Mainos

Mika ”Immu” Ilmen – halveksittu ex-rikollinen vai nykypäivän viihdyttäjä?

• 2 095
  • 22

Kyle

Jäsen
Jatkoajassa ei ole vielä Immulle omaa ketjua niin avataan sellainen.

Omasta mielestäni huikean viihdyttävä hahmo kun osaa lukea miehen juttuja rivien välistä. Immuhan kuvailee itseään, että on nykyään kirjailija joka ei osaa kirjoittaa. Hän äänittää nauhuriin kertomuksensa, minkä jälkeen joku toinen kirjoittaa ne kirjaksi. En nyt osaa kaivaa tähän hätään kuinka paljon hänen kirjojaan ja äänikirjojaan on myyty, mutta useammalla top listalla hän on tainnut viime vuosina olla. Itse aloin kuuntelemaan taannoin Immun ja Juha Vuorisen podcastia "Karkeakirjallisuudet kuulapäät" ja voin sanoa, että olihan se pitkästä aikaa aika viihdyttävää kunneltavaa tälläisellä aika kaudella kun kaikki ei vältämättä uskalla asioista puhua ihan suoraan. En aina ole varma tekeekö Immu asiat tahalteen sarkastisesti vai tosissaan. Esim hän saattaa yhtäkkiä verrata eroja Cannonballin ja Escobarin välillä "Ei meillä cannonballeissa ihan miljardin dollarin liikevaihtoa ollut huumekaupoissa ha hah, meillä puhuttiin satasista."

Moni varmasti miettii, että kuka sitten on Mika Immu Ilmen. Immuhan on alunperin ollut pitkän linjan kamppailu-urheilija ja portsari, joka sitten myöhemmin liittyi Cannonball-liivijengiin. Vuonna 2014 hän sai kymmenen vuoden vankeustuomion huumeista, joista hän istui vähän alle puolet ja vapautui 2018. Tämän jälkeen hän on tarinoinut aika avoimesti niin moottoripyöräkerhoista, vankiloista kuin myös tapahtumista ravintoloiden pokena. Tarinat ovat yleensä sellaisia, että siinä on vahvasti läsnä itsekritiikki jossa nauretaan sekä itselle, että ympäröiville ihmisille. Immu on aika suoraan puhunut juuri siitä kuinka henkisesti tyhmää sakkia on sekä liivijengeissä, että vankiloissa ja monesti jopa ihan henkilökohtaisilla nimillä tai sellaisilla viittauksilla joille henkilön identiteetin pystyisi selvittämään. Nyt viime vuosina hän on tehnyt myös yhteisiä podcast jaksoja myös muutaman ex-poliisin kanssa, jolloin keskustelun asetelma on vähän sellainen poliisi vs rosvo.

Viimeisin kohu on nyt kun Mika Ilmen meinaa nousta nyrkkeilemään tubettaja Stagalaa vastaan (älkää kysykö ketä). Tapahtuma on aika suora kopio USA:sta jossa näitä vanhoja eläkeläiskamppailijoita tuodaan takaisin kehään tubettajia vastaan joilla ei ole entuudestaa mitään kamppailu kokemusta. Kyseisessä Ice cage - tapahtumassa järjestettiin kuluneella viikolla lehdistötilaisuus ja nykypäivän trendin mukaisesti siellä jo vähän tuupittiin ja lyötiin avarilla toista leukaan. Täyttä showtahan tuo on, mutta lienee toukokuussa Nordis loppuunmyyty kun ottelu-ilta koittaa ja näkyvyyden maksimointi lienee aintu mitä tällä haetaan.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Olen katsonut Tubesta näitä Krimisarkistoja, joita Immu vetää Kentsun (ex-rikospoliisi) kanssa. Mielestäni ovat olleet ihan viihdyttäviä vaikkei Immu voikaan luonnollisesti ihan kaikista tietämistään asioista julkisesti puhua.

Uusin jakso taitaa olla tämä Mysteeri murhat

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Immun kerronta, puhetyyli ja eläytyminen on katsojalle "koukuttavaa". Ja kyllähän nämä badboy hommat on mielenkiintoista tavaraa kuunnella.

Immu otti kyllä hienosti kirjojen jälkeen tän youtuben haltuun podcasteineen. Hetken junnas paikallaan ja vähän saman toistoa oli haastiksissa yms.

Nyt on etenkin Kentsun kanssa hyvää settiä, aiheita riittää ja katsojaluvut kasvavat.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen katsonut Tubesta näitä Krimisarkistoja, joita Immu vetää Kentsun (ex-rikospoliisi) kanssa. Mielestäni ovat olleet ihan viihdyttäviä vaikkei Immu voikaan luonnollisesti ihan kaikista tietämistään asioista julkisesti puhua.

Immu & Kentsu: Kämmätyt keikat huomenna myös alkaa ruudussa oma sarja tällä kaksikolla.

Hyvinhän Immu ainakin osaa hyödyntää tätä nyt meneillään olevaa True Crime buumia. Tosin nyt kun saavat ex vangit niin isoa huomiota niin alkaakohan tämä mennä jo siihen että joku perustallaaja alkaa tehdä rötöksiä ihan vain että saisi tuomion ja voisi alkaa tubettamaan sitten konnan maineessa.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katsoin ekan jakson tuota ruudussa olevaa sarjaa, ihan mukavaa 10 minuutin kevyttä viihdettä näytti olevan. Ei siis tuon takia toki kannata ottaa ruutua tilaukseen mutta jos sattuu olemaan niin siinähän se taustalla pyörii.

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Tuomittu törkeästä huumausainerikoksesta. Eli pelkkä diileri jonka toimista kuolee lukemattomia ihmisiä.
Saasta joka käytti hyväkseen kaikista heikoimpia. Täysi ihmisjäte jolle ei pitäisi mitään julkisuutta antaa.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuomittu törkeästä huumausainerikoksesta. Eli pelkkä diileri jonka toimista kuolee lukemattomia ihmisiä.
Saasta joka käytti hyväkseen kaikista heikoimpia. Täysi ihmisjäte jolle ei pitäisi mitään julkisuutta antaa.

Tottakai väärin toimittu, ei tuollaista voi kukaan arvostaa. Istui kuitenkin viitisen vuotta noista tempuista linnassa eli rangaistukset nyt kärsitty.

Tämän jälkeen ei ole enää kuulunut liivijengeihin ja nykyisin yrittää valistaa nuorisoa tubevideoillaan ettei kukaan toimisi kuten hän nuorempana.

Immu on tosiaan uuden mahdollisuuden saanut ja mielestäni käyttänyt sen loistavasti nousemalla niillä juutuupi videoillaan isoksi tekijäksi true crime skenessä.

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Tottakai väärin toimittu, ei tuollaista voi kukaan arvostaa. Istui kuitenkin viitisen vuotta noista tempuista linnassa eli rangaistukset nyt kärsitty.

Tämän jälkeen ei ole enää kuulunut liivijengeihin ja nykyisin yrittää valistaa nuorisoa tubevideoillaan ettei kukaan toimisi kuten hän nuorempana.

Immu on tosiaan uuden mahdollisuuden saanut ja mielestäni käyttänyt sen loistavasti nousemalla niillä juutuupi videoillaan isoksi tekijäksi true crime skenessä.
Totta joo, mutta aikamoiselle jalustalle tuntuu media huumekauppiaan nostavan. Kuinkahan monta hänenkin asiakasta jäi ilman uutta mahdollisuutta. Nuo kuitenkin etsivät kaikista heikommassa jamassa olevat ja säälimättä vievät heiltä kaiken rahoittaakseen oman leveämmän elämän. Puhumattakaan narkomaanien läheisten tuskasta.

Se tietenkin jokaisen oma asia mitä kuuntelee. Itse en vaan pysty antamaan anteeksi huumekauppiaalle.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvinhän Immu ainakin osaa hyödyntää tätä nyt meneillään olevaa True Crime buumia. Tosin nyt kun saavat ex vangit niin isoa huomiota niin alkaakohan tämä mennä jo siihen että joku perustallaaja alkaa tehdä rötöksiä ihan vain että saisi tuomion ja voisi alkaa tubettamaan sitten konnan maineessa.
Perustallaajista en tiedä mutta Youtubessa ja somessa muutenkin on paljon isoja ja pieniä kriminaaleja ynnä muita jotka yrittävät tehdä sisältöä varmaan ansaintamielessä. Suuri osa on kelvotonta saastaa joista ei Ilmenin tuotannon kanssa voi puhua samassa lauseessa.

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Viihdyttävä hahmo! Pari vuotta tullut enemmän tai vähemmän seurattua ja kaikki 3 kirjaa kuunneltu. Varsinkin tuo esikoisteos "Immu" oli kyllä todella viihdyttävä tekele.

Monta kertaa tullut paperitkin Immulle näytettyä ja muutaman kerran on tullut nähtyä kun otti matsia the Clubin edessä. Noissa Seduloissahan se tuppas ovia vahtimaan ja kyllä miehen maine oli jo silloin sellainen, ettei olisi tullut mieleenkään alkaa hökälöimään, kun joskus olikin tullut otettua alotteluissa sen verran ettei sisään ollut asiaa.

Nykyään tosiaan siis tubettaja/kirjailija/kokemusasiantuntija/
puhuja ja tuo asetelma, jossa Immu vaihtaa ajatuksia pitkän linjan poliisien kanssa on kyllä kiehtova ja mun mielestä tämän hetken parasta true crime-sisältöä.

Tuo itseironinen suhtautuminen noihin liivitouhuihin ja yllättävän yksityiskohtainen kuvailu sen ajan sekoiluista kyllä uppoaa meikäläiseen.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tässä kommentissa on pointtinsa. Minulle ei ole ihan avautunut, että miksi huumerikollisiin suhtaudutaan niin suopeasti, paikoittain jopa ihaillen. Immut, Katiska-Nikot ja Escobarit kumppaneineen.

Meillä käytiin joskus kaveriporukassa hyvä keskustelu siitä, että kummasta rikoksesta jäisitte mieluummin kiinni, törkeä huumausainerikos vai lievä seksuaalinen häirintä (esimerkiksi törkyviestit). Tultiin siinä tulokseen, että huumekauppaan suhtaudutaan nykyään kevyemmin kuin ahdisteluun. Jälkimmäisen leima kestää pidempään ja sitä ei tunnu saavan anteeksi vaikka miten katuisi tekoaan. Vähän erikoinen ilmiö.

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän Immun youtube kanavaa tulee katsottua. On kyllä todella suosittu kanava ja Immun vierailut kerää katselukertoja muidenkin podeissa. Yksi Immun kirja ja Kentsunkin kirja tullut luettua. Suosionsa huipulla, niin eipä ihme että nyt TV:n puolellakin.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Minun maailmankuvassani asiat menee niin, että ihminen ansaitsee mahdollisuuden tulla täysiveroiseksi yhteiskunnan jäseneksi uudelleen.

Ei mahdu minun ajatteluuni eikä oikeuskäsitykseeni semmoinen, että kun ihminen syyllistyy, vaikka rattijuoppouteen, huumausainerikoksiin tai väkivaltarikoksiin, niin tästä kategorisesti aina ihmiseen polttomerkitään leima, jota hän kantaa lopun elämäänsä mukanaan ja hän ei pystyisi siitä mitenkään pääsemään pois, vaikka tekisi mitä.

Sovittaminen, hyvittäminen ja anteeksianto täytyy olla mahdollisia. Immu on siitä harvinainen ukko tuossa maailmassa, että on siitä päässyt pois ja on tekonsa oman tuomionsa istumalla sovittanut. Kaikkea hänen sanomaansa en allekirjoita, mutta tuo on tärkeää, että noilla videoilla on kerta toisensa jälkeen Immun ja Kentsun suulla toistettu sitä, että mitä surkeutta tuo rikollinen maailma on.

Joku nuori kundi saattaa ottaa vaikka opikseen noista Immun tarinoista, koska häntä nuoret kuuntelee varmasti paremmin, kuin jotain sosiaalitanttoja tai haudanvakavia opettajia.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Totta joo, mutta aikamoiselle jalustalle tuntuu media huumekauppiaan nostavan. Kuinkahan monta hänenkin asiakasta jäi ilman uutta mahdollisuutta. Nuo kuitenkin etsivät kaikista heikommassa jamassa olevat ja säälimättä vievät heiltä kaiken rahoittaakseen oman leveämmän elämän. Puhumattakaan narkomaanien läheisten tuskasta.

Se tietenkin jokaisen oma asia mitä kuuntelee. Itse en vaan pysty antamaan anteeksi huumekauppiaalle.

Kyllä se pitäisi osata vain antaa anteeksi, onhan se rangaistuskin kärsitty. Itse en näe siinä mitään pahaa että alamaailman gangsteri nousee tämän skenen staraksi ja taisi viime vuonna sen 120 k€ tienata verotettavaa tuloa eli tällä hetkellä suorastaan mallikansalainen.

Ollaan iloisia siitä että kaveri on päässyt linnakeikan jälkeen tavalliseen elämään kiinni. Meidän kaikkien yhteinen etu.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tää Stagala on Temu Andrew Tate, joka on videoillaan sanonu raiskauksen olevan naisen syy ja muutakin.

No sittenpä ehkä Immu antaa kehässä pojalle oikein isän kädestä, jotta oppisi jatkossa kunnioittamaan enemmän naisia.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä se pitäisi osata vain antaa anteeksi, onhan se rangaistuskin kärsitty. Itse en näe siinä mitään pahaa että alamaailman gangsteri nousee tämän skenen staraksi ja taisi viime vuonna sen 120 k€ tienata verotettavaa tuloa eli tällä hetkellä suorastaan mallikansalainen.

Ollaan iloisia siitä että kaveri on päässyt linnakeikan jälkeen tavalliseen elämään kiinni. Meidän kaikkien yhteinen etu.

Jep, moni olisi voinut jatkaa konnailemalla loppuun asti. Nyt yhteiskunta saa sentään verotuloja eikä Ilmenistä ole pelkkiä kuluja

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Anteeksiantaminen on tärkeää ja ei siinä mitään, kun on rangaistuksensa kärsinyt niin asian pitäisi olla sillä selvä.

Aika harva meistä kuitenkaan haluaisi läheisensä seurustelevan esim. väkivaltarikollisen kanssa, kun ihmiselle pitää antaa uusi mahdollisuus, kun rangaistus on kärsitty.

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti

Kyllä mä ton näkökulman ymmärrän. Mä olen vaan nähnyt mitä nuo aineet tekevät ihmiselle vähän turhankin läheltä. Käyttäjälle pystyn olemaan sympaattinen mutta en kauppiaalle.

jos Ilmen on parantunut tapansa ja vaikka ohjaa näitä tulojansa huumeiden vastaiseen työhön niin hyvä niin. Ehkä hän silloin oikeasti katuu tekojaan. epäilen vähän, mutta mielellään olen väärässä.

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mä ton näkökulman ymmärrän. Mä olen vaan nähnyt mitä nuo aineet tekevät ihmiselle vähän turhankin läheltä. Käyttäjälle pystyn olemaan sympaattinen mutta en kauppiaalle.

jos Ilmen on parantunut tapansa ja vaikka ohjaa näitä tulojansa huumeiden vastaiseen työhön niin hyvä niin. Ehkä hän silloin oikeasti katuu tekojaan. epäilen vähän, mutta mielellään olen väärässä.
Ymmärrän negatiivisen suhtautumisen Immuun. Mutta pitää tässä muistaa myös, että Immu on ollut kymmenisen vuotta jo pois kuvioista jengi- ja huumeasioiden osalta. Tekee true crime jutuillaan mielestäni erittäin positiivista työtä sen eteen, ettei juniorit ja muut lähtisi mukaan pelleilyihin. Immuhan ei materiaaleissaan ihannoi pätkääkään tekemiänsä touhuja, vaan pänvastoin pitää lähes pilkkanaan nykyisiä "konnia".

Tästä lienee suurimpana osoituksena jo ne ilmeisesti KRP:n hänelle soittamat ilmoitukset henkeä uhkaavista uhkauksista mitä tube ja muut kanavat ovat tuottaneet.

Sitä en tiedä ohjaako Immu varojansa huumeiden vastaiseen toimintaan, mutta satoja, tuhansia ellei kymenniä tuhansia junioreita Immu on käynyt kouluissa ja muissa tapahtumissa valistamassa pysymään kaidalla tiellä.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Kyllä mä ymmärrän sinunkin kantasi.

Itse asiassa tullut juoksu, hiihto ym lenkeillä kuunneltua aika paljonkin Immun kirjat ja muuta tuotantoa. Jos oikein muistan, niin se valistava osuus on yleensä muotoiltu niin, että ”noihin prätkäkerhoihin kuuluminen, muu väkivalta, kiristykset ym on todella typerää ja raukkamaista mennä isolla lössillä hoitamaan homma” mutta jossain mielestäni sanoi, ettei niissä huumejutuissa oikein tunne tehneensä mitenkään moraalisesti ihmeemmin mitään väärin. Toisaalta sanoi että paras juttu oli se kun jäi kiinni, muuten homma olisi jatkunut ties kuinka kauan.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Immu on ihan viihdyttävä kaveri, ja on jotain aikaisempia juttuja tullut YouTubesta katseltua. Sinänsä vähän kaksijakoinen fiilis on kaverista. Toisaalta morkkaa tuota jengitouhua, mutta siltikin rivien välissä arvottaa kavereita siellä sen mukaan, kellä on ollut munaa ja glorifioi tuota väkivallan uhalla pelaamista. Tuo valistuskulma ei siis täysin vakuuta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy