Mikä on suosikkikaupunkisi Suomessa?

  • 4 125
  • 70

Cube

Jäsen
Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Olit ensimmäinen
...Cube

Joka äänestit Pääkaupunkiseutua aidosti

Shokeeraavaa, eiko? :)

Mun ajatusmalli kulkee tassa asiassa niin, etta Helsinki=iso kaupunki.. ja toisin kuin monia muita, mua ahdistaa jotkut helvetin tuppukylat, joissa ei ole mitaan elamaa ja kaikki tuntevat toisensa. Unelma-asuinpaikka olis jonkun ison kaupungin esikaupunkialue.

Hirveesti en ole Suomessa tosin matkustellut ja Turun ulkopuolella aikaa viettanyt, joten mielipiteeni on suurimmaksi osaksi mutu-pohjalta.

EDIT: Ei mutta hei, enhan ma oikeastaan ole edes turkulainen, joten kaipa Turunkin voisin lisata mun listaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Cube


Shokeeraavaa, eiko? :)

Mun ajatusmalli kulkee tassa asiassa niin, etta Helsinki=iso kaupunki.. ja toisin kuin monia muita, mua ahdistaa jotkut helvetin tuppukylat, joissa ei ole mitaan elamaa ja kaikki tuntevat toisensa. Unelma-asuinpaikka olis jonkun ison kaupungin esikaupunkialue.

Hirveesti en ole Suomessa tosin matkustellut ja Turun ulkopuolella aikaa viettanyt, joten mielipiteeni on suurimmaksi osaksi mutu-pohjalta.

EDIT: Ei mutta hei, enhan ma oikeastaan ole edes turkulainen, joten kaipa Turunkin voisin lisata mun listaan.

Juu ei turkua voi lisätä listaasi, koska juuri mainitsit, ettet hirveesti ole turun ulkopuolella viettänyt aikaasi.

BTW, kerroit vasta tässä jälkimmäisessä viestissäsi perustelut...

EDIT: Typo
 
Viimeksi muokattu:

Cube

Jäsen
Viestin lähetti seeyou@jäähalli


Juu ei turkua voi lisätä listaasi, koska juuri mainitsit, ettet hirveesti ole turun ulkopuolella viettänyt aikaasi.

Noh, voisi kai oikeastaan sanoa, etta Turun seudun ulkopuolella. Turun rajojen ulkopuolella on sentaan tultu kaytya. Onneksi..
Mutta kaipa Turku mun kotikaupunki on, vaikken siella siis (pilkkua viilaten) asukaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti seeyou@jäähalli

Kotikaupunkiaan (laajemmin ymmärrettynä, esim. minulle vantaalaisena Stadi(kin) on pannassa) ei saa kehua, vaan muita kaupunkeja.

Riittääkö yllä oleva lainaus perusteluiksi siihen, että Sinä et saa kehua turkua?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Savonlinna

Yhdyn Tenhoon ja Mauriin, ehdottomasti Savonlinna kesäisin. Talvella nyt on ihan sama missä sitä jurmottaa.

Puhdas ja kaunis Saimaa, mielettömät kalavedet, hurjat ukkoset.

Ei täällä pk-seudulla ole edes kunno ukkosia.

EDIT: Tänään on lomapäivä 1/27.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kuopio on loistava paikka varsinkin kesäaikaan. Tori-Väinölänniemi akselilla vierähtää helposti kesäinen lauantai jos toinenkin. Yöelämästä ei mitään havaintoa, mutta kadulla kuljeksivista kissoista päätellen sekin puoli on kohdallaan. Kalpa saa sympatiapisteet.

Tampere on myöskin varsin viihtyisä kaupunki. Nais/Mies-ratio on kohdallaan. Pyynikki + Pispala ovat leppoisaa seutua. Finlaysonin (?) remontoitu tehdasmiljöö ansaitsee erityismaininnan (siis se Plevnan ympäristö). Ainut miinus tulee siitä että Tampereella ei ole yhtään hyvää lätkäjoukkuetta ;)

Turku on kuulemma kesäkaupunki parhaasta päästä. Harmi kun ei ole tullut tutustuttua. Turku menettää myös pisteitä kun siellä ei ole kunnon lätkäjengiä (ei oikein tuo TuTo nappaa ja ei siellä kai muita ole?). :rolleyes:

Stadi - Thanks, but no thanks. Stadista tulee aina mieleen Ismo Alangon laulu - Laboratoriossa.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Hmm.. jos kerta ei omaa kotikaupunkiaan saa mainita parhaana, niin minulla jää ulkopuolelle heti Helsinki ja Lappeenranta. Helsingissä olen syntynyt ja asunut käytännössä koko ikäni. Lappeenrannassa kävin opiskelemassa, mutta L-ranta on kyllä ehdoton kesäkaupunki!

Jos näitä ei saanut valita niin valinta menee Turun ja Tampereen kesken. Molemmissa on hienoja paikkoja, mutta jos kriteerinä käyttäisi sitä kummassa asuisin mielummin niin valinta on Tampere.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tampere on ainoa kaupunki, jossa olen asunut yli neljä kuukautta yhteen menoon. En siis äänestä sitä, vaikka mieli tekisikin. Hämeenlinnan vieressä olen asunut melkein 20 vuotta, joten en saane äänestää sitäkään. Annan siis näille molemmille erityismaininnat, Tampereelle erinomaisena asuinpaikkana ja Hämeenlinnalle kauneudestaan ja loistavasta jääkiekkojoukkueestaan.

Varsinaiseen kysymykseen vastaan Jyväskylä. Kuulin tuosta kaupungista paljon hyvää monelta eri taholta ennen kuin kävin siellä ensimmäistä kertaa, ja huomasin puheet todeksi. Kuuluu sarjaan "pieni suuri kaupunki", jossa on paljon sekä pienten että suurten kaupunkien hyviä puolia, mutta vähän huonoja.

Seeyou@jäähalli: Loma alkaa tänään, joten baarikierros on kohtuu helppo järjestää. Enemmän se taitaa olla goys75:sta kiinni, hyvin tietämästäsi syystä ;)
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin siis jos kerran pääkaupunkiseutulaisena en saa äänestää pääkaupunkiseudun kaupunkeja niin... (joka tapauksessa onhan nämä vähän kypsyttäviä kyliä loppujen lopuksi)

Kyllä mä loppujen lopuksi voisin äänestää Hämeenlinnaa. Kaiken kaikkiaan viihtyisä ja kaunis kaupunki. Voisin jopa muuttaa sinne joskus jos töitä sieltä saisin.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kuusamo

... nyt kutsuu mua Kuusamo. Aina mukava mennä, paikka jossa voi todellakin rentoutua. Viikon päästä olisi taas tarkoitus käydä katsastamassa miltä siellä kesä näyttää. Yleensä olen ollut siellä talvella mutkamäessä.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti redbeast
Tampere on kyllä paras, jos Helsinkiä ei lasketa mukaan. Imatralle taas en muuttaisi mistään hinnasta.

Imatralle ei muuteta. Sinne joutumista kutsutaan kohtaloksi.

Nim. Lappeenrantalaiset rakastavat Imatraa ja Saimaa-kaupunki meidät yhdistää...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kiperä valinta edessä.

Synnyinkaupunkini Lappeenranta on jätettävä automaattisesti tämän valinnan ulkopuolelle eikä vantaalaistuneena pk-seutukaan tule kyseeseen jotenka hankalaksi menee. Lukuisissa kaupungeissa on tullut vierailtua mutta mikä nostaa niistä suosikiksi? Ehkäpä vaakakuppi kallistuu loppujen lopuksi Turun puoleen, se on sopivan iso (inhoan pieniä "tuppukyliä"), urbaani, kesällä viehättävä ja lisäksi vettä on lähellä riittämiin meren muodossa.

Tällaista,

vlad#16.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Koska Poria en saa mainita parhaaksi, niin valintani on Kemijärvi. Loistava luonto, ihanat vedet, mukavat ihmiset ja syvä rauha.

Toisena hyvänä tulee Ilomantsi, jossa on myös kaikki vastaavat jutut.

Turussa asuin riittävän kauan, että en jaksa enää innostua siitä. Muutoinkin pidän enemmän rauhasta kuin jatkuvasta hälinästä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Asuinpaikkakuntana Joensuu on mulle paras, ainakin tähän mennessä kokeilemistani. Jos se jätetään pois niin l,uulisin, ettäTampere olisi ehkä mieluisin vaihtoehto sille, kivalta kaupungilta on aina vaikuttanut.

Hesan seudulla asuessani hermot oli koko ajan koetuksella. Aina kun jonnekin lähti niin meni aikaa aivan hitosti. Mulle on oltava kaupunki, jossa asukkaita saa olla max. 100 000. Joensuu on hyvä paikka, jossa kaikki on kävelyetäisyydellä. Liikuntapaikkoja on hiton hyvin ja lähellä.

Ja vähän mainosta urheiluväelle!

Joensuuhun on rakentumassa melkoinen urheilukeskus Suomen mittakaavassa. Ruutukaavan reunassa, vajaan neliökilometrin alueella on kaksi jäähallia (toinen on uusi harjoitushalli) + kaksi ulkokaukaloa, kaarihalli, liikuntatalo, uimahalli, liikuntaopisto, yu-kenttä ja kolmen koulun liikuntasalit. Lisäksi tulossa on (rakennuspäätökset tehty) hiekkakenttien päälle tekonurmet sekä futikselle että pesikselle sekä kaiken kruununa monitoimihalli, jonka sisälle mahtuu lähes täysimittainen futiskentta. Ja kun tuon alueen reunalla on vielä yliopisto ja koko ajan laajentuva tiedepuisto niin luulisi Joensuun vetovoiman myös urheilijoiden keskuudessa kasvavan. Ainakin satsaukset ovat mittavia.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Viestin lähetti redbeast
Tampere on kyllä paras, jos Helsinkiä ei lasketa mukaan. I
matralle taas en muuttaisi mistään hinnasta.

Et kai vaan sinäkin ole saanut turpaasi Imatralla:)
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Jos ei Turku niin mikä sitten? Jos en olisi syntynyt ja koko ikääni Turussa asunut, menettäisin luultavasti lisenssini tästä, mutta:

Jos en asuisi Turussa, asuisin sitten Tampereella. Molemmissa kaupungeissa on paljon samaa, joka on varmaan alunperin syy siihenkin miksi tätä "veljesrakkautta" on kaupunkiemme välillä niin paljon.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Kivoin ei-Helsinki kaupunki, jossa olen käynyt on kyllä Lappeenranta. Rento meininki ja hyviä Atomeita, Vetyjä, lörtsyjä ym. hauskaa.
Mutta talvella, ei kiitos. Silloin on Helsinki ainoa vaihtoehto Suomessa jossa on tarpeeksi elämää ja tapahtumaa mun makuun.
 

Rocco

Jäsen
Täytyy antaa ilman muuta varauksetonta tunnustusta Tampereelle. Maailman suurin pikkukaupunki. Todella mukava kaupunki, vesistöä keskellä kaupunkia, pitkä pääkatu jonka varrella on kaikkea ja ihmiset ovat mukavan rentoja ja avoimia.

Toinen positiivinen yllätys on Oulu. Vähän kuten Tampere mutta ei vielä pärjää. Ihmisten kanssa pääsee hyvin juttuun ja olen pariin kertaan juonut kaverini porukassa ilmaiset kännit. Oulun Rotuaari on myös mukava kävelykatu.

Pakko sitten vastapainoksi sanoa että Seinäjoki... siinä on sellainen B-rappu että säälittää.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Noh... ei tule niin hirveästi aikaa vietettyä vieraissa kaupungeissa, niin sanotaan nyt sitten vaikka Tampere. Siellä on joskus ollut kivaa. (ts. ei tullut turpaan vaikka "vahingossa" v*ttuili paikallisille humalassa) :)
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Vaikea kysymys, perin vaikea... Listalle pääsevät ainakin Tampere, Turku, Jyväskylä ja Seinäjoki (jätän vapaaehtoisesti Oulun, Kuopion ja Helsingin valinnan ulkopuolelle). Jos noista nyt joku pitäisi valita, niin kyllä se taitaisi olla Tampere - yksi Suomen metallimusiikin keskuksista. Tampereella on kuitenkin enemmän kotonaan kuin Turussa, tosin ero on loppupeleissä aika pieni. Miinuspuolena Tampereesta (verrattuna Turkuun) mainittakoon meren puute. Jyväskylä ja Seinäjoki ovat myös ihan OK-paikkoja, mutta aavistuksen kuitenkin Tamperetta ja Turkua vähemmän vetovoimaisia.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Pk-seudun kaupungeista kaksi on selkeästi yli kolmannen.

Muita mukavia paikkoja:

Lappeenranta
- Pizza Rakuunan Mörssäri, siinä on helmi
- Välimeren Kebabin mätöt
- satama on kiva, linnakkeen nurtsimäellä kiva vetää pussikaljaa

Oulu
- Troija Kebabin mätöt
- keskusta jotenkin kotoisanoloinen
- rotuaari

Jyväskylä
- Suurajoperinne piirtänyt kultareunuksen kaupungin rajoille

Porvoo kesällä
- siinä jokilaivan terassilla on kiva kipata
- vanhat talot ja kujat

Tampere
- hyviä baareja ja rentoa porukkaa

Ja sanotaan nyt, että jos Raaheen pitäis muuttaa niin menis ranteet auki.

EDIT: Turku on kaupunkina kiva, mutta itse turkulaisten kanssa en ole koskaan tullut toimeen.
 
Suosikkijoukkue
Hifk,Toronto Maple Leafs!
1.Kauniainen
2.Tammisaari
3.Espoo
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirkkonummi. Sinne voisi muuttaa muutaman kymmenen vuoden kuluttua. Asunnot ovat halvempia, löytyy iso ruokakauppa eikä sivistykseenkään mene länäriä pitkin puolta tuntia enempää.

Tommy : Isossa omenassa ei ole mitään hyvää, myyrmannikin on parempi kauppakeskus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös