Mikko Koivu - mitä mieltä olette?

  • 4 306
  • 19
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, Calgary Flames, Dallas Stars
Mä olen ollut tässä n. 3 vuotta Mikko Koivun ihailija ja haluaisin tietää mitä mieltä te muut olette?
Oletteko samaa mieltä kanssani seuraavista asioista?
Vahvuudet: Tämän 188cm ja 92kg taitavan, peliätekevän sentterin otteissa on sekä kovuutta ja valtavan paljon taitoa. Kiekonkäsittely ja pienet liikkeet, ja niitä edeltävät oivallukset ja harhautukset ovat huippuluokkaa. M.Koivu on selvästi aloitushaka ja kaksinkamppailut voittava isokokoinen ja monipuolinen taitosentteri. Huikea pelisilmä. Myös syötöt ovat loistavia, jonka viimeistään näki play-offeissa

Heikkoudet: Laukauksessa parantamista, tiedämme myös M.Koivun pinnan lyhyyden. Massaa tarvitsee ehkä vähän lisää - ainakin, jos meinaa NHL:ssä pärjätä.


ja onko teidän mielestä Mikolle enemmän haitaksi vai hyväksi seuraavat asiat?
-Pelaaminen tunteella:
-Isokoko:
-Sakun pikkuveli:
-Aloittaa NHL-ura AHL:ssä:
 

Hamilton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
"Kovuutta ja kovuutta".. Käyttää toisinaan pikkusikaa ja käy välillä vähän ylikierroksilla. Laskisin ainakin koon (92kg - taitaa olla ainakin 10kg liikaa tuossa) ja lyhyen pinnan heikkoudeksi, joita on syytä kehittää ja paljon, jos meinaa änäriin mieliä.

Kiekonkäsittely ihan ok, ei nyt mikään varsinainen kynäilijä kuitenkaan. Syötöt ja pelisilmä varmaan parhaita puolia.

Uraa on varmaankin helpottanut tunnettu nimi selässä, esim. nhl-varaus ensimmäisellä kierroksella ja peliaikaa siunaantunut hyvin niin junnu- kuin sml-joukkueissa "super-talentti"-leiman ansiosta.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, Calgary Flames, Dallas Stars
Mikko on 188cm ja 92kg - tai näin luin jostain urheilulehdestä.
Se 82kg on vanha tieto..


Tuskin Mikko Koivua olisi sinne NHL:ään varattu pelkästään, koska hän on Sakun pikkuveli. Kyllähän he ovat käynneet Mikkoa katsomassa monia vuosia ennen kuin ovat hänet varanneet.
Kuka varaa pelaajan joukkueeseensa vain sen takia, että veli on hyvä jääkiekkoilija?
 

kloever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Koivu Bros.
Kyllä Miku mun lemppareihin viime kaudella kuului Tepsistä.

Sanottakoot myös, että mielestäni oli paras TPS-sentteri viime kaudella.

Toivottavasti saa Wildissä peliaikaa.
 

Skaba

Jäsen
Hiljaa hiipii...

Mikko on kehittynyt erinomaisen hyvin viime vuosina. Mikosta tulee varmaan kehityksen jatkuessa lähes Sakun tasoinen pelaaja, kädet ovat suhthyvät ja raamit antavat tarvittavat edellytykset fyysiseen NHL peliin.

Ainoa mikä arveluttaa on Mikon hitaus ja temponvaihdon puute. Olisiko unohtunut räjähtävän voiman kehittäminen viime vuosina ?

Loistava pelisilmä ja sijoittuminen korvaavat paljon, mutta Mikon paras rooli taitaa olla peliätekevänä sentterinä eikä maaliseppona. Puolustavana sentterinä Mikko unohtaa ainakin toistaiseksi aivan liian usein vastustajan kaverin, joten tässäkin on petrattavaa paljon.
 

Late91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä Mikko hyvä pelaaja on. Hänellä on vain ollut liikaa loukkaantumisia. Mutta kyllä hän läpimurtonsa on tehnyt.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche,Tps
Mikko Koivu
Vahvuudet:
Taito
Kovuus
Pelisilmä

Heikkoudet
Luistelu lisää nopeutta tarvitsisi.
Laukaus yleensä koivun laukaukset on aika lerppuja.
Ylikuumentuminen joskus tulee tyhmiä jäähyjä mutta sitä ei voi paljon kehittää.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Uutinen puhuu puolestaan:

Maailmancupiin valmistautuvassa Suomen jääkiekkomaajoukkueessa on tullut yksi pelaajavaihdos. Esa Pirnes jää joukkueesta pois ja hänet korvaa Mikko Koivu.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Uutinen puhuu puolestaan:

Viestin lähetti kausi
Maailmancupiin valmistautuvassa Suomen jääkiekkomaajoukkueessa on tullut yksi pelaajavaihdos. Esa Pirnes jää joukkueesta pois ja hänet korvaa Mikko Koivu.


HAHAHHAHHA!

LOISTAVAA! pitkästä aikaa hyvä hyvä uutinen!

K
 

Hamilton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yllättynyt olen minäkin Koivun valinnasta wc:hen. Olisiko taas nimi selässä hieman edesauttanut valintaan, ma kusun vaan.

Minun listoilla selkeästi parempia, nuoria senttereitä olisivat mm.

- Jari Viuhkola
- Tommi Santala
- Jarkko Immonen

Viuhkolasta ja M.Koivusta nyt ei voi edes puhua samana päivänä, sen verran isosta taitoerosta on kyse. Muuten esim. Kärpissä Koivun (45. 6+24=30, +18) kanssa suunnilleen samalla viivalla tällä hetkellä olevia senttereitä on mielestäni:

- W/C Mika Pyörälä (53. 12+19=31, +6) ja
- W/C Pekka Saareheimo (52. 9+13=22, +9)

Pisteissä ei suuria eroja, vaikka nämä herrat eivät saaneet kovin huikeita peliminuutteja yv:llä eivätkä pelanneet Kärppien huippuvahvistusten kanssa samoissa ketjuissa.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche,Tps
pah..
Ne antaa Mikko Koivulle tilaisuuden etkä voi tietää kuinka paljon hän on kehittynyt kesän aikana..
Voi olla että veivaa kanukit ja tshekit ihan sekasin!

Ei Kannata Nuolaista ennenko tipahtaa!
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Viestin lähetti Hamilton
Yllättynyt olen minäkin Koivun valinnasta wc:hen. Olisiko taas nimi selässä hieman edesauttanut valintaan, ma kusun vaan.

Minun listoilla selkeästi parempia, nuoria senttereitä olisivat mm.

- Jari Viuhkola
- Tommi Santala
- Jarkko Immonen

Viuhkolasta ja M.Koivusta nyt ei voi edes puhua samana päivänä, sen verran isosta taitoerosta on kyse.
-

Ehkä valmennusjohto haistaa Koivussa enemmän potentiaalia kuin Viuhkolassa. Itsekin olen sitä mieltä, että tulevaisuudessa Mikko Koivu tulee olemaan parempi pelaaja kuin Viuhkola. aika näyttää, mutta Koivulla on vielä paljon potentiaalia piilossa. Viuhkola lienee näyttänyt jo parhaan tasonsa. Tiedä häntä.
 

GeneRation

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvä uutinen ilman muuta!

Itse laskisin fyysisyyden ja koon Koivun eduksi Viuhkolaan vertailtaessa. Mikko pystyy varmasti pelaamaan kovempaa peliä pienessä kaukalossa kanukkien yms. seassa kuin Viuhkola.
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Itse olin todella yllättynyt että meidän Mikko on World Cup joukkueessa, olisin kyllä odottanut vaikka Tommi Santalan korvaavan. Ehkä syy tähän kuin Viuhkolankin pois jäämiseen oli se mikä täällä on tullut jo mainittua, eli miehen koko. Ainut haittapuoli Mikossa on/oli se että pitää liikaa kiekkoa ja menettää sen aikas usein mikä on valitettavaa, mutta totta. No tosiaan sitä ei tiedä kuinka paljon Miki on parantunut kesän aikana, toivotaan että Miki tekee sellaiset näytöt millä saadaan hyvät lähtöasemat tulevaan Nhl-kauteen.
Näytä Miki mistä kana pissii.

-Stouni-
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Hyvä WC-keikka Mikolta...

Pari erää eilen katselin Tsekki-matsia ja kyllä nuorin Koivu teki kentällä todella hyvää jälkeä. Yksi maalintekopaikka ja yksi hankittu jäähy, oma peli nelosketjussa 0-0. Kolmannessa erässä vielä bonuksena syöttöpiste Suomen neljänteen maaliin. Hieno debyytti korkeimman luokan peleissä Mikiltä, uskon että Minnesotan henkilöstökään ei ollut kauhean pettynyttä, askien pienetessä myös luistelun heikkoudet jne. uhkatekijät vähenevät vielä.

BTW: Tämä on meikäläisen 3000. viesti tänne. Repikää siitä!
 

Korinekki

Jäsen
Mikko Koivu

Loistava esitys nuoremmalta Koivulta Tsekkiä vastaan. Taitaa mies olla veljensä tapaan isojen pelien mies.
Läpimurtoa on meikäläinenkin odotellut mieheltä, mutta tästä on hyvä jatkaa. Eilen selkeästi Tuomo Ruutua parempi.
Tsemppiä vaan jatkoon!
 

canttig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
# PLAYERS POS GP G A PTS +/- PIM PPG SHG GWG SHOTS CT
21 Koivu, Mikko C 28 12 12 24 -2 24 2 1 1 59 .203

Seitsemässä viimeisessä ottelussa pisteillä tehoilla (6+4=10).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös