Mun jutuista löydetään Lunkka-antipatiaa, vaikka avaisin ketjun nimeltä Aku Ankka. Mun jutuista löydetään ylipäätään se, mitä niistä halutaan lukea omien angstilasien läpi. Sinänsä aika kipeä saavutus täysin yhdentekevässä nettimaailmassa : D. Pitäisi opetella kirjoittamaan mattivanhasena niin, että ei oikeasti ole oikein mitään mielipidettä mistään, mutta kovasti asiaa? Mä katson lätkää(kin) niin, että on paljon asioita, joista diggaan yli kaiken ja osittain täysin kritiikittömästikin. JP Haataja & kumppanit. Kyllä tällaiseen katsantokantaan aika luontevasti mahtuu myös osittain täysin kritiikitöntä aliarvostustakin ja Lunkkakin on saanut kokea sen. Eikös tämä ole aika inhimillistä, vai pitäisikö elämän olla yhtä demarimössöä, jossa kaikki on "ihan ookoo". Joku ei tykkää lihapullista, vaikka ne ovat erinomaista perusruokaa mun mielestäni. Sehän on vain nastaa, että pääsee ihmettelemään toisen lihapulla-antipatiaa järkisyillä. Toiset tykkää Jan Lundellista, toiset ei ja oma tykkäämiseni on suhteellisen aikaan sidottua. Juuri nyt, ilman mitään ironiaa olen HIFK:n tässä maalivahtitilanteessa Pro Lundell. Toivoin hänen lopettavan mestaruuteen, mutta kun ei lopettanut, pidän hyvänä asiana sitä, että hän on rosterissa mukana. Tämän selvemmin en sitä osaa sanoa. Moni jättää tuon rekisteröimättä, mutta luotan älykkääseen lukijaan, joka osaa analysoida. Ja itse elän syyskuuta 2011 ja tällä kohtaa minun aikakirjassani on varsin ookoo, että Arkkiatri on mukana kuvassa. Sanoisin, että joka ainoalla ifk:n harcore-fanilla on omat "kritiikitön palvonta" ja "kritiikitön dissaus" -lokeronsa, siitä vaan peiliin katsomaan. Muutenhan fanitus, joka on tunnepohjainen asia, ei olisi edes mahdollista. Siis ilman yli- ja alilyöviä tunteita. Turha jeesustella muuta.
Tämän ketjun nimi on MIKA NORJA, ei Jan Lundell. Ja tässä vielä rautalangasta se, mitä oikesti kritisoin vielä erikseen mainiten, että Mika Norja on vain ja ainoastaan tarinan Lee Harvey Oswald. Henkilö, jolla ei ole oikeasti mitään merkitystä yhtään mihinkään, mutta hänestä sai kivan otsikon, jonka piti alunperin olla Mikä Norja? Kaikista henkilöistä BOL on osannut lukea asian oikein. Eikä ihme, sillä rivien välien lisäksi kerroin tämän myös selkeän suoraan ja väännetäänpä vielä uudestaan. Vastatkaa kriittisesti näihin argumentteihin, jos kritisoitavaa näette, ja pidetään kalenteri tässä päivässä:
1) HIFK:n maalivahtiosio, joka oli jo viime kaudellakin joukkueen epävarmin osasto, on käsittämättömällä tavalla heikentynyt entisestään. Huolestuttava saavutus.
2) Viime kauden nelikko (siis koko osio, myös valmennus) oli muotoa Sakke-Riksman-Lunkka-Lindström.
3) En tiedä muista, mutta itse oletin ja toivoin, että mestaruutta lähdetään puolustamaan tällaisella mv-osiolla: Uusi mv-koutsi-Riksman-Uusi 2mv-Lunkka. Olisin voinut elää ilman Lunkkakin, jolloin neljäntenä olisi voinut olla vaikkapa tämä Norja. Tämä toivepakettinihan nimittäin sisälsi myös osaavan mv-valmentajan.
4) HIFK päätti korvata kohdan 2 osion kuitenkin tällaisella koostelmalla: Riksman-Lunkka-Norja. Fucking incredible! Lukekaa uudestaan, totta se on.
Kertokaa mulle tässä kohtaa, miksi ei saisi olla huolissaan taas kerran mv-tilanteesta? Koko kuvio on selkeästi huononnettu versio viime kaudesta. Äijiä on yksi vähemmän. Ei koutsia ollenkaan, what the fuck?? Lähteekö Espanja puolustamaan jalkapallon EM- ja MM-kultaansa siltä pohjalta, että tinkaistaan vähän miehistöstä ja valmennuksesta? Pudottaako Red Bull -talli yhden fillarin pois autoistaan ensi kaudeksi ajaen kolmipyöräisellä? Ei. Mutta meidän HIFK - se menee omia polkujaan. Kun luin otsikon "HIFK vahvistaa maalivahtiosastoaan", toivoin että uutisessa julkistetaan uusi mv-valmentaja ja/tai yksi valmis liigavahti. Tätä odotusta vasten Mika Norja oli aika karu vitsi.
Koska miehistöä on vähennetty valmennuksen osalta ja kolmosena seisoo Mestis-nobody, on pakko kiinnittää huomiota Riksmanin selkään ja Lundellin yleiseen asemaan: hän on ja tulee aina olemaan 2-maalivahti. Olkoon vaikka miten hyvä 2-mv, mutta hän on siltikin selkäpotilaan kakkosmies ja Selkä & Lunkka ovat muutenkin jo ikämiehiä. Juuri nyt veikkaisin niin, että HIFK voittaa näillä veskareilla runkosarjan ja tekee liigan eniten maaleja päästäen liigan 4. eniten maaleja. Perustulos on 5-3. Pleijarit? Veikkaan, että maalin tilkitsemiseen ei pystytä siten kuin Riksman viime keväänä. Tai sitten ehkä pystytään? En tiedä, mutta vedonlyöjän silmin HIFK menee tällä tietoa tosi isolla riskillä koskien maalien päästämistä. BOL - kohta kohdalta nuo uhkat?
The Arkkiatrin suhteen aion tuottaa pettymyksen vihapuheiden odottajille. Arvioin häntä ottelukohtaisesti, ihan sen mukaan miten yksittäinen peli on mennyt. Hän ei ole ongelma. Ongelma on koko mv-osion täydellinen epäbalanssi. Tässä kaikki, Lunkan osuus mv-huolien vuoresta(ni) on ehkä 10% ja jokainen analysointikykyinen lukija tajuaa tämän. Tietenkin asioita on kiva katsella omien lasien läpi tähän tapaan: Jos Halla-aho sanoo, että Suomen työllisyystilanne huolestuttaa, on kivaa mennä kommentoimaan: "Taas se vihaa mamuja!". Vaikkei niistä sanottu sanaakaan. Jos mä sanon, että HIFK:n mv-osasto huolestuttaa, on täällä jo teinix-osasto kertomassa, että "Taas se vihaa Lunkkaa". Enkä tosiaankaan ole persujen ystävä, puhumattakaan JHA:sta. Mutta esimerkiksi se kävi hyvin.
edit: torpeedolle - Olet aivan oikeassa, Riksmanin näyttö viime keväältä oli HUIKEA. Mutta nyt hän on taas klesana, kuten suuren osan viime kaudestakin. Tässä on ihan syytä olla huolissaan. Terveystilanteen vaikutuksesta huippu-urheilusuorituksiin voi ottaa esimerkiksi Tero Pitkämäen. Hänelläkin on suhteellisen tuoreet näytöt mitalikunnosta, mutta kuinka kävi? Muutenkin olet huippu-urheilussa tasan niin hyvä kuin olet juuri tällä hetkellä, ei Thorkildsenkaan ottanut kultaa. Sportti on raaka maailma ja Riksmanin hienot playoffpelit keväältä -11 ovat menneisyyttä.