Nappaan tuolta muutaman kommentin, kännyllä nämä lainaukset ovat vähän niin ja näin.
Eihän täällä nyt kukaan ole vaihtamassa ketään yhtään mihinkään? Mielestäni asiallista keskustelua asian ympärillä on syytä käydä. Onhan tämä Jukureiden menetys EHT:lle aivan kohtuuton, kun jo isommallakin seuralla alkaa niska taipua tälläisten menetyksien perään.
Jukureilla on viimat ym. kehittämässä toimintaa ja pelaajia, ja näin pitääkin toimia, kun haetaan vetovoimatekijöitä Jukureihin. Tästä lienee kaikilla yhteisymmärrys. Seura ja organisaatio sekä jatkossa ESP taiteilee jatkossa, pelaajien edun, joukkueen edun, yhteistyökumppaneiden/kassavirtaa tuovien tahojen kanssa, miellyttääkseen osapuolia tahollaan.
Palaan edelleenkin näihin ulkomaisiin, joita on kiitettävästi hankittu Jokisen aikaan joukkueeseen, ja heistä onkin revitty kaikki potentiaali irti joukkueen käyttöön. Tästä hankintastrategiasta olen pitänyt! Kuten Jokinenkin mainitsi, niin nämä palvelut maakoukkueille ovat tavallaan olleet tiedossa jo kauden alussa. Puhe Pohjois-Amerikan pelaajista on tullut ainakin meikän suusta jo useamman vuoden ajan, ja tällä hetkellä puheenaiheeksi nousseena ei ole uusi asia. Kuten mainitsin, olen ihmetellyt Jokisen tapaa olla hankkimatta pelaajia tuolta, kun verkostot ja suhteet on kaiketi kunnossa? Olen taipuvainen miettimään, miten ongelmat/ ratkaisut selvitetään jouhevasti jo ennenkuin se on ongelma.
Olen eri mieltä kanssasi miten nykyinen tilanne palvelee joukkuetta ja jäseniä. Tästä hetkestä on noin 1,5kk pudotuspeleihin. Riskit on huomattavasti suuremmat esim. loukkaantumisiin, kun lähdetään kärkiäijien osalta rönsyilemään sinne tänne, kun lähtötilanne olisi normaali pelaaja-arki Mikkelissä, ja pikkuhiljaa valmistautuminen koviin peleihin. Mikä oli muuten Jukureiden kilpailullinen tavoite tälle kaudelle?
Toivottavasti näytelmä, mikä pyörii EHTn ympärillä ratkaistaan tavalla, joka palvelee seuroja ja muita kumppaneita.
Btw. kokonaisuudessaan hyvä peli on 3p. voitto eikä osallistuminen, eiks je!?