Suosittelen kaikkia Mikkelin yleisömääriä murehtevia lukemaan Liigan yleistä yleisömäärät ketjua. Murheet ja syyt odotettua alhaisimpiin yleisömääriin on Liigan yhteiset, ja taitavat päteä järjestään kaikilla paikkakunnilla, osissa enemmän osissa vähemmän.
Se että ongelmat on samat muualla, ei toki poista sitä että Ikioma on tänään todennäköisesti puolityhjä/puolitäysi. Ja se on harmi.
Liigassa on liikaa pelejä lukumääräisesti. Suljetun sarjan pelit merkityksettömiä. TV-soppari on liian halpa. Ihmisillä on muita kiinnostuksen kohteita kuin jääkiekko. Inflaation myötä rahaa vähemmän käytössä, esim ravintolassa käynnistä tai pelilipuista tingitään ekana. Nämä on tuttuja kaikille asiaa vähän seuranneille. Itse en näe että paikalliset toimet korjaa tätä. Liigan täytyy ensin korjata rakenteidensa virheet, ja nostaa pelitapahtumien merkitystä ja kiinnostavuutta paikanpäälle saapuville. Tämän jälkeen Jukurien tuote eli joukkue huippuiskuun. Kun nämä kunnossa, voidaan yleisömäärää vielä nostaa aavistus hienolla ottelutapahtumalla ja siihen liittyvillä hienosäädöllä.
itse olen jääkiekon aktiiviseuraaja, heimosydämen ja kausikortin omaava Jukurifani. Silti jään tänään katsoo pelin kotisohvalta, perjantaina tulen kyllä taas paikalle.
Edit: Hallitseva mestari Tappra jäämässä tänään uudella hienolla areenalla alle neljän tuhannen katsojan.