Missä päin mahtaa Tiho tällä hetkellä valmentaa? 2000-luvun taitteessahan Vasili nosti Lukon taistelemaan kärkikahinoihin ja muistan vielä, kun Lukolla ja Jokereilla oli puolivälierissä kova vääntö ja Tiho ei pitänyt tuomareista ollenkaan ja taisi peräkkäisinä vuosina saada 50 000 ja 75 000 markan sakot niistä lausunnoista(?).
Se siitä. Itse näkisin Tihonovin enemmän kuin mielelläni Ässien penkinpäässä. Tosi, nyt tulee eteen suurin kysymys. Raha. Onko Ässillä varaa näinkin kovapalkkaiseen valmentajaan kuin Tihonov?
Uskon että on. Ensi kaudella ei tarvitse katsella, kun Lankku imee uskomattoman summan rahaa ja jo pelkästään Lankun palkan säästöistä tulee hieman yli 100 000€. Toki, nythän meillä on jo valmentaja ensi kaudeksi, mutta voihan sitä aloittaa säästämään jo nyt. Vaihtaisin aivan koska tahansa Lankun Tihoon. Vaikka usein puhutaan, että maalivahti on joukkueen tärkein palanen, niin itse lähden siitä, että valmentaja on se, joka saa käännettyä koko joukkueen kurssin. Harva veskari pystyy samaan.
Joku täällä palstalla (muistaakseni) joskus puheli tästä Tihonovin lukko ajoista ja totesi siinä samalla, että Tihonovin vaatimukset olivat kovat jo pelkän palkan takia. Ja tarkoitan nyt luontaisetuja. Asunto, auto ym. pitää olla kunnossa, että voidaan edes haaveilla Tihon saapumisesta takaisin Poriin. Lukollahan oli varaa nauttia Vasin palveluksista kaksi (2) kautta ja se oli siinä.
Ai niin, yksi juttu vielä. Pelaajien (erityisesti nuorten) kehittäjänähän Tiho on tunnettu ja muista kuinka Korpisalo jossain haastattelu kertoi, kuinka Tiho oli saanut hänet harjoittelemaan. Vasili oli sanonut Korpille jotain tämän tyylistä: Jos teet/harjoittelet niin kuin minä sanon, niin pelaat maajoukkuessa parin vuoden päästä. No, siihen meni lopulta 1,5 vuotta ja Korppi oli edustamassa Suomea jossain maajoukkue turnauksessa.
Miettikääpä sitä.