Omalla autolla tulee työajot hoidettua. Kun koti on Eirassa,
työmaat ovat Kivenlahden ja Vuosaaren välisellä alueella ja konttori Tuusulassa, niin mikään muu kulkuväline ei ole
mahdollinen. Kilometrejä tulee päivässä 150-200 ja ratin
takana tulee vietettyä kolmesta neljään tuntia työpäivästä.
Linja-autoja vihaan yli kaiken, johtunee siitä, että ennen
ajokortin saantia jouduin istumaan joka päivä tunnin aamuin
illoin dösässä, että pääsi vaatimattoman 25 km:n matkan
kouluun. En ole niillä härveleillä ajokortin jälkeen kulkenut
paitsi armeija-aikoina. Niihin härveleihin en kyllä vapaaehtoisesti
enää astu.
Toisaalta, jos työni ei olisi näin liikkuvaa ja byroo sijaitsisi
sopivalla paikalla, niin saattaisin kulkea työmatkani sporalla
tai metrolla. Helsingissä asuessani on tullut todettua kyseisten
joukkoliikennevälineiden toimivuus kaupunkiliikenteessä. Valitettavasti Helsinki on Suomen ainoa kaupunki, jossa ko. liikennemuodot voivat toimia.