Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

• 1 397 451
  • 7 302

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikä biisi soi tällä hetkellä Ylen hiihtolähetyksessä tuossa naisten parhaiden palojen koosteessa? Jotain I go faster and faster and faster and faster siinä lauletaan.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt on haussa se yksi rock-balladi, todennäköisesti kasarihittejä. Vähän samaa osastoa kuin Chicagon Hard to Say I´m Sorry, Whitesnaken Is This Love ja ZZ Top´n Rough Boy.

Lyriikkaa en nyt muista kuin pätkän jostain keskeltä... together... it´s now or never.

Huonot vihjeet mutta auttakaa jos pystytte.

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Nyt on haussa se yksi rock-balladi, todennäköisesti kasarihittejä. Vähän samaa osastoa kuin Chicagon Hard to Say I´m Sorry, Whitesnaken Is This Love ja ZZ Top´n Rough Boy.

Lyriikkaa en nyt muista kuin pätkän jostain keskeltä... together... it´s now or never.

Huonot vihjeet mutta auttakaa jos pystytte.

Osuiko edes sinne päin?

Scorpions - Love Will Keep Us Alive
e: kappas, tämähän on ihan uusi kappale..

Viimeksi muokattu:
Ei osunut tämäkään, mutta saman tyylinen kipale on kyseessä. Ja todennäköisesti peräisin 80-luvulta.

Tässähän tulee äkkiä pari sivua viestejä jos alkaa enemmän arvailemaan. Osaatko yhtään sanoa bändistä mitään tai muita tuntomerkkejä? Missä olet kuullut biisin? Oletko koittanut googlettaa vaikka "80's rock ballads" ja kattonut listoja läpi?

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässähän tulee äkkiä pari sivua viestejä jos alkaa enemmän arvailemaan. Osaatko yhtään sanoa bändistä mitään tai muita tuntomerkkejä? Missä olet kuullut biisin? Oletko koittanut googlettaa vaikka "80's rock ballads" ja kattonut listoja läpi?
Biisi on soinut ainakin täällä paikallisradiossa, joka soittaa näitä rock-klassikoita yms. YouTubeen laitoin hakusanoiksi myös nuo "80's rock ballads", mutta on kuin neulaa heinäsuovasta etsisi.

Kertosäkeen laulustemmat kuulostaa pirun hyvältä. Hieman saman tyyppinen kuin Chicago -yhtyeellä.

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Sellainen biisi on haussa jossa ajetaan isolla porukalla semmoisessa 60-luvun hippihengessä Honda Monkeylla - musavideossa siis. Ajattelin että olisi ehkä Jamiroquaita mutta en sitten kumminkaan löytänyt Youtubesta sitä. Muistaaks ny joku sitä?

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Heikkoja tuntomerkkejä, mutta on varmasti tällä hetkellä jossain voimasoitossa eri radiokanavilla.

Suomalainen naislaulaja laulaa suomeksi sellaista kevyttä poppia, sellaista tyypillistä paikallisradiomusiikkia. Naisen lauluääni on hieman erikoinen. En osaa sen paremmin kuvailla kuin naispuoleinen Kimi Räikkönen. Laulaja kuulostaa niin tutulta, että tuskin on mikään uusi laulaja/yhden hitin ihme.

Biisin sanat/kertosäe ei ole sen paremmin tarttuneet mieleen, mutta luultavasti lauletaan jostain teinirakkaudesta tms. Parikin kertaa mimmi laulaa siitä, kun hän ihastui/halusi poikaa jo auton takapenkillä ("mä sua jo takapenkillä halusin/mä sua jo autossa halusin tms.").

Olen nyt kuullut biisin kolme-neljä kertaa parin päivän aikana Radio Auran Aalloilta. Soinee muuallakin kuin pelkästään Turun paikallisradioiden soittolistoilla. Uudehkoksi biisiksi veikkaisin myös, sillä en ole ennen tätä viikonloppua kuullut tai ei ainakaan ole mieleen tarttunut.

EDIT: soi viimeksi Auran Aalloilla tässä tunnin sisään

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naikkareiden Erin on kyseessä. Nykyään sukunimi on Anttila.
Vanha nainen hunningolla.
Osui ja upposi, kiitos!

Olisihan mun tosiaan tämä nuoruuden ihastukseni Naikkari-nasaali pitänyt tunnistaa. Täähän on itse asiassa ihan helvetin hyvä biisi! Eikö Erin pukannut jotain jälkikasvuakin ulos ja mun muistaakseni lähti kokonaan pois musiikkibisneksestä jo aikoja sitten?

EDIT: ja mitvit! Jonnakin on nykyään joku Jonna Geagea...

Ei tämäkään mikään huono biisi ole näin wanhan Naikkari-fanin näkökulmasta:

Jonna Geagea - Katso mua

Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edellinen löytyi niin nopeasti, että yritetään uutta. Tämänkin olen kuullut nyt parin päivän sisällä Auran Aalloilta.

Naislaulaja laulaa englanniksi sellaista vähän rockahtavaa poppia. Biisi on jostain reilun kymmenen vuoden takaa 90-luvun loppupuolelta. Mulla on nimittäin hatara muistikuva, että olisin joskus Millenniumin aikoihin soittanutkin ko. biisistä jotain dance remixia. Erittäin melodinen biisi, biisi etenee mukavasti, kunnes kertosäkeessä biisi hidastuu ja soitto loppuu käytännössä kokonaan. Sitten taas lähtee kitarariffi (?):

TIT-TI-DII - TIT-TI-DII - TIT-TI-DII - TII-TII

Tästä eteenpäin menee vielä hatarampien muistikuvien pohjalle. Jos en väärin muista, niin tämä biisi olisi ollut jonkun konsolipelin soundtrackilla: tyyliin Gran Tourismo tai Need For Speed. Mun mielestäni biisin videossakin ajettiin autoilla (joku laiton kilpa-ajo/kiihdytysajo?). Siis se on just sellainen biisi, jota teini-Corolloissa luukutetaan täysillä, kun ajetaan motaria pitkin kahtasataa samalla kun kaverin muija ottaa poskeen.
(Oikeasti se suihinottobiisi on Leila K - Electric)

Kysytään nyt samalla toistakin; tämän tosin varmaan googlettaisinkin nopeasti:
jonkun Need For Speedin (PS2) soundtrackilta biisi noin viiden-kymmenen vuoden takaa. Letkeä biisi, jossa kertosäe "Riders on the sky". Sen enempää mä en tiedä noista pelien versioista, mutta käytännössä siinä ajetaan Los Angelesissa, vaikkakin kaupungin nimi on joku ihan keksitty. Laitetaan vielä sen verran, että kyseessä ei ole mikään versio "Ghostriders in the sky" -biisistä.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kysytään nyt samalla toistakin; tämän tosin varmaan googlettaisinkin nopeasti:
jonkun Need For Speedin (PS2) soundtrackilta biisi noin viiden-kymmenen vuoden takaa. Letkeä biisi, jossa kertosäe "Riders on the sky". Sen enempää mä en tiedä noista pelien versioista, mutta käytännössä siinä ajetaan Los Angelesissa, vaikkakin kaupungin nimi on joku ihan keksitty. Laitetaan vielä sen verran, että kyseessä ei ole mikään versio "Ghostriders in the sky" -biisistä.

Tuntomerkit viittaavat vanhaan Doors-klassikkoon "Riders on the Storm", jota voi kyllä kuvailla letkeäksi.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Sattuiko kukaan katsomaan eilen Top Gearia MTV3 MAX:lta? Siellä soi ohjelman alussa eräs ACDC:n biisi, jonka nimeä ei nyt saa päähän. Sanojakaan ei ole antaa ollenkaan. Biisi on suht. tunnettu, mutta ei kuitenkaan mikään näistä kaikkein suosituimmista. Tämän biisin olen kuullut myös joskus jäähallissa alkuverryttelyiden aikana. Toivottavasti tuli mahdollisimman epäselvästi esitettyä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy