Entä vanhemman valtimiehen silmähavainnot, miten pelitapa ei toimi tai muuttuu vieraskaukalossa verraten kotipeleihin ja varsinkin, miten JYPin pitäisi vieraissa pelata vs se miten nyt pelaa. @JypFabu ole hyvä ja anna palaa.
Jaa, liekö tästä kovin palavaa saa aikaan. Asetelma tietenkin muuttuu ja yleensä kotijoukkue tekee hiukka ekstraa tulokseen, verrattuna vaikka saman joukkueen vieraspuhkuun.
Se, että häviää pelejä ns. pelimiehen vitosella kertoo sitä, että voittamaankin on opittava, ei se pelkällä pelillä tule, niin raflaavalta kun tämä kuulostaakin. Joku voi miettiä, että mitä opittavaa siinä voittamisessa muka on, lyö vaan kaveria enempi lötää pussiin ja pelaa paremmin kuin kaveri. Kuitenkin se yhtä iso opittava asia kuin pelitavat ym. taktiset ulottuvuudetkin ja kuluttaa sekin pentele oman aikansa, ennen kuin selkäytimeen istuu, sillä joukkueet on oikeasti tasaväkisiä ammattijoukkueita, joiden kesken muuttujia tulee rosteritilanteista, päivän kunnosta jne. ja tuossa kontekstissa olisi opittava voittamaan. Joku sanoisi, että voittaa huonollakin pelillä, mutta on siinä muutakin, joku toinen sanoisi ettei löydä keinoja hävitä. Prosessiin tuo kuuluu ja tärkeänä palasena kuuluukin.
Kyllä mua tietty sieppaa jos kuonoon tulee, mutta mulle JYP tällä hetkellä on oikeassa taistelussa jostakin liigassa, siksi mä en juuri kattele maaliodottamia tai tilastoja tässä hetkessä, tai laske mitään oletuskeskiarvoja sille ja sille sijoitukselle. Vaan elän joukkueen mukana pelistä toiseen tiedostaen täysillä, että nyt ollaan mukana oikeassa väännössä, joka JYPiltä on puuttunut jo monen kauden ajan. Tämä tilanne vaikuttaa minuun näin, kun niin järjettömän ajan joutui odottamaan JYPin nousua taistelemaan liigassa jostain konkreettisesta.
Minusta herrat, jotka puhuu lomarenkaasta hiukkasen halveksuvassa sävyssä eivät jotenkin ole tajunneet, kuinka erilaista on, kun joukkueella on panos mistä se pelaa, ei pelkkä kunnia, siitä lomarenkaastakin voi nousta mitalipeleihin, vaikka sellaista en tässä ennustakaan, mutta nyt minun jengi kuitenkin taistelee tasaväkisesti pääsystä kastia kovemmaksi liigassa ja vaikka vaan sitten lomarenkaan kautta, sillä moniko teini on käynyt armeijan, valmistunut ammattiin, mennyt naimisiin ja saanut ehkä jo lapsiakin, ilman että meidän JYP on yltänyt pelaamaan minkäänmoista pleijari matsia. Kannattaa pysähtyä ja miettiä hetki, mitä sielustaan haluaa joukkueelle vuodattaa just ny, nörttituubaa, halveksuntaa, vai uskoa itsekin, että JYP, nyt on meidän paikka, taistellaan.
Minulle JYP taistelee uskottavassa formussa isosta askeleesta tässä, mutta myös tulevaisuuteen, JYP opettelee par aikaa voittamaan. Toivon että oppii riittävästi ja kannustan, mulle juuri tähän sarjan hetkeen millään ennusteilla ei ole tuon taivaan väliä, vaan jokainen peli on suuri hengittämättä olemis harjoitus ja kaikki on JYPin omissa käsissä. Tässä on vaan paikka kannustaa ja kannustaa.