Mika Hannula HIFK-paitaan

  • 45 237
  • 99
Pidän edelleen kiinni siitä, että tämä kaveri on liigan top5 -tasoa. Summasen tehtävä on saada Hannula pysymään tasollaan. Pikantti lisähän on se, että Hannula teki Ruotsin maalin MM-loppuottelussa, jonka Suomi voitti 6-1.

Oli muuten Pääjärvi joka tuon Ruotsin maalin rykäs. Liekkö Hannula ollut koko joukkueessa. Itse näen Hannulassa sen pitkään odotetun Haatajan korvaajan. Hetken miettimisellä en keksi näiden äijien välille juurikaan muuta eroa kuin, että Hannula on vielä asteen röyhakeämpi ja teknisempi kiekon kanssa. Aivan uskomaton pelimies tämä meidän Mika ja toivottavasti jatkaa meillä vielä ensi kaudellakin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mutta on silti tähän liigaan huipputasoa. Sen näkee ihan jo näistä muutamasta HIFK-matsista.

On on, lähinnä tämä pistetahti millä Hannula on HIFKissä aloittanut, on yllättänyt. Niissä matseissa joissa bojoja ei kerry, on mies silti ollut ns. paikallaan eikä katoa kuvasta täysin kuten jotkut maaleista elävät hyökkääjät. Silti yllätyn (positiivisesti) mikäli Hannula - eikun sori, teidän Mika :D - kauden loputtua on tossa 0,7 pistettä per peli -tahdissa.
 

scholl

Jäsen
Hannula on Huddingesta, joten minkä ihmeen takia hänen kasvattajaseuransa on muka TPS? Huddinge on muuten ihan hirveä paikka. Huddinge sjukhus jne. Koko alue on kauheata ddr-henkistä kaatopaikkaa. Fy fan.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Hannula on Huddingesta, joten minkä ihmeen takia hänen kasvattajaseuransa on muka TPS? Huddinge on muuten ihan hirveä paikka. Huddinge sjukhus jne. Koko alue on kauheata ddr-henkistä kaatopaikkaa. Fy fan.

Niin on. Itse asiassa Tukholmasta etelään radan vartta mennessä tulee vastaan toinen toistaan hirveämpiä mestoja. Ykköseksi nostan kuitenkin Flempan eli Flemingsbergin. Menee hirveyksissään jopa Vesalan ohitse.
Asiaan, Hannula on aloittanut jäätävällä tavalla uransa IFK:ssa. Onneksi kaveri saatiin meille. Isokokoinen mitään ja ketään pelkäämätön kaveri, joka menee maalille vaikka väkisin. Eikä edes lentele pitkin seiniä, niinkuin muutamat muut nimeltämainitsemattomat.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Pidän edelleen kiinni siitä, että tämä kaveri on liigan top5 -tasoa. Summasen tehtävä on saada Hannula pysymään tasollaan. Pikantti lisähän on se, että Hannula teki Ruotsin maalin MM-loppuottelussa, jonka Suomi voitti 6-1. Tällä + olympiavoitolla viittaan lähinnä siihen, mikä on pelaajan perustaso.

Nyt voi pikkaisen rauhoittua sielläkin vaikka Hannula kivasti pärjää nykyliigassa. 2006 pelasi viimeeksi arvokisoissa ja silloinkin rooli oli melkoisen pieni. Varsinkin olympiajoukkueessa nelosessa veteli ilman pisteitä turnauksen silloin 26-27 vuotiaana. 34 täyttävä pelaaja jos mahtuisi vielä nykyäänkin Ruotsin MM-joukkueeseen niin ei pelailisi 8 ottelun sopimuksilla kerrallaan SM-liigaa. Ei millään pahalla.

Hyvä kuitenkin että Hannula on pelannut kivasti. Oli selkeästi paremmassa tikissä nyt tullessaan Bluesiin kuin vuosi sitten. Siitä propsit vanhukselle. Enhän mä sitä tiedä vetääkö loppukauden IFK:ssa keskimäärin 1+1 tehoilla. Ehkä sitä ei kannata kuitenkaan odottaa, vaikka hyvin on aloittanut.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
On on, lähinnä tämä pistetahti millä Hannula on HIFKissä aloittanut, on yllättänyt. Niissä matseissa joissa bojoja ei kerry, on mies silti ollut ns. paikallaan eikä katoa kuvasta täysin kuten jotkut maaleista elävät hyökkääjät.

No tätä olen juuri yrittänyt sanoa. Haataja numero 2. Raakaa duunia silloinkin, kun verkko ei heilu. Muuten voitte ihan rauhoittua siellä Barona arenassa. Minkään muun jengin fanit eivät lähettele omista lähteneen perään niin paljon kitinä- ja disclaimerviestejä kuin Blegin. Se on sitä kiekkokulttuurittomuutta. Tämä siis ei koske sinua, sinähän yrität keskustella jääkiekosta, joka on tällä palstalla täysin epäsuotavaa. Ja olet muutenkin asiallinen heebo.

Meidän liigassa ei pelaa ainuttakaan pelaajaa, joka mahtuisi kiistatta minkään maan maajoukkueseen. Siksi meidän liigan pelaajia kannattaa verrata keskenään. Tätä kutsutaan ammattikielellä kokonaiskuvan hallitsemiseksi.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Sopparia vaan kouraan ellei KHL peikko murjaise.
Dixon sinne jo lähti.
 

Matola

Jäsen
Oma veikkaus on että ens kauden sopparista Hannulalle SM-liigaan on turha haaveilla ennen kauden loppua. Ukko vetää taas hyvän kevään ja sen varjolla havittelee isoa rahaa jostain muualta. Takaisin voi sitten taas palata jos esim. KHL:ssä ei taaskaan natsaa. Jos ei kesällä saa sopparia rahakkaampiin liigoihin niin sit syksyllä korkeintaan artistisoppari SM-liigaan. Hyvin on ukko IFK:ssa aloittanut ja toivottavasti Vesce sekä slovakki onnistuu meillä niin ei vituta niin paljon kattoa Mikaa naapurissa :)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No tätä olen juuri yrittänyt sanoa. Haataja numero 2. Raakaa duunia silloinkin, kun verkko ei heilu. Muuten voitte ihan rauhoittua siellä Barona arenassa. Minkään muun jengin fanit eivät lähettele omista lähteneen perään niin paljon kitinä- ja disclaimerviestejä kuin Blegin. Se on sitä kiekkokulttuurittomuutta. Tämä siis ei koske sinua, sinähän yrität keskustella jääkiekosta, joka on tällä palstalla täysin epäsuotavaa. Ja olet muutenkin asiallinen heebo.

Tai sit se on vaan mielenkiintoa meillä parilla kaudella pelannutta pelaajaa kohtaan... Ja pienisieluista vimmaa sitä kohtaan, että se on nyt tollasessa vireessä. Kyllä, katson itseäni!
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vaikea varmasti pitää täällä, mutta tottakai toivon jatkosopimusta. Tunteeko joku jotain kuumaa suomenruotsalaista stadilaista 25-40v muijaa joka diggaa lätkästä ja ruotsalaisista kundeista eikä halua muuttaa Stadista koskaan pois? Ottakaa ihmeessä messiin Apollon mestaruusbileisiin tänä vuonna.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tai sit se on vaan mielenkiintoa meillä parilla kaudella pelannutta pelaajaa kohtaan... Ja pienisieluista vimmaa sitä kohtaan, että se on nyt tollasessa vireessä. Kyllä, katson itseäni!

Mielenkiinnolla ja dissaamisella on eroa. Mä olen aina kiinnostunut vanhasta kunnon Max Wärnistä ja toivon hänelle traktorilandiassakin pelkkää hyvää. Mutta kuten totesin, älä sä itseäsi mollaa ja peittele aitoa kiinnostustasi, vaan jatka kiekkokulttuurin luomista Espooseen. Ugh.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Tässä on kyllä vahvistus, jolle heti pitkä soppari kouraan. Vittu kun tuollaisia pelureita saisi vielä pari kolme lisää. On se kova jätkä!
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Mika Hannula, det är Mika Hannula!

Hieno peluri ja kuten todettu, nyt meillä on ykkösketju! Ketjulla komeat 6+8 tehot kolmen matsin jälkeen.
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Mulle Hannulan pärjääminen ei IFK:ssa ole ollut mikään yllätys. Ihan loistava kaappaus IFK:lta, kotoiseen SM-liigaan ja itseäni tämä siirto harmitti paljon enemmän kuin esim. Ramstedtin siirtyminen KHL:n puolelle.

Bluesissa Hannulan otteet ailahtelivat, kuten olen kirjoittanut, mutta osittain se johtui varmasti aika heikoista pelaajamateriaalista samassa ketjussa. Kaikki kunnia Salliselle tai Ikoselle, mutta kyllä Hannula aika yksin oli Bluesin hyökkäysketjuissa. Hannula puolusti hyvin ja ajoi röyhkeästi maalille ja hänellä on ehdottomasti kaikki huippupelaajan ominaisuudet. Bluesissa olisi pitänyt vielä olla tämän lisäksi ketjun pelintekijä. Siinä on yhdelle miehelle vain yksinkertaisesti liikaa.

Miksi Hannula meni IFK:n puolelle? Syy ei ollut varmasti pelkästään palkassa vaikka IFK:n tekemä tarjous oli Bluesin alkuperäistä ehdotusta merkittävästi parempi, mutta ilmeisesti hyvin sama kuin Bluesin viimeinen tarjous. Blues teki siirtonsa yksinkertaisesti liian myöhään. Varmasti Ramstedtin lähtö vähän vaikutti taustalta, mutta en usko että se oli pelkästään siitäkään kiinni. IFK tarjosi kokonaisuutena paremman ja ennen kaikkea varmemman paketin. Luulen, että Summanen tulo on ollut jo tässä vaiheessa tiedossa kun sopimus on tehty.

Onnea Mika Hannulalle kevään koitoksiin!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onnea Mika Hannulalle kevään koitoksiin!

Asiallinen teksti, kiitokset siitä! Olen samaa mieltä Hannulan siirron syistä. Hän elää peliätekevästä sentteristä ja tällä hetkellä Markus Granlund vetää todella kovalla tasolla.
 

Oldus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
. Minkään muun jengin fanit eivät lähettele omista lähteneen perään niin paljon kitinä- ja disclaimerviestejä kuin Blegin. Se on sitä kiekkokulttuurittomuutta.

Niin noh.. Ensinnäkin mielestäni se kitinä on ihan normaalia kannattajilta, jos menestykseen luotsannut valmentaja loikkaa "isoveljen"suojiin ja ottaa mukanaan kaikki parhaat. Sitten vielä kesken kauden vihulainen nappaa ruottalaistähden niin on tuossa aihettakin katkeruuspäissään kuittailla teidän bluesketjusta. Jos sua vaivaa kovin se että blues-kannattajat purkavat täällä keskustelupalstalla harmitustaan em.asiasta, mieti uudestaan onko se kiekkokulttuurittomuutta. Mulle ei ihan auennut tämä kannanottosi. Ihan samanlailla narrit ja teikäläiset inisee. Muistan kyllä itkuvirret mitkä syntyivät kun esim Rudi valitsi jokerit. Minäkään en valittaisi jos nyholm lähtisi Italiaan harjoittelemaan. Se siitä..
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mulle ei ihan auennut tämä kannanottosi. Ihan samanlailla narrit ja teikäläiset inisee.

Kannanottoni oli harvinaisen selkeä ja mielestäni narrit & meikäläiset eivät ole verrannollisia Blues-kannattajien kanssa. Meidän ja narrien keskinäiset siirrot ovat aina ns. isoja tapauksia millä mittakaavalla tahansa. Kun Blues-pelaaja siirtyy HIFK:hon tai päinvastoin, niin ainakin mun mielestäni on ihan sama, onko se toinen jengi Jyp, Kalpa vai Blues. Tarkoitin viestilläni sitä, että kun pelaaja X lähtee Bluesista, moni Blues-fani käy ilmoittamassa tulevan joukkueen osiossa, että hyvä kun lähti, oli meillä ihan paska. HIFK- ja narrifaneilta saat kaivaa suurennuslasin kanssa vastaavia viestejä. En muista, että meiltä olisi tultu kertomaan Bluesiin kuinka paska Karalahti onkaan. Lähinnä meillä urputetaan (esim. Kanki aikanaan, Rudy) oman joukkueen utj:lle, että päästi oman jätkän vihollisen leiriin. Siinä on suuri ero. Jarkko Ruutu on poikkeus, mutta hän on muutenkin poikkeus kaikkien liigapelaajien joukossa. Mutta ei tämä niin vakavaa ole, eikä meidän tarvitse todellakaan olla samaa mieltä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
ES/UL kertoo että Hannula oli Sormusen hankinta ja viimeinen teko HIFKn päävalmentajana.

Esko kerjää klikkauksia, epätoivoisesti, tyypillistä UL-journalismia. No, kun "ei lähre shinne", niin ei tiedä mitä ne kirjoittaa, ellei joku referoi niiden hömpötyksiä tänne.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yritin ketjua selailla, mutta ihan "varmaa" tai siis edes hyvää selitystä en löytänyt sille, miksi Hannula vaihtoi Bluesista Nordikselle ? Sen sanon ihan suoraan, että jos kyse on pelkästään palkkapussista niin Hifk vei tämän ottelun 100-0.

Tämä Hannula on jostakin syystä sellainen pelaaja, jota olen seuraillut vuosia. Olen pitänyt ja pidän häntä erittäin kovatasoisena pelaajana ja reilusti ihmettelen miksei pelaa rahasarjoissa. Nyt olen pari päivää kuunnellut Radio Puheen kiekkokierrosta ja siellä Juha Lind tuntuu ajattelevan samalla lailla kun koko ajan korostaa, että viime hetkien ehdottomasti kovin siirto oli Hannulan siirto Bluesista Hifk:hon. Olen samaa mieltä, mutta osaako palstan tietäjät kertoa edes valistuneita arvauksia miksi Bluesista Hifk:hon ? Jos oli pelkästään rahakysymys niin voi taivas, siinä kuitenkin puhutaan kymppitonneista!

Lisäys. Kiitos Kiekko-Antille, juuri tuo on varteenotettavaa pohdittavaa, mutta miksi Blues päästi tuollaisen kalan Hifk:hon. Muistakaa katsoa sarjatilanne.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sama kuin Bergenheimilla, rakkaus omaa seuraansa kohtana. Kerran IFK - aina IFK.
Mä meinasin kirjoittaa, että kaikkihan haluavat aina pelata Hifk:ssa. Ja valmentaa. Ja jos pääsevät valmentamaan pysyvät siellä aina ja mikään muu seura maailmassa ei kiinnosta jne.

Silti, pidän tätä todella mielenkiintoisena casena. Onhan täälläkin veikattu syyksi palkkaa, valmennusta ja ties mitä, mutta ei perkele, sen verran salaliittoteoria mies olen, että tässä on taustalla jotakin ihan muuta. Ei kukaan päästä tuon tason jätkää yhden pahimman kilpailijan leiriin tammikuussa muutaman kymppitonnin tai pelaajan itsepäisyyden takia.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Yritin ketjua selailla, mutta ihan "varmaa" tai siis edes hyvää selitystä en löytänyt sille, miksi Hannula vaihtoi Bluesista Nordikselle ?

Mun tietojeni mukaan Eriksson houkutteli messiin, eli on ilmeisen hyvä frendi. ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös