Mikä on kun ei vieraissa kulje?

  • 6 100
  • 31

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Entä vanhemman valtimiehen silmähavainnot, miten pelitapa ei toimi tai muuttuu vieraskaukalossa verraten kotipeleihin ja varsinkin, miten JYPin pitäisi vieraissa pelata vs se miten nyt pelaa. @JypFabu ole hyvä ja anna palaa.

Jaa, liekö tästä kovin palavaa saa aikaan. Asetelma tietenkin muuttuu ja yleensä kotijoukkue tekee hiukka ekstraa tulokseen, verrattuna vaikka saman joukkueen vieraspuhkuun.

Se, että häviää pelejä ns. pelimiehen vitosella kertoo sitä, että voittamaankin on opittava, ei se pelkällä pelillä tule, niin raflaavalta kun tämä kuulostaakin. Joku voi miettiä, että mitä opittavaa siinä voittamisessa muka on, lyö vaan kaveria enempi lötää pussiin ja pelaa paremmin kuin kaveri. Kuitenkin se yhtä iso opittava asia kuin pelitavat ym. taktiset ulottuvuudetkin ja kuluttaa sekin pentele oman aikansa, ennen kuin selkäytimeen istuu, sillä joukkueet on oikeasti tasaväkisiä ammattijoukkueita, joiden kesken muuttujia tulee rosteritilanteista, päivän kunnosta jne. ja tuossa kontekstissa olisi opittava voittamaan. Joku sanoisi, että voittaa huonollakin pelillä, mutta on siinä muutakin, joku toinen sanoisi ettei löydä keinoja hävitä. Prosessiin tuo kuuluu ja tärkeänä palasena kuuluukin.

Kyllä mua tietty sieppaa jos kuonoon tulee, mutta mulle JYP tällä hetkellä on oikeassa taistelussa jostakin liigassa, siksi mä en juuri kattele maaliodottamia tai tilastoja tässä hetkessä, tai laske mitään oletuskeskiarvoja sille ja sille sijoitukselle. Vaan elän joukkueen mukana pelistä toiseen tiedostaen täysillä, että nyt ollaan mukana oikeassa väännössä, joka JYPiltä on puuttunut jo monen kauden ajan. Tämä tilanne vaikuttaa minuun näin, kun niin järjettömän ajan joutui odottamaan JYPin nousua taistelemaan liigassa jostain konkreettisesta.

Minusta herrat, jotka puhuu lomarenkaasta hiukkasen halveksuvassa sävyssä eivät jotenkin ole tajunneet, kuinka erilaista on, kun joukkueella on panos mistä se pelaa, ei pelkkä kunnia, siitä lomarenkaastakin voi nousta mitalipeleihin, vaikka sellaista en tässä ennustakaan, mutta nyt minun jengi kuitenkin taistelee tasaväkisesti pääsystä kastia kovemmaksi liigassa ja vaikka vaan sitten lomarenkaan kautta, sillä moniko teini on käynyt armeijan, valmistunut ammattiin, mennyt naimisiin ja saanut ehkä jo lapsiakin, ilman että meidän JYP on yltänyt pelaamaan minkäänmoista pleijari matsia. Kannattaa pysähtyä ja miettiä hetki, mitä sielustaan haluaa joukkueelle vuodattaa just ny, nörttituubaa, halveksuntaa, vai uskoa itsekin, että JYP, nyt on meidän paikka, taistellaan.

Minulle JYP taistelee uskottavassa formussa isosta askeleesta tässä, mutta myös tulevaisuuteen, JYP opettelee par aikaa voittamaan. Toivon että oppii riittävästi ja kannustan, mulle juuri tähän sarjan hetkeen millään ennusteilla ei ole tuon taivaan väliä, vaan jokainen peli on suuri hengittämättä olemis harjoitus ja kaikki on JYPin omissa käsissä. Tässä on vaan paikka kannustaa ja kannustaa.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kotijoukkueella on vaihtoetu ja JYP:ä vastaan on helppo peluuttaa. Eli Jerryn kenttä kiinni omilla parhailla tähän sopivilla kentillä, niin loput kentät on aika heikkoja ja helposti hallittavissa 5 vs 5. Erityisesti meidän heikot aloittajat, puolustus ja oman pään aloitukset tuo etua fiksulle koutsille. Onneksi Veini kompensoi nyt jo paljon
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisiko @Hiki-Pena'n exceleissä lisää jotain kiinnostavaa varsinkin vieraspelejä kohden?
En nyt jaarittele tässä ympäripyöreitä puolen sivun verran nörttituubaa halveksuen, vaan laitan, no, nörttituubaa (hymiö).

Ei noissa heti mitään sellaista selvästi nähtävää säännönmukaisuutta oikein ollut, mutta yksi jännä huomio:
Veinin tulon jälkeen ollaan järjestäen hävitty vieraissa laukaukset pl. viimeinen Jukuri-peli. Ennen Veiniä JYPillä taas vieraspeleissä oli useammin vastustajaa enemmän laukauksia.

@JJLehto nosti taas hyvän pointin. Vastaukseni on siis 'what ever he said' ja kotituomarit. Ja taas hymiö.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
En nyt jaarittele tässä ympäripyöreitä puolen sivun verran nörttituubaa halveksuen, vaan laitan, no, nörttituubaa (hymiö).

Tunsin pistoksen, joten...

Pakko hiukan yrittää avata. JYP pelaa tällä hetkellä tosissaan ensi kertaa vuosikausiin tuloksista omalla pelillä. Mitä yritin sanoa oli, että juuri nyt nämä tilastonikkaroinnit on aivan turhia. Sen enempää ei tarvitse kenenkään exeliään kuluttaa, kuin tajuta, että asiat käsien ulottuvilla kaapattavissa, mutta ne pitää kyetä kaappaamaan, sen enempää tässä hetkessä ei tilastoilla tee. Sitten kun pelit on pelattu ja on analyysien aika, niillä tilastoilla on käyttöä.

Nörttituubaa en siis halveksunut, vaan koen että sillä halveksutaan JYPiä ja sen hetkeä tässä ja nyt. Koetin siis eri tavoin ja tyylein kannattavia sytytellä siihen, miltä tuntuu kannattajasta, kun joukkue oikeasti voi saavuttaa jotain. Pelkään sen monelta päässeen unohtumaan vuosien myötä. Minkä sitten ympäripyöreäksi määritätkään mielessäsi, silti iso osa vastausta kysymykseen on voittamaan oppimisessa, sen opetteluun on viime aikoina hukattu eräskin piste. Opetella se kuitenkin pitää, jos haluaa kyetä ne pisteet kairaamaan takaisin.

Totta kai koti - vieras peleissä on taktiset peluuttamiset ym. tekijät, siinä kun moni kotijengi kaivaa vielä sen extra boostin tulosta saadakseen, ajatushan on, että kotona pitää olla isäntä ja kasata pisteitä, mutta nämä koskee kaikkia joukkueita, eivätkä ole määrittäjiä yhden joukkueen kohdalla, joten sellaisenaan eivät vastaa kysymykseen. Kotijoukkue pyrkii kaikkia vastaan taktiseen peluutukseen, ei pelkästään JYPiä.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvä on @JypFabu , olet ilmeisen oikeassa ja tapani seurata jääkiekkoa ja kannattaa JYPiä on aivan väärä. Yritän ottaa opiksi. En tosin lupaa mitään.

Melkein kiinnostaisi tietää, miten numerot toteutuneesta kenenkään mielestä JYPiä halveksuu. Ei kuitenkaan niin paljon, että jaksan enempää vääntää.

Ei minua niin haittaa, vaikka joka toisessa viestissä eri mieltä kanssasi olevia pidät itseäsi yksinkertaisempana. Jatketaan eipäs-juupas -ketjussa, jos koet tarpeelliseksi.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Melkein kiinnostaisi tietää, miten numerot toteutuneesta kenenkään mielestä JYPiä halveksuu.

Ei mitenkään, eikä siitä ollut edes kyse. Vaan hoksata tilanne juuri nyt, kamppaillaan tasaveroisesti tolppa sisään tolppa ulos moodissa monien vuosien tauon jälkeen muustakin kuin kunniasta ja satunnaisista pisteistä. Tarkoitus ja ajatus ei missään nimessä ole esittää jotakin besservisseriä kenenkään yleisestä tavasta kannattaa tai kannustaa.

Mä oivalsin, että juuri nyt pitää heittäytyä JYPin matkaan kympillä miettimättä ja analysoimatta, niin kuin menestyksen hienoina päivinä, analyysien ja yhteenvetojen aikakin tulee, mutta ei ole nyt. Sitä mä vaan ja sitä ujoa tunnetta itsellä, että tältäkö tuntuu kun jengi pärjää riittävästi, kun ei enää muistanutkaan sitä tunnetta. Saatan kuvitella, etten ole ainoa kannattaja, jolla tämmöisen oivaltamisen hetkellä myllertelee, kun uudelta erilaiselta tuntuu.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Melkein kiinnostaisi tietää, miten numerot toteutuneesta kenenkään mielestä JYPiä halveksuu. Ei kuitenkaan niin paljon, että jaksan enempää vääntää.

Olisi toisen ketjun asiaa, mutta menköön offina tänne.

Jatkakaa ihmeessä tilastojen sekä numeroiden viljelyä. Tuskin olen täällä ainoa ketä kiinnostaa noita silmäillä ja pohtia ns. teorian ja käytännön yhteyttä.

Ei JYPissä ja muissa seuroissa nyt ihan sattumalta harrasteta videosulkeisten lisäksi datan käyttöä sekä tulkintaa eri osa-alueilla. Miksipä ei siis faneilta faneille myös näitä asioita siinä määrin kuin mahdollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös