Mainos

Mikael Granlund HIFK:hon!

• 1 774 072
  • 3 871

rpeez

Jäsen
Tuo ilmaveivimaali sai käytännössä koko kansan sekaisin ja on pikkuhiljaa muotoutumassa mestaruuden symboliksi. Tapaukseen liittyy selkeä tunnelataus ja historian siipien havina.

Tuo maali ei ole merkissä sen takia, että se oli hieno. Se ei ole sen takia merkissä, että se olisi suoraan tuonut mestaruutta. Se ei ole merkkiainesta sen takia, että MG on nyt koko kansan vävypoika. Se on merkissä sen takia, että siihen tiivistyy koko MM-kulta sen tuoman tunnelatauksen ja hehkutuksen takia.

Juuri näin minäkin tuon näen. Merkki symbolisoi MM-kullan voittoa, ja tuo ilmaveivi oli näyttävin palanen sitä. Jopa merkissä oleva kuva on harvinaisen onnistunut, pysähtyneestä kuvastakin näkee mitä on tapahtunut.
Sinänsä onnekasta ja mukavaa että tuo maali tehtiin juuri kisoissa joissa tuli vielä kultaa palkinnoksi.

Mitä MG:hen tulee niin täytyy toivoa ettei kaikki tämä hypetys misseineen häiritse kaverin uran kehittymistä. Jos toisessa lahkeessa roikkuu misuja ja toisessa toimittajia, ja olkapäähänkin löytyy taputtajia niin vaatinee aikamoista itsekuria nuorelle miehelle pitää fokus oikeissa asioissa, ja esim treenata 100% tehoilla.

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni kuitenkin esimerkiksi Koivun ja Granlundin rankkarimaalit menevät samaan kategoriaan. Miksi niistä ei tehty merkkiä?

Et näe mitään eroa huikealla pelitilannemaalilla, joka oli välierien voittomaali, taikka jonkun alkusarjamatsin hienolla rankkarimaalilla?

"Miksi niistä ei tehty merkkiä" -argumentti onkin sitten jo aivan ylivertaisen jäätävä.

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
unohdettiin, että mahtava HIFK mokasi Selänteen Jokereihin ikiajoiksi kuuluisalla moposopparilla.
Siellä ei varmaan ole vielä tullut aikamerkki, että Selänne ei ole koskaan pelannut IFK:ssa, niin kuin Granlund ja Jokinen Junnon seuran alla. Pikkuisen on eroa.

Eikö? Niistä suorastaan huomasi missien älykkyyden lahjat.
Haastattelun kuunneltuani ymmärrän miksi pelaajat voivat pyöritellä vieraita naisia oman eukon ollessa kotona.

Viimeksi muokattu:

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Granlund Tervossa narraamassa lohia. Juttu ja kuvasarja SS:n sivuilla. Mikke nappasi suurimman, 61 senttisen lohen.

On se aika poika: voittaa kaksi mestaruutta, tekee hienoimmat maalit, iskee kauneimmat naiset ja saa vielä isoimmat kalatkin... Kohta Micke varmaan ampuu intin ampumatestissä viidellä patruunalla 51 pistettä, juoksee Cooperin testissä 5700 metriä ja etenee ennen sotilasvalan vannomista vähintään sotilasläänin komentajaksi.

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Saapahan nähdä miten mestaruusjuhlat ja intti ovat vaikuttaneet Seiska-Miken kesäharjoitteluun ja muutenkin kauteen valmistumiseen. Vaikka tyypistä houkuu sellainen fiilis, että asiat tulee hoidettua 110% niin olen itse sitä mieltä, että tällä ylimääräsellä touhulla ei ole ainakaan positiivista vaikutasta kehitykseen. Tosin minun mielipidettä tässä ei kysytä. Verrattaen vaikkappa Teemu Pulkkiseen, joka oli viime SM-liiga kaudella Mikkeä edellä, joka on saanut treenattua koko alkukesän rauhassa. Toki Granlundilla oli se luokkaantuminen, joka häiritsi kautta, mutta niitä luokkaantumisia on ollut Pulkkisellakin riittämiin. Itse luulen, että Mikellä on todella kova työ edässä, jos aikoo pärjätä Pulkkista paremmin tulevalla SM-liiga kaudella. Nyt edessä on vielä paineet SM-liigan "ykköspelaajana", jotka pitää käsitellä, kun vähän varjoon jäänneet "haastajat" Pulkkinen ja Vatanen ovat suhteellisen vähällä media ryöpytykseltä selvinneet.

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Saapahan nähdä miten mestaruusjuhlat ja intti ovat vaikuttaneet Seiska-Miken kesäharjoitteluun ja muutenkin kauteen valmistumiseen. Vaikka tyypistä houkuu sellainen fiilis, että asiat tulee hoidettua 110% niin olen itse sitä mieltä, että tällä ylimääräsellä touhulla ei ole ainakaan positiivista vaikutasta kehitykseen.

No positiivisella puolella on ainakin henkimaailman asiat, jos itseluottamus ei ole viimeisenä parina kuukautena kasvanut, niin sitten se ei kasvakaan. Tässähän on tietysti sellainen riski, että se menee ylitse. Ihan tervejärkisille tyypeille on käynyt niin, vaikka jotenkin on luotto Mikkeen tässäkin kova. Hyvin nöyrästi lähestyy asioita ja se on vielä kehittyvälle pelaajalle oikea tie.

Kiistatta intti ja kaikki tämä hulabaloo ei ole parasta mahdollista valmistautumista kauteen. Mielenkiintoista nähdä miten se vaikuttaa. Luotto on kova. Verrattuna vuoden takaiseen, niin aika eri lähtökohdista tapahtuu valmistautuminen kauteen.

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Verrattaen vaikkappa Teemu Pulkkiseen, joka oli viime SM-liiga kaudella Mikkeä edellä, joka on saanut treenattua koko alkukesän rauhassa. Toki Granlundilla oli se luokkaantuminen, joka häiritsi kautta, mutta niitä luokkaantumisia on ollut Pulkkisellakin riittämiin. Itse luulen, että Mikellä on todella kova työ edässä, jos aikoo pärjätä Pulkkista paremmin tulevalla SM-liiga kaudella.
Itse en näkisi, että Mikke olisi viime kaudella pärjännyt mitenkään erityisesti Pulkkista huonommin ja loukkaantumiset, junnukisat ym. tosiaan sotkivat molemmilla hieman kautta - Granlundilla meni puolet runkosarjasta ja Pulkkisellakin taisi jotain huolia olla, ainakin play-offeissa. Mikke kuitenkin veti runkosarjassa lähes piste per peli, otti jaetun ykkössijan play-offien pistepörssissä ja pelasi liigamestaruuden voittaneen jengin ykkössentterinä. En nyt näe mitenkään, että Pulkkisen olisi tuosta laittanut erityisesti paremmaksi ottamatta mitään pois Teemun hienosta kaudesta. Loistavia jätkiä kaikki nämä nuoret starat ml. Armia, Vatanen, Donskoi etc.

Tietyllä tapaa median jo pidempään jatkunut keskittyminen Mikkeen on saattanut olla eduksi muiden nuorten pelaajien kehitykselle. Mikke on tietyllä tapaa toiminut "ukkosenjohdattimena" ja kantanut suurimman vastuun nuorten pelaajien ympärillä pyörivästä mediamylläkästä, jolloin muu porukka on päässyt keskittymään enemmän itse asiaan ja se taas on eduksi SM-liigalle ja Suomi-kiekolle ylipäätään.

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Alkaa itsellekin tulla Mikkemania ulos korvista. Eilen (20.6.) tuli maikkarin tulosruutu ja en nyt käsitä että ketä mahtaa kiinnostaa miten Mikke pilkkoo puita tai pystyttää teltan? Luulisi puolustusvoimillakin olevan vähän selkärankaa ja heivaisivat seiska-kamerat helvettiin ja antaisi poikien nyt rauhassa treenata sotilastaitoja. Menee se viimeinenkin maine puolustusvoimista.

Puolustusvoimat kun pitäisi olla paikka, jossa kuka tahansa taustasta riippumatta, on samassa asemassa kun aloittaa palveluksen.

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Mulla on ainakin kova luotto Mikkeen.

Aluksi epäiltiin, että on junnusta vielä pelaamaan liigaa. Oli. Sitten epäiltiin onko miehestä liigaa pelaavaksi sentteriksi, kun oli pelannut koko edelliskauden laidassa. Oli. Sitten vuorostaan mietittiin onko miehestä liigaa pelaavan jengin ykkössentteriksi. Oli. Entäs onko rahkeita playoffseihin, kun pelit kovanevat. Oli. Tuli MM-kisat ja pohditiin onko miehestä vielä miesten MM-tasolle. Oli.

Mikke on kärsinyt loukkaantumisista ja noussut aina entistä vahvempana pelaajana kuin Feenix lintu. Se, että jäi vielä Suomeen median "riepoteltavaksi" ja tulevan nuorisokaartin lippulaivaksi, osoittaa juuri sen, että mies paskat nakkaa näistä lätkän lieveilmiöistä tai ainakin hän on valmis ottamaan haasteen vastaan. Olisi omalla tavallaan ollut helpompaa lähteä rapakon taakse ja aloittaa ns. puhtaalta pöydältä. Nyt mies on täällä entistä suuremman suurennuslasin alla. Mikke panostaa täysillä jääkiekkoon ja oman pelinsä kehittämiseen. Eri vaihtoehdoista on varmasti keskusteltu moneen, moneen eri otteeseen eri henkilöiden kanssa ja mä ainakin kunnioitan Miken päätöstä jäädä sm-liigaan. Herra tekee juuri niin, minkä katsoo uralleen olevan parhaaksi. Toki hänellä on ympärillään hyvä tukiverkko, joiden kanssa eri vaihtoehdoista keskustellaan ja varmasti heidän mielipiteensä vaikuttavat jonkin verran, mutta Mikkeä ei oikeasti paljon tunnu hetkauttavan median hehkutukset ja mania hänen ympärillään.

Onko Mikestä edelleen tulevan kauden ja koko sm-liigan yhdeksi johtavaksi ykkössentteriksi ja haastamaan nämä muut nuoret lupaavat pelurit, kaiken median ja huomion keskellä? ON. Toki voin olla väärässä, mutta aiemmat näytöt eivät sitä tue. Aika näyttää miten käy...

Viimeksi muokattu:

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Mulla on ainakin kova luotto Mikkeen.

Sama täällä. Sillä hetkellä kun tuli tietoon, että Mikke jatkaa ja Hirso palaa, kaikki huolet koskien ensi kautta katosivat. Siksi esim Lennun nahilaan lähtö sai minussa aikaan vain positiivisia ajatuksia. Kun joukkueessa tärkeimpiä pelaajapaikkoja miehittävät herrat Granlund(1sena), Hirschovits(2sena), Riksman, Peltonen(kapteeni ja maaliruisku), Wirtanen(3sena) sekä uber vahva puolustus on kaikki muu ainoastaan stigaukkoilua/laatikkoleikkejä.

Noi nimet kun heittää paikoilleen, voi muille paikoille oikeastaan roiskia mitä miehiä tahansa ja silti joukkue on helvetin kova.

Peltonen-Granlund-__________
________-Hirso-___________
_______-Wirtanen-__________
_______-_______-_________

Söderholm-Jokela
Kousa-Kankaanperä
_______-________

Riksman
________

Tuohon vaikka hyökkääjät Pelicansista ja pakit Saipasta (samoilta paikoilta omista joukkueistaan) ja silti joukkue olisi pirun kova.

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Aluksi epäiltiin, että on junnusta vielä pelaamaan liigaa. Oli. Sitten epäiltiin onko miehestä liigaa pelaavaksi sentteriksi, kun oli pelannut koko edelliskauden laidassa. Oli. Sitten vuorostaan mietittiin onko miehestä liigaa pelaavan jengin ykkössentteriksi. Oli. Entäs onko rahkeita playoffseihin, kun pelit kovanevat. Oli. Tuli MM-kisat ja pohditiin onko miehestä vielä miesten MM-tasolle. Oli.

Eri vaihtoehdoista on varmasti keskusteltu moneen, moneen eri otteeseen eri henkilöiden kanssa ja mä ainakin kunnioitan Miken päätöstä jäädä sm-liigaan. Herra tekee juuri niin, minkä katsoo uralleen olevan parhaaksi. Toki hänellä on ympärillään hyvä tukiverkko, joiden kanssa eri vaihtoehdoista keskustellaan ja varmasti heidän mielipiteensä vaikuttavat jonkin verran, mutta Mikkeä ei oikeasti paljon tunnu hetkauttavan median hehkutukset ja mania hänen ympärillään.

Joo. Karkeasti sanoen, poika olisi mennyt jo moneen otteeseen pilalle, jos olisi ollut mennäkseen; tällä kaverilla vaikuttaa olevan alta parikymppisenä enemmän järkeä ja tolkkua kuin monella ns. lätkäjätkällä koko ikänään. Yhteensä.
Hoidetaan koulu (joka menee hyvin), hoidetaan intti, pidetään jalat maassa ja keskitytään oleelliseen - peliin, ei urpoiluun seiskoissa ja seduloissa.
Myös taustajoukoilla on tietty tärkeä rooli. Siitä tosin samaa mieltä, että vähän voisi painaa jarrua, vaikka kaikki mahdolliset tahot (Jääkiekkoliitto, armeija jne.) ovat hinkumassa Granlundista mainosta itselleen. Kun taitaa olla niin, että MG itse on vähän liian kohtelias ja kiltti kieltäytymään jatkuvasti:).

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Siitä tosin samaa mieltä, että vähän voisi painaa jarrua, vaikka kaikki mahdolliset tahot (Jääkiekkoliitto, armeija jne.) ovat hinkumassa Granlundista mainosta itselleen. Kun taitaa olla niin, että MG itse on vähän liian kohtelias ja kiltti kieltäytymään jatkuvasti:).

Näin se taitaa olla. Olen kyllä myös ymmärtänyt, että todella paljon, siis TODELLA paljon on myös karsittu näitä kaikenmaailman kissanristiäisiä ja myös niin, ettei Mikkeen olla oltu edes suoraan yhteydessä vaan IFK:n officeen. Eli peli on pipstetty poikki jo ennen suoraa kontaktia Mikkeen. Siihen nyt vaan on totuttava, että kaikki armeijat ja muut siviilielämän jutut kiinnostavat mediaa. Liikaakin, valitettavati.

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Näin se taitaa olla. Olen kyllä myös ymmärtänyt, että todella paljon, siis TODELLA paljon on myös karsittu näitä kaikenmaailman kissanristiäisiä. Eli peli on pistetty poikki jo ennen suoraa kontaktia Mikkeen. Siihen nyt vaan on totuttava, että kaikki armeijat ja muut siviilielämän jutut kiinnostavat mediaa. Liikaakin, valitettavati.

Toki näin. On vaan niin helvetin läpinäkyvää, miten esim. juuri armeija (jolla ei sinänsä ole hevon veen tekoa tapaus Granlundin persoonan tai uran kanssa) käyttää poikaa mallinukkenaan; ymmärrän hyvin niitä, joita MG:n telttailu-, halonhakkuu- yms. "uutiset" tympivät. Mutta tosiaan, kysyjiä kyllä riittää.

Joosef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tosin minun mielipidettä tässä ei kysytä. Verrattaen vaikkappa Teemu Pulkkiseen, joka oli viime SM-liiga kaudella Mikkeä edellä, joka on saanut treenattua koko alkukesän rauhassa. Toki Granlundilla oli se luokkaantuminen, joka häiritsi kautta, mutta niitä luokkaantumisia on ollut Pulkkisellakin riittämiin. Itse luulen, että Mikellä on todella kova työ edässä, jos aikoo pärjätä Pulkkista paremmin tulevalla SM-liiga kaudella. Nyt edessä on vielä paineet SM-liigan "ykköspelaajana", jotka pitää käsitellä, kun vähän varjoon jäänneet "haastajat" Pulkkinen ja Vatanen ovat suhteellisen vähällä media ryöpytykseltä selvinneet.

Voittiko Pulkkinenkin SM-kultaa, voi sentään multa on mennyt ihan ohi. Pulkkinen oli varmaan myös loistavan sm-liigakauden jälkeen ehdoton valinta mm-kisoihin. En nähnyt Teemua telkkarissa.

Patti sentään, joku roti näihin omien ylistyskirjoituksiin!

Parahin Steegil, mistä päättelit että Mikke, Pulkkinen tai vaikka Vatanen olisi asettaneet tavoitteekseen olla liigan "ykköspelaaja" . Jos yhtään tunnen joukkueurheilua niin tähtäin lienee joukkueen menestyksessä. Toisena varmaan tulee että omalla tekemisellä voi aiheuttaa positiivisia asioita joukkueen menestykselle. Kolmantena varmaan tulee oma kehitys ja uran eteneminen. Liigan puhutuimman pelaajan titteli on näillä herroilla varmaan listan sijalla 9. Mielenkiintoisena ykstyiskohtana kerrottakaan että sijalla kahdeksan on kisa "Kenellä parhaat kisut seduloissa" .

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Voittiko Pulkkinenkin SM-kultaa, voi sentään multa on mennyt ihan ohi. Pulkkinen oli varmaan myös loistavan sm-liigakauden jälkeen ehdoton valinta mm-kisoihin. En nähnyt Teemua telkkarissa.

Tähän viitaten niin onhan se niin että suuremmalle yleisölle Pulkkinen on ihan täysin vieras hahmo pelikentillä. Eittämättä hän hyvä pelaaja on, mutta median kiinnostus ei ole nostanut Pulkkista vielä samalla tavalla kuin esim. Granlundia ( jo ennen MM- kisoja) , mikä taas vaikuttaa siihen että moni toteaa vain että " Kuka ihmeen Pulkkinen". Saa nähdä milloin hän nousee suuren kansan tietoisuuteen.

Mitä tulee Mikkeen, niin uskon että hän pelaa erinomaisen kauden ( mikäli säästyy loukkaantumisilta) ja mitä nyt on häntä seuraillut niin eiköhän pelien alkaessa keskittyminen ole taas aivan täysillä kentillä ja joukkueen auttamisessa.

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tähän viitaten niin onhan se niin että suuremmalle yleisölle Pulkkinen on ihan täysin vieras hahmo pelikentillä. Eittämättä hän hyvä pelaaja on, mutta median kiinnostus ei ole nostanut Pulkkista vielä samalla tavalla kuin esim. Granlundia ( jo ennen MM- kisoja) , mikä taas vaikuttaa siihen että moni toteaa vain että " Kuka ihmeen Pulkkinen". Saa nähdä milloin hän nousee suuren kansan tietoisuuteen. .

Ja tämän koen ainoastaan hyvänä asiana, koska kaikesta huolimatta Pulkkisen hermot eivät ole yhtä jäätävät kuin MG:llä, vaikka on Pulukin kovissa paikoissa onnistunut. Mielellään näkisin Pulun nousevan kansan tietoisuuteen vasta kun hän olisi kiekkoillut jo NHL:ssä kauden pari. Ei se Granlundillakaan ihan kivaa tule olemaan ensi kaudella, ihmettelen ettei hänen kotiovellaan ole vielä parveillut teinityttölaumoja.

ernestipotsi, onko sulla jotain lisätietoa Pulkkisen diivailuista?

Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän viitaten niin onhan se niin että suuremmalle yleisölle Pulkkinen on ihan täysin vieras hahmo pelikentillä. Eittämättä hän hyvä pelaaja on, mutta median kiinnostus ei ole nostanut Pulkkista vielä samalla tavalla kuin esim. Granlundia ( jo ennen MM- kisoja) , mikä taas vaikuttaa siihen että moni toteaa vain että " Kuka ihmeen Pulkkinen". Saa nähdä milloin hän nousee suuren kansan tietoisuuteen.

Vaikka Pulkkinen onkin Granlundin ikäluokkaa, niin siitä huolimatta hän on vuoden Granlundia kehityksessä jäljessä. Granlund pelaa varmasti ensi vuonna MM-kisoissa jos on terve, Pulkkisella sinne on vielä matkaa. Granlundilla on hyvin todennäköisesti edessään viimeinen sm-liigakausi ja hän noussee änärissä suoraan ylös.

Molemmat ovat lahjakkaita tyyppejä jotka ovat kovia tulevaisuudessa. Yksi iso heillä kuitenkin on ja se liittyy keltaiseen nesteeseen yläkerrassa. Pulkkinen on hieman Kovalchukmainen diiva mutta Granlund on pitänyt jalkansa maassa. Tässäkö syy Granlundin paremmuudelle? Ehkä.

Greffin

Jäsen
Saapahan nähdä miten mestaruusjuhlat ja intti ovat vaikuttaneet Seiska-Miken kesäharjoitteluun ja muutenkin kauteen valmistumiseen. Vaikka tyypistä houkuu sellainen fiilis, että asiat tulee hoidettua 110% niin olen itse sitä mieltä, että tällä ylimääräsellä touhulla ei ole ainakaan positiivista vaikutasta kehitykseen. Tosin minun mielipidettä tässä ei kysytä. Verrattaen vaikkappa Teemu Pulkkiseen, joka oli viime SM-liiga kaudella Mikkeä edellä, joka on saanut treenattua koko alkukesän rauhassa. Toki Granlundilla oli se luokkaantuminen, joka häiritsi kautta, mutta niitä luokkaantumisia on ollut Pulkkisellakin riittämiin.

Kohtuu hyvä Granlundkin oli kuitenkin viime kaudella. Runkosarja piste per ottelu, pleijarit mestarin ykkössentterinä hieman yli piste per ottelu, jaettu pleijareiden pistepörssin ykkönen. Lisäksi sitten MM-kultaa voittaneen maajoukkueen paidassa taas piste per ottelu tahdilla.

Aika hankala tuohon on lonkalta heittää, että Pulkkinen oli Granlundia viime kaudella edellä. Eri tyylisiä pelaajiakinhan nuo ovat toki, mutta Granlundin näytöt ovat aika paljon Pulkkisen vastaavia edellä, esimerkkinä nyt nuo mainitsemani ja vaikkapa draftinumero.

pellha

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK. Die DFB-Auswahl, FC Honka, PSG
Micken paita kattoon Oulunsalossa...

Hmmm. Junnumeriittejä näköjään arvostetaan pohjoisessa... Kuinkas monen hallin katossa paitoja voi liehua yhtaikaa. Vakaa ajatus kai oli, että Micken palattua Stadiin 16 menestyksekkään NHL-vuoden jälkeen ja voitettuaan IFK:lle kannun pari lisää ja SITTEN lopettaessaan uransa nro 64 nousisi Nordenskiöldinkadulla yläilmoihin.

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2011081214201248_jk.shtml
Linkki IL:n uutiseen.

Kiekkolaserlaisella ajattelulla pitäisi Sidney Crosbyn paita jäädyttää meillä, pitihän kaveri 3-vuotiaana vartin verran sadetta äitinsä kanssa Eltsun spårapysäkillä... ;-)

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy