TosiFani
TosiFani kirjoitti:
Valmentaa Lukkoa ensi kaudella.
Lukko-puolella jo kirjotteluasi arvosteltiin, ja olen kyllä samaa mieltä arvostelijoiden kanssa ainakin tässä tapauksessa. Vaihtoi Toivola Lukkoon ensi kaudella tai ei, mikä on oma motiivisi kertoa asiasta juuri nyt? Kuten Lukko-puolella kirjoitettiin, pahimmillaan tällaisen tiedon vuotaminen voi saada aikaan ainoastaan negatiivista vaikutusta Ässien peliin tai kohottaa Toivolan markkina-arvoa huomattavasti. Nyt jo Satakunnan Kansa on asiasta julkaissut uutisen, mikä sekin osoittaa vain entisestään, että Jatkista todella luetaan paljon eri piireissä, ja näillä kirjoituksilla on ainakin välillistä vaikutusta.
Aina näiden tiettyjen sisäpiiritietäjien antaessa tänne tietojaan julki,
herää ainakin minulla kysymys kirjoittajan ja näiden tietolähteiden omista motiiveista. Tiettyjen tyyppien suhteen motiivit ovatkin aika ilmiselviä. Kävihän täällä aikoinaan jopa tietyksi pelaaja-agentiksi epäilty kirjoittaja huhujaan ilmoille heittelemässä, ja paljastuttuaan häipyi palstalta vähin äänin. Sinäkin olet, TosiFani, sen verran pitkään näillä palstoilla pyörinyt, että varmasti tiedät, mikä on homman juoni.
Vaikea uskoa, että omat intressisi ovat ainakaan Ässien tällä hetkellä loistavasti toimivaa pakkaa sekoittaa. Entäpä savustaa Toivolaa Ässistä pois ensi kaudeksi näitä Lukko-kytköksiä esiin tuomalla? Vai yrittää saada tätä kautta Toivolan sopimusneuvotteluihin jotain vauhtia, jotta sopimus Ässiin saataisiin syntymään mahdollisimman nopeasti? Lätkäpiireissä - ja varsinkin Porin kokoisessa kaupungissa - piirit ovat monesti todella pienet, joten en ihmettelisi sitäkään vaihtoehtoa, että jollain on yksinkertaisesti kaunaa Toivolaa kohtaan tai henkilökohtaisia intressejä saada miestä vaihtoon.
Se, mitä sinä tai lähteesi tällä saavutatte, kiinnostaa minua asiassa eniten. Sinulla on varmasti asiasta tietoa, ja vaikka tuon lainaamani kommenttisi ehdottomuutta hieman oikaisitkin, oma roolisi asiassa ihmetyttää silti. Ei minulla toki mitään näitä sisäpiiritietäjiä vastaan ole, ja kivahan täältä on huhuja aina lukea, mutta kannattaa kaikkien muistaa, ettei tänne kukaan mitään oikeita tietoja vahingossa kirjoita. Ja kuten TosiFani itsekin kirjoitti, hän saa aina tiedoilleen/huhuilleen julkaisuluvan lähteiltään, eli kyllä kaikki meille tavalisille faneille kerrottavat tiedonmuruset ovat ihan harkitusti ja jonkun syyn takia annettuja.