vaikka se veikeä partaukkeli Tapparasta tai Ollin kaudet Mikkelissä. Ei tarvita vuosikausien hieromista, kun tietää mitä tekee.

HIFK:n suurin vahvuus on kannattajakunnan pyhä uskollisuus. En ole aivan varma ymmärtääkö seuran johto tätä. Uskolliset kausarilaiset harmaantuvat ja muistelevat Sheddenin ja Törmäsen kausia, jolloin pelissä tapahtui ja ottelut olivat seksiä täynnä. Peltosen lätkässä ei todellakaan satu ja tapahdu. Mitään.

Toivotaan ja uskotaan parasta.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo jäi kausari ostamatta. Katsellaan sitten Peltosen kauden jälkeen. On ollut positiivarillekin kaameita kausia, vaikka kummallisesti jossain peleissä/erissä/vaihdoissa jengi on pelannut aivan loistavaa lätkää. Hetkittäin, mutta kun se ei vain riitä.

Toinen ja suurempi asia on taas infra. Nordis on nyt vain aikansa elänyt. On aivan käsittämätöntä, ettei maan pääkaupungissa saada uutta ja ajanmukaista jäähallia pystyyn. Kai ne huumeiden käyttöhuoneet ja muut nykyisen kaupunginjohdon lempiprojektit kuten Espan palmut menevät näiden sekopäiden agendassa edelle? Tampere menee joka tasolla ohi liikunta- ja viihdetarjonnassa uusien hallien ja stadioneiden kanssa. Oulukin luultavasti tulee perässä. Jopa Lahdessa, Espoossa ja Turussa tilanne on parempi.

Itse joukkueesta huomio varmaan kiinnittyy seuraaviin. Lehterä, joko alkaa ikä näkyä, vai jatkuuko lento? Taponen - palaako taso? Komarov: toinen floppikausi? Martin - lopullinen läpimurto ja iso sopimus Sveitsiin? Kiviharjulla taas lienee uran kannalta se The Kausi. Onko tulevaisuus liigajyränä vai avautuuko ovat muualle?

Uuden urheilujohtajan ensimmäinen kiinnitys Juhani Jasu ei nyt aivan vakuuttanut, mutta olen mielelläni väärässä. Oma tarinansa on tietysti Villen valmentajaura. Jos ei nyt lähde, niin kysyntä voipi olla jatkossa aika heikkoa. Ihan verrokkeina vaikka se veikeä partaukkeli Tapparasta tai Ollin kaudet Mikkelissä. Ei tarvita vuosikausien hieromista, kun tietää mitä tekee.

HIFK:n suurin vahvuus on kannattajakunnan pyhä uskollisuus. En ole aivan varma ymmärtääkö seuran johto tätä. Uskolliset kausarilaiset harmaantuvat ja muistelevat Sheddenin ja Törmäsen kausia, jolloin pelissä tapahtui ja ottelut olivat seksiä täynnä. Peltosen lätkässä ei todellakaan satu ja tapahdu. Mitään.

Toivotaan ja uskotaan parasta.


Kyllä mun mielestäni se Nordis on vielä hyvä vanhanajan halli, joka on sentään tunnelmallinen, legendaarinen ja sellainen, johon kannattaa panostaa vielä tulevaisuudessakin.

Ainakin itselläni on kyllä sitä luottoa meidän vakiopelaajiin ja joukkueen konkareihin, mutta tämä pelaajamateriaalin kapeus ja varsinkin se hyökkäyspään kapeus huolettaa sitäkin enemmän, kuten myös se veskaripeli. Puolustuspää on erittäin hyvällä mallilla, mutta joku tehokas hyökkääjä olisi kyllä hyvä saada tohon jengiin vielä kauden aikana, kuten myös se kokenut ja varma maalivahti.

Epäilen että Martin tuskin pelaa meillä enää tämän kauden jälkeen, sillä varmasti hänen suuntansa voi hyvinkin olla jossain isommissa valoissa, kuten Sveitsissä tai NHL:ssä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähtökohtaisesti kuitenkin ajattelen, että liigan huipulla ovat nyt tamperelaiset ja Kärpät. Haastajat tulevat sitten Raumalta, Lahdesta ja kenties jopa Kuopiosta. IFK on kolmoskorissa, ehkä TPS:n kanssa.
No älä nyt. Mä veikkaan meitä sijalle 7, mutta onhan tossa nyt hieman eri porukka pelaamassa kuin vaikka HPKlla tai Kalpalla.

Tässähän on tiivistettynä kaikki näissä kahdessa viestissä. HIFK:n asema kolmoskorissa, alemmassa keskikastissa vahvistetaan nega- ja posisiipien molempien toimesta ja tietty kuin puolihuolimattomasti samaan aikaan loputon arroganssi, joka HIFK:ssa on vallalla. Oliko se Nybondas, joka aikanaan fleksaili, että "onneksi ollaan kuudensia!"? Ja suskimiehet puhelimessa, vai oliko joki toinen kausi, kun oli tämä, että jäihän sinne taakse vielä pari jengiä, että ei oltu huonoimpia.

Että ei sillä nytkään ole väliä, että sijoitutaan posisiiven edustajan ennakkokaavailuissa seitsemänneksi, sillä eihän me nyt olla yhtä skeidoja kuin HPK tai Kalpa - paitsi että Kalpa on parempi oikeasti... Sillä: onhan HIFK suurseura - paitsi ei ole enää oikeasti...

– Lähdemme haastamaan ennen kaikkea itseämme mutta myös kaikkia muita.
-Ville Peltonen, 2024
 
Viimeksi muokattu:

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tässähän on tiivistettynä kaikki näissä kahdessa viestissä. HIFK:n asema kolmoskorissa, alemmassa keskikastissa vahvistetaan nega- ja posisiipien molempien toimesta ja tietty kuin puolihuolimattomasti samaan aikaan loputon arroganssi, joka HIFK:ssa on vallalla. Oliko se Nybondas, joka aikanaan fleksaili, että "onneksi ollaan kuudensia!"? Ja suskimiehet puhelimessa, vai oliko joki toinen kausi, kun oli tämä, että jäihän sinne taakse vielä pari jengiä, että ei oltu huonoimpia.

Että ei sillä nytkään ole väliä, että sijoitutaan posisiiven edustajan ennakkokaavailuissa seitsemänneksi, sillä eihän me nyt olla yhtä skeidoja kuin HPK tai Kalpa - paitsi että Kalpa on parempi oikeasti... Sillä: onhan HIFK suurseura - paitsi ei ole enää oikeasti...

Mikä tää posisiipi on mistä jengi puhuu? Onko se joku klubi? Mä oon aika uus kirjoittaja, niin en tiedä tästä eri klubien historiasta.

Onks siis 7. sija positiviinen arvio sarjan kalleimman jengin sijoituksesta?
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä tää posisiipi on mistä jengi puhuu? Onko se joku klubi? Mä oon aika uus kirjoittaja, niin en tiedä tästä eri klubien historiasta.

Onks siis 7. sija positiviinen arvio sarjan kalleimman jengin sijoituksesta?
No eiks se ole?

Realistit ennustaa karsinnoista selviämistä ja negailijat on jo ennen liigan avaamista ennustaneet täällä Mestistaipaleen alkavan vuosikymmenen puolivälissä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime kausi aloitettiin pakistolla:

Melart-Lindbohm
Sund-Martin
Kiviharju-Motin
Salin


Näistä siis tippui kauden aikana pois kokonaan Melart, Sund, Kiviharju. Salin treidattiin. Lisäksi Lindbohm pelasi varmaan joulun jälkeisen ajan keskenkuntoisena ja Martin pudotuspelit keskenkuntoisena. Lisäksi hankittiin Manninen, joka loukkaantui samantien. HIFK:lla on tällä hetkellä rosterissa 10 puolustajaa. Viime kaudella otteluita HIFK:n pakistossa sai 16 pelaajaa + Pakarinen.

Viime kausi lopetettiin pakistolla:

Bourque-Martin
Lindbohm-Kotkansalo
Seppälä-Motin


Näistä Martin ja Lindbohm pelasivat keskenkuntoisina ja Kotkansalo oli käytännössä vuoden pelaamatta ennen paluutaan. Ei tuolla pakistolla oikeasti paljoa muuta pysty paineen alla tekemään, kun selviytymään.

Tämän kirjoituksen pointti ei missään nimessä ole antaa Ville Peltoselle puhtaita papereita viime kaudesta. Runkosarjassa HIFK lähti kauteen parhaista asemista: Valmentajan kolmas kausi ja monta vuotta hyvin kasassa pysynyt runko oli vahvistunut entisestään. Runkosarja olisi pitänyt alusta asti suorittaa paremmin. Piste.

...mutta rehellisesti sanottuna, niin tuolla kasassa olleella pakistolla ei Pelicans sarjassa oikein mitään muuta pystynyt tekemään, kuin se mitä tehtiin. Terveellä pakistolla minä ainakin uskon siihen, että semifinaaliin oltaisiin vähintään menty. Mestaruuteen ei missään nimessä. Peli ei missään vaiheessa kautta ollut siinä kunnossa, joten tuskin olisi ollut pudotuspeleissäkään. Kyllä runkosarjan aikana ne merkit siellä ovat, jos ovat. En oikein usko, että mikään jääkiekkojoukkue olisi kestänyt tuota ja onkin jotenkin käsittämätöntä, että miten HIFK:lle joka kausi tapahtuu vastaavaa. TOP3 runkosarjasijoituksella oltaisiin kuitenkin varmasti menty tuollakin pakistolla semeihin, mutta varmaan jokainen ymmärtää sen, että ei tuolla pakistolla oltaisi kannua nosteltu yhdenkään valmentajan kanssa.

Tämä kausi aloitetaan pakistolla:

Melart-Lindbohm
Sund-Martin
Kiviharju-Knot
Manninen-Jalasti


Tämä on tällä hetkellä kyllä oikeastaan ainoa osa-alue, johon olen tyytyväinen. Moni jotenkinkin ajattelee, että Melart ja Lindbohm olisivat jotain kädettömiä rivipakkeja sen perusteella, että miten he viime kaudella puolikuntoisina pelasivat. Knot vaikuttaa todella hyvältä signaukselta eli isokokoinen puolustaja, jolla on kykyä avata peliä ihan eri tavalla, kuin Johan Motinilla. HIFK:lla ei kärkikuusikossa lähtökohtaisesti ole yhtään totaalista puukäsipakkia. On ollut niitäkin kausia, kun näitä on ollut kärkikuusikossa kolme. Ei mitään nyt pois kuitenkaan Motinilta. Yksi hänen tyylisensä puolustaja menee joukkueessa aina. Motinkin kärsi siitä koko HIFK uransa, että hänen profiilinsa puolustajia oli aina joukkueissa liikaa. Vähän sama homma, kuin Miehon hankinta. Hänen hankinnassaan ei sinänsä ole mitään vikaa. Joukkueessa vain on jo selkeisiin alaketjujen rooleihin Åsten, Seppälä, Komarov ja Jasu. Lisäksi Hartikaista sekä Mäkiahoa sovitellaan suurempaan vakiorooliin, kuin mitä koskaan urallaan ovat edes pienemmissä seuroissa pelanneet. Tämähän on ihan tyypillistä HIFK:ta eli hankitaan duunaripelaaja, kun tarvitaan nopeutta ja taitoa. Tällä hetkellä tästä pakistosta ainoa, jonka roolia en ymmärrä lainkaan onkin Manninen, kun siellä on hänen rooliinsa jo kolme parempaa puolustajaa ja Luhanka vielä odottamassa peliaikaa. Kiekollista taitoa pakistoon on lisätty, mutta jalkanopeus on edelleen se puute. Tämän kauden HIFK menestys kuitenkin hyvin pitkälle nojaa maalivahtipeliin ja tähän pakistoon. Peltonen puhuu pelin nopeuttamisesta ja se lähtee hyvin pitkälle siitä, että miten nopeasti puolustajat pystyvät hyökkääjille kiekkoa vauhtiin pelaamaan. Koko Peltosen ajan suurin ongelmahanon ollut se, että pakiston pelin avaaminen on ollut vaatimatonta sekä paineen alla että trapia vastaan.

Parasta mitä HIFK tällä kaudella voi minun papereissani saavuttaa, niin sellainen Sheddenmäinen rapsakka ylisuorituskausi. Eihän tuo joukkue edelleenkään huono ole, mutta vaikka runkosarja menisi hyvin, niin ilman vahvistuksia hyökkäyspäähän ja kenties maalivahtiosastolle rosteri ei vaan riitä maaliin asti millään. Suurin ongelma itselleni on Ville Peltonen. Ikävähän se on sanoa, vaikka muuta haluaisi uskoa. Kolmeen kauteen, kun ei ole sitä punaista lankaa pelissä näkynyt. HIFK on parhaimmillaan pelannut ihan OK-kiekkoa ja sitäkin yleensä silloin, kun ollaan ottelussa päästy johtoon. Tappioasemassa pelaaminen menee ihan kauheaksi puskemiseksi. Se mitä eniten toivoisi, niin käsijarru nyt Peltonen pois päältä: Virheiden ja jäähyjen välttelyllä tulee pitkä kausi. Viime koko kauden kohokohta oli Seppälän painiheitto. Etenkin runkosarjassa pitäisi olla jotain tuollaista ilta toisensa perään tai ainakin ilmassa sellaista, että mitä tahansa voi sattua. Silloin HIFK on parhaimmillaan ja monesti kiekollinen suorittaminenkin rentoutuu.
 
Viimeksi muokattu:

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No eiks se ole?

Realistit ennustaa karsinnoista selviämistä ja negailijat on jo ennen liigan avaamista ennustaneet täällä Mestistaipaleen alkavan vuosikymmenen puolivälissä.

No mua ei paljon vittu kiinnosta mitä muut arvioi. Sori nyt vaan, mut toi on ihan vitun daiju heitto. Sanotaan, et mä olen tässä mulle vielä mystisessä "posisiivessä", koska joku muu on negatiivisempi.

Aika vähän mä täällä juhlin tällä hetkellä meidän jengin materiaalilla ja varsinkaan meidän päävalkulla, joka on lähinnä kolme vuotta tuottanut pettymyksiä sekä jäällä, että sarjataulukossa. Mut, kun heittää luvun 7. niin on yhtäkkiä tässä posisiivessä? Mikä tarve jengillä on täällä erotella eri kirjoittajia johonkin omaan apinalaumaan? Ihan kummaa touhua.

Mä en todellakaan ole positiivinen ton jengin suhteen, mut mä snaijaan myös, ettei noi pelaajat tai koutsit itse sitä halua myöntää, ettei rosteri riitä Tapparaa, Ilvesta tai varmaan Kärppiäkään vastaan.

Mut jos kelaa, et mikä meillä oikeesti on tilanne? Joku Kärppä-fani kävi heittämässä täällä, että meillä on ehkä sarjan paras pakisto. Joo, jos Lindbohm ja Melart pelaisi sillä tasollaan, kun tänne tulivat ennen kuin ton jengin lama ja loukkaantumiset teki niistä tavallisia kuolevaisia. Taponen oli toissakaudella huikea ja jos se on sitä tällä kaudella, niin on sarjan parhaita veskoja.

Hyökkäys nyt on 1. ketjun ja Kodytekin jälkeen aika kuraa, mut sehän on se helpoin paikattava. Sinne saa äijää kauden aikana, jos vaan fyffee on.

Et, ehkä mä oon sit positiivinen, kun sanon, ettei meillä ole asiat yhtä huonosti kuin HPKlla ja Kalpalla. Toki Peltosen pelikirjalla ei olis mikään yllätys, että löydetään itsemme keväällä taistelemasta samoista sijoista kuin kyseiset jengit. Et silleen oot oikeassa kyllä. Ei se yks kesken kauden hankittu uusi Vesalainen tee kesää, ellei toi meidän peli ole muuten parempaa.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mua ei paljon vittu kiinnosta mitä muut arvioi. Sori nyt vaan, mut toi on ihan vitun daiju heitto. Sanotaan, et mä olen tässä mulle vielä mystisessä "posisiivessä", koska joku muu on negatiivisempi.

Aika vähän mä täällä juhlin tällä hetkellä meidän jengin materiaalilla ja varsinkaan meidän päävalkulla, joka on lähinnä kolme vuotta tuottanut pettymyksiä sekä jäällä, että sarjataulukossa. Mut, kun heittää luvun 7. niin on yhtäkkiä tässä posisiivessä? Mikä tarve jengillä on täällä erotella eri kirjoittajia johonkin omaan apinalaumaan? Ihan kummaa touhua.

Mä en todellakaan ole positiivinen ton jengin suhteen, mut mä snaijaan myös, ettei noi pelaajat tai koutsit itse sitä halua myöntää, ettei rosteri riitä Tapparaa, Ilvesta tai varmaan Kärppiäkään vastaan.

Mut jos kelaa, et mikä meillä oikeesti on tilanne? Joku Kärppä-fani kävi heittämässä täällä, että meillä on ehkä sarjan paras pakisto. Joo, jos Lindbohm ja Melart pelaisi sillä tasollaan, kun tänne tulivat ennen kuin ton jengin lama ja loukkaantumiset teki niistä tavallisia kuolevaisia. Taponen oli toissakaudella huikea ja jos se on sitä tällä kaudella, niin on sarjan parhaita veskoja.

Hyökkäys nyt on 1. ketjun ja Kodytekin jälkeen aika kuraa, mut sehän on se helpoin paikattava. Sinne saa äijää kauden aikana, jos vaan fyffee on.

Et, ehkä mä oon sit positiivinen, kun sanon, ettei meillä ole asiat yhtä huonosti kuin HPKlla ja Kalpalla. Toki Peltosen pelikirjalla ei olis mikään yllätys, että löydetään itsemme keväällä taistelemasta samoista sijoista kuin kyseiset jengit. Et silleen oot oikeassa kyllä. Ei se yks kesken kauden hankittu uusi Vesalainen tee kesää, ellei toi meidän peli ole muuten parempaa.
Sori - ymmärsin väärin: olet oikea negailija! Vähintään nyt realisti. Et lainkaan positiivari.

Soveltuvaksi muokattuna viisaan saaristolaisen ajattelijan mietelmät: "Kun kausi alkaa niin parempi on kuin ei alkaisi ollenkaan."
 

Bobby_4

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Junnuleijonat
Tällä mielin kauteen ja näillä mennään, kunnes sarjataulukko todistaa toisin:

Top 3: Tappara, Ilves ja Kärpät
PO-huilista eli 4:sta kisaavat: Lukko, Kalpa, Pelicans ja HIFK
PO-alakaavion jengit: TPS, Ässät, Kiekko-Espoo, Kookoo ja Sport
Battle of survival: JYP, Jukurit, HPK ja Saipa
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Tällaista olen hölmöyksissäni mennyt miettimään, että tokihan haastajan ja potentiaalisen yllättäjän asema sopii IFK:lle huomattavasti paremmin kuin ennakkosuosikin asema. Meidän kokoiselle menestykseltään vaatimattomalle seuralla tämä paineettomampi tila on takuuvarmasti parempi kuin viime kauden ylihypetys.

Nytkin on toki tietynlaista hypetystä kuultu Jorstin kaikkien aikojen kesästä, näinköhän sitä lankean ansaan ja lähden jopa sittenkin varovaisen odottavaisin mielin tähän kauteen. Pakistohan on hyvä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällaista olen hölmöyksissäni mennyt miettimään, että tokihan haastajan ja potentiaalisen yllättäjän asema sopii IFK:lle huomattavasti paremmin kuin ennakkosuosikin asema.

Itse olen täysin toista mieltä. Silloin kun ne kaksi viimeistä mestaruutta ovat tulleet, niin meillä on ollut ennakkoon ajatellen jo kova joukkue. Yleensä kun meillä on ennakkoon ollut heikko joukkue, niin on mennyt ennakoituakin heikommin.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Melko apaattinen tunnelma itselläkin kauteen lähdettäessä. Kausari uusittiin kyllä, mutta en oikein osaa odottaa kummoistakaan vastinetta rahoilleni.

Alla muutama skenaario, jotka voisivat toteutua. Osa on (inho)realismia ja osa posisiiven haihattelua:

1) Peltonen oikeasti löytää jotain uutta valmennukseen ja peluutukseen. Homma rupeaa vihdoin näyttämään IFK-kiekolta.

2) Kohta 1 toteutuu mutta tulosta ei tule. Potkuja vaaditaan ja työpaikkansa turvaamiseksi VP:n joukkue vetäytyy tähän pelsu-sarjassa nähtyyn antikiekkoon jossa vältetään virheitä viimeiseen asti.

3) Homma jatkuu siitä, mihin se viime kausilla jäi, eli unettavaa kiekkoa jolla ei edes voiteta. Monoa ei voi kuitenkaan antaa, koska rahaa ei ole. Täydellinen välikausi jonka viihdearvo on 0.

4) Peli on tuloksellisesti ja silmin nähtynä täyttä skeidaa. Peltonen saa vihdoin monoa viimeistään joulutauolla ja uusi valmennus saa homman lentoon.

5) Valmennus vaihtuu, mutta sekään ei korjaa kurssia kuin muutaman kierroksen ajaksi.

Mulle jossain määrin onnistuneeseen kauteen riittäisi, että katsomossa viihtyy. Voitetaan pelejä, tehdään byyrejä ja pelissä on tunnetta joka välittyy katsomoon asti. Näitä ei viime kaudella montaa ollut.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä se elämä on helpompaa, kun ei hetkeksikään anna itselleen lupaa uskoa mestaruuteen.

Eiköhän Tappara, Kärpät ja Ilves ole ne, jotka siitä skabaa.

Mut voihan täs tulla joku Peltosen all in kausi ja taistellaan se pronssi. Pääasia, et tuolla Nordiksella nähtäisiin kunnon taistelua eikä sitä unettavaa paskaa, jota toi Peltosen kiekko on tarjonnut nyt kolme vuotta.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei ole oikein mitään odotuksia kauteen.

Ehkä ensimmäistä kertaa koko elämäni/elinkautisena aikanani se pieninkin usko joulupukkiin on kadonnut.

Aina on ollut pieni toiveen murunen - varsinkin viime kauteen lähdettäessä, mutta niin vain sekin hukkui ja näivettyi lopulta niin totutun tuttuun keskinkertaisuuden kirjastoon.

Kauteen lähdettäessä tulee mieleen Virkkusen ja pienen Pedron tarina, IFK-versioituna.

- ”Isä, miksi me kannatamme IFK:ta?”

Isä katselee lehtereiltä alas jäälle ja haluaisi vakuutella pojalleen, että tässä seurassa on jotain niin julmettoman kaunista, muttei pysty sanomaan tätä ääneen. Vaikka seura onkin uskomattoman kaunis.

Niin kovin kovin paljon se ottaa, eikä kuitenkaan anna mitään takaisin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tajusin että kausi alkaa huomenna. Ilmeisesti..? Ensimmäinen kerta 20 vuoteen, kun ei enää kiinnosta. Sitten kun lapset puhui asiasta, niin luin HS:sta Peltosen haastattelun ja tajusin, että eihän tossa touhussa ole mitään järkeä! Nyt arki pitää olla vielä laadukkaampaa, se ei ollutkaan sitä, nyt tiedetäänkin että resilienssiä kaivataan vielä enemmän ja halutaan olla nopea joukkue. Ei kasata nopeaa joukkuetta, mutta halutaan. Peltosen teesit vaihtuu vuodesta toiseen. Uskooko itsekään noita enää? Ja miten se haluamalla onnistuu? Muutetaan hallille ja istutaan ja halutaan.. voi sitten todeta että ei haluttiin mutta oli häiriötekijöitä.

Puuduttaa tämä että vuosi toisensa jälkeen näyttää ihan hyvältä ja ei onnistu ja nyt ei näytä millään mittarilla enää edes hyvältä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös