Mikko Koivu Tepsiin!

  • 44 092
  • 115
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mä haluaisin kyllä toisaalta nähdä ne kisat missä Kale valitsee kisajoukkueen SM-liiga -pelaajista.
Siinä ei tarvitsisi muuta kuin vaihtaa siniset paidat toisiin Hartwallin kotikopissa. Ja Juti "puoluekirjan turvin" joukkueenjohtajaksi.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

Ei jumalauta mikä aivokääpiö tää kirjoittaja on.. Mä en voi ymmärttää minkä takia kukaan haluaisi maksaa veroja pariin valtioon samaan aikaan jos ei ole pakko, työstä joka on tehty siihen toiseen valtioon.

Silkkaa provosointiahan tuo koko teksti on, mutta kyllä kai joku roti pitäisi sentään olla. Edes julkaisevalla taholla, etenkin verovaroin tuetulla ylellä pitäisi olla joku vastuu siitä mitä paskaa suolletaan tuuttiin.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei vittu mä en tajua tota, kuinka helvetin tyhmä pitää ihmisen olla? Jos mä saisin valita, laitanko miljoona euroa omaan kassaan vai Suomen valtiolle joka tuhlaa sen yhtä fiksusti kun teini hulluilla päivillä luottorajansa, kyllä mä pistäisin ihan omaan taskuun vaan. Niin tekis tuokin äijä. Vittukun alko vituttaa, että tollaset äijät a) saa mediahuomiota ollenkaan pelkästään olemalla ihmisperseitä (samaa tasoa BB-tähtien kanssa) b) saa ensi vuonna palkkansa munkin verorahoista.

Mikko Koivu teki saman mitä moni ei ole vieläkään tehnyt, eli tuli takaisin kasvattajaseuraansa kun se oli lähes pahimmassa jamassa kun voi olla. Mikko Koivulle voidaan Turussa vain olla kiitollisia, toivottavasti Sakukin tulee edes käväsemään.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Edes julkaisevalla taholla, etenkin verovaroin tuetulla ylellä pitäisi olla joku vastuu siitä mitä paskaa suolletaan tuuttiin.

Noh, taas kerran osoitus siitä, että puoluekirjalla taitaa olla yhä edelleen iso merkitys YLEn rekrytointiprosessissa.

Ei siinä mitään, totta kai Koivun olisi tullut maksaa seitsennumeroinen euromäärä veroja siitä, että tuli talkootöihin ensin maajoukkueeseen ja sitten Turkuun. Toi kirjoitus on kyllä heikoin journalistinen esitys koskaan. Tai sitten kaveri ei osaa sarkasmiaan.

Kiitos Mikko vielä panoksestasi ja tervetuloa takaisin!

E: Oli pakko laittaa YLElle palautetta. Olisiko YLE muuten koittanut tahrata leijonaikonin kilpeä aikana, jolloin se oli virallinen "Leijonakanava"? Tuskin.
 
Viimeksi muokattu:

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Mä luulen että kirjoittajan oli tarkoitus olla nokkela ja heittää jokin pakinan ja provon välimuoto ilmoille ja täten herätellä keskustelua Suomalaisesta verotuksesta jne. Mutta taisi mennä kyllä vähän vihkoon.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Mä luulen että kirjoittajan oli tarkoitus olla nokkela...

Kävi tämäkin mielessä - mutta mikäli harjoitat sarkasmia, tee se hyvin. Ei ole mikään helppo laji.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Veronmaksajana haluaisin, että toimittajat jotka verorahoilla työskentelevät, jättäisivät tällaiset julkaisematta YLE:n sivuilla. Perustakoon oman fooruminsa, jossa tällaisia julkaistaan. Asia on keskustelun arvoinen sinänsä, mutta tuo jutun sisältö, jossa kaveri muka heilunut pelkästään Turun baareissa... joo-o.

Korkki on kyllä melkoisesti valtiolle "velkaa", mies tekee itse työtä muiden rahoilla, jos haluaa olla "mukahauska ja nokkela"...
 

BigJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taitaa ylen kahvipöytää kismittää aika pahasti Maikkarin kisalähetykset. Kaikenkukkuraksi saavat vielä verorahoista palkkansa. Aika rohkea mies kun ajattelee omaa palkansaantiaan ääneen provosoiden muiden kustannuksella.

Hah. En usko että Koivut ja muut pelaajat antaa enää montaa haastattelua ylelle. Sitä kutsutaan omiin muroihin kusemiseksi. Eipä tuo haittaa itseasiassa mitään, sillä Maikkari on hoitanut hommat paljon paremmin.

En ole tarkkaan seurannut yleisölukuja, mutta heitetään että noissa kymmenessa ottelussa olisi ollut tuhat katsojaa enemmän per peli seuraamassa. Tuosta kun laskee ~1000 katsojaa X ~25 euroa peliä kohti ja 10 peliä, saadaan alviakin about 50k€ valtion kassaan.

Kai tähänkin pätee vanha viisaus provosoitumisesta, nykkyään tuntuu että noita blogeja kirjoitetaan pelkästään provoilumielessä.
 
Melkosen vahva trollolloloon maku Korkin horinoissa.

Vaikka eihän sitä tiedä, ylellä nyt on vaikka mitä porukkaa töissä. Rahat toimintaan kun saadaan mafiatyylin niin ei sillä työn jäljellä ole mitään merkitystä.
 

Mylbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
YLE Urheilu jatkaa veronkierto-tarinaa. YLE:n haastattelema asiantuntija on sitä mieltä, että on kaikkien etu ettei suomalaisille NHL-avuille napsahda verovelvollisuutta Suomeen.

Uusi tieto ainakin itselle oli se, että tuo verovelvollisuus vainoaa seuraavat kolme vuotta mukana.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
YLE Urheilu jatkaa veronkierto-tarinaa. YLE:n haastattelema asiantuntija on sitä mieltä, että on kaikkien etu ettei suomalaisille NHL-avuille napsahda verovelvollisuutta Suomeen.

"lyhyen ajan Suomessa viettäviltä peritään kiinteä 35 prosentin vero - ns. lähdevero - josta ei saa mitään vähennyksiä. Yli kuusi kuukautta oleskelevilla verotus on normaali progressiivinen verotus niin kuin meillä kaikilla"

Meneehän lähdevero joka tapauksessa? Eivät he nollaverotuksella ole täällä olleet alunperinkään? Vai olisiko tämä jo kahden maailmanlaajuisen verokarhun pelikirjaa?
 

Mylbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meneehän lähdevero joka tapauksessa?

Toki, mutta kuten jutustakin käy ilmi, on lähdevero melko yksinkertainen ongelma: maksat 35% ja sillä hyvä.
Huomion arvoista on ennenkaikkea se, että lähdevero tulee maksaa vain Suomessa ansaituista ansioista. Siinä kohtaa ei verokarhulla ole NHL-miljooniin asiaa.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On tää suomen verotus kyllä hieno juttu. Vaikka asut muualla, teet töitä sielä ja käytät sen paikan palveluita, meidän verottaja iskee kuola poskella kimppuun.

Samaan aikaan sitten suomen sisällä nämä meidän hienot johtajamme tienaavat vuodessa monia miljoonia optiosysteemeiden kautta ja maksavat niistä tuon n. 30% veron ja nauravat paskaisesti tavalliselle työntekijälle joka maksaa saman veron jo alle 4000e kuukausituloistaan. Hieno maa, hieno maa.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
"lyhyen ajan Suomessa viettäviltä peritään kiinteä 35 prosentin vero - ns. lähdevero - josta ei saa mitään vähennyksiä. Yli kuusi kuukautta oleskelevilla verotus on normaali progressiivinen verotus niin kuin meillä kaikilla"

Meneehän lähdevero joka tapauksessa? Eivät he nollaverotuksella ole täällä olleet alunperinkään? Vai olisiko tämä jo kahden maailmanlaajuisen verokarhun pelikirjaa?


Suomen kansalaiset, jotka eivät asu Suomessa ( ovat ns rajoitetusti verovelvollisia ), maksavat "normaaleista" palkkatuloistaan 35% lähdeveroa ja urheilijalle maksetusta palkkiosta 15%. Pääomatulojen kohdalla tilanne on monimutkaisempi, ja riippuu maiden välisistä kahdenkeskeisistä verosopimuksista.

Tuohon ns. kolmen vuoden sääntöön täytyy vielä kommentoida että verolain 11 §:n mukaan "Suomen kansalaista pidetään pääsääntöisesti Suomessa asuvana, kunnes kolme vuotta on kulunut sen vuoden päättymisestä, jonka aikana hän on lähtenyt maasta, jollei hän näytä, että hänellä ei ole verovuonna ollut olennaisia siteitä Suomeen"

Käytännössä Koivu olisi voinut palata rajoitetusti verovelvolliseksi jo vuonna 2013, jos hän olisi mm. myynyt mahdollisen "vakituisen" asuntonsa yms ei sijoitusomaisuutensa Suomesta. ( lähde KHO:n päätös 2004:6 )

Korkki & co ovat kritisoineet sitä, ettei Koivu maksaa verojaan Suomeen tavallisen yleisesti verovelvollisen kansalaisen tapaan. Tällöin Koivun veroaste olisi kiristynyt USA:n noin 40% Suomen hieman yli 50%.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Mikko on jo Turussa ja harjoitellut Tepsin kanssa muutaman päivän. Pelaamisesta ei vielä tietoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös