Mikko Toivoselle kenkää!

  • 7 429
  • 53

Baldrick

Jäsen
Ei vaan riitä, että on hyvä jätkä ja yritys kovaa. Viitasen aikana JYPistä on purettu niin pelaajien kuin valmentajien sopimuksia aivan järjetön määrä. Ja parista löydöstä huolimatta hankinnoissa on myös lukuisia floppeja. Joukkuekin on rakennettu joka kausi aivan päin helvettiä.

Kiitos pelivuosista JYPissä (viikatetuuletukset pudotuspeleissä ansaitsee kunniaa) ja junnuihin koutsiksi voisin vielä ottaa, mutta UTJ:n paikalta ukko vaihtoon, kiitos!

Edit. Voronkovan innoittamilla kenkimisketjuilla saadaan niitä yllätyspotkuja, niin koitin kääntää tämänkin kiven.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Ei tullut Sam Hallam.

Tuli Juha Sipilä.
 

Baldrick

Jäsen
Nostetaan vielä sen verran, että muistaakseni @Nelfor nosti aiemmin esiin sitä, kuinka Estephanin potkujen jälkeen Viitanen oli itse itsensä suurin kriitikko ja muut jopa joutuivat toppuuttelemaan Viitasen itsensä piiskaamista.

Itse olen urallani ollut samanlaisessa tilanteessa ja jälkikäteen oli helppo todeta, että haukkasin liian ison palan liian nopeasti, eli ei osaaminen yksinkertaisesti riittänyt siihen, että homma rullaisi tukevalla pohjalla, vaan jatkuvasti aika meni tulipalojen sammutteluun, kun ei kokonaisuus pysynyt riittävän hyvin hanskassa. Silloin soimasin itseäni myös jatkuvasti, mutta jälkikäteen ajateltuna ensimmäinen virhe oli se, etten varmistanut riittävää tukea kasvaakseni ko. vastuuseen, ja toinen virhe oli hyväksyä uusi vastuu, kun tiesin, että olen sen kanssa melko yksin.

Viitasessa näen paljon samoja oireita ja kyllähän loikka muutaman vuoden junnujen kehittämisestä UTJ:ksi on valtava, eikä Viitasen uran kannalta varmastikaan olisi ollut huonompi polku nousta nykyiseen pestiin muutaman väliportaan kautta suoran loikan sijaan. Useissa tilanteissa myös näkyy kommunikaatiokatkot UTJ:n, TJ:n ja omistajan välillä, joten veikkaanpa, että Viitasella ei myöskään ole riittävää tukea onnistua tehtävässään, mitä kipeästi tarvitsisi.

Tämä on kuitenkin tulosurheilua ja jos tukea ei löydy, niin UTJ:n paikalle on otettava kaveri, joka osaa sen itsenäisesti ja tuloksekkaasti. Parasta mitä nyt voi tapahtua olisi Viitasen omaehtoinen tiputus takaisin junnupolun kehittäjäksi ja samalla varjorooli apulais-UTJ:nä jonkun tuloksekkaan mentorin siipien suojassa. Uus yrkkä sitten 5 vuoden päästä.
 

Baldrick

Jäsen
Viitanen vois pikkuhiljaa painua helvettiin JYPistä ja tehdä tilaa jollekin, joka osaa tuon homman. Tässä nyt on aika monta vuotta katottu tuota sekoilua ja näkeehän sen Sokea-Reetakin, että rosteri huutaa sentteriä, mutta joukkueesta vaan lähtee porukkaa. Ja näyttäisi olevan melko valmiita lähtemään vielä muutkin, kun katsoo pelaajien elekieltä.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viitanen vois pikkuhiljaa painua helvettiin JYPistä ja tehdä tilaa jollekin, joka osaa tuon homman. Tässä nyt on aika monta vuotta katottu tuota sekoilua ja näkeehän sen Sokea-Reetakin, että rosteri huutaa sentteriä, mutta joukkueesta vaan lähtee porukkaa. Ja näyttäisi olevan melko valmiita lähtemään vielä muutkin, kun katsoo pelaajien elekieltä.
Tästäkin samaa mieltä. Tässähän syntyy palstalle(kin) kohta selänpesukerho. Veke voi lähtee, eikä tähän edes tarvitse odottaa sitä, että Winbergin ja Gardinerin menettäminen vahvistetaan.
 

Baldrick

Jäsen
Tästäkin samaa mieltä. Tässähän syntyy palstalle(kin) kohta selänpesukerho. Veke voi lähtee, eikä tähän edes tarvitse odottaa sitä, että Winbergin ja Gardinerin menettäminen vahvistetaan.
JYP-yhteisön kulttuuriin kuuluu, että selät pysyy puhtaana! Ei tuntemattomia viitsi pyytää selkänahkaa saunan jälkeen munasillaan jynssäämään.
 

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Harvoin sitä tulee vaadittua kenellekkään potkuja, mutta alkaahan tämä kortti olla nähty. Ei vaan pysty syystä tai toisesta kasaamaan balanssissa olevaa joukkuetta. Löytyy huippujätkiä kokoonpanosta ja sitten yksi osa-alue jätetään täysin ala-arvoiseksi. Viitanen alkaa tarvita jo koodinimen ”Crosby” mielipiteen muuttamiseksi.
 

Partajaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt tulee vaan mieleen se Mikko Mallikas irrottaa nukelta peräreiän meemi... Ei näytä Mikon kasaaman joukkueen tekeminen hyvältä tälläkään kaudella!
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Ei näytä Viitanen löytävän laatu sentteriä mistään, tai eihän se vaadi paljoa että Malisen tason ylittäisi, lähde menemään kun ei vaan riitä !
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt tulee vaan mieleen se Mikko Mallikas irrottaa nukelta peräreiän meemi... Ei näytä Mikon kasaaman joukkueen tekeminen hyvältä tälläkään kaudella!
Mikko Mallikas kaivoi myös persettä kahdella kädellä.
 

Baldrick

Jäsen
Harvoin sitä tulee vaadittua kenellekkään potkuja, mutta alkaahan tämä kortti olla nähty. Ei vaan pysty syystä tai toisesta kasaamaan balanssissa olevaa joukkuetta. Löytyy huippujätkiä kokoonpanosta ja sitten yksi osa-alue jätetään täysin ala-arvoiseksi. Viitanen alkaa tarvita jo koodinimen ”Crosby” mielipiteen muuttamiseksi.
Jos Viitanen hilaa tänne Crosbyn ensi kaudeksi (eli Olli Määttä tai joku muu tekee isoimman työn), niin eiköhän pakisto ole täynnä Peltoloita ja Koskeloita, sekä loppukauden sivussa olevan Veinin paikkaamiseksi hankitaan joku mestisveska ja Leinonen miettii vieläkin, että pukisiko peliin lippiksen vai pipon.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)

Baldrick

Jäsen
Kannatan suuresti ”Veikko ULOS!” chanttia. Voisi vuoroin huutaa Veikkoa ja vuoroin Tommia ulos. Kun ulostus on tapahtunut, niin ”Kiitos Jukka!” chantti valmiiksi.

Saisi varmaan muutamat taputukset kentältäkin katsomon suuntaan, jos menee läpi.
 

TakaJaageri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kannatan suuresti ”Veikko ULOS!” chanttia. Voisi vuoroin huutaa Veikkoa ja vuoroin Tommia ulos. Kun ulostus on tapahtunut, niin ”Kiitos Jukka!” chantti valmiiksi.

Saisi varmaan muutamat taputukset kentältäkin katsomon suuntaan, jos menee läpi.

Muuten sama kaikkeen mutta Jukkakaan ei varsinaisesti kiitoksia ansaitse vaikka Veken ja Hämäläisen potkisikin ;)
 

Baldrick

Jäsen
Muuten sama kaikkeen mutta Jukkakaan ei varsinaisesti kiitoksia ansaitse vaikka Veken ja Hämäläisen potkisikin ;)
Kyllä ansaitsee jos kenkii kaksi edellä mainittua. Se olisi isoin työn JYPin eteen pitkään aikaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laitetaan vaikka tähän ketjuun, ilolla näkisin jos @Hurrikaanisydän aloittaisi ja muu katsomo liittyisi chanttiin Veikko ULOS! vaikka heti huomenna, kantaa ottava banderolli olisi toki plussaa päälle.

IFK kannattajathan aikanaan esitti esimerkkiä Pentin kanssa


Vaikka itsekin olen tällä hetkellä sillä kannalla, että Veke, Seppänen ja Hämäläinen pihalle, niin en silti haluaisi, että kannattajien julkisissa mielenilmaisuissa keskityttäisiin yksittäisiin henkilöihin. Mielestäni yksittäiseen henkilöön kohdistetut (negatiiviset) chantit tai tifot ovat aika myrkyllistä toimintaa. Etenkin, kun mihinkään asiaan ei ole selkeää yksittäistä syyllistä.

Toivon kannattajilta kannanottoja, mutta ne tulisi kohdistaa laajemmalle alueelle. Seurajohtoa voisi kokonaisuutena kritisoida - ja toivon että näin tehdäänkin.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleen olen sitä mieltä, että ulosmarssi olisi paras mielenilmaus tässä tilanteessa. Saisi varmasti julkisuutta myös valtakunnallisesti ja ei kohdistuisi ainoastaan pariin henkilöön.

Mielestäni kaikki Viitanen ja Hämäläinen ulos -huudot menevät liian henkilökohtaisiksi ja jopa kiusaamisen puolelle.

Olemme kaikki lopulta ihmisiä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleen olen sitä mieltä, että ulosmarssi olisi paras mielenilmaus tässä tilanteessa. Saisi varmasti julkisuutta myös valtakunnallisesti ja ei kohdistuisi ainoastaan pariin henkilöön.

Mielestäni kaikki Viitanen ja Hämäläinen ulos -huudot menevät liian henkilökohtaisiksi ja jopa kiusaamisen puolelle.

Olemme kaikki lopulta ihmisiä.

Samaa mieltä. Ja kun ei noista kaikista koukeroista kukaan tiedä esim. miksi Viitanen ei muka ole saanut ketään hommattua. Tavallaan Viitanen vastaa tietystä tontista, mutta jos aina kävellään yli niin miten hommat ketään.
 
Viimeksi muokattu:

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin luulen minäkin, vaikka asian ei pitäisi olla niin. Minusta Seppäsen pitäisi potkia Korpela ja ryhtyä itse toimariksi. Tämä siis ihan oikeasti, ilman hassutteluja.
Kyllä Seppäsen tosiaan pitäisi nyt itse tuo operatiivinen johto ottaa, kun kerran ei malta poissa pysyä. Korpelan voi pitää, jos on varaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä olenko viimeinen, joka on uskonut Viitaseen, mutta enpä usko enää minäkään. Minua ei sinänsä haittaisi olla ainoa häneen uskova - uskoani ei lopeta se, että kaikki muut ovat toista mieltä. Viimeinen naula uskoni arkkuun oli se, että junnukisojen ajaksi ei saatu ketään korvaajaa Lassilalle. Ei ketään. Ei edes lainapelaajaa mestiksestä tai jonkin toisen joukkueen vähälle peliajalle jäänyttä rotaatiohyökkääjää.

Olin päättänyt antaa tämän kauden aikaa Vekelle, mutta jouduin luovuttamaan muutaman kuukauden etuajassa. UTJ:n tehtävä on tuoda laatupelaajia joukkueeseen, mutta tähän ei ole Viitanen pystynyt. Pitkään olen halunnut uskoa, että syy on kuivissa markkinoissa, rahan puutteessa, Rautakorvessa tai milloin missäkin. Ja voihan jokin syy olla Viitasen ulkopuolellakin. Mutta nyt on viimein todettava se, minkä te viisaammat olette tienneet jo pitkään: urheilutoimenjohtaja Mikko Viitanen on epäonnistunut tehtävässään.

Jos jollain on vielä uskoa jäljellä, niin ilmoittautukoot täällä! Nostan hatun korkealle ilmaan moisesta uskon sankaruudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös