Mikke joutui pelikavereidensa pilan kohteeksi. =DD Joukkuehenki näyttäis olevan kunnossa... ; ) Ainakin omien kokemusten mukaan tommoset hauskat pilat vaan nostaa joukkuehenkeä entistä enemmän. =)
Iltasanomien juttu aiheestä löytyy täältä.
Mikke joutui pelikavereidensa pilan kohteeksi. =DD Joukkuehenki näyttäis olevan kunnossa... ; ) Ainakin omien kokemusten mukaan tommoset hauskat pilat vaan nostaa joukkuehenkeä entistä enemmän. =)
Iltasanomien juttu aiheestä löytyy täältä.
Taisi Petteri Wirtanenkin jo vihjailla Granlundin pysäköintitaidoista Nutcasen haastattelussa. Wirtanenhan totesi, että muutaman viikon ajokokemuksella Granlund, muiden hämmästykseksi, pystyy parkkeeraamaan autonsa sellaisiinkin paikkoihin, joihin kokeneemmat kuskit eivät viitsi edes yrittää.
Ei varmaan ole ihan helppo rasti hänelläkään: junttina teininä Stadiin ja vieläpä Miken pikkubroidina. Mutta haastattelun perusteella Markus ei kovin juurtunut IFK:hon ainakaan vielä näytä olevan. Harmi, koska hänelle on ottajia aivan varmasti yli seurarajojen. Uskon Miken tavoin, että IFK on hyvä paikka myös Markukselle jatkoakin ajatellen. Jos täältä selviää täyspäisenä lähtökohdat huomioiden, jatkossa ei varmasti ihan jokaisessa mestassa puntti studaa.
Järkevää puhetta Markukselta, ei mitään edarimeininkiä. Näinhän se pitääkin lahjakkaan juniorin ajatella. Hänelle sanotaan täällä, että ensi kausi A-junioreissa ja ei ole tulossa liigassa näyttöpaikkaa ilman loukkaantumisia, niin ilman muuta hän etsii mahdollisuuksia päästä pelaamaan jossakin toisessa seurassa liigan mukana.
Uskon Markuksen jatkavan HIFK:ssa ja, että pääsee mukaan liigarinkiin ensi kaudeksi.
Onko tämä Markus Granlund lahjakas kaveri? Ei siis mikään Ville Jokinen joka pelaa kauden meillä ja siirtyy sitten amikseen opiskelemaan?
B-junnuissa 8 peliä, 26 pistettä. A-junnuissa 37 peliä, 42 pistettä ja pleijareissa tähän mennessä 12 peliä, 12 pistettä. Kai siitä jotain voi tulla... Täytyy silti myöntää, että ei se näkemissäni peleissä ole mitenkään erityisesti kentältä erottunut, mutta tuollaisilla tehoilla ei tarvitsekaan.
Saataisiinkohan Markuksesta sellainen puhdas flegmaattinen taitohyökkääjä Suomen maajoukkueelle? Taitoa kun tuntuu olevan about samalla tavalla kuin Mikaelilla, mutta asenne/omistautuminen/fysiikka/tai edes luistelu ei ole (lähelläkään) samaa tasoa. Ei henk koht haittaisi, jos hänestä tulisi vaikka uusi Mika Nieminen, joka oli vähän laiskan pullea olemukseltaan, mutta häikäisevän taitava yksilö kaikin puolin. Olen aina jotenkin pitänyt tuon tyylisistä pelaajista. Mutta toivottavasti Markus ei ole kuitenkaan uusi Jesse Niinimäki.
Tai "Lepo" Lasse! :) Niin, itse olen vähän erimieltä kyllä Markuksen ominaisuuksista, mutta tulevat vuodet tietenkin tulevat näyttämään minkätasoinen ja oloinen pelaaja Markuksesta kehkeytyy. Itse näen Markuksen ennemminkin Ville Peltos tyyppisenä pelaajana. Pitää kuitenkin muistaa, että hän pelasi tällä kaudella jopa 4 vuotta vanhempien kanssa ja kehitys oli kuitenkin huimaa, samoin kuin pisteet. Selväähän on myös, että harvoin tuon ikäinen pelaaja nousee pelillisesti dominoimaan A-junioreita, mutta jo ensikaudella tilanne on ihan toinen.
Niin kuin sanoin, Markus ei erotu hirveästi massasta jos katsoo ainoastaan peliä kokonaisuutena, mutta itse ainakin kun olen seurannut hänen peliään vaihto vaihdolta otteluissa, niin huomaa niitä loistavia ominaisuuksia mitä hänellä on. Markuksella on, samoin kuin isoveljellään loistava pelisilmä, sijoittuminen sekä syötöt, myöskin luistelu on mielestäni vähintään samaa tasoa. Se missä Markus mielestäni häviää Mikelle, on voima, rytminvaihdokset, kiekonkäsittely, puolustaminen, tilannekovuus ja laukaus. Näitä kaikkia taitoja pystyy kyllä hiomaan ja jalostamaan, mutta omasta mielestäni Markuksella on jo nyt yksilötaidot ihan parhaimmasta päästä kun katsotaan A-junioreita yleisesti.
Joo, siis täytyy myöntää, että olen nähnyt hänet vain kerran pelaavan, joten aika puhdas heitto tuo Mikaniemis-vertaus oli, mutta mitä nyt olen hänestä muuten lukenut/kuullut niin ei välttämättä kokonaisvaltaisena urheilijana ole veljensä tasoa. Markuksen kannalta sikäli harmi, että isoveli on noinkin kova pelaamaan. Varmasti häntä verrataan vielä vuosikausia Mikkeen. Mutta kai siitä jotain lisäpotkuakin saa treenaamiseen jne., varsinkin kun veljeksillä on ikäeroa vain vuosi.
Markus voisi tosiaan olla pelityylillisesti aika lähellä Ville Peltosta. Sopii vain toivoa, että hänestä kehittyy edes jossain määrin niin kova ammattilainen kuin mitä Ville oli/on.
Nyt mä ymmärrän vitutuksen, mitä Selänne aikoinaan teidän leirisissä aiheutti.
Vuoroin vieraissa. Mulla kiehuu pahasti.Hah, erittäin tyhjentävästi kommentoitu. Voi vittu sitä Teemu sitä ja Teemu tätä Iltalehdestä Me Naisiin. Ja katsomossa sai vain voimattomasti ihailla ja vihata poikaa.
How do you feel Juha Junno ? Everything OK ?
Pesosia on niin helvetisti, ettei kukaan pidä niistä lukua.Tuskinpa kukaan Jatkoajan ulkopuolelta Granlundia tuntisi jos olisi Oulussa jatkanut. Janne Pesonen kirjoitetaan vieläkin Helsingin medioissa Jussi Pesonen..
Eipä päässyt Micke eikä kukaan muukaan HIFK:sta mukaan Jukka Jalosen leiriryhmään.