Mikko Kalteva

  • 16 182
  • 67

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ajattelin avata tällaisen ketjun, jos sillä saisi jotenkin kaverin asiaa ajettua. Kaltevan kohtelu alkaa huolettaa minua toden teolla. Kaksi vuotta sitten kaveri oli kolmikosta Kalteva, Kantee ja Lepistö ylivoimaisesti lupaavin pelaten muuten ainoana heistä junnukisoissa. Huutelin häntä pelaavaan kokoonpanoon jo Summasen vikalla kaudella hyvin sujuneiden harjoitusottelujen jälkeen. Tulos: 0 runkosarjapeliä kaudella 2002-2003.

Viime kaudella olin varma, että ainakin Kalteva vakiinnuttaa kolmikosta avauskokoonpanopaikan, kun teemana oli ajaa nuoria sisään. Tulos: taisi päästä pariin peliin kahdeksanneksi pakiksi, mutta jäällä ei tainnut käydä kertaakaan. Ketään ei varmasti tarvitse muistuttaa, ketä joukkueemme puolustuksessa tuolloin pelasi. Itse olin hyppiä riemusta, kun pakistoomme sitten iski loukkaantumissuma runkosarjan lopulla. Jortikan oli pakko ottaa Kalteva pelaavaan kokoonpanoon ja tuskin kovin monelle jäi hänen otteistaan negatiivista sanottavaa.

Hyvin päättyneen viime kauden jälkeen (hyvä tarkoittaa siis tässä sitä, että Kalteva oli pelaavassa kokoonpanossa) ainakin omat odotusarvot olivat korkealla Kaltevan peliajan suhteen. Sitten tietysti juuri ennen kauden alkua iski nilkkavamma, joka esti pelit. Ok, tämän vielä hyväksyn, loukkaantumisille ei voi mitään. Sitä en sen sijaan suostu millään käsittämään, ettei hän päässyt eiliseen Tappara-peliin mukaan, vaan pakistoon valittiin kenties jokerihistorian pienin pakki, todellinen puolustajan irvikuva Samuli Jalkanen.

Niin, minä vain haluaisin Kaltevalle peliaikaa.
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen kanssasi täysin samaa mieltä, että mielestäni Kalteva ansaitsisi peliaikaa. Tuskin junnupelit enää hirveästi miestä kehittävät. On kuitenkin tainnut a-junnuissakin jo riittävän monta vuotta pelata. Luulisi, että edes kokoonpanoon mahtuisi. Kuinka kauan on muuten pelannut loukkaantumisen jälkeen? Halutaanko hänelle antaa vaan enemmän peliaikaa ja tuntumaa junnuissa ennen liigapelejä?

Toinen vaihtoehto, mikä myöskin olisi mielestäni Kaltevalle parempi kuin junnuissa pelaaminen olisi, että hänet vuokrattaisiin joksikin aikaa mestikseen. Siellä saisi kuitenkin kokemusta miesten peleistä.

Muutenkin tuota mahdollisuutta kannattaisi ehkä käyttää enemmän hyväkseen pelaajien kohdalla, jotka roikkuvat liigajengin ja junnujen välissä. Saisivat kokemusta miesten peleistä, tuskin siitä haittaakaan olisi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Divariin?

Kaltevan ongelma on, että hän on liian hyvä A-junnuihin ja toisaalta ei ehkä ihan riitä SM-liigassa tällä hetkellä. Tarvii ehdottomasti peliaikaa äijien kanssa ja jos ei kaiken maailman Campbellien hankinnan jälkeen tilaa ylhäältä löydy, olisi paras osoite divari tai vuokra toiseen liigajoukkueeseen. Itse näen Kaltevassa paljon potentiaalia, joten missään tapauksessa ei saa hukata kokonaan pois Jokereista.
 

ludvig

Jäsen
Kuten olen maininnut muissa yhteyksissä aikaisemmin,
niin se saatanan Jortikka pitää vain pygmi-puolustajista.

"Jokerivalmentaja Jortikka ilmaisi tyytyväisyytensä joukkueensa tuoreimpaan hankintaan, pieneen mutta vikkelään Campbelliin.

- Kyllä minä olen häneen tyytyväinen. Jalkoja ja käsiä kaverilta löytyy. Ennemmin minä tuollaista katselen kuin 190 senttistä kolhoa, joka istuu jäähyllä ja jolla ei toimi pää, eikä kädet eikä jalat, kuvaili turkulainen asiaa värikkääseen tyyliinsä."

Vaikka Kalteva ei nyt mikään ilkeä puolustaja ole, ja käsiäkin
löytyy hiukan enemmän kuin normaalisti sen kokoiselta pakilta,
niin varmasti jotain perää tuossa silti on pojan kohteluun nähden.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Divariin?

Viestin lähetti Gags
Kaltevan ongelma on, että hän on liian hyvä A-junnuihin ja toisaalta ei ehkä ihan riitä SM-liigassa tällä hetkellä. Tarvii ehdottomasti peliaikaa äijien kanssa ja jos ei kaiken maailman Campbellien hankinnan jälkeen tilaa ylhäältä löydy, olisi paras osoite divari tai vuokra toiseen liigajoukkueeseen. Itse näen Kaltevassa paljon potentiaalia, joten missään tapauksessa ei saa hukata kokonaan pois Jokereista.

Samaa mieltä. Kuten tuolla toisessa ketjussa tuli purkauduttua, Jokereiden A-nuorten valmennus näyttää ainakin ulkopuolisen silmin olevan amatööripuuhastelua tällä kaudella. Ehkä senkin vuoksi Kaltevan otteissa näkyy totaalinen kypsyminen koko hommaan.

Tässä on taas Masa Virmasen paikka: miksi pitää palkata A-nuorten vetäjiksi kavereita, joita homma ei pahemmin sanottuna kiinnosta?

Jotain järkeä pitäisi vihdoin saada näihinkin hommiin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Divariin?

Viestin lähetti cobol
Tässä on taas Masa Virmasen paikka: miksi pitää palkata A-nuorten vetäjiksi kavereita, joita homma ei pahemmin sanottuna kiinnosta?
Täytyi oikein käydä varmistamassa kuka siellä valmentaa, sen verran rajua on kritiikki. Ainakin nettisivujen mukaan puikoissa ovat Jönni ja Ari Häkkinen. Aika ihme homma, jos näillä kavereilla ei motivaatio riitä. Siitä olen cobolin kanssa täysin samaa mieltä, että Masan on kyllä syytä tarkkaan pohtia kenet valmentajaksi valitsee. A-junnujen valmentaminen on melkein täysipäiväistä hommaa ja ei sitä voi tehdä ilman että on todella motivoitunut.

Mutta Kaltevasta. En missään nimessä haluaisi luopua kaverista, mutta peliaikaa miehelle on löydyttävä. Miten olisi visiitti Kiekko-Vantaassa tai sitten lyhytaikainen lainasopimus johonkin toiseen liigajengiin. Toivon siis että Kaltevasta pidetään kiinni ja hänelle haetaan jostakin pelipaikka siksi aikaa kunnes paikka Jokereissa aukeaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Divariin?

Viestin lähetti bozik
Täytyi oikein käydä varmistamassa kuka siellä valmentaa, sen verran rajua on kritiikki. Ainakin nettisivujen mukaan puikoissa ovat Jönni ja Ari Häkkinen. Aika ihme homma, jos näillä kavereilla ei motivaatio riitä. ( ) Toivon siis että Kaltevasta pidetään kiinni ja hänelle haetaan jostakin pelipaikka siksi aikaa kunnes paikka Jokereissa aukeaa.

Kyllä, juuri he. Jos pelaajille annetaan kuva, että se on ihan sama miten ja millä asenteella kentällä töitä tehdään, nuorten ura pilataan ennen kuin se on alkanutkaan. Muutaman pelin olen tällä kaudella nähnyt ja otteet ovat olleet tuota luokkaa joka kerta. A-nuorten liigassa on sen verran kovat tasoerot, että Jokereiden A:n pelaajien henkilökohtaisella taidolla kaadetaan heikoimmat joukkueet. Mutta kun tulee vastaan joukkue, jonka valmennukseen on myös panostettu - kuten Ilves tai HIFK - turpaan tulee murskanumeroin. Jos et usko, sopii käydä katsomassa tulokset liiton sivuilta.

Itse olen Mikko Kaltevan suhteen sitä mieltä, että häntä on potkittu päähän jo riittävästi. Se Kalteva, joka pelasi viime keväänä play offeja Kärppiä vastaan, oli joka suhteessa lupaava ja kehityskelpoinen pelaaja. Mutta se Mikko Kalteva, jonka minä näin tällä viikolla kaukalossa Ilvestä vastaan, oli todella turhautunut ja haluton pistämään enempää kuin prosentin itsestään likoon. Tässä vaiheessa pelaaminen heikosti valmennetuissa ja motivoiduissa Jokereiden A-nuorissa on Kaltevan kannalta niin väärin kuin olla vaan voi. Todella!

Tekisi mieleni sanoa, että päästäisipä Jokerit hänet kehittymään muualle. Piispasen, Malmivaaran, Santalan, Somervuoren ja monien muiden luistinten jälkiä seuraamaan. Ja sanonkin, prk.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: Divariin?

Viestin lähetti cobol
Mutta kun tulee vastaan joukkue, jonka valmennukseen on myös panostettu - kuten Ilves tai HIFK - turpaan tulee murskanumeroin. Jos et usko, sopii käydä katsomassa tulokset liiton sivuilta.
Kyllähän tuon voin hyvinkin uskoa. Jokerien A-junnujen osalta mulla olisi koko joukko erittäin hyviä ehdokkaita valmentajiksi. Jos Jönniä ja Häkkistä ei homma kiinnosta niin miehet vaihtoon, hyviä koutseja on kyllä tarjolla.

Kalteva on helvetin lupaava kaveri, jolla on kaikki avut kehittyä todelliseksi huippupuolustajaksi. Masa hu-huu jälleen, tarjoa kaverille muutama vaihtoehto, jossa mies pääsisi pelaamaan kovia pelejä. Vaihtoehtoja löytyy kunhan niitä viitsii hieman kartoittaa.

Ja Hjortikkaaa, ei kait se ihan mahdotonta olisi antaa Kaltevalle peliaikaa liigassa. Kun nyt esim. Lepistö on intissä, niin ihan hyvin siinä paikalla voisi välillä pelailla Kaltevakin. Kaltevalle peliaikaa ja Lepistölle tai jollekin muulle huilia. Viime vuoden pleijareissa nähtiin, että Kalteva pärjää kyllä kunhan hänelle annetaan mahdollisuus.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jönniä ei kiinnosta?

Oli kyllä mulle ihan uusi juttu tämä etteikö ex-pelaajaamme Jönni Blomqvistia valmennus oikein nappaisi. Mielellään kuulisin lisääkin taustoista, vaikka sitten yv:nä. Sen ex-HIFK-junnukapteenin Häkkisen voisikin sieltä heittää pihalle, oli nimittäin ihan pihalla itsekin aikanaan kun pelaili. Edellisessä Jokereiden A-junnujen matsissa jota itse olin katsomassa viime lauantaina Bluesia vastaan, koko Blomqvistin klaani ainakin oli paikalla isä Paulista pikkubroidi Sedeen lähtien, joten kyllä ainakin perhe näyttäisi Jönnin valmennushommia seuraavan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Jönniä ei kiinnosta?

Viestin lähetti Gags
Oli kyllä mulle ihan uusi juttu tämä etteikö ex-pelaajaamme Jönni Blomqvistia valmennus oikein nappaisi. Mielellään kuulisin lisääkin taustoista, vaikka sitten yv:nä.

Ei siinä mitään yv:tä tarvita, sillä kantani pohjaa siihen faktaan, jota Jokereiden A:n valmennus on esittänyt näkemissäni. Jos otetaan esimerkiksi tuo ottelu Jokerit-Ilves, niin Ipan valmentajat osallistuivat koko ajan peliin, ohjasivat pelaajia, pistivät kuviota kuntoon huutamalla ohjeita penkiltä ja tarvittaessa nousemalla penkille seisomaan, antoivat palautetta hyvän ja huonon suorituksen jälkeen ja opastivat pelaajia muutenkin koko ajan. He johtivat Ilveksen pelaamista ja heistä näki, että he olivat töissä.

Jokereiden A:n valmentajat seisoivat pelaajien takana täysin apaattisina antamatta mitään ohjeita missään tilanteessa tai edes yrittämättä korjata muutamia selvästi virheellisiä sijoittumisia kentällä. Tämä kaikki valui sitten Jokereiden A:n pelaajiin, joiden omakin asenne peliä kohtaan oli luokaton.

Sen verran olen nuorten valmennusta seurannut eri tavoin eri lajeissa, että uskallan sanoa nähneeni pohjat.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä keskustelu alkoi tuolta NHL-keikkatyöläisten puolelta ja näyttää jatkuvan täällä. Täytyy siis pompata tännekin esittämään mielipide.

En ole koskaan suuresti arvostanut ASM-sarjaa, syystä etten oikein ymmärrä sen tarkoitusta. Pelataanko siinä aidosti ikäluokkien 84-86 mestaruudesta? Ei todellakaan, suuri osa parhaista on jo ihan muualla. Kasvatetaanko siinä uusia pelaajia edustusjoukkueeseen? Muutama - nuoremmasta päästä - saattaa nousta. Kasvatetaanko siinä pelaajia muihin liigsjoukkueisiin tai mestikseen? Todennäköisesti.

Täytyy olla vaikea valmentaa joukkuetta joka vaihtuu jatkuvasti ja jossa on kovin erilailla motivoitunutta porukkaa. Osa pyrkii tosissaan huipulle, osa elättelee vielä pientä toivoa, osa tietää ettei koskaan pääse edes liigatasolle.

Vuonna -84 syntyneelle, huipulle pyrkivälle pelaajalle A-SM on ihan väärä paikka, vaikka valmennus olisi hyvääkin. Kaltevan ja muutaman muun Jokeripelaajan - vanhemmankin - kohdalla pitäisi tehdä selkeitä ratkaisuja viimeistään siinä vaiheessa kun NHL-avut ovat selvinneet. Tämähän on asia joka tiedettiin jo sulun alkaessa häämöttää; jotkut tulevat kärsimään tilanteesta. Nyt olisi Jokereilla hyvä paikka näyttää että omista pidetään huolta, eikä vain lakaista syrjään vieraiden tieltä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Jönniä ei kiinnosta?

Viestin lähetti cobol
Jokereiden A:n valmentajat seisoivat pelaajien takana täysin apaattisina antamatta mitään ohjeita missään tilanteessa tai edes yrittämättä korjata muutamia selvästi virheellisiä sijoittumisia kentällä. Tämä kaikki valui sitten Jokereiden A:n pelaajiin, joiden omakin asenne peliä kohtaan oli luokaton.

Sen verran olen nuorten valmennusta seurannut eri tavoin eri lajeissa, että uskallan sanoa nähneeni pohjat.


Tuosta viestistä on kohta kuukausi ja sen jälkeen Jokereiden A-nuoret ovat jatkaneet syöksyään kohti karsintasarjaa. Turpiin on tullut kotona ja vieraissa ja usein vielä niin, että A ei ole tehnyt maaliakaan. Kalteva on flopannut täydellisesti kuten oikeastaan kaikki muutkin A:n pelaajat. Pelaaminen ei ole taistelevaa ja voittoon pyrkivää, vaan aneemista neppailua.

Nyt olisi Virmasen korkea aika tehdä jotain A:n valmennukselle, muuten emme kuule koskaan monesta muustakaan pelaajasta Kaltevan ohella. Miten hemmetissä näin pääsi käymään? Jortikka ja Wade voisivat kanssa vierailla A:n peleissä ja sanoa Masalle suoraan sen, mitä näkevät. Itse en ole nähnyt 20 vuoteen näin halutonta Jokereiden A-nuoren joukkuetta. Materiaali ei kuitenkaan ole sen huonompi kuin muillakaan A-nuorilla tällä kaudella.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Niin, suurin kysymys tällä hetkellä onkin: Kenet Kalteva sitten syrjäyttäisi Jokereiden nykyisestä pakistosta?
Käsittääkseni Jortsu peluuttaa peleissä 7:ää pakkia, eli Väänästä Järventietä, Campbellia, Kankaanperää, Latvalaa, Lepistöä, Martikaista tai Kanteeta. Kenet noista Kalteva sitten syrjäyttäisi? Latvalan periaatteessa voisi, vaikka onhan hänkin viime kaudesta petrannut.
Eli en kyllä ihmettele yhtään, ettei Mikko ole peliaikaa saanut, tällä hetkellä meillä on suhteellisen vahvalta näyttävä pakkikalusto. Mikon aika tulee kuitenkin vielä...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Ikijokeri
Niin, suurin kysymys tällä hetkellä onkin: Kenet Kalteva sitten syrjäyttäisi Jokereiden nykyisestä pakistosta?

Kun otteluita oli ja on välillä neljä viikossa, niitä voisi pyörittää kahdeksalla pakilla siten, että yksi aina lepäisi. Kaltevaa olisi pitänyt ehdottomasti peluuttaa kuin Kantee & Lepistö olivat vaikeuksissa levon kanssa intin leireineen painaessa vielä päälle. Mieti nyt: Kantee ja Lepistö eivät pystyneet treenaamaan joukkueen kanssa lainkaan, vaan tulivat välillä vahvuuteen ottelupäivinä silmät ristissä. Nythän tilanne on heidän osaltaan parempi ja Kaltevan on entistä vaikeampi nousta rosteriin kun hänelle ei annettu mahdollisuutta silloin kun siihen olisi ollut tarvettakin.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Kaltevan epäkiitollisena tehtävänä on olla se ylimääräinen pakki, joka ei saa peliaikaa ellei joku loukkaannu. Jalkasen ja Schantzin Kalteva on jo ohittanut pakiston sisäisessä järjestyksessä. Tällä hetkellä Kalteva on 9. pakki ellei loukkaantumisia satu.

Konttinen kasvaa korkoa tällä hetkellä Mestiksessä ja saa todennäköisesti näyttöpaikan ensikaudella.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun Järventie on Kerho-pelissä pelikiellossa niin luulisi Kaltevan mahtuvan ainakin kokoonpanoon. Toivottavasti myös Jortikka on samaa mieltä.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Eiköhän siellä joko Kalteva tai Oksa pelaa. Muita reservejä kun ei ole.
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko Arto Koivisto loukkaantuneena? Kun ei ole hetkeen aikaan ollut kokoonpanossa. Mielestäni pelasi ihan hyviä pelejä nelosketjussa.
 

Etsijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaltevaa (tai Oksaa) ei olla merkitty tämän päivän HPK-matsiin. Ei taida Kalteva päästä pelaamaan Jokerinutussa Jortikan ollessa valmentajana. Sääli.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti kaakko
Onko Arto Koivisto loukkaantuneena? Kun ei ole hetkeen aikaan ollut kokoonpanossa. Mielestäni pelasi ihan hyviä pelejä nelosketjussa.

Rannehan taitaa olla kaverilla vielä pahastikkin rikki.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämäkin ketju tuli taas ajankohtaiseksi, jos ja kun pakistoon tulee kahden miehen mentävä aukko. Toivottavasti Kaltevaan löytyy edes sen verran luottoa, että pääsisi edes penkille. Kyllä se liigataival siitä avautuu.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Paljon on liikkunut huhuja että Kalteva olisi jättämässä Jokerit tämän kauden päätteeksi, voiko joku vahvistaa tai kumota nämä huhut?

Kalteva on mielestäni edelleen prospekti joka ei ole näyttöpaikkaa saanut, osaksi kahden edellisen kauden alussa tulleiden loukkaantumisten takia, mutta itse olisin vielä valmis odottamaan ja antamaan mahdollisuuden ensi kaudella.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Viestin lähetti Ikijokeri
Kenet noista Kalteva sitten syrjäyttäisi? Latvalan periaatteessa voisi, vaikka onhan hänkin viime kaudesta petrannut.


Onko mieli muuttunut vai mistä on kyse... Ikijokeri olisi vaihtanut Latvalan Kaltevaan? No joo, huumoria vaan.

Alkaa tulla eteen tilanne jossa Jokerit ei pysty pitää kaikkia pakki-junnujaan. Jos funtsitaan hyviä junnuja meillä: Lepistö, Kantee, Kalteva ja Konttinen. Oikeastaan aika luonnollista et kaikkia ei voida peluuttaa. Olennaisinta on oikeastaan ketä kannattaa päästää menemään ja olisiko vuoden vuokrasopimus fiksumpi veto. Ok. Vuokrataan Kalteva kerhoon vuodeks. On se helppoa!
 

Velvet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Divariin?

Viestin lähetti Gags
Kaltevan ongelma on, että hän on liian hyvä A-junnuihin ja toisaalta ei ehkä ihan riitä SM-liigassa tällä hetkellä. Tarvii ehdottomasti peliaikaa äijien kanssa ja jos ei kaiken maailman Campbellien hankinnan jälkeen tilaa ylhäältä löydy, olisi paras osoite divari tai vuokra toiseen liigajoukkueeseen. Itse näen Kaltevassa paljon potentiaalia, joten missään tapauksessa ei saa hukata kokonaan pois Jokereista.

Kaltevan ongelma ei ole se, että hän olisi liian hyvä A-junnuissa, vaan tyypin kaltevuus. Tyyppihän on kallellaan oikealle puolelle, kuin mikäkin Kontulan spurgu.

No asiaan. Itse ainakin vuokraisin miehen 17 vuodeksi Kiinaan ja katsoisin sen jälkeen tilannetta punaisten lasien läpi. Tämä siis jos herra itse ei sitä vastusta. Divari ei ole vaihtoehto, mies on ihan liian hyvä sinne ja potentiaali menee hukkaan. Kiinasssa on tällä hetkellä valtava jääkiekkobuumi ja kaikki haluavat nähdä uudet tähdet Li Kamin ja Se Vun. He ovat tällä hetkellä Kiinan loisteliammat maalintekijät, jotka ovat ihan änäritasoa nykyään. Harmi vaan, että tällä hetkellä liiga on visiitillä kuun toisella puolella.

No kuitenkin Kalteva on kelpo veikkonen, jonka sopisi nyt lähteä lainalle, raksalle tai vuokralle. Mikä nyt miehelle sopii, mikä taasen tulee esille seuraavassa lehdistötiedotteessa. Näin siis täällä Haaparannassa, voimmekin siirtyä takaisin Pasilaan. Ole hyvä, Arto.

Sinne Tuonne.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös