Eniten tässä koko Rantas-sopassa ihmetyttää Avs fanien käytös eri somealustoilla. Pelaajaa joka ollut nostamassa joukkuetta kärkikastiin 10v ja ollut pyttyäkin voittamassa on nyt sitten saanut laajan kirjon eri nimityksiä treidin pääsyyllisestä aina ahneeseen ja muutenkin epämiellyttävään persoonaan asti yms. Itse treidistä ja sen hyvyydestä voi tietysti olla mitä mieltä tahansa, mutta nuo Rantasen lyttäämiset näyttäytyy sivusta seuraavalle vain fanikatkeruudelta ja itselleen valehtelemiselta. Tietysti kaikki eivät ole tätä mieltä, mutta vähintäänkin Avsin äänekäs vähemmistö on.
Mitä tulee medioissa pyöriviin huhuihin palkkatarjouksista ja sun muista siirtoon liittyvistä yksityiskohdista, niin mahdoton sanoa kuka puhuu totta kun totuuksiakin tullut jo niin monta erilaista. Näkisin tässä kokonaisuudessa kuitenkin ehkä luotettavimpana lähteenä Carolinan GM:n Tulskyn. Hän on itse omilla puheillaan asettanut itsensä huonoon valoon, mikä tuskin olisi minkään valheen tarkoitus. Se että hän puhuu noin avoimesti siitä, että treidi tapahtui ilman Rantasen leirin suosumusta neuvotteluille ja toivoneensa että mieli muuttuu treidin jälkeen — on mielestäni hyvä esimerkki tästä. En itse näe ainakaan mitään syytä valehdella tyylillä joka asettaisi omat valinnat kyseenalaiseen valoon. Tästäkin asiasta monet Avs fanit väittävät että turhaan Rane otti sen neuvottelukortin bluffina vastaan ja olisi ahneena "hyväksynyt" neuvottelut Canesin kanssa, mutta hahaa osuikin omaan nilkkaan kun treidattiin. Tyhjästä saatiin siis taas hänelle ahneen maine.
Muista Tulskyn lausunnoistaan on käynyt ainakin ilmi että puheet treidistä alkoivat jo puolisen vuotta ennen itse treidiä, mikä myös kuulostaa hyvin uskottavalta kun ei ole syitä epäillä muuta. Siten voisi hyvin päätellä, ettei Colorado ollut alkujaankaan menossa päätyyn asti Rantasen neuvotteluissa. Jos joukkueen johto aloittaa muiden vaihtoehtojen kartoittamisen näin aikasin tdl:stä, niin se on mielestäni osoitus siitä että tulevaisuus nähtiin valoisana myös ilman Rantasta eikä neuvotteluissa tarvitsisi tulla välttämättä edes vastaan kun voi löytää sopivammat palaset treidin kautta. Tämäkin siis asettaa monen fanin edellä mainitut johtopäätökset aika huonoon asemaan.
Kaiken kaikkiaan sanoisin, että nyt nähty episodi pääsi melko rumaksi siltojenpoltteluksi. Näissä tuntuu olevan aina kaksi eri totuutta riippuen kummasta suunnasta katsoo: pelaajalta odotetaan uskollisuutta ja kiitollisuutta seuralleen sillä että hyväksytään vaikka minkälainen tarjous tai muuten on roisto; organisaatiolta tätä uskollisuutta pelaajaa kohtaan ei kukaan odota (ymmärrettävistä liiketoimintaan liittyvistä syistä). Siten nämä kaksi asettuvat eriarvoiseen asemaan, ja keskiverto-fanin totuus on aina se mikä parhaiten itselleen ja omaan maailmankuvalleen sopii. Näin se myös ihmisen psykologiassa toimii, etenkin jos sitä ei itse tiedosta.