Myllykoski on saanut hankittua tosi hyviä pelaajia, muttei ole saanut rakennettua hyvää joukkuetta, jossa on huomioitu sopivat palaset eri rooleihin ja rosterin laajuus.
Itse tykkäsin siitä Karjalaisen filosofiasta, että pelitapa muokataan sopimaan pelaajille, ei pelaajia sopimaan pelitapaan. Niillä mennään mitä on ja yritetään saada jokaisesta irti ne omat vahvuudet.
En minä näe, että tämän joukkueen koostumuksessa olisi mitään isoa ongelmaa. On sopiva sekoitus kokemusta ja nuoruutta, virtuositeettia ja karheutta, duunareita ja taitureita. Maalivahtiongelmakin korjattiin ja puolustuksen alisuorittajat laitettiin taipaleelle.
Pieniä haasteita on siinä onko noista jäähdyttelijöistä (Pokka, Anttila, Ohtamaa, Kivistö) enää tälle tasolle. Itse uskon, että on, kun vaan saadaan usko tekemiseen palautettua. Ohtamaakin sanoi olleensa suunnilleen uransa parhaassa kunnossa syksyllä ja viime kausi oli loistava. Ei voi taidot kadota yhdessä kesässä.
Toinen haaste on tuo muukalaislegioona-mentaliteetti, mutta kauden mittaan on nähty että sieltäkin asennetta löytyy. En usko, että mikään "omat pojat" projekti olisi suurikaan menestys. Melkoisia muukalaislegioonia oli viime kauden finalistitkin. Tämä viime aikojen luovuttaminen on vaivannut kaikkia ja on täysin ymmärrettävää. Muutos valmennukseen olisi pitänyt tehdä aiemmin. Uskon, että keskiviikkona nähdään vaikkapa Gardinerilta ja Kovarcikiltakin taas ihan uusi ilme.
Rueschhoffin kanssa Matikaisen voisi olla hyvä käydä kahdenkeskinen keskustelu. Uskon, että siinä miehessä olisi vielä iso potentiaali kun vähän ravistellaan. Taklausten ja rymistelyn kautta vaikkapa tunnetilaa korkeammaksi ja sitä myötä puolustuspeliäkin kuntoon.