Olen aina hämmästellyt, miksi kovimpia IFK-futiskannattajia ei kiinnosta tulla kannustamaan omia lätkämatseihin
Niin, mut miten on toisin päin? Kiinnostaako "kaikkein kovimpia" IFK:n lätkän kannattajia käydä futismatsessa? Sitä olen aina ihmetellyt, kun ei.
Kaikkein eniten ihmetyttää, miksei kaikki (paitsi kovimmat IFK:n futiskannattajat) käy IFK:n käsipallomatseissa, sillä on fakta, että käsipallo on lajina paljon parempaa kuin lätkä tai futis.
Itse käyn sekä että ja kausarit löytyy. Joku vuos oli jopa jääpalloon. Jotenkin vaikea ymmärtää moista dissautusta junnujen suhteesta harrastukseensa. Onhan ihan yhtä "lapsellista" käydä harrastuksekseen ylipäätään tsiigaamassa, kun joku jumppaa hikisenä kiekon tai pallon kanssa.
Vai onko joku fanituksen muoto älyllisempi tai syvällisempi?
Ja samanlaisia älyttömänkuuloisia koodistoja siihen hillittyyn IFK:n lätkän perusfanitukseenkin kuuluu: ei läpsyttimiä, ei lippuja, stadin slangilla juntteja vastaan, jne. Mun mielestä aivan hyvin voi vetää ultras-säännöillä, jos se tuo tunnetta jonkun elämään. Se on vaan tapa harrastaa viihdettä - ja eittämättä erilainen kuin sulla. Ja mulla. En ole tosiaan osa ultras-kulttuuria itse, mutta kyllä sen joitain ilmenemismuotoja on ollut hauska tässä vuosien varrella seurata: ääneenkannustus, marssit, soihdut, liput, jne.
Ja sitä paitsi, tais olla Kingeillä joku 4. sukupolvi menossa ja toiminnassa oli paljon mukana justjust lukioikäisiä. Kyllä ne sieltä sitten aina on valuneet sinne katkarapuja syömään ja hillitysti taputtelemaan. Ei tarvii pelätä: kotoutminen tapahtuu aina. Enkä itse usko, että henkilökohtaisesti kukaan heistä on IFK:n kannustamista lipunryöstön jälkeen lopettamassa, vaikka ryhmässä se jollain tasolla loppuisikin, kuten täällä epäiltiin.