Sitten varsinaiselta seuran julkaisemalla uutiselta x päivän kuluttua on jo suurin hypetys kuihtunut valmiiksi, kun huhuja oli liikkunut jo niin laajalti.
Kumpikaan mediahuomio ei siis ota oikein tuulta purjeisiinsa. Kyllä seuran julkaisu ja sen seuraama median uutisointi on paras tapa saada huomiota ja innostusta aikaiseksi. En ole viestintä-alalla, mutta uskoisin tämän olevan tiedossa seuran sisälläkin, joten ei näitä varmaan tarkoituksella vuodeta.
En tiedä mitä meinaat tuolla, ettei kumpikaan mediahuomio ota tuulta purjeisiinsa, mutta olen kyllä aika eri mieltä tästä.
Näiden kevään ja kesän huhu-uutisten myötähän Jukurien ympärillä on ollut sellainen pöhinä, ettei varmasti koskaan aiemmin ole ollut. Ihan lähtien jo valmentajauutisista edeten näihin pelaajiin. Sen on voinut huomata esimerkiksi ihan jo vaikka tältä palstalta. Jukureista keskustellaan muuallakin kuin täällä meidän omassa osiossa ja oman osion keskustelukin on ollut huomattavasti vilkkaampaa kuin aiemmin.
Ja kyllä Jukurit tuntuu muutenkin olevan puheenaiheena ihan torikeskusteluissakin. Huhut ovat tuoneet keskustelunaihetta kahvipöytiin ja luoneet pöhinää seuran ympärille. En ainakaan itse muista hetkelleen vastaavaa innostusta olleen tässä kylässä Jukurien osalta.
Tottakai olisi hyvä, jos seura itse tiedottaisi asiat ensimmäisenä. Pelaajasopimuksetkin on vain sellainen juttu, että niitä tehdään jo aikaisessa vaiheessa kevättä, mutta niihin voi sisältyä kohtia, joiden vuoksi julkaisua joudutaan lykkäämään. Se taas johtaa siihen, että riski tiedon paljastumiselle ennen aikojaan kasvaa ja siitä seuraavat nämä huhu-uutiset. Tätä ei siis pysty oikein mitenkään estämäänkään.
Toki asioita suoraan vuodetaankin eteenpäin, koska kuten edelläkin todettiin, niin kyllähän nuo iltapäivälehtien lukijamäärät ovat sellaisia, että huhut tavoittavat ison määrän ihmisiä. Saadaan vähällä vaivalla nostettua oman seuran näkyvyyttä tilanteessa, jossa oma tiedottaminen ei ole mahdollista. Se on nykypäivää se ja omasta mielestäni ihan järkevääkin toimintaa tiettyyn rajaan asti.