Mika Salo laittaa hokkarit jalkaan...

  • 1 485
  • 3

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Öh, siis mikä juttu tää nyt sitten on? HC Chiasso, onko kellään mitään tietoa mikä tää on?

Kaikkea sitä näkee, mä luulin että se oli lähössä Karttia ajamaan jenkkeihin, mutta ehkä Chiasso tarjos parempaa diiliä...
 

suuris

Jäsen
Ja koska kaikilla ei kuitenkaan ole tunnuksia iltalehden sivuille, laitan tuon Mikan jutun näin tekstimuodossa.

Mika Salo luo nyt uraa myös jääkiekkoilijana

Kilpa-autoilija Mika Salo luo parhaillaan Sveitsissä uraa myös jääkiekkoilijana. – Mistään kuolemanvakavasta haasteesta ei sentään ole kyse, mutta hyvästä harjoittelusta tämä käy. Olen aina ollut erittäin innostunut jääkiekkoilusta ja on hauska pelata sitä sopivan tosissaan, debyyttiotteluunsa valmistautuva Salo paljastaa.

Mika Salo sai joulukuussa kirjeen paikalliselta alasarjan, 2. divisioonan, joukkueelta HC Chiassolta.

– He pyysivät minua liittymään jengiin. Sain pari tarjousta myös jalkapallojoukkueista, mutta siinä lajissa olen niin huono, etten edes harkinnut asiaa vakavammin. Jääkiekkoa sen sijaan pelasin EVU:ssa koko lapsuuteni ja lopetin vasta joskus 14-vuotiaana, kun olisi pitänyt alkaa harjoitella kesäisinkin. Mikroautot kiinnostivat enemmän, Salo muistelee puhelimitse kotoaan Luganon esikaupunkialueelta.

– Olen kuitenkin pitänyt tuntuman jääkiekkoon ja luisteluun kaikki nämä vuodet, joten kynnys ei ollut kauhean korkea.

Mika kävi Chiasson harjoituksissa ensimmäisen kerran ennen joulua ja on uudenvuoden jälkeen – Suomesta Sveitsiin palattuaan – vetänyt varusteet päälleen säännöllisesti.

– Meillä on viikossa kolmet harjoitukset ja yksi matsi, joten ei tämä pelkkää pelleilyä ole. Joukkuekin on tällä hetkellä sarjataulukossa toisena, joten into on korkealla.

Ensimmäisen ottelunsa Mika pelaa mitä todennäköisimmin lauantaina.

– Olen halunnut kerätä riittävästi harjoituksia alle ennen debyyttiä. Nyt alkaa tuntua siltä, että olen valmis. Lopullisen päätöksen teen kuitenkin vasta perjantain harjoitusten jälkeen.

Mika on sopeutunut ryhmään hyvin.

– Kielimuuri on ollut pieni ongelma. Kaikki puhuvat italiaa ja vaikka ymmärrän sitä jonkin verran, niin suurin osa menee ohi. Onneksi eräät pärjäävät suhteellisen hyvin englannillakin, mutta esimerkiksi valmentajamme ei käytännössä lainkaan.

Entä suomalaisvahvistuksen koko? Formulakuljettajat veistetään hennommasta puusta kuin jääkiekkoilijat...

– Tietysti olen suhteellisen pieni isojen puolustajien keskellä, mutta ei minulla mitään hätää ole.

Täysipäiväiseksi jääkiekkoilijaksi Mika ei silti aio ryhtyä.

– Tämä on amatöörijoukkue. Kaikki muutkin käyvät kunnon töissä, hän perustelee naurahtaen.

Mika jatkaa kilpa-autoilijana. Hän teki jo joulukuussa kaikille selväksi, että vaihtoehtoja on kaksi: vakioautojen DTM tai indyformuloiden CART.

– DTM on edelleen listallani ykkösenä, mutta olen kiinnostunut ajamaan ainoastaan Audilla. Odotan heidän vastaustaan päivänä minä hyvänsä ja takarajaksi olen asettanut tammikuun lopun. Mikäli asiat eivät siihen mennessä ratkea Audin kanssa, lähden CART-sarjaan. CART-testit käynnistyvät jo helmikuun kolmantena päivänä ja Craig Pollock on luvannut pitää oven auki PacWestille viimeiseen hetkeen saakka.

– Varmasti ajan toisessa näistä luokista, Mika vahvistaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös