Mika Saukkonen on kaikista viisain jääkiekkotoimittaja

  • 13 226
  • 58

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uskokaa tai älkää näin pleijarivälipäivän ratoksi, niin se vaan on! Nimittäin jos mittarina pidetään Jääkiekkolehden perinteistä syksyn kymmenen toimittajan runkosarjaveikkausta. Pisteytin niin, että yksi miinuspinna jokaisesta sijasta, jonka joukkueen veikattu sijoitus poikkeaa todellisesta. Eli esim. jos on veikannut Kärppiä (2.) voittajaksi ja Jokereita (7.) toiseksi niin niistä –1 ja –5 pinnaa jne.

Tulokset:

Mika Saukkonen/MTV -14
Marko Leppänen/Jääkiekkolehti -14
Hannu Kauhala/Kiekkolehti -20
Tapani Salo/Aamulehti -20
Vili Pesu/Veikkaaja -20
Pekka Jalonen/Iltalehti -22
Petri Seppä/IS -26
Niki Juusela/Radio Suomi -26
Heikki Miettinen/HS -46
Antero Mertaranta/Yle -46

Saukkosen nostaa tasapisteissä edelle se, että osasi ainoana veikata myös Pärssisen pistepörssivoittajaksi. Maalitykiksi Pärssistä ei arvannut kukaan, ja runkosarjan parhaaksi pelaajaksi vain Veikkaajan Vili Pesu. Ja Antsahan on Hesarin Miettisen kanssa ihan omilla luvuillaan. Hokkinait vs. Yle 6-0!

Ja kerrottakoon vielä, miten joukkueet pärjäsivät toimittajien odotuksiin verrattuna. Eka luku on veikattujen sijoitusten keskiarvo, ja toka ero todelliseen sijoitukseen (etumerkit käännettynä). Ei varmaan mitään yllättävää tässä:

luk 9,1 +4,1
ilv 7,9 +1,9
tps 2,9 +1,9
hpk 5,2 +1,2
kär 2,6 +0,6
hifk 3,5 +0,5
sai 12,0 +-0
jyp 9,9 -0,1
äss 10,4 -0,6
pel 12,2 -0,8
tap 6,5 -1,5
jok 3,6 -3,4
blu 5,1 -3,9
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Jari Porttila

Suomen viisain urheilutoimittaja on kyllä saletisti Jari ' vielä minä saatana ne norjalaisten dopingit löydän ' Porttila. Tämä tilasto on provokatiivista totuuden muuntelua .
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Voi luoja. Nyt jos ne Maikkarilla seuraa tätä saittia niin kohta julkistetaan ilouutinen "Suomen asiantuntevimman jääkiekkoselostajan" Mika Saukkosen kolmen vuoden jatkopestistä Hoki Nait - lähetyksissä.

Edit: Brewerin idea muokkaillen, milloin Jari Sporttila saadaan kaukalon laidalle? Kaikkiin muihin Maikkarin pääurheilulajeihinhan (formula, mäkihyppy, alppihiihto) mies on jo sotkeutunut.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Nikke
Voi luoja. Nyt jos ne Maikkarilla seuraa tätä saittia niin kohta julkistetaan ilouutinen "Suomen asiantuntevimman jääkiekkoselostajan" Mika Saukkosen kolmen vuoden jatkopestistä Hoki Nait - lähetyksissä.

Täky on heitetty. Ollaan hiljaa niin tulee kalaa, vai miten se HN-sanonta meneekään.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Nikke
Edit: Brewerin idea muokkaillen, milloin Jari Sporttila saadaan kaukalon laidalle? Kaikkiin muihin Maikkarin pääurheilulajeihinhan (formula, mäkihyppy, alppihiihto) mies on jo sotkeutunut.

Sen minä haluaisin nähdä, mukaviisas Porttila yrittäisi vittuilla Jortikalle lehdistötilaisuudessa. Taitaisi jäädä Jari kakkoseksi - jos ei muuten, niin painiottelussa.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti sopuli
Sen minä haluaisin nähdä, mukaviisas Porttila yrittäisi vittuilla Jortikalle lehdistötilaisuudessa. Taitaisi jäädä Jari kakkoseksi - jos ei muuten, niin painiottelussa.

Minä melkein jo arvaan Jortikan avausrepliikin " Mikäs vitun mikkoalatalo sä oot ! "
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti Nikke
Edit: Brewerin idea muokkaillen, milloin Jari Sporttila saadaan kaukalon laidalle?
Pari doping-käryä, niin eiköhän tämä salaliittojen ja skandaalien erikoskorppikotka ole viivana paikalla.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onhan Jari "Toopink" Porttila surkea toimittaja, ei siinä mitään, mutta, käsi sydämellä, kenen mielestä hän on huonompi kuin Anu Saukkonen? Hommatkaa nyt herranen aika vaikka Martti Ahtisaari tai Linda Lampenius tai vaikka Aira Samulin HN:ään kunhan vain päästään Saukkosesta.

Ai niin, ja yksi juttu vielä: Lindallahan on jo lähituntumaa jääkiekkoilijoihin....
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Niin, pääkopassa voi tosiaan Saukolla jotain ollakin, mutta ulosannin kohdalla on sama otetaan se sitten yläpäästä tai alapäästä.

Viestin lähetti Jussih
Ai niin, ja yksi juttu vielä: Lindallahan on jo lähituntumaa jääkiekkoilijoihin....

...josta ainakin Mertaranta jaksaa epäilyttävänkin usein mainita varsinkin Ruotsi-maaotteluissa, onkohan Antsalla tässä asiassa oma lehmä ojassa vai luulenko vain.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olenko minä ainoa, joka ei oikein osaa päättää, pitäisikö tämän tuloksen saada mieli surulliseksi vai hilpeäksi? Mutta kyllähän me oikeat asiantuntijat tiedämme, ettei tuollaiset tilastot mitään todista. Mika varmaan voittaisi lotossakin.

Porttilan sotkeminen jääkiekkoon olisi ns. emämunaus, joten eiköhän miehen naama ilmesty ensi kaudella HoykeyNhaith-lähetyksiin. Kaveri ei voisi ilmeisempi Jokeri-fani olla, vaikka antaisi tatuoida joukkueen tunnuksen otsaansa.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voi hyvä sylvi sentään. Kaikenlaista sitä näkeekin...kyllä täällä kallistutaan surullisen puolelle.

Porttilasta on muuten luotettava havainto Kaamasen seutuvilta, samoin eräästä puisevasta punanaamasta. Molemmat ovat päässeet Käri-Pekkä Käryn latu-uralle ja tämä punanaama puuskuttaa Käryn perässä ja Porttila siinä peesissä. Kai ne haluaa halia toisiansa?
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä olen nyt hiukan pettynyt kanssajatkoaikalaisteni luimuiluun. Täällä yritetään selvästi siirtää keskustelua Jari Porttilaan ja sulkea silmät itselle epämiellyttävältä tosiasialta ja siltä, että kaikki nämä vuodet olemme olleet pahasti väärässä ja ilkeilleet turhaan.

Tiedän, vaikeaahan se on, ja asian sulattelu vaatii varmasti aikaa. Silti on parasta vain ottaa lusikka kauniiseen käteen ja kohdata rohkeasti vaikeakin asia.

Yhdessä sureminen kuitenkin helpottaa. Ketjun avaajana tunnen velvollisuudekseni aloittaa, tulkaa muut perässä:

Anteeksi Mika, anteeksi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä se on niin vaan niin että...

...Mikalla varmaan muna sojottaa tämän asian johdosta.

Miettikääpä sitä.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Ei jumaleischön !

Nää "tulokset" tulee mitätöidä välittömästi !

Mä voin vain kuvitella Anun hymyn leveyden seuraavassa hoki-naitissa ja se käyttää tota NIIIN saletisti aseena seuraavan sopimuksen solmimisen yhteydessä (muita valtteja sillä ei yksinkertaisesti ole !)

Me ollaan hävitty tää peli....
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kyllä se onny nii, että Mika sai ny elinikäisen jatkosopparin maikkarille ja maikari lupaa pitää hokinaitin kanavallaan mikan eläkepäiviin saakka. Timo Jutila vaihdetaan tosin jossain vaiheessa toiseen hilpeään tamperelaiseen eli Ville "joker" Niemiseen. Vihjailen tuolla jokerilla siis sitä batman jokeria. En tiedä onko kukaan muu havainnu tiettyä yhdennäköisyyttä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä vaan lapsukaiset juttelee jostain Saukkosesta tai Porttilasta, vaikka kaikki tietävät, että maan ylivoimaisesti asiantuntevin ja arvostetuin jääkiekkomies on Leo Silolahti. Kysykää vaikka Stiiv Jatsermanilta tahi Pheenis Kojoottesilta.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Simon
Kysykää vaikka Stiiv Jatsermanilta tahi Pheenis Kojoottesilta.

Jeps. Silolahti on todellinen artikulaation mestari. Ja onneksi meitä amatööritoimittajanryökäleitä ei lasketa mukaan äänestykseen. Jotenkin korpeaisi tulla mainituksi Anua pölhömpänä.

Kele!
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ja seuraava HN: "Arvostettu kiekkoportaali Jatkoaika.com rankkasi Mika Saukkosen parhaaksi kiekkotoimittajaksi. Miettikääpä sitä."
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Onnea ANU!
Tämän sinä olet ansainnut. Pitkä uurastus jääkiekon parissa tuotti tuloksen.

Ai että kun huikeat kolumnisi pääsisivät vielä oikeaan arvoon. Tai poikamainen virneesi, ohh. Milloin sinut valitaan vuoden hunksiksi?

Niin, yks juttu vielä.
ANU, sähän luet tätä palstaa päivittäin. Voisit skarpata noissa loppukevennyksissä, viime viikolla on tullut huonoja Miettikääpä sitä -lausahduksia. Ei ole jäänyt paljon miettimisen varaan.

Enemmän huhuja liikkeelle. Voisit aloittaa Kari Heikkilän sopimuksesta Bluesiin.
 

Bouwmeester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Ettei nyt tässä ketjun avannut kirjoittaja satu olemaan herra Saukkonen itse. Tuli vaan mieleen kun joku kerran viitsii kyseisestä heebosta jotain positiivista kirjoittaa...

...sorry vaan Ylärima jos olen väärässä (tähän hymiö sitten).
 

Foik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Saukkosen kanssa olen kerran ajan kanssa jutellut, lähinnä selostamisesta ja tuolloin piakkoin alkavista tämän kauden pudotuspeleistä. Tältä pohjalta on omana mielipiteenäni todettava, että hän on fiksumpi kuin mitä kiekkoyölähteyksistä saadun käsityksen perusteella voisi ymmärtää.

Mediapeliä, sanon minä.

Aiheen ulkopuolelta: Aikio ja Tuohimaa vaihtoon ja äkkiä, eiväthän he edes tunnista kärppäpelaajia, vaikka alun perin niillä töin (kärppätuntemusmeriiteillä) hommiin pääsivätkin. Itse pelissä tapahtuneista asioista nyt sitten puhumattakaan. Ala-arvoista etenkin ottaen huomioon, että ko. herrojen tahattoman tilannekomiikan kuuntelemisesta olen itsekin maksanut yli 100 euroa tällä kaudella. Ainoastaan Kaijansinkolle voi antaa tämän kauden MTV3+ -lätkätiimin toimittajista puhtaat paperit, häneltä asiallista ja asiantuntevaa toimintaa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jani Alkio kiekkoselostajaksi!

Anteeksi, että terrorisoin hilpeää ketjua ihan totisella ehdotuksella: hauska salibandymies, kiekkoakin jossain dägädägä-taajuksilla selostava Jantta Alkio Hockey Nightiin!

Adressi pystyyn! Mikallahan on jo pystyssä, joten kova kovaa vastaan vaan!

Saukkosta huonompiakin vaihtoehtoja on, joten vaihtoa ei voi ehdoitta vaatia. Mikä se on se Jani (Uotila??), joka huutaa ykstotisena vouhottajana Hockey Nigga -apurina ja vaahtosi aikaisemmin Sprt effemmällä? Ei helvetti yhtään selotusta ainakaan sille AnssiKukkosen äpäräpojalle! Eikä Mertaranta tajua lätkästä sen vertaa kuin Saukkonen, vaikka parempi suustaan toki onkin.

Tai miten olisi Sasha Ikonen? Jäbähän oli ihan humoristinen jopa W-tyylin vierailijana?

Ja kommentaattori vaihtoon saman tien. Juti ei kohta mahdu ruutuun eikä kukaan jaksa enää kuulla seuraavia:
- tolpat on veskarin parhaat kaverit
- ylämummo
- alamummo
- siä o

ai niin ja yksi juttu vielä:
- Sami Helenius olisi vähän helvetin hyvä kommentaattori...
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Saukkonen hei, oikeesti, lihota ittees, näytät onnettomalta Jutin vierellä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös