Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 381 652
  • 7 308

J.Petke

Jäsen
Saaakeli, tunnin olen nyt metsästänyt yhtä biisiä ja lopulta on (taas) pakko turvautua tähän ketjuun.

Eli kyseessä on ehkä tyyliltään Gnarls Barkeyn ja Black eyed peasin sekoitus jossa lauletaan jotenkin "baby, tididyy-y, on now baby..."

Ratkaisija saa lahjaksi ilmakitaran.
 

HemmoP

Jäsen
MTV:n ( sen musiikkikanavan ) jossakin kanavan omassa mainoksessa pyörii pätkä jossa transvestiitti (toivottavasti) esiintyy pitkä mekko päällä jossakin perähikiän paikallisen salissa ja pöydissä istuu juuri niin punaniskaa kuin voi olla viestittäen ilmeillään, että "pillunpuute on niin kova, että tuotakin voisi jo kokeilla". Samassa mainoksessa on pätkä Nick Cavea. Se transubiisi olisi hauska kuulla kokonaan.

Tänks
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt olisi hakusessa biisi jonka esittäjän tiedän ja jonka nimenkin luulen tietäväni, mutta en tiedä että mistä helvetistä minä tuon löytäisin. Eli joskus 90-luvun puolen välin tietämillä silloisella Radio Mafialla Ulmanen & Roiha -ohjelmassa soitettiin hyvinkin usein sellaista kotimaista(?) bändiä kuin Suspicious minds, ja nimenomaan biisiä nimeltä Before the end of time(?). Se oli sellaista ihan perus "irkkurockia" ja tuossa biisissä oli sellaiset mieleenjäävät "patakakkos-huiluosuudet". Minulla oli tuo biisi nauhalla joskus C-kasetilla mutta se kasetti on sittemmin kadonnut ja olen yrittänyt löytää tuota biisiä jostain, mutta ei tunnu kyllä löytyvän mistään. Ei tule osumia netistä eikä ole kävellyt levyäkään milloinkaan vastaan. Onko jollekin tuttu tämä tapaus?
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Mikähän kipale soi Sony Bravian mainoksessa, jossa Kaka temppuilee Milanin paita päällä pallon kanssa? Vinkit on niin hurjat, että todella suuret kiitokset hälle, joka näistä biisin tietää.
 

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
Radio KLF:ssä pyörii mainos, joka menee jotenkin näin "Tervetuloa! Meillä on täällä bileet." "Eihän täällä ole ketään!" Mainostetaan rafla.fi sivustoa. Mainoksessa taustalla soi haitari(?), onko kellään tietoa, onko tehty vain mainosta(mainoksia) varten vai onko oikea biisi? Ja jos on, niin mikä?
 

Zerou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä biisi soi nyt TV-viiden haastattelun taustalla?

EDIT. Kyseessä oleva biisi oli siis: Kasabian - Underdog
 
Viimeksi muokattu:

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Hävettää jo nyt kysyä, että minkä kappaleen pätkä (vai onko sittenkin pelkkä mainoskäyttöön kyhätty sample) soi Mtv video awardsin mainoksen loppupuolella?

Ja sitten, mikä kappale menee seuraavanlaisesti: "I like lesbos, I like gays", ja tuota hoettiin kovasti siinä biisissä? Sellainen iloinen rallattelu. n.kymmenen vuotta sitten eka kerran sen kuulin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Radio KLF:ssä pyörii mainos, joka menee jotenkin näin "Tervetuloa! Meillä on täällä bileet." "Eihän täällä ole ketään!" Mainostetaan rafla.fi sivustoa. Mainoksessa taustalla soi haitari(?), onko kellään tietoa, onko tehty vain mainosta(mainoksia) varten vai onko oikea biisi? Ja jos on, niin mikä?
Ramirez - Hablando ainakin soi pari kuukautta sitten KLF:lla jossain mainoksessa. Ramirez kayttaa muutenkin biiseissaan aivan helvetisti haitaria.

Pari kysymysta itsellakin aivan helvetin huonoilla vihjeilla:

1) Nelisen vuotta wanha hittibiisi Arash featuring Rebecca - Temptation. Olen 100% varma, etta sama kertosae toisilla sanoilla on myos jossain toisessa biisissa. Muistelemani kertosae paattyy sanoihin: "- - - get back into my life!". Musiikkityyli on jotain rickymartinin kaltaista, mutta mielestani ainakin kertosae on naisen laulama. Voi menna jopa 90-luvun dance-musiikin puolelle, jolloin hapean tietamattomyyttani aivan helvetisti! Tasta on nyt vedonlyonti menossa, joten; thai-ruokaa tiedossa... :P

2) Vihjeet menee aina vain heikommaksi! En ole edes biisin tyylilajista varma; luultavasti rappia tai jotain letkeampaa. Ehka parin-kolmen viime vuoden aikan soinut biisi, jonka kertosae paattyy naisen laulamana sanoihin: "(?I don't know?) who you are?". Letkea biisi siita syysta, etta ainakin biisia hyrailemalla biitti voisi olla alle 100BPM.

3) Kolmas, viimeinen ja se kaikkein vaikein! Ai-VAN jarjettoman kaunis balladi ehka joltain 60-70-luvulta. Sama biisi on luultavasti kaannetty myos suomeksi. Ainakin mulle on esitetty tuo biisi karaokessa myos suomeksi (taustat "in english"). Englanninkielisesta lauluaanesta tulee mieleen 200-kiloinen tummaihoinen ja kahea-aaninen nainen. Toisaalta sama mielikuva mulle tulee myos Infernal - From Paris To Berlin -biisista... Taustalla soi ainoastaan piano ja ehka myos bassokitara. Jostain - jostain - kumman syysta mulle tulee aina mieleen tasta biisista uutisankkuri Urpo Martikainen ja israelilainen Hamas-jarjesto... Alkaa kysyko miksi!!!
 
Mikä on se lähinnä nyt pianoa ja elektronista huminaa sisältävä tekele, joka soi lauantain Ihmebantussa sen taksikuskien vesiterapiasketsin taustalla? Jos oikein muistan, niin samaa biisiä on käytetty Housenkin taustamusiikkina useammassakin jaksossa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
3) Kolmas, viimeinen ja se kaikkein vaikein! Ai-VAN jarjettoman kaunis balladi ehka joltain 60-70-luvulta. Sama biisi on luultavasti kaannetty myos suomeksi. Ainakin mulle on esitetty tuo biisi karaokessa myos suomeksi (taustat "in english"). Englanninkielisesta lauluaanesta tulee mieleen 200-kiloinen tummaihoinen ja kahea-aaninen nainen. Toisaalta sama mielikuva mulle tulee myos Infernal - From Paris To Berlin -biisista... Taustalla soi ainoastaan piano ja ehka myos bassokitara. Jostain - jostain - kumman syysta mulle tulee aina mieleen tasta biisista uutisankkuri Urpo Martikainen ja israelilainen Hamas-jarjesto... Alkaa kysyko miksi!!!

Ehkä sun pitäisi hakeutua johonkin juttelemaan noista mielleyhtymistä :)
Partaveitsen terävänä heitän kuitenkin arvauksen: Roberta Flack - Killing me Softly.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pari kysymysta itsellakin aivan helvetin huonoilla vihjeilla:

1) Nelisen vuotta wanha hittibiisi Arash featuring Rebecca - Temptation. Olen 100% varma, etta sama kertosae toisilla sanoilla on myos jossain toisessa biisissa. Muistelemani kertosae paattyy sanoihin: "- - - get back into my life!". Musiikkityyli on jotain rickymartinin kaltaista, mutta mielestani ainakin kertosae on naisen laulama. Voi menna jopa 90-luvun dance-musiikin puolelle, jolloin hapean tietamattomyyttani aivan helvetisti! Tasta on nyt vedonlyonti menossa, joten; thai-ruokaa tiedossa... :P
Oliskohan tämä sitä 90-luvun dancea, Gala - Come Into My Life?
 

Vesku

Jäsen
Nyt on vähän huonot tuntomerkit, mutta kokeillaan. En saa melodiaa päähäni, mutta 2008-09 instrumentaalisia (ei laulua) tanssihittejä, ainakin Ruotsin tanssilattioilla kova sana. Semmosta nostatusta ja todellista yleisön ottamista.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
1) Nelisen vuotta wanha hittibiisi Arash featuring Rebecca - Temptation. Olen 100% varma, etta sama kertosae toisilla sanoilla on myos jossain toisessa biisissa. Muistelemani kertosae paattyy sanoihin: "- - - get back into my life!". Musiikkityyli on jotain rickymartinin kaltaista, mutta mielestani ainakin kertosae on naisen laulama. Voi menna jopa 90-luvun dance-musiikin puolelle, jolloin hapean tietamattomyyttani aivan helvetisti! Tasta on nyt vedonlyonti menossa, joten; thai-ruokaa tiedossa... :P
Oliskohan tämä sitä 90-luvun dancea, Gala - Come Into My Life?
Ei natsannut! Ihan noin helppoon en mäkään sentään mene.

Saattaa olla, että olen vain kehitellyt jonkun oman biisin päässäni. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että kertosäkeen sävel on jossain toisessakin biisissä, joka päättyy suunnilleen noihin ehdottamiini sanoihin.

Tästä biisistähän on olemassa mm. venäläinen versio:
Блестящие и Arash - Восточные сказки (Blestyashchie & Arash - Vostotchyie Skazki)

Vähän vastaava kuin aikoinaan oli:
ATC - Around The World (La La La)
jonka alkuperäinen biisi tulikin Venäjältä:
Ruki Vverh - Pesenka (La La La)
2) Vihjeet menee aina vain heikommaksi! En ole edes biisin tyylilajista varma; luultavasti rappia tai jotain letkeampaa. Ehka parin-kolmen viime vuoden aikan soinut biisi, jonka kertosae paattyy naisen laulamana sanoihin: "(?I don't know?) who you are?". Letkea biisi siita syysta, etta ainakin biisia hyrailemalla biitti voisi olla alle 100BPM.
Tämä muuten selvisi ihan puolivahingossa. Ei menneet sanat tälläkään kertaa ihan putkeen...

Timbaland - Way I Are
3) Kolmas, viimeinen ja se kaikkein vaikein! Ai-VAN jarjettoman kaunis balladi ehka joltain 60-70-luvulta. Sama biisi on luultavasti kaannetty myos suomeksi. Ainakin mulle on esitetty tuo biisi karaokessa myos suomeksi (taustat "in english"). Englanninkielisesta lauluaanesta tulee mieleen 200-kiloinen tummaihoinen ja kahea-aaninen nainen. Toisaalta sama mielikuva mulle tulee myos Infernal - From Paris To Berlin -biisista... Taustalla soi ainoastaan piano ja ehka myos bassokitara. Jostain - jostain - kumman syysta mulle tulee aina mieleen tasta biisista uutisankkuri Urpo Martikainen ja israelilainen Hamas-jarjesto... Alkaa kysyko miksi!!!
Ehkä sun pitäisi hakeutua johonkin juttelemaan noista mielleyhtymistä :)
Partaveitsen terävänä heitän kuitenkin arvauksen: Roberta Flack - Killing me Softly.
Arvaus ei osunut oikeaan, mutta juuri tuontyyppistä musiikkia ja lauluääntä olin hakemassa.

Olet varmaan oikeassa: siinä vaiheessa kun Urpo Martikainen alkaa tulla mielikuviin, niin asialle varmaan kannattaisi tehdä jotain. Tähän ei välttämättä kannata takertua, mutta voisiko kertosäe olla laulettu tyyliin arabiaksi (turkiksi/hepreaksi/whatever)? Siihen päässäni soivaan säveleen nimittäin sopisi tuo "Hamas" komeasti.

"HAAA-MAAAAS la la la la la laa, HAAA-MAAAAS la la la la la laaa!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös