Tämä ketju olisi mielenkiintoisempi, jos siinä kommentoisivat vain ne joilla kannatus ei ole kotipaikka/yhteisösidonnaista.
No minäpä kerron, ensin totean alkuun että nimenomaan jääkiekko on minulle kaikki kaikessa. En koskaan katso peliä ilman, että oma mieli kääntyisi jomman kumman puolelle. Toivon siis aina toiselle voittoa ja harmittaa jos ei niin käy, olipa joukkueet jäällä ihan mitkä tahansa.
Mutta, on minulla SE omakin joukkuekin täysin toisella laidalla Suomea. Olin ehkä kymmenen vanha kun jääkiekko alkoi kiinnostaa, (pelannut en ole koskaan, sillä terveys lapsuudessa ei ollut sitä luokkaa, oltiin ennemmin lähellä taivaan- kuin kaukalon portteja)
Näihin aikoihin kuitenkin helsinkiläinen kummitätini ja vanhempi Ruotsissa asuva serkkuni keskustelivat jotain ja kuulin sivusta "Tapparassa on sitä jotakin"
Pieni mies alkoi sitten tutkia, että mitäs siinä on ja herra isä sentään, siinähän oli kaikkea. Ennenkaikkea siellä oli silloin yhdet suurimmista idoleistani Timo Jutila ja Janne Ojanen, kuin Tiku ja Taku.
Kannattamani seuran valinta muotoutui siis lähes täysin yksittäisten pelaajien mukaan. Pelaajat ovat sittenmmin tietysti vaihtuneet, mutta seura jäi.
No, minut tunnetaan varmasti paremminkin SaPKon miehenä jota toki myös jossain määrin olen. Siinä on sitten taas syyt seurahistoriassa ja siinä että joukkue on suht lähellä niin sitä tulee paljon seurattua. SaPKon kuitenkin "löysin" vasta vuosia Tapparaa myöhemmin.
Joku on minulle joskus sanonut,että "ethän sinä voi kahden seuran kannattaja olla" mutta olen itselleni todistanut, että ei siinä väitteessä ole mitään perää. Yhtä hienot fiilikset saan kummankin voittaessa ja yhtä paljon surkuttelen tappioita.
Eli tälläinen kahden joukkueen ja ennen kaikkea jääkiekon fani sitten olen.
E: Jääkiekon fanitus on mennyt jopa jossain määrin yli ja sitä voi hyvin vaimon taannoiset sanat kuvastaa. "hellyttävää että joku voi omistautua asiaalleen noin, en ole nähnyt koskaan ketään jolle tämän tyylinen asia voi olla noin tärkeää ja joka ottaa sen noin tosissaan, mutta onko tuo enää ihan normaalia" Tuli jo käytyä Sotshissa ja kohta mennään Minskiin. Tiedän, että ihan pelkällä penkkiurheilijan statuksella meitä tämän tapaisia reissaajia ei Suomessa montaa ole vaan se joukko on hyvin pieni. Tiedostan toki, että talous sanelee tähänkin toimintaan paljon ehtoja.
Maajoukkue on siis SE joukkue joka minulta aimmin unohtui listata jengeihin joita kannatan.
Viimeksi muokattu: