Re: Miks mä en heti tajunnu?
Viestin lähetti Karamahti
Tottakai kanteen saa nostaa, mutta herää vaan kysymys kuinka pikkusieluinen saa ihminen olla jos rupeaa jokaisesta homosta syytettä kairaamaan. Ne arviolta 27,583 kertaa kun minua on haukuttu homoksi, mulkuksi, vittupääksi jne olisi tiennyt sellaista määrää hilloa ettei nimimerkin Karamahti tarvitsisi tehdä päivääkään rehellistä työtä mikäli olisin joka kerrasta syytteen nostanut. Säälittävällä 1000€ kertakorvauksellakin olisin tällä hetkellä yli 27,5 miljoonaa euroa rikkaampi. Oikein vituttaa oma tyhmyys.
Eihän ne oikeudessakaan ole sentään ihan idiootteja. Jos ne huomaa, että joku haluaa vain tällä tavalla kerätä rahaa, niin kait ne pistää sillekkin lopun.
Tarkoitin vaan tuolla aiemalla viestillä sitä, että jos on niin kova jätkä, että uskaltaa homotella, huoritella ja heittää muita näppäriä solvauksia, niin pitää olla sen verran kova jätkä että kantaa mahdolliset seuraamukset.
Minä en ihan tarkkaan tiedä Suomen oikeuskäytäntöä, mutta tuskimpa yhdestä solvauksesta saa mitään korvauksia. Ja jos hakee yhden solvauksen takia korvauksia, niin on kyllä hakijakin aika "jätkä". Lähinnä kait sen pitäisi olla pidempään jatkunutta "henkistä kiusaamista".
Toinen juttu on taas jos uhkaa polttaa talon tms. Sillon tulee kuvaan mukaan jo jokamiehen kiinniotto-oikeus. Jo pelkästään se, että uhkaa hakata oikeuttaa siihen, että pistää kaverin vaikka porukassa aisoihin ja soittaa poliisin paikalla (ei saa käyttää liiallisia voimakeinoja kuitenkaan). Syyttäjä sitten päättää syytetäänkö vai ei.
EDIT: sori nyt tämmönen pitkänlinjan off-topic vuodatus.