Noh,mun mielestä,jos mietitään perinteistä pystysuunnan jääkiekkoa jossa käännetään nopeasti ja paineistetaan jenkkityylisesti väh. kahdella niin Immonen olisi sen tyyliseen joukkueeseen hyvä kakkossentteri saadessaan laidoilleen vikkelät kaverit. Nyt ei ole oikeastaan edes vikkeliä laitureita,ja silti pelataan tuota pelitapaa.Yhtä asiaa olen miettinyt. Jos ja kun pelitapa mukailee nopeatempoista Pohjois-Amerikkalaista jääkiekkoa, niin mitä siellä tekee herrat Immonen ja Tuppurainen? Ja siellä on ilmeisesti vielä tehty erityisjärjestelyt pelikelpoisuuden takaamiseksi. Vielä kummemmaksi menee.
Edelleenkin. Ihmettelen vielä heikkoa ilmasiltaa ulkomaiden sarjoista Jukureihin. Luulisi valmennuksen suhteilla löytyvän avainpaikoille ja varsinkin näiden kahden herran tilalle 20-vuotta nuoremmat pelimiehet. Tätä keskustelua tuskin käytäisiin, jos roolit olisivat aivan toisenlaiset mitä nyt on ilmeisesti kaavailtu. Mielelläni ja toivottavasti olen totaalisen väärässä ja keskikaista onkin parjattua treenatumpi.
Tuppuraisen nään tuohon pelitapaan sopivan paremmin jos hänen päänsä vain kestää sitä että yksin ei enää välttämättä riitä vaan on pelatta ketjukavereiden kanssa give and go lätkää. Tuppuraisen nään myös hyvänä pelaajana pelityyli vaihtoehdossa jossa ”hauki” karkaa hieman ennakoiden omista ja jolle pelataan välillä summitaisiakin kiekkoja pystyyn tavoitteena nopea pelin painopisteen muutos ja sitä kautta hyökkäyksen/karvauksen aloittaminen.
Ja joo ymmärrän toisaalta tuon ulkomaalaishomman,Mikkeli ja Jukurit tuskin kuitenkaan ainakaan on ollut kovin innostava paikka ulkolaisille. Saman rahan saat jostain Sveitsin kakkosesta ja ikkunasta paistaa pikkasen idyllisemmät maisemat kun Siekkilän krokotiili pubi.