Kyllähän Rantanen olisi UFA-markkinoille asti päätyessään (johon en kyllä vieläkään usko) selkeästi kovin nimi mitä tuolla on nähty moneen vuoteen, tai näin ainakin oma lähimuisti kovasti väittää. Joka kesähän siellä on joitain isohkoja nimiä, mutta koska viimeksi siellä on ollut joku liigan aivan eliittiin kuuluva pelaaja ja vielä parhaassa peli-iässä? En minä ainakaan ihan heti muista, sattuneesta syystä ekana tulee mieleen vaan joku Panarin, mutta tästäkin on jo pian kuusi vuotta.
Alleviivataan nyt vielä, että pidän aivan päivänselvänä Rantasen jatkosopimusta.
Näistä "ketä on ollut" oli tuossa aiemminkin puhetta (varmaan moneen kertaankin), mutta tosiaan, jos ajatellaan näitä edes etäisesti Rantasen tasoisia, edes etäisesti lähihistoriasta, niin siellä on aina joku täysin selkeä syy lähdölle, eikä mikään "mutku MacKinnonin rahat". Panarin esimerkiksi halusi Rangersiin, piste. Rantanen ei käsittääkseni ole missään vaiheessa tuonut mitään tämmöistä selkeätä kohdetta esille, vaan väki vaan heittelee ilmoille Anaheimeja ynnä muita täysin satunnaisia seuroja. Toinen vaihtoehto lähdölle on ehdoton vaatimus päästä voittavaan seuraan - Rantasella tätäkään tarvetta ei ole, kun on jo nyt sellaisessa. Kolmas vaihtoehto on joku totaalisen tulehtunut tilanne seuran tai kaupungin kanssa, jolloin sieltä on vain pakko päästä pois, ihan sama minne. En ole kuullut Rantasella mitään tämmöistäkään olevan - joku pikkuvääntö sopimussummasta ei riitä tämmöiseen, näitä on kaikilla.
Mutta siis tähän uutisarvoon tästä, niin joo, tottakai on iso uutisarvo siinä vaiheessa jos se UFA-status oikeasti tulee tai joku osapuoli tulee selkeästi ulos "Rantanen ei jatka Coloradossa"-uutisen kanssa. Siis käytännössä Rantanen itse tai MacFarland. Siihen asti tässä ollaan tässä samassa "mitenköhän on ja mahtaako olla ja minneköhän se ehkä menisi"-moodissa, eikä tässä ole tasan tarkkaan mitään uutta. Jeremy Swayman ja Igor Shesterkin olivat tässä samassa "kyllä mä luulen että se siirtyy" ja "kuulin huhun että" ja "eiku ei me päästä yhteisymmärrykseen rahasta" tilassa. Heillä tilanne ratkesi aiemmin.