Mainos

Mikael Granlund HIFK:hon!

• 1 774 346
  • 3 871

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten Jääkiekkoliitolta tulee korvauksia, kun tällainen seurajoukkueelle elintärkeä yksilö ei pysty pelaamaan liigapelejä jossain maajoukkuehöntsässä tulleen vamman takia?

Silloin kun Karalahti loukkaantui näissä Karjala-turnausmittelöissä, HIFK sai liitolta 1700 euroa niiltä otteluilta, jolloin ei pelannut. Penan mielestä kyseiset korvaukset olivat _______(Eli kysymys?).

Eiköhän toi summa ole hiukan noussut, olisko jo lähempänä 2000 euroa ottelulta.

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Siinä mielessä pakotetaan, että päästäkseen MM-kisoihin pelaajan on käytännössä pakko käydä näissä höntsäilyissä. Niin nuorten kuin aikuistenkin puolella (pl. NHL-vahvistukset)

Meinaatko että Granlund jätettäisiin pois kisoista, jos hän olisi kieltäytynyt tulemasta maajoukkuehöntsiin? Ei, ei maajoukkueella ole varaa siihen, ja eiköhän kuten moneen kertaan sanottua hän ihan omasta tahdostaan sinne mennyt. Pojalla on halu pelata, ja senpä takia osallistuukin niin moneen peliin kuin mahdollista.

PJx

Jäsen
Liigassa peluutetaan rikkinäisiä kavereita, ehkä Mestiksessäkin. Kuitenkin myös kaikissa junnusarjoissa pelaa vaivaisia ja kuumeisia kavereita. Jaa miksikö: Pojat eivät kerro vaivoistaan kuin korkeintaan kavereilleen ennen kuin on aivan pakko.

Lähes 11 junnua 10:stä on hiljaa "pikkuvaivoista" (= tällä kertaa nivusvaivoista) niin kauan kun ei ole ihan pakko kertoa totuutta. Näin se vaan menee, eikä sille voi mitään. Vasta kokemus opettaa tekemään realistisemman arvion omasta kunnostaan.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Miksi muuten IFK ei kokeile korvata Granlundia toisella Granlundilla? Markushan on nyt about samanikäinen kuin Pulkkinen viime kaudella debytoidessaan liigassa. Myös lahjakkuus on samaa tasoa Pulkkisen ja M.Granlundin kanssa. Taitaa Markus Granlund olla Mikkeä hieman isompikin jo, joten tuskin fysiikan kanssakaan suurempia ongelmia olisi kokeilla miltä liigavauhti tuntuu.

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Miksi muuten IFK ei kokeile korvata Granlundia toisella Granlundilla?

Meillä ei ole budjetoitu kuutta ylimääräistä komposiittiä ja skrinnareita tällevuodelle.

Voimia MG:lle, hoida itses kasaan rauhassa vaan, etkä ala valuun jäälle keskenkuntoisena.
Itse kysymykseen vielä, niin kyllähän meillä on ollut ihan mukavasti leveyttä yläpäässä, ettei ole tarvinut panikoida sielläpäin. Puolustuspäässä kaikki oli toisin, ennenkuin Lupa tuli.

Viimeksi muokattu:

Touho

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomi, Minnesota
Tämän päivän peliin liput on skaffattu mutta harmittaa ihan pirusti kun ei näe tätä pikkuväkkärää jäällä. Noh toivottavasti kaveri tulee terveenä takaisin

Suosikkijoukkue
Kärpät
IFK:ssa ne luistimet ja mailat taitavat tulla ihan bonuksena palkan päälle.
Mutta juurihan Jere#3 kertoi että IFK ei ole noita budjetoinut ja Hegu säesti sen olevan faktaa.

Jos taas Jere#3 vitsaili asialla viitaten taannoiseen Miken junnusopimukseen Kärpissä, kuten itse viestin oletin, olen edelleen sitä mieltä kyseessä on harvinaisen kulahtanut vitsi joka tuskin naurattaa enää ketään.

Toisekseen sillä ei liene mitään tekemistä Markus Granlundin ja hänen mahdolliseen edustukseen nostamisen kanssa. Sitähän tuossa ensimmäisessä viestissäni yritin IFK-faneilta kysellä että olisiko jo aika kokeilla nuorempaakin Granlundia edustuksessa, mutta sain vastaukseksi vain mukahauskuuttelua asialla, joka on ollut esillä about joka ikisessä Jatkoajan keskusteluketjussa, missä vain vähänkin sivutaan aihetta nimeltä Mikael Granlund.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta juurihan Jere#3 kertoi että IFK ei ole noita budjetoinut ja Hegu säesti sen olevan faktaa.
Näköjään Pohjoisessa tulkitaan sopimuksia yhtä hyvin kuin Pohjoisen kirjoittajat lukevat tätä palstaa... tai paremminkin ymmärtävät ;-)
No joo, tämä mun osalta tästä vaiheesta, koska menee muuten pahasti provoamisen puolelle ja itse asia unohtuu: Kiitos Pohjoiseen MG:sta kertaa kaksi ;-)

Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Porvoon Kärppä kirjoitti:
Jos taas Jere#3 vitsaili asialla viitaten taannoiseen Miken junnusopimukseen Kärpissä, kuten itse viestin oletin, olen edelleen sitä mieltä kyseessä on harvinaisen kulahtanut vitsi joka tuskin naurattaa enää ketään.

No, en tiedä naurattaako se ketään, mutta onhan tuo ihan uskomatonta perseilyä Kärppien puolelta. Ymmärrän toki sinun vitutuksesi, itseänikin vituttaisi, jos tuon tason lahjakkuus mokattaisi samassa sarjassa pelaavan joukkueen riveihin, ja etenkin kun tuo tapa oli tuollainen. Tapaus Mikke Granlund ja hänelle Kärpissä tarjottu "pelaajasopimus" on perseilyn hall of famessa vielä pitkään, ja aivan varmasti sitä jaksetaan muistella.

Itse lupaan pitää tämän asian suhteen vitsailun ainakin pelkästään HIFK-osiossa, jossa se ei ketään harmita. Yhtä lailla, jos kulahtaneista vitseistä puhutaan, niin paljon kulahtaneempi minusta on "Hirso ja puhutut pisteet".

Joten jos sinua porvoon kärppä vituttaa, niin miksi tulet tänne näitä "vitsejä" lukemaan? Kärppä-osiossa vitsiä tuskin halutaan muistella. Ja ai niin... se kun ei ole edes vitsi, vaan aito penailu, johon edes itse Sir Pentti ei olisi pystynyt. Vai olisko?

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
olen edelleen sitä mieltä kyseessä on harvinaisen kulahtanut vitsi joka tuskin naurattaa enää ketään.

Meitä se ainakin naurattaa. Jos olet lukenut IFK-osiota, niin meilläpä niitä ilonaiheita ei ole ollut juuri montaa viimeiseen 10-vuoteen, joten me nautitaan nyt. Ja ihan niin kauan, kuin se meitä naurattaa.

Sitähän tuossa ensimmäisessä viestissäni yritin IFK-faneilta kysellä että olisiko jo aika kokeilla nuorempaakin Granlundia edustuksessa...
Veikkaanpa, että IFK:lla on tällähetkellä leveyttä hyökkäyksen puolella. En varsinaisesti dissaa nuoremman G:n nostamista ylös jossain vähemmän merkityksettömässä pelissä, mutta sen aika ei ole vielä. Tuskin G-perhekkään pitää asiaa vielä akuuttina. Tällä vittaan aikaisempiin tietoihin Isä G:n toimista poikiensa "asianhoitajana" ja niihin tietoihin, joita liikkui siirron aikoihin. Eiköhän siellä ole pahvissa pykälä, jossa määritellään pikku Geen liittymisestä myös liigaryhmän harjoituskokoonpanoon. Ja varmaan helvetin tarkasti.

MG on pärjännyt yllättävänkin hyvin, kun katsoo klopin kokoa ja ikää. Tuskin moni edes märimmissä unissakaan edes uskoi, että se dominointi olisi tälläistä? Antaa Miken nyt rauhassa pyörittää ja nostetaan seuraava painos vasta, kun aika on kypsä.

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No, en tiedä naurattaako se ketään, mutta onhan tuo ihan uskomatonta perseilyä Kärppien puolelta. Ymmärrän toki sinun vitutuksesi, itseänikin vituttaisi, jos tuon tason lahjakkuus mokattaisi samassa sarjassa pelaavan joukkueen riveihin, ja etenkin kun tuo tapa oli tuollainen. Tapaus Mikke Granlund ja hänelle Kärpissä tarjottu "pelaajasopimus" on perseilyn hall of famessa vielä pitkään, ja aivan varmasti sitä jaksetaan muistella.

Mikke oli 14-vuotias kun tuo sopimus tehtiin. Paljonko sinä olisit valmis maksamaan 14-vuotiaalle pelaajalle (oli kuinka lahjakas tahansa)?

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Väkisinkin tämän ketjun paria edellistä ketjua lukiessa tulee jotenkin kaksinaismoralistinen olo. Jengi vaatii täällä MG:tä kieltäytymään maajoukkuepeleistä ja samaan aikaan Kipper on itse Saatana ja Pitkänenkin vähintään joku pikkupiru. Tai HIFK:n pitäisi asettua poikkiteloin, mutta jostain syystä Flamesin toimintaa ei kuitenkaan arvosteta.

Jos kyse on siitä, ettei suostuta tunnustamaan U-20:n huomattavaa urheilullista arvoa, niin kysykää sitten vaikka USA:n liitolta, paljonko pelaajien sitouttaminen maajoukkueeseen jo nuorina on lisännyt intoa osallistua aikuisten kisoihin.

Schadowan

Jäsen
Mikke oli 14-vuotias kun tuo sopimus tehtiin. Paljonko sinä olisit valmis maksamaan 14-vuotiaalle pelaajalle (oli kuinka lahjakas tahansa)?

Esimerkkinä vaikka se, että Ilves hoiti Rajalan koko perheen Tampereelle asumaan +työpaikat vanhemmille jne...Okei, Rajala lähti P-Amerikkaan, mutta varmasti Ilveksellekin jotain tuosta jäi käteen. Nyt voidaan jo sanoa, että Granlundit ovat Koivujen jälkeen Suomen kaikkien aikojen paras junnusarjoissa pelannut veljeskaksikko. Markuksella tällä kaudella täysin suvereenit esitykset U-17 mj.ssä, sekä vakuuttavat tehot A:ssa ja B:ssä. Mikaelista on kaikki jo sanottu. Mikael tällä hetkellä top10-varaus, Markuksesta tietenkin vielä vaikea sanoa. Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin eiköhän Oulussa ole jo vuosikausia puhuttu Granlundeista, eivät he ihan puun takaa varmaan tulleet kenellekkään, joka lätkää seuraa.

Kyllä mä voisin parista tuon tason lahjakkuudesta jotain maksaakin. Joten samoilla linjoilla Rocket Richardin kanssa ehdottomasti.

Ja kyllähän tuo Jere #3:n heitto vieläkin toimii.

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Hieman paistaa jälkiviisaus viestistäsi. Toki Granlundit on tunnettu Oulun seudulla pitkään, mutta kyllä niitä junnustarboja on aiemminkin täällä nähty, joista ei sen isompaa ole tullut.

Granlundin veljekset pelasivat tietääkseni myös ilmaiseksi Kärppien junnuissa, kun valtaosa muista maksavat kuukausimaksuja. Tuo on tarkoittanut tuhansien eurojen säästöä vanhemmille.

Ei siinä, kyllä itsekin olisin sorvannut uuden sopimuksen aiemmin, mutta siihen vaaditaan yleensä kaksi. Kärpät on kertonut tarjonneensa pitkään uutta sopimusta, MG:n leiri ei ole käsittääkseni kommentoinut mitenkään asiaa. Tämä juttuhan on jo moneen kertaan käsitelty, joten se siitä. MG ei halunnut pelata Kärpissä, vaan HIFK:ssä. Piste.

Schadowan

Jäsen
Hieman paistaa jälkiviisaus viestistäsi. Toki Granlundit on tunnettu Oulun seudulla pitkään, mutta kyllä niitä junnustarboja on aiemminkin täällä nähty, joista ei sen isompaa ole tullut.

Granlundin veljekset pelasivat tietääkseni myös ilmaiseksi Kärppien junnuissa, kun valtaosa muista maksavat kuukausimaksuja. Tuo on tarkoittanut tuhansien eurojen säästöä vanhemmille.

Ei siinä, kyllä itsekin olisin sorvannut uuden sopimuksen aiemmin, mutta siihen vaaditaan yleensä kaksi. Kärpät on kertonut tarjonneensa pitkään uutta sopimusta, MG:n leiri ei ole käsittääkseni kommentoinut mitenkään asiaa. Tämä juttuhan on jo moneen kertaan käsitelty, joten se siitä. MG ei halunnut pelata Kärpissä, vaan HIFK:ssä. Piste.

Joo, tottakai pitää olla jälkiviisas. Ja onhan se fakta, että MG ei loppujen lopuksi halunnut pelata Kärpissä. Syytä tuskin tietää enää kukaan, edes asianosainen itse. Mutta kyllähän Rajala värvättiin Ilvekseen jo C-junnuissa. Tuskin Granlundeilla oli vielä siinä vaiheessa mitään sen kummempia suunnitelmia Helsinkiin siirtymisestä. Tai mistä mä sen tiedän, ehkä olikin.

Pointtina oli se, että Rajalaan tehtiin kymmenien tuhansien eurojen panostus jo kun hän oli 14-vuotias. Ettei se nyt ihan mahdotonta ole suomalaisessakaan jääkiekkoilussa, että noinkin nuoreen panostetaan. Hemmetin iso riskihän siinä on (loukkaantumiset, murrosikä, viina jne.), mutta kyllähän ne oikeat superlahjakkuudet erottuvat jo alle 10-vuotiaina.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Täsmälleen samaa mieltä siitä että tapaus oli kaikkien aikojen perseily suomalaisessa jääkiekossa. Se on kuitenkin kaluttu niin moneen kertaan jo läpi täällä Jatkoajassa, että eiköhän olisi jo aika siirtyä eteenpäin ja puhua muustakin välillä?

Rocket Richard kirjoitti:
Itse lupaan pitää tämän asian suhteen vitsailun ainakin pelkästään HIFK-osiossa, jossa se ei ketään harmita. Yhtä lailla, jos kulahtaneista vitseistä puhutaan, niin paljon kulahtaneempi minusta on "Hirso ja puhutut pisteet".
Tuo "hirso ja puhutut pisteet" on toinen juttu mikä saa minut nykyään lähes poikkeuksetta sulkemaan Jatkoajan ja keskittymään johonkin muuhun. Ei vain jaksa lukea kerta toisensa jälkeen samaa "vitsiä" tai muka hauskaa juttua. Näitä ikuisuusjuttuja on muitakin mutten halua niitä enempää alkaa tässä muistelemaan.
Rocket Richard kirjoitti:
Joten jos sinua porvoon kärppä vituttaa, niin miksi tulet tänne näitä "vitsejä" lukemaan? Kärppä-osiossa vitsiä tuskin halutaan muistella. Ja ai niin... se kun ei ole edes vitsi, vaan aito penailu, johon edes itse Sir Pentti ei olisi pystynyt. Vai olisko?
En minä tullut niitä vitsejä lukemaan. Tulin puhumaan tänne Markus Granlundista ja koska hänestä ei ainakaan toistaiseksi ole omaa ketjua, otin asian esille tässä Mikkeä koskevassa ketjussa. Siksi minua vituttaakin että jos kirjoitan tänne Jatkoaikaan jotain missä lukee edes Gran* niin heti on joku helvetin spede tyrkyttämässä komposiittimailoja ja uusia luistimia mukaan kuvioon.

HockeyNator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, kaikki junnut
Granlund palaa luultavasti kaukaloon torstaina. Lähteenä mies itse Radio Novan haastattelussa at the moment (haastattelu kestää ~kahteentoista asti.)

Viimeksi muokattu:

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Granlund palaa luultavasti kaukaloon torstaina. Lähteenä mies itse Radio Novan haastattelussa at the moment (haastattelu kestää ~yhteentoista asti.)

Jep näinkin juuri, laittelin tuonne viestiä ja aika selkeä vastaus tuli:
"Jalka tuntui tänään aamulla hyvältä herätessä ja luultavasti pelaan torstaina. Sen näkee sitten, mutta uskon pelaavani silloin".

Suosikkijoukkue
HIFK
Oululaisessa kaupunkilehdessä Forumissa parin sivun juttu Mikestä.

Linkki lehden nettiversioon.

Näkyy olevan sivuilla 14 ja 15.

Asiallinen juttu. Näin IFK-fanin näkökulmasta tietysti paras uutinen on se, että Mikke sanoo pelaavansa myös ensi kauden IFK:ssa. Se on tietysti ihan järkevää siinäkin mielessä, että saa lisää voimaa kesän aikana ja ehtii käydä lukion loppuun. Koputetaan puuta, että näin myös käy, eikä iso paha NHL vie Mikkeä ihan vielä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy