Kai Tillanen maaliin, kakkoseksi vaikka Jaakko Suomalainen.
Vitsit vitseinä, kyllähän tuo tilanne on hieman kinkkinen. Maken pitäisi saada pari hyvää ottelua alle että se itseluottamus olisi aivan tapissa. Herpin taas on katsomaton kortti noissa peleissä joissa paine voi olla normaalia isompi. Anttila nyt ei ole päässyt edes näyttämään taitojaan lasisuuden takia. Ennen kauttahan pidin itse juurikin Anttilaa mahdollisena ykkösvahtina mutta ei se nyt ihan lähtenyt.
Jos hassuttelua jatketaan, niin onhan siellä penkin takana vielä itse maalivahtivalmentaja Riku Helenius, eiköhän silläkin vielä koppi tarttuisi.
Tällä hetkellä joukkueessa kolme maalivahtia ja itse luotan eniten
tällä hetkellä Herpiniin. Anttilan tasosta ei pysty sanomaan juuta eikä jaata, sillä pelannut loukkaantumisista johtuen todella vähän. Tarvitsisi niitä pelejä alle, jotta nähtäisiin pystyykö ottamaan jatkossa aloittavan maalivahvin paikan. Markus Ruusu, totaalisen paska kausi alla ja varmasti henkisestikin rankka kausi tähän mennessä, sillä ei ole pystynyt torjumaan viime kauden tasolla eikä ole pystynyt auttamaan joukkuetta juuri voittoihin taikka pisteisiin. Ei taatusti ole tyytyväinen omiin otteisiinsa, eikä ole tyytyväinen kukaan muukaan. Yksi torjuttu kolmen pisteen ottelu tältä kaudelta ja pelejä on pelattu jo kuitenkin 43, kertoo ihan riittävästi Ruusun tämän hetken tasosta. Monessa pelissä livahtaa se 1-2 helpohkoa maalia selän taakse ja ainakaan tällä hetkellä tuo joukkue ei niitä kestä. Ehkä sitten olisi eri asia jos hyökkäyskin tuottaisi enemmän, niin joukkue ei kaatuisi aina siihen, että oma maalivahti pelaa heikosti joukkueen edessä. Heikko itseluottamus näkyy ja kuuluu kauas ja sen tietää kaikki vastustajatkin tällä hetkellä. Ruusulla on melkoinen vuori kiivettävänä, että saisi nostettua tasonsa edes lähelle viime kautta. Jos siinä jollain ihmeen ilveellä vielä onnistuu, niin saatetaan saada voittojakin. On Makelta hyviäkin otteita nähty ajoittain mutta ne hautautuu kaiken muun negan alle.
Tuossa yllä puhuttu painepeleistä, onko ne aina automaattisesti pudotuspelejä/karsintapelejä? Voiko painepeleinä olla myös ihan tavallisia runkosarjapelejä? Toki pleijareissa/karsintapeleissä panokset on ihan eri luokkaa ja siellä tulee maalivahdin olla henkisesti valmiina aivan kaikkeen. Mun mielestä Ruusulla on ollut jo aika pitkään monta painepeliä ja ne olleet ihan runkosarjapelejä. Joukkueen suorittaminen kauden aikana on laskenut kuin lehmän häntä ja pisteitä olisi tarvittu monestakin ottelusta, mutta Ruusu ei ole ollut maalilla se viimeinen lukko ja kantava voima johon muu joukkue voi nojata. En tiedä, mutta epäilen, että Ruusullakin on ollut melkoisesti paineita onnistua maalinsuulla aina kun on siellä ollut ja tulos on ollut nähtävissä. Epäonnistumisia ei vaan saisi tulla ja samalla pitäisi antaa joukkueelle mahdollisuus taistella pisteistä. Kestäisikö sitten play-outissa paineet? minun mielipide on ihan fifty-fifty, eikä tämä nyt ole mikään palstatotuus.
Herpin tuli maalille aivan puskista ja yllätti kaikki, kukaan ei odottanut mitään ja pystyi varmasti melko vapautuneesti olemaan maalilla, vaikka varmasti pieni jännitys ollutkin, että miten pelit lähtee kulkemaan. Masa on yksi iso syy siihen, että pisteitä ja voittoja on kertynyt ja varmasti itseluottamuskin on kasvanut roimasti kauden edetessä. Play-out sarjassa - oli vastustaja kuka tahansa - on Masalla ihan täydet mahdollisuudet onnistua, jos kutsu maalille käy. Tiedostan, että kyseessä nuori ja kokematon liigavahti mutta siitäkin huolimatta.
Onneksi ei itse tarvitse olla päättämässä pelaavasta maalivahdista vaan sen tekee ihan muut henkilöt. Joskus olisi kiva olla kärpäsenä katossa kuulemassa, miten vaikeuksia käsitellään ja mikä henki tuossa joukkueessa oikeasti on. Noh, en ole eikä ole kukaan muukaan joten ollaan vain arvailujen varassa.
Mielipiteitä on meillä kaikilla ja hyvä, että keskustelua syntyy, se kai tämän palstan tarkoituskin on, että on paikka jossa jokainen voi tuoda ne esille. Tilastot kertoo montakin eri asiaa ja niitä otetaan omien argumenttien tueksi ja niistä pystytään arvioimaan sitten nähtyjä suorituksia, kuka mitenkin.
Pahoittelut pitkästä tekstistä.