Mun mielestä Granlund olisi ehdottomasti siirrettävä laitaan. Karu totuus on se, että Granlund on tällä hetkellä HIFK:n kolmen ensimmäisen kentän huonoin pelaaja tasaviisikoin. Tämä johtuu siitä, että liike ei riitä sentterinä pelaamiseen. Ajatus, että "Granlund on parin kuukauden päästä liigan paras pelaaja ja sentteri sekä tekee yli 70 pistettä" on absurdi. Suuri ongelma on liikkeessä, eikä sitä voi hirveästi parantaa kauden aikana, kun ei harjoitella läheskään niin kovaa ja henkilökohtaisesti kuin kesällä. Kesällä Granlund ilmeisesti keskitttyi paljon luistelun kehittämiseen ja se näkyy kentällä nyt, mutta vielä on aika paljon tehtävää luistelun kanssa. Jo nyt puhutaan siitä ongelmasta, että kun vastustaja tulee kovaa päälle ja aika vähenee, niin Granlund on vaikeuksissa. Mitä tapahtuu, kun pleijareissa aikaa on vielä vähemmän? Olen lähes 100% varma, että vaikka Granlund kehittyy kauden aikana, ei hän ole tarpeeksi hyvä mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykkössentteriksi. Mielelläni olisin väärässä ja Granlund olisi joulun jälkeen aivan uudella tasolla ja pystyisi pelaamaan ykkössentterin paikalla hyvin, mutta en usko siihen.
Olen sitä mieltä, että Granlund voidaan pitää sentterin tontilla vielä Hamiltonin saapumiseen asti, mutta todennäköisesti hänen kohtalonsa on siirto laitaan Hamiltonin siirtyessä ykkösen keskelle. Sitten vaikka ARG kenttä kokoon ja meillä on kolme kenttää, jotka ovat kykeneväisiä ratkaisuihin koko kentän voimin.
Pidän Granlundista, hän on lempipelaajani koko liigassa ja syy, miksi HIFKiä seuraan. En kuitenkaan usko, että Granlund tulee ikinä pelaamaan NHL:ssä sentterin paikalla ehkä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Granlund on keskimääräistä hitaampi ja pienempi pelaaja NHL:n mittapuulla ja valitettavasti änärissä pelkällä ilmiömäisellä pelinluvulla on vaikea breikata läpi sentterinä. Laiturina hän saisi enemmän vahvuuksiaan käytettyä eivätkä heikkoudet tulisi niin selvästi esiin. Voisin monen muun tapaan verrata Granlundia Ville Leinoon, joka loppujen lopuksi sai aivan uuden vaihteen päälle siirryttyään laitaan.