Mainos

Mika Norja

• 34 249
  • 102

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä ratapihalla mennään nukkumaan rauhallisella mielellä ja ilman särky- ja unilääkkeitä.

Jokereiden veskarit teitä varmasti kiinnostaa, mutta en jaksa tehdä syväanalyysia. Totean vaan, että näillä mennään tappiin asti. Maalivahtivalmentajamme osaa myös asiansa.

Olisihan se mukavaa täälläkin nukkua rauhallisin mielin. Nyt ollaan taas tilanteessa, jossa täytyy vaan uskoa ja toivoa että ykkösmaalivahti on pian pelikuntoinen. Nämä nyt vaan eivät kertakaikkiaan saisi olla uskon ja toivon asioita. Enempää ei jaksa enää näistä maalivahtiasioista jauhaa...

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ziisus mikä ylläri!

On sulla energiaa kahdehdittavasti...

Ihan äkkiseltään mikään ei ole viime kauden alkuun verrattuna muuttunut, joten turha tässä on nillittää mitään Juuson selän olomuodoista ens huhtikuussa => samassa jamassa sitä oltiin silloinkin (OK, Juuson ja Jannen "viimeinen käyttöpäivä" on taas vuoden lähempänä).

Kuten viime kaudella, tälläkin kaudella mestaruus voitetaan kentällä => siihen "riittävän hyvä" maalivahtipeli ja ollaan vahvoilla. Juusolla mennään tai sitten ei... Sakkehan todettiin täällä täysin turhakkeeksi, joten eikös tyhjä ole tässä kohtaa huonoa parempi? Kokeneet veskarit pärjää kyllä omillaankin jos pakko on!

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lundell&Riksman*

*Kuva viime keväältä, Baronalta.

- Kevennys
Voin kuvitella ajatuskuplat tohon. Juuso:"Antakaa jo mullekin!" Lunkalla pohtiva ilme, Maestro Ville:"Älä vitussa, sen selällä on vielä 11-12 soppari. Anna takas mulle se." -/Kevennys

Ketä noista vastustajan veskareista pelottaa? Ei ainakaan Kilpeläinen, se on jo puhkottu. Hmm. Ei siellä oikeastaan ole ketään ylivoimaista, mutta Noronen-Turun Musta-Hovinen-Ahonen akselilla lienee se ensikauden kynnys. Lasak lähti onneks pois.

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kummasti se selkäpotilas oli SM-liigan paras veskari viime kaudella. Ja otti tärkeät seivit, kun niitä tarvittiin. Ei välttämättä syyskuussa, mutta Jokerit lähti lomille, kattila tuli.
Kyllä kyllä. Riksman oli paras veskari viime kaudella ja voi olla sitä tälläkin kaudella. Ja voi olla ettei Jokereiden veskarit saa edes rantapalloa kiinni. Kaikki on mahdollista, mutta se miten juuri tänään on "pullat uunissa", on se mistä höpisen. Kaikkea voi sattua ja sattuukin. Jätän teidät hiekkalaatikollenne ja toivotan hyvää alkavaa kautta. Ykkösveskarilla tai ilman. Ja onnea. ;)

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huono

No jauhetaan nyt vielä kuitenkin sen verran, että pistetään tähän vielä yksi huono kevennys, kun ei uni tule silmään.

Umm, minä näkke pallosta tämä riksmanni pian terve

Nybari. Ei tarvitse siis lähteä maalivahtikaupoille

Ei tarvita uusi vahti, teillä vielä myös se viisas ja vanha lunkeli, he a magic man.

Nybari. Entäs tämä maalivahtivalmentajakysymys, pitäisikö sellainen hankkia?

Ei Eijei, teillä vielä se entinen pieni valmentaja venäjällä zikari, kysyy häneltä
neuvo.
Nybari. Allright eihän tässä sitten mitään hätää, näillä mennään.

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kummasti se selkäpotilas oli SM-liigan paras veskari viime kaudella.

Mitä nyt Riksmanin uraa on tullut seurailtua, niin mielestäni tuossa tiivistyy loistavasti miehen koko paketti. Selkäpotilas ja liigan paras veskari kuvaavat juuri "minun Juusoa".

Jos selkä kestää, mies on aivan liigan kovinta kärkeä. Tämä nähtiin muun muassa viime kaudella ja Ässistä lähtien Juuso on ollut liigansa parhaita (joillakin kausilla jopa paras) veskari aina kun terveys on pitänyt. Vain idiootti kieltää tämän.

Kun taas terveys on reistaillut, ollaan ruotsissa puhuttu Riskmanista ja meilläkin jätetty jatkosopparit tekemättä ja itkut itkemättä. Käytännössä terveyden reistailu ei ole mitenkään poikkeuksellista ammattiurheilijalle, mutta Juuson tapauksessa näitä on ollut vähän liikaa.

Jos siis hokitermein puhutaan, niin näkisin Juuson high risk-high rewardina. Parhaimmillaan liigan paras veskari, pahimmillaan selkäpotilas. Ja mahdollisuudet jälkimmäiseen ovat kovemmat kuin keskivertokassarilla, ensimmäinen nyt on selvä ilman pidempiä jaaritteluja.

Toisin sanoen nukkuisin yöni helvetin rauhassa, jos maalissa olisi terveen Riksmanin tasoinen kaveri. Tosin jos miehen loukkaantumisherkkyydellä varustettu kaveri olisi joukkueen maalilla, voisi muutaman kerran yössä kylki kääntyä ja reitti viedä vessaan hätäpissalle.

Fordél

Jäsen
No jaa, tosin pelasi lopulta ennen KiVa:a Mestistä vain 12 peliä Suomi-sarjaan lopulta pudonneessa RoKissa, josta lähti K-Laseriin ollen yksi tärkeimmistä lenkeistä, kun joukkue nousi Mestikseen. Ai niin, pudottaen alasarjaan juuri entisen seuransa RoKi:n. Olen kuitenkin hieman pohjois-amerikkalaisen katsantokannan puolella eli ainakaan jollain tasolla paineita pystyy käsittelemään, koska noin nopeasti en paljon kovempaa paikkaa maalivahdille tuohon tilanteeseen ja ympäristöön keksi.

No jaa, tarkoitin juuri noita RoKin matseja Mestis-matseilla ja niissä ei havaintojen mukaan homam toiminut. Paradoksaalista on se, että Norjan sijaan torjuntavastuuta kantoi viime kaudella HIFK:n paitaan suuren kohun saattelemana tullut Lindströmin Timppa. Norja maksoi nyt potut pottuina ja karkotti Timon takaisin Unkariin:)

No jaa, lähtöajatus on nykymallin mukaisesti torjua laukaukset, ei välttämättä pysäyttää niitä eli kai sen noinkin voi nähdä. Virheetönhän Norja ei toki ole, mutta ihan hyvän aihioin itse ukossa näen noinkin "iäkkääksi" häkkäriksi. Oikeastaan toista vastaavaa late-bloomeria ei näin nopeasti tule mieleen. Tuskin tuo pääsee lentokoneen portailta kaatumaan, mutta itse elän silti lapsenuskossa, että pelaa parhaassa tapauksessa liigassa ykkösenä edes hetken.

No jaa, ton kokoinen veska yleensä on juuri tällainen peittävä veska. Senkin voi tehdä joko vakuuttavasti tai epävarmasti tai jotain siltä väliltä. Norja oli RoKi -kaudellaan epävarma, mutta on toki mennyt sen jälkeen eteenpäin. Potentiaalia on taatusti, mutta silti näen esim. Pelsujen kiinnittämän Rautiolan, joka on aika samantyylinen veska, potentiaalisempana. Veikkaan, että näistä kahdesta veskasta Rautiola, joka toki on nuorempikin, lyö itsensä ensimmäisenä läpi.

Tästähän ollaan väännetty KooKoo-puolellakin eli tottakai Norja lähti isomman vastuun perään ja pelasikin loistavan kauden. Omiin silmiin jopa paremman kuin esim. Rämö, Huikea Jamppa tai one-hit-wonder Tillanen. Kouvolaan jäi tyhjä arpa eli Hakonen, josta onneksi päästiin eroon kauden aikana. Jälkeenpäin ajatellen Norjan saaminen Rämön taakse toki olikin vain utopiaa.

Norjan jääminen ei ollut oikein realistista eikä järkevää kummankaan osapuolen kannalta, koska luvassa ei ollut vastuuta. No tuskin sitä on nytkään luvassa, mutta ainahan voi sattua vaikka mitä. Seurataan mielenkiinnolla Norjan urakehitystä. Eittämättä hienoja tapauksia aina nämä divareista jopa liigaan asti nousseet. Eräs hienoimmista tapauksista on juuri nokkimisjärjestyksessä Norjan edellä.

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On aidosti ihmeellistä, että HIFK:lla ei ole maalivahtivalmentajaa. Se on mysteeri, pähkinä joka ei ole ratkottavissa järjen keinoin. Yhtä ihmeellistä mielestäni on se, että viisi kuukautta sitten HIFK:lle kultaa voittanut maalivahtikaksikko (selkeä ykkönen ja selkeä kakkonen) on etunenässä JHagille vitsin aihe vailla kunnioituksen häivää. Ilmeisesti pitäisi olla tuoreemmat ja kovemmat näytöt. Mitä tulee näihin - kovin epäreaaliaikaisiin - spekulaatioihin siitä, että Juuson selkä olisi voinut pettää jo viime kaudella: No, Hentunen olisi voinut tehdä maalin. Täti olisi saattanut saada syntymässä munat.

Kuvassa muuten 89-vuotias kakkosvahtimme kuntoutuskeskuksen lattialle lyyhistyneenä, ehti kusta alleen ennen kuin hoitaja löysi:

http://hifk.fi/images/uploads/uutiset/Praha2708_4.jpg

Jos siis ikä itsessään ei jollain tapaa tee maalivahdista huonoa, kaikki näyttäisi amatöörin silmään ainakin fysiikan puolesta mahdollistavan sen, että Janne täyttää ruutunsa vielä ensi kaudella. Ja luultavasti vielä sen jälkeenkin, jos mestarijoukkueen kasaamisesta näyttönsä antanut Tom Nybondas katsoo aiheelliseksi roikottaa mukana. Norjasta ei toistaiseksi ole mitään muuta sanottavaa kuin että nyt on ne pakolliset kolme vahtia rosterissa. Mielenkiintoinen tapaus kaikkiaan, kun on ristiriitaista hälyääntä ilmassa koskien miehen kykyjä ja potentiaalia.

Hyvässä hengessä peräänkuuluttaisin tässä nyt pääasiassa sitä, että on tapoja ja on tapoja toivoa muutosta. Myös minä haluan HIFK:hon näyttönsä antaneen maalivahtivalmentajan, sekä maalivahdin jolle uskaltaa sorvata 3-5 vuoden pahvin siihen asti että Niklas Bäckström laskeutuu takaisin keskuuteemme. En bonjaa, hiffaa, snaijaa, että miksi sitä ei voi ilmaista vääntämättä vitsiä Riksmanin sairaskertomuksesta tai Lundellin iästä, kun molemmat ovat laittaneet roppaa likoon vaakunan eteen ja komein tuloksin. Myönnän että tässä nyt on pientä moralisoinnin ja jeesustelun usvaa kyllä ympärillä, mutta kuitenkin.

JHagin Lundell-antipatia toki on jo komedian alalaji itsessään, joka satavarmasti (100) ei laantuisi vaikka Lundell torjuisi mestaruuden pelaten 60 runkosarjapeliä ja pleijarit päälle apassien nuolet rinnassaan, jalka karhunraudoissa ja vieras sormi ahterissaan. Ei siinä mitään.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen JHagin kanssa samaa mieltä siitä, että IFK menee perse edellä puuhun tässä maalivahtiasiassa. "Sattumalla on merkitystä urheilussa", sanoi The Sir Pentti ja juuri Penan viitoittamalla tiellä IFK näyttää edelleenkin kulkevan mitä tulee maalivahteihin. Vaikuttaa siltä, että minkäänlaista suunnitelmaa tai suunnitelmallisuutta ei ole. Mahtavaa!

Minähän rakastan Arkkiatri-Lundellia! Mun puolestani Janne saa jatkaa IFK:ssa juuri niin kauan kuin itse haluaa. Eli 4ever. Mutta ei suinkaan tolppien välissä. Olisin toivonut, että hän olisi lopettanut uransa kunniakkaasti viime kauteen. Toisaalta olin iloinen, että jatkaa, koska mikäänhän ei ole yhtä rasittavaa kuin JHagin antipatiat ja paskanjauhannat Jannesta. Sen sijaan, että yrittäisin ratkoa ihan oikeita ongelmia ja pelastaa maailman, uhraan iltani täällä lässyttämiseen. Ne on niitä perinteitä.

Kaikki kunnia Juusolle siitä, että selvitti viime kauden lopulta kunnialla ja pelasi hienot pleijarit. Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava, että Narri-sarjan jälkeen IFK olisi voittanut mestaruuden vaikka Mika Norja maalissaan. Ja tämä yhtään Juusoa väheksymättä. Ei ole Juuson vika, että hänellä on selkä alvariinsa paskana ja että hänen vastustuskykynsä on samalla tasolla kuin juuri päivähoidossa aloittaneella yksivuotiaalla lapsella. En syytä Juusoa yhtään mistään. Tai Jannea. Mutta olen IFK:lle näreissäni siitä, että veskareiden kohdalla vedetään taas isolla riskillä. Miksi? Oliko viime kauden jännittäminen niin hauskaa, että se pitää kokea uudelleen? Itse jännitän mielummin muilla tavoin.

Mulle sopii hyvin, että Janne alkaa hoitaa mv-valmentajan tonttia uransa jälkeen. Mutta mielelläni näkisin hänenkin opiskelevan "alaa". En halua, että IFK tekee Jannelle saman, mitä se teki Sakelle. Sakesta tuli naurunalainen myös siksi, että IFK antoi sen tapahtua. Janne olisi voinut olla kolmosveskari, aloittaa opintoja ja häärätä junnujen kanssa. Rahaa on laarin pohjalla sen verran, että sieltä luulisi löytyvän apuja mv-koutsin ja nuoren ja pelaamaan kykenevän kakkosmaalivahdin hankkimiseen. Tai jos ei ole, niin avaisivat suunsa. Kyllä minä tuen IFK:n toimintaa omalta osaltani, jotta saadaan tämä maalivahtiasia nyt sille tasolle, mille se kuuluu. Luulen, että kaltaisiani on kymmeniätuhansia, jollei jopa miljoonia. Kyllä me kahden henkilön palkat saadaan maksettua. Vaikka olisihan se noloa, kun tekee 800+k€ voittoa... Mutta hieman noloa on IFK:n nykytoimintakin.

Ja noloa on myös se, että tällaisena jääkiekon mustana päivänä kaiken järkytyksen keskellä tulin tähän ketjuun avautumaan.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Pääkaupungissa on aina ollut reilu meininki vaivaisten ässäveskojen suhteen. Selkäpotilas Riksman ja kuuppapuoli Kilpeläinen saavat rauhassa hoitaa vammojaan kuntoon kun torjuntavastuissa on Bluesista ja HIFK:n a-junnuista "lähe menee vielä kun ehdit"-saatesanoilla poistuneet jurot nuorisotavikset. Lisäksi soppaa hämmenetään roudaamalla Unkarista suomalais-ugrilaisia huikeita jamppoja.

Miksi panostaa maalivahtivalmennukseen kun hyvällä hankintapolitiikalla voidaan homma hoitaa kotiin jo heti lähtötilanteessa. Gary Linekeria lainatekseni: "Jalkapallo on peli, jossa 22 miestä juoksee kentällä pallon perässä ja lopussa Lundell pelaa HIFK:n ykkösenä". Jan Lundell, tuo 21. vuosisadan Hilppa-Halme, hieno mies ja hieno urheilija. Ilmala, eikun Pasila, soittakaa porilaisten marssi.

Suosikkijoukkue
HIFK
Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava, että Narri-sarjan jälkeen IFK olisi voittanut mestaruuden vaikka Mika Norja maalissaan. Ja tämä yhtään Juusoa väheksymättä.
Yhtään Juusoa väheksymättä. Niin. Ja narri-sarjan jälkeen. Niin. Entä olisko sen narri-sarjan jälkeen ollut enää pelejä, jos Juuso ei olisi ollut tolppien välissä? Mahtavaa jossittelua jälleen kerran. Hallitsevia mestareita ollaan, mutta kun uusi kausi alkaa, kaikki on ennallaan IFK-perheessä, siis fanien osalta.

Juuson loukkaannuttua oli ilmeisesti virhe hankkia Mika Norja joukkueen vahvuuteen. Mieluiten oltaisiin hankittu takuuvarma huippuveskari tai sitten ei ketään. Ainakin jälkimmäinen vaihtoehto olisi ollut saatavilla.

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole Juuson vika, että hänellä on selkä alvariinsa paskana ja että hänen vastustuskykynsä on samalla tasolla kuin juuri päivähoidossa aloittaneella yksivuotiaalla lapsella.

Niin. Juuson pelimäärät ovat olleet ihan keskimääräisesti ihan sitä tasoa mitä normaalisti liigan ykkösveskoilla viimeisen 6 kauden aikana mitä on varsinaisesti ykkösenä pelannut. Siinä sivussa on kyseisen 6 kauden jakson aikana napannut 3 pystiä liigan parhaimpana veskana ja viimeisin suoritus on pysti ja kannu. Ihan kohtuu prossa tuossakin tilastossa. Vittuako muuten tuollaisella veskalla mitään tekee, Mika Norja hoitaa homman 150k€ pienemmällä palkalla. Akuutiksi potilaaksi aika lyömätön suoritus itseasiassa. Täällä jatkoajassa on vain tupattu vauhkoamaan näistä maalivahtien poissaoloista niin meidän kuin naapurin puolella kaikkien "tietäjien" sävyttämien tietojen perusteella aina kun jotain poissaoloa on tai vaikka ei olisikaan. Ja Juuso on nyt jossain jatkoaika.comin spekuloinnin helvetin mustassa aukossa, joka alkoi naapurileiristä aikanaan. Milloin on "tietäjien" mukaan "flunssaa" vaikka oikeasti on flunssaa jne.. Katsotaan niitä pelimääriä ja suorituksia, niin löytyy punainen lanka todellisuudesta.

Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhtään Juusoa väheksymättä. Niin. Ja narri-sarjan jälkeen. Niin. Entä olisko sen narri-sarjan jälkeen ollut enää pelejä, jos Juuso ei olisi ollut tolppien välissä? Mahtavaa jossittelua jälleen kerran. Hallitsevia mestareita ollaan, mutta kun uusi kausi alkaa, kaikki on ennallaan IFK-perheessä, siis fanien osalta.

Juuson loukkaannuttua oli ilmeisesti virhe hankkia Mika Norja joukkueen vahvuuteen. Mieluiten oltaisiin hankittu takuuvarma huippuveskari tai sitten ei ketään. Ainakin jälkimmäinen vaihtoehto olisi ollut saatavilla.

Mä en nyt ymmärrä, mistä sä olet vetänyt hiekkaa pilluusi? Siitäkö, että Juuso Riksman ei ole ehdoton suosikkini? Mä en ole missään vaiheessa kiistänyt Juuson ammattitaitoa maalivahtina enkä arvostellut häntä. Jos joku nyt jaksaa vielä viitata siihen loppukesästä 2010 heittämääni kommenttiin Juuson hanskalla leikkimisestä vaihtopenkillä ja kuvittelee, että mulla on jotain suuren suurta Juusoa vastaan, on väärässä. Ymmärrän, että jutun huvittavuus ei avaudu, jos ei ole itse ollut paikalla.

Se, että olen kritisoinut alunperinkin Juuson hankintaa, ei johdu mistään muusta kuin siitä, että haluaisin IFK:n ammattimaistuvan myös maalivahtien kohdalla. Minun mielestäni IFK on ottanut ja ottaa edelleenkin liian suuria riskejä maalivahtirintamalla. Se ei ole Juuson vika, mutta tottakai se osin kulminoituu Juusoon, koska joukkueen ykkösmaalivahtina hänen pelikykynsä ei pitäisi olla arvoitus. Ymmärrän, että loukkaantumisia tulee, mutta on täysin eri asia palkata kroonikko kuin ottaa huomioon, että pelikyvyttömänä oleminen on jopa todennäköistä jossain vaiheessa kautta. Paskaa tsägää on kaikilla, eikä pelaajat voi pelätä loukkaantumisia. Joukkueen kokoojan tehtävä on miettiä, kannattaako lähtökohtaisesti joukkueen tärkeimmän yksittäisen pelaajan kohdalla ottaa riskejä. Minähän kritisoin tässä Nybondasta, en Riksmania.

Ja loppuun vielä: Minä toivon, että Juuso Riksman pystyy pelaamaan kauden läpi terveenä. Suon hänelle myös lepoaikaa, mielellänikin, onhan meillä Janne. Siinä on kuitenkin vissi ero huilata "varmuuden vuoksi" kuin siksi, että ei oikeasti pysty pelaamaan. On aika karu tilanne, jos jokaiseen peliin joutuu menemään sillä asenteella, että se voi olla kauden tai jopa uran viimeinen peli. Ei terve pelaaja joudu tällaisia ihan samalla tasolla kelaamaan, vaikka tottakai se ajatus mukana kulkee.

Minä toivon, että Juuso Riksman on koko kauden joukkueemme ykkösmaalivahti. Toistan, minä toivon, että Juuso Riksman on koko kauden joukkueemme ykkösmaalivahti.

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en tiedä muista, mut mulle on ainakin ihan helvetin sama pelaako Juuso runkkarin aikana yhtään peliä, jos viime kauden tapaan pelaa pleijareissa kaikki pelit ja on iso osa meidän mestaruuden takana.

Ei mulla muuta.

Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en nyt ymmärrä, mistä sä olet vetänyt hiekkaa pilluusi?
Ketjun nimi on 'Mika Norja'. Pillua en omista, valitettavasti, koska muutoin huuhtelisin sen hiekasta välittömästi ja tunkisin siittimeni sinne. Mika Norja oli järkihankinta, hän on pieni palanen isossa kokonaisuudessa, johon kuuluu terve ykkösveskari. Olkoon hän kuka tahansa.

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Vanhat näytöt ovat Suomessa lajissa kuin lajissa pyhä asia. Siksi reliikit saavat jatkaa liian pitkään.

Nyt ei tuu mieleen mitään kiekkosarjaa missä olisi voinut antaa tuoreempia näyttöjä kuin mitä Juuso viime keväänä antoi. Voittaen kannun ja paras veskari-palkinnon.

Että se näistä reliikeistä, JHagin jihad lunkkaa vastaan on sitten toinen asia. Se on jokavuotinen ilmiö josta jokainen kiekkojännäri voi varmistua siitä että suomessa edelleen pelataan sm-liigaa.

Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mun jutuista löydetään Lunkka-antipatiaa, vaikka avaisin ketjun nimeltä Aku Ankka. Mun jutuista löydetään ylipäätään se, mitä niistä halutaan lukea omien angstilasien läpi. Sinänsä aika kipeä saavutus täysin yhdentekevässä nettimaailmassa : D. Pitäisi opetella kirjoittamaan mattivanhasena niin, että ei oikeasti ole oikein mitään mielipidettä mistään, mutta kovasti asiaa? Mä katson lätkää(kin) niin, että on paljon asioita, joista diggaan yli kaiken ja osittain täysin kritiikittömästikin. JP Haataja & kumppanit. Kyllä tällaiseen katsantokantaan aika luontevasti mahtuu myös osittain täysin kritiikitöntä aliarvostustakin ja Lunkkakin on saanut kokea sen. Eikös tämä ole aika inhimillistä, vai pitäisikö elämän olla yhtä demarimössöä, jossa kaikki on "ihan ookoo". Joku ei tykkää lihapullista, vaikka ne ovat erinomaista perusruokaa mun mielestäni. Sehän on vain nastaa, että pääsee ihmettelemään toisen lihapulla-antipatiaa järkisyillä. Toiset tykkää Jan Lundellista, toiset ei ja oma tykkäämiseni on suhteellisen aikaan sidottua. Juuri nyt, ilman mitään ironiaa olen HIFK:n tässä maalivahtitilanteessa Pro Lundell. Toivoin hänen lopettavan mestaruuteen, mutta kun ei lopettanut, pidän hyvänä asiana sitä, että hän on rosterissa mukana. Tämän selvemmin en sitä osaa sanoa. Moni jättää tuon rekisteröimättä, mutta luotan älykkääseen lukijaan, joka osaa analysoida. Ja itse elän syyskuuta 2011 ja tällä kohtaa minun aikakirjassani on varsin ookoo, että Arkkiatri on mukana kuvassa. Sanoisin, että joka ainoalla ifk:n harcore-fanilla on omat "kritiikitön palvonta" ja "kritiikitön dissaus" -lokeronsa, siitä vaan peiliin katsomaan. Muutenhan fanitus, joka on tunnepohjainen asia, ei olisi edes mahdollista. Siis ilman yli- ja alilyöviä tunteita. Turha jeesustella muuta.

Tämän ketjun nimi on MIKA NORJA, ei Jan Lundell. Ja tässä vielä rautalangasta se, mitä oikesti kritisoin vielä erikseen mainiten, että Mika Norja on vain ja ainoastaan tarinan Lee Harvey Oswald. Henkilö, jolla ei ole oikeasti mitään merkitystä yhtään mihinkään, mutta hänestä sai kivan otsikon, jonka piti alunperin olla Mikä Norja? Kaikista henkilöistä BOL on osannut lukea asian oikein. Eikä ihme, sillä rivien välien lisäksi kerroin tämän myös selkeän suoraan ja väännetäänpä vielä uudestaan. Vastatkaa kriittisesti näihin argumentteihin, jos kritisoitavaa näette, ja pidetään kalenteri tässä päivässä:

1) HIFK:n maalivahtiosio, joka oli jo viime kaudellakin joukkueen epävarmin osasto, on käsittämättömällä tavalla heikentynyt entisestään. Huolestuttava saavutus.

2) Viime kauden nelikko (siis koko osio, myös valmennus) oli muotoa Sakke-Riksman-Lunkka-Lindström.

3) En tiedä muista, mutta itse oletin ja toivoin, että mestaruutta lähdetään puolustamaan tällaisella mv-osiolla: Uusi mv-koutsi-Riksman-Uusi 2mv-Lunkka. Olisin voinut elää ilman Lunkkakin, jolloin neljäntenä olisi voinut olla vaikkapa tämä Norja. Tämä toivepakettinihan nimittäin sisälsi myös osaavan mv-valmentajan.

4) HIFK päätti korvata kohdan 2 osion kuitenkin tällaisella koostelmalla: Riksman-Lunkka-Norja. Fucking incredible! Lukekaa uudestaan, totta se on.

Kertokaa mulle tässä kohtaa, miksi ei saisi olla huolissaan taas kerran mv-tilanteesta? Koko kuvio on selkeästi huononnettu versio viime kaudesta. Äijiä on yksi vähemmän. Ei koutsia ollenkaan, what the fuck?? Lähteekö Espanja puolustamaan jalkapallon EM- ja MM-kultaansa siltä pohjalta, että tinkaistaan vähän miehistöstä ja valmennuksesta? Pudottaako Red Bull -talli yhden fillarin pois autoistaan ensi kaudeksi ajaen kolmipyöräisellä? Ei. Mutta meidän HIFK - se menee omia polkujaan. Kun luin otsikon "HIFK vahvistaa maalivahtiosastoaan", toivoin että uutisessa julkistetaan uusi mv-valmentaja ja/tai yksi valmis liigavahti. Tätä odotusta vasten Mika Norja oli aika karu vitsi.

Koska miehistöä on vähennetty valmennuksen osalta ja kolmosena seisoo Mestis-nobody, on pakko kiinnittää huomiota Riksmanin selkään ja Lundellin yleiseen asemaan: hän on ja tulee aina olemaan 2-maalivahti. Olkoon vaikka miten hyvä 2-mv, mutta hän on siltikin selkäpotilaan kakkosmies ja Selkä & Lunkka ovat muutenkin jo ikämiehiä. Juuri nyt veikkaisin niin, että HIFK voittaa näillä veskareilla runkosarjan ja tekee liigan eniten maaleja päästäen liigan 4. eniten maaleja. Perustulos on 5-3. Pleijarit? Veikkaan, että maalin tilkitsemiseen ei pystytä siten kuin Riksman viime keväänä. Tai sitten ehkä pystytään? En tiedä, mutta vedonlyöjän silmin HIFK menee tällä tietoa tosi isolla riskillä koskien maalien päästämistä. BOL - kohta kohdalta nuo uhkat?

The Arkkiatrin suhteen aion tuottaa pettymyksen vihapuheiden odottajille. Arvioin häntä ottelukohtaisesti, ihan sen mukaan miten yksittäinen peli on mennyt. Hän ei ole ongelma. Ongelma on koko mv-osion täydellinen epäbalanssi. Tässä kaikki, Lunkan osuus mv-huolien vuoresta(ni) on ehkä 10% ja jokainen analysointikykyinen lukija tajuaa tämän. Tietenkin asioita on kiva katsella omien lasien läpi tähän tapaan: Jos Halla-aho sanoo, että Suomen työllisyystilanne huolestuttaa, on kivaa mennä kommentoimaan: "Taas se vihaa mamuja!". Vaikkei niistä sanottu sanaakaan. Jos mä sanon, että HIFK:n mv-osasto huolestuttaa, on täällä jo teinix-osasto kertomassa, että "Taas se vihaa Lunkkaa". Enkä tosiaankaan ole persujen ystävä, puhumattakaan JHA:sta. Mutta esimerkiksi se kävi hyvin.

edit: torpeedolle - Olet aivan oikeassa, Riksmanin näyttö viime keväältä oli HUIKEA. Mutta nyt hän on taas klesana, kuten suuren osan viime kaudestakin. Tässä on ihan syytä olla huolissaan. Terveystilanteen vaikutuksesta huippu-urheilusuorituksiin voi ottaa esimerkiksi Tero Pitkämäen. Hänelläkin on suhteellisen tuoreet näytöt mitalikunnosta, mutta kuinka kävi? Muutenkin olet huippu-urheilussa tasan niin hyvä kuin olet juuri tällä hetkellä, ei Thorkildsenkaan ottanut kultaa. Sportti on raaka maailma ja Riksmanin hienot playoffpelit keväältä -11 ovat menneisyyttä.

Viimeksi muokattu:

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertokaa mulle tässä kohtaa, miksi ei saisi olla huolissaan taas kerran mv-tilanteesta?

Asian ohi. Oma reaktioni kumpusi siitä, että kritiikkisi Riksmania ja Lundellia kohtaan on osin aiheetonta ja tyyliltään täysin asiatonta. Joillekin meistä nämä jätkät ovat rakkaita, mikä ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin että ollaan sokeita tai tyhmiä. Vuonna 2011 näillä maalivahdeilla otettiin mestaruus, ja nyt on vuosi 2011. Riittää mulle näytöiksi yhden kauden eteenpäin, mutta - kuten itsekin kirjoitin - toivon pitkällä aikavälillä muutoksia maalivahtiosastollemme.

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
edit: torpeedolle - Olet aivan oikeassa, Riksmanin näyttö viime keväältä oli HUIKEA. Mutta nyt hän on taas klesana, kuten suuren osan viime kaudestakin. Tässä on ihan syytä olla huolissaan. Terveystilanteen vaikutuksesta huippu-urheilusuorituksiin voi ottaa esimerkiksi Tero Pitkämäen. Hänelläkin on suhteellisen tuoreet näytöt mitalikunnosta, mutta kuinka kävi? Muutenkin olet huippu-urheilussa tasan niin hyvä kuin olet juuri tällä hetkellä, ei Thorkildsenkaan ottanut kultaa. Sportti on raaka maailma ja Riksmanin hienot playoffpelit keväältä -11 ovat menneisyyttä.

Olisihan se hienoa jos (huippu)maalivahteja voisi palkata kuukauden mittaisilla tai ottelukohtaisilla sopimuksella ja palkata paras päivän kunnon mukaan. Valitettavasti noi sopimukset laaditaan hieman pidemmällä jänteellä ja siinä perspektiivissä 5kk vanha näyttö on kovaa valuuttaa.

Kimpoilu ja mestaruuden voittaneen konseptin sekoittaminen yhden ennen kautta sattuneen selänvenähdyksen johdosta täyttäisi joitain oleellisia sir Penailun tunnusmerkkejä.

Meillä on huippu-ykkönen ja kokenut perus-kakkonen. Toi paketti ei vahvistu kuin ykkös-korin kaverilla, joka voisi astua ykkös-veskan auktoriteetilla tolppien väliin, jos Juuso menee rikki. Kaksi ykköskorin äijää HIFK:ssa ja toinen odottaa jos toiselta menee selkä rikki? Not gonna happen.

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Hyvinhän se mattivanhaspuhe näyttää sujuvan JHagilta.

Saa olla tunteikasta mielipidetekstiä ja saa olla raakaa faktatietoa, joskus jopa hassun hauskat unkarilaiset porakonetekstit viihdyttävät hetken verran, mutta pitää olla valmis siihen, että tunteikkaaseen mielipidekirjoitteluun usein vastataan samalla tavalla.

Tämän JHagin viimeisen kirjoituksen allekirjoitan täysin, mutta nyt ollaan Mika Norjan -ketjussa ja tämän miehen merkitys joukkueelle on suunnilleen samaa luokkaa kuin Timo Lindströmin viime kaudella.

Tosin kun ajatellaan millainen keskustelu siitä katastrofista tuli, niin kaipa tämä kaikki on taas käytävä uudestaan läpi.

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta nyt hän on taas klesana, kuten suuren osan viime kaudestakin.

Suuri osa on tietty suhteellista. Viime kaudella Riksman pelasi 48 liigapeliä mahdollisista 76:sta, josta keväällä 16 ottelua, joka on ihan hyvin kroonikolle. Lisäksi viimeisen kolmen kauden aikana - joka on hyvä indikaattori kunnosta - on Riksman pelannut yhteensä noin 160 peliä liigassa, jolla ollaan varmaankin ko. ajanjaksolla pelanneiden maalivahtien kärkijoukossa. Ihan hyvin kroonikolle. Selkävaivat tupataan aina pistämään kategoriaan vaikea ja menetetty, mutta on niitä muunlaisiakin, kuten on Juuso osoittanut. Kuinka monta kevättä todellisuudessa on Juuson selkävamma pilannut? Tai kuinka monta kertaa se on pilannut runkosarjan? Paskin kausi viimeisistä liigakausista on kausi ennen kotiinpaluuta, jolloin oli terve mies paskassa joukkueessa. 3 parasta pystiä viimeisistä pelaamistaan 6 liigakaudesta. Itse en ole huolissani. Olen realisti, joka odottaa Riksmanilta normaalisuoritusta, joka on tähän mennessä ollut liigassa tasoa huippu, eikä sitä ole pilannut mikään vamma. Toki tämä on siis oma fiilikseni. Jokaisella on oikeus olla huolissaan mistä lystättää, eikä tarkoituksenani ole tuhota toisten ajatusrakennelmia, vaan tuoda omani esiin suht rationaalisin perustein. Sekin on positiivista, että viimeisin ikämiehenä saavutettu suoritus on 16 peräkkäistä po-peliä, mestaruus ja paras veska -pysti. Varsinainen teräsmies tuo Juuso itseasiassa. Selkä ja ykkösveskan poissaolo aiheuttaa siis luonnollisesti ahdistusta, mutta katsotaan asiaa uudelleen taas kauden jälkeen. Koittakaa päästä mun zen-leveleille.

Ai niin, jotakin Norjasta. Mies nyt palkattiin kolmoseksi, jos kauden aikana tarvitaan lähinnä luukkuvahtia. Parempi ratkaisu tämä on kuin napata Lindström po-pelien kynnyksellä.

Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Clocks: Kaikki on suhteellista tosiaan ja silloin ollaan aika karmeilla vesillä, jos ruvetaan leikkimään äidinkielenopettajia ja asettelemaan metaforille jonkunlaista sopivaisuuden kattoa. Kyllä, kirjoitan tunnepohjaisesti ja käytän mielelläni metaforia, kuten porakoneita ja aikamiespoikia, mutta eivät nämä sisällä mitään henkilökohtaisuuksia ja mielestäni vedän samalla tyylillä ylipäätään. Adoptoin Haatajaa, palvon avoimen kritiikittömästi Villeä jne. Jätän lukijan vastuulle sen, onko selkäpotilaasta puhuminen oikeasti ironiaa vaiko pahantahtoista mollausta. Olen pahoillani, jos joku on kokenut asiattomuuksia, niitä en ole tarkoittanut. Mutta enemmän olisin pahoillani, jos Riksman tai Lundell oikeasti lukisi näitä ja pahoittelisi. Onneksi heillä on muuta tekemistä. Minulla ei ole pokkaa ja kykyä mennä sanomaan kenenkään muun kirjoittajan tekstejä asiattomiksi ja ihmettelen, millä helvetin valtuuksilla kukaan muukaan kirjoittaja voi niin tehdä. Joten toivoisin, että lisäisit kritiikiisi sen, että kyseessä on oma mielipiteesi. Jos täällä joku kirjoittaa selkeästi yli rajan meneviä asiattomuuksia, palstalla on oma taustaosastonsa näiden kitkemistä varten ja toistaiseksi sana on ollut vapaa. Oletan siis, että aitoja asiattomuuksia ei ole ollut, ainoastaan mielipide-eroja?

Näin itse kaikki Riksmanin pelit pleijareissa ja olin aivan mykistynyt ihastuksesta ja naureskelin omille alkukauden uhkakuvilleni. Niin tulen tekemään nytkin, jos loppu on onnellinen. Tietenkin olen. Mutta kyllä tämä mv-kuvio on nyt mielestäni liikaa tasan yhden toiveen varassa; kestäisipä Juuson selkä. On loukkaantumisia ja loukkaantumisia, mutta selän reistaileminen on aivan helvetin paska homma maalivahdille, jonka oletetaan ja toivotaan pelaavan saman määrän matseja kuin viime kaudella; vähän yli puolet runkosarjasta ja pleijarit kokonaan.

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joten toivoisin, että lisäisit kritiikiisi sen, että kyseessä on oma mielipiteesi.

Sori, ei pysty. Huumorin repiminen vammasta tai sairaudesta on asiatonta. Asiattomuus ei kuitenkaan ole laitonta, eikä itsellenikään tyystin vierasta. Ei vaan pidä yllättyä, jos joku vetää herneen nenään tuollaisesta sohimisesta. ÄTJJJJJJOMK.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy