Vai että alhaista? Minä ymmärrän sanalla alhainen jotain sellaista, mikä on iljettävää ja moraalitonta. Ei kai tällainen ketju sentään tuollaisia ajatuksia voi oikeasti herättää?No, sanon nyt. Minusta tämän ketjun avaaminen on alhaista ja tietyllä tapaa myös älyllisesti epärehellistä.
Tuo sanonta älyllinen epärehellisyys pistää silmään tällä palstalla aika ajoin. Usein sitä käytetään siinä yhteydessä, kun joku ei halua tai kykene ymmärtämään kanssakirjoittajan ajatusta. Toisaalta se vaikuttaisi myös olevan kohteliaampi ilmaus huijaamisesta. Toki minun täytyy tunnustaa, etten aivan ole saanut kiinni kyseisen sanonan syvimmistä tarkoitusperistä.
En kyllä oikein ymmärrä, miten joku voi nähdä jotain epärehellistä(edes älyllistä sellaista) tässä ketjun avauksessa. Yksityiskohtaisesti, rehellisesti ja avoimesti kerroin syyt ketjun avaamisen taustalla. Päivämäärän valinnan avasin oikein numeroiduin selvityksin. Kerroin valintaan vaikuttaneen positiivisen latauksen sekä oman henkilökohtaisen vaikuttimeni.
Kärpät on ollut surkea kotijoukkue niin tuloksellisti kuin pelillisesti. Vieraissa on sujunut viime aikoina paremmin.Vastassa on ollut ja on lähiaikoina pääosin häntäpään joukkueita ja enimmäkseen kotikaukalossa. Toki Kärpät on pelannut kotonakin perseelleen, mutta silti. Ja varsinkin kun ketju avattiin siinä kohtaa, että oltiin jo saatu harvinaislaatuisesti hyvä pistekeskiarvo, toki otos - kolme ottelua - on olemattoman pieni.
Otos on pieni tarkoituksella. Pistekeskiarvo on korkea tarkoituksella. Nämä asiat olen avausviestissä avoimesti kertonut. Mistä siis närkästys?
Ihme on kyllä aika mahtipontinen sana. Kärpät oli kuitenkin ennen Mikkelin suurvoittoa pelannut surkean kotipelin Ilvestä vastaan, eikä parempaa oikein vaikuttanut olevan luvassa. Tämän vuoksi ainakin minä yllätyin selkeästä vierasvoitosta sarjanelosta vastaan. Moni alisuorittaja nosti tuossa pelissä päätään. Tämän vuoksi rohkenin käyttää tuota uskaliasta sanaa - ihme!Mikä ihme. Kärpät voitti sarjanousijan, jonka alku on toki ollut ihan ok, mutta että ihme. No jees.
Toden totta!No mutta kyllä internetiin kaikenlaista mahtuu.