Mika Myllylä lopettaa uransa...

  • 1 221
  • 3

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
Mika Myllylä lopettaa
(Pvm:01.06.2001, klo: 18.13)

Hiihtäjä Mika Myllylä, 31, lopettaa huippu-urheilu-uransa. Samalla hän luopuu kilpailukieltoonsa liittyvistä oikeusprosseista. Myllylä toteaa tiedotteessaan tehneensä päätöksen, koska on täydellisen kyllästynyt Lahden MM-kisojen tapahtumien ympärillä edelleen vallitsevaan ilmapiiriin.
Huippu-urheilijan ura on Mika Myllylältä ohi.



Myllylä antoi positiivisen doping-näytteen Lahden MM-kisoissa Maailman antodoping-järjestön WADA:n tekemässä yllätystestissä. Myllylä ja viisi muuta suomalaista oli käyttänyt kiellettyä plasmalaajentajaa.

Kansainvälinen hiihtoliitto vahvisti viikonvaihteessa Lahdessa kiinnijääneille suomalaishiihtäjille kahden vuoden kilpailukiellon.

Hiihtäjien mielstä doping-tapaus ei kuitenkaan ollut kiistaton. Hiihtäjät ovatkin viemässä asiaa oikeuskäsittelyyn.

Myllyä on julkisuudessa Lahden kisojen jälkeen usein pohtinut huippu-urheilun “harmaata aluetta”, jossa raja kielletyn ja sallitun välillä on hyvin ohut.

Myllylä voitti Naganossa 1998 kultaa 30 km:n perinteisessä hiihdossa. Kaikkiaan hänellä on kuusi olympiamitalia. Maailmanmestaruuksia Myllylä on voittanut neljä.

YLE24


Parempi ehkä näin,ettei jatka 2003 kehäraakkina mukana...
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Minun mielestäni melko suoraselkäinen teko Myllylältä jättää nämä naurettavat oikeustoimet sikseen ja lopettaa. Ainakin minulle jää nyt hiihtäjä Myllylästä hitusen parempi kuva, kuin jos olisi jatkanut tätä tappelua hiihtoliittoja ja suurta osaa kansaa vastaan.
 

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
hehehe

Saas nähä Jari Isometsän vuonna 2003 paluussaan kilparadoille.Ikää vaatimattomat 35 kai sillon...
 

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
Mitenkähän on?

Miehen kelkankäännöt panevat epäilemään hänen saavuttamiensa mitalien puhtautta. Minä en ainakaan usko enää niiden puhtauteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös