Mikä on ensisijainen kiinnostuksen kohteesi jääkiekossa?

  • 7 492
  • 50

Mikä on ensijainen kiinnostuksen kohteesi jääkiekossa?

  • Yksittäinen joukkue Liigassa

    Ääniä: 92 46,7%
  • SM-liiga kokonaisuutena

    Ääniä: 11 5,6%
  • Suomen maajoukkue

    Ääniä: 11 5,6%
  • Jokin muu maajoukkue kuin Suomi

    Ääniä: 2 1,0%
  • Yksittäinen joukkue NHL:ssä

    Ääniä: 13 6,6%
  • NHL kokonaisuutena

    Ääniä: 15 7,6%
  • Yksittäinen joukkue KHL:ssä

    Ääniä: 24 12,2%
  • KHL kokonaisuutena

    Ääniä: 1 0,5%
  • Jossain muussa ulkomaalaisessa sarjassa pelaava joukkue

    Ääniä: 0 0,0%
  • Muu ulkomainen jääkiekkosarja

    Ääniä: 0 0,0%
  • Yksittäinen joukkue Mestiksessä

    Ääniä: 7 3,6%
  • Mestis kokonaisuutena

    Ääniä: 1 0,5%
  • Yksittäinen joukkue Suomi-sarjassa

    Ääniä: 2 1,0%
  • Suomi-sarja kokonaisuutena

    Ääniä: 0 0,0%
  • Puolisoni/lapseni/vanhempani joukkue

    Ääniä: 1 0,5%
  • Joukkue tai sarja, jossa itse pelaan/valmennan/huollan/olen jotenkin toiminnassa mukana

    Ääniä: 0 0,0%
  • Seuraan kaikenlaista jääkiekkoa taktiikan/pelitavan/pelikirjan/valmennustyylien takia

    Ääniä: 2 1,0%
  • Nuorten jääkiekko

    Ääniä: 4 2,0%
  • Yksittäisen pelaajan seuraaminen

    Ääniä: 0 0,0%
  • Tuomarointi

    Ääniä: 1 0,5%
  • Naisten jääkiekko

    Ääniä: 2 1,0%
  • Kaikki asiat jääkiekossa kiinnostavat yhtä paljon.

    Ääniä: 8 4,1%

  • Äänestäjiä
    197

perro

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Monella taitaa olla useampia kiinnostuksen kohteita jääkiekossa, mutta mikä on ensisijainen kiinnostuksen kohteesi jääkiekossa?

Itsellä ylivoimaisesti suurin osa ajasta, jonka vietän jääkiekon parissa, liittyy KalPaan. Sen jälkeen tulee Liigan muut joukkueet ja MM-kisojen sekä Olympialaisten aikaan kiinnostaa Suomen maajoukkue. NHL-joukkueet kiinnostavat lähinnä silloin, jos niissä pelaa KalPan kasvatteja. KHL ei kiinnosta, mutta ensi kaudella varmaan joutuu sitäkin jotenkin seuraamaan vaikka yrittäisi välttää; Jokerit saanee mediassa niin paljon tilaa ja ihmiset puhuvat siitä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yksittäinen joukkue liigassa eli Rauman Lukko.

Sen jälkeen toiseksi eniten taitaa tällä hetkellä kiinnostaa muu eurooppalainen jääkiekko, varsinkin nämä pienemmät ja hieman tuntemattomammat sarjat eli Itävallan ja Britannian liigat. Myös Saksan Eisbären Berlin kiinnostaa tällä kaudella, syynä Vehasen Pete.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tää on sen verran vaikea kysymys, että vastataan sanallisesti.

Periaatteessa Jokerit on se tärkein. Mulle moni runkosarjamatsi on tärkeämpi kuin esimerkiksi MM-peli. Samoin Liigan pleijarit olivat fiiliksen puolesta verrannollisia MM-kisojen sijoituspeleihin. Toki Suomen voittoa olen aina toivonut ja pieni vitutus tappioista aina syntyy, mutta Jokerien osalta tunneskaala on laajempi. EHT mulla on jääny jo periaatteellisista syistä väliin, yhtäkään ottelua en ole vuosiin katsonut kokonaan. Mä en vain voi supportoida järjestelmää, jossa panos puuttuu, joukkueet elävät (vrt. rosterit "kotikisoissa" ja "vieraskiertueella") vahvasti ja jotka toimivat käytännössä harjoitusmatseina. Muutenkin harjoitusmatseja olen boikotoinut tällä vuosituhannella sen verran paljon, että ennen tätä kautta mun näkemät harjoitusottelut (sekä livenä että netin välityksellä) voidaan laskea yhden käden sormilla.

Toisaalta mulle lätkä on lajina jotain suurempaa kuin "vain" Jokerit. Hyvä lätkä kiinnostaa käytännössä aina, oli kentällä mitkä joukkueet tahansa. Viime kaudella esimerkiksi tuli katsottua ~55 Jokerien matsia ja varmaan vastaava määrä muiden jengien matseja. Samoin pari kertaa kaudessa tulee käytyä Nordiksella muissa merkeissä kuin paikallisissa ja satunnaisesti Baronalla. Jos tarjolla on hyvää lätkää ja seuraa, niin mulle ei ole mikään ongelma lähteä HIFK:n matsiin. En mä niiden maaleja tuuleta, mutta lätkästä voi silti nauttia.

Sen sijaan Mestistä tulee nähtyä livenä selkeästi vähemmän. Vaikka Tikkurilaan olisi helppo lähteä, jotenkin heikompi pelillinen anti ei liiaksi houkuttele. Yksittäisiä tapahtumia tulee satunnaisesti nähtyä, mutta "helppouteen" ja "neutraalimpaan näkökulmaan" nähden kohtuullisen vähän. Junnupelit sitten jäävät hyvinkin olemattomiksi.

Mitä ulkomaisiin sarjoihin tulee, niin meno on aika ristiriitaista. Opiskeluaikoina tuli paljonkin katseltua ilmaisia striimejä KHL:sta, ne kun osuivat hyvin aikatauluun ja hinta oli sopiva. Nyt jokusen vuoden ajan Liiga on vienyt tuon ajan ja KHL on jäänyt selkeästi vähemmälle. NHL puolestaan kiinnostaa kunnolla, mutta aikataulullisista syistä seuraaminen jää selkeästi vähemmälle. Olympialaisten ja vastaavien "parhaiden pelaajien" kisojen (lue: käytännössä World cup) osalta kiinnostus on taas selkeästi edellä MM-kisoja.

Ehkä tuon voisi tiivistää niin, että olen samaan aikaan sekä lätkäfani että narri. Mulle Jokerit on tärkein, mutta voin nauttia muidenkin pelistä. Jopa paikalliskilpailijoiden jos peli on kunnollista ja olosuhteet kohdillaan. Heikko lätkä sitten ei pahemmin kiinnosta, ellei taustalla ole jotain erityisiä (kiinnostavia yksilöitä, erikoinen tapahtuma, jne.) syitä.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Bruins. Mitäpä tuota selittelemään.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yksittäinen joukkue Liigasta, Porin Ässät. Ohessa kiinnostaa myös kaikki muu, mitä Liigassa tapahtuu.

MM- ja Olympiakisat kiinnostavat kokonaisuudessaan, mutta toki enimmäkseen Suomen osalta.

NHL, KHL, CHL jne ei nappaa yhtään.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valitsin ensimmäisen vaihtoehdon, vaikka myös HIFK:n junioripuoli on seurannassa - A-junnut varsin tarkassa ja B- ja C- satunnaisemmin.

Seuraavana maajoukkuepelit, junnut mukaanlukien.

NHL:ää seuraan viihteenä ilman ihmeempiä suosikkeja, pääsääntöisesti silloin kun matsit menevät inhimilliseen aikaan.

Siinäpä ne oikeastaan, Elitserieniä ja Allsvenskania tulee silloin tällöin katsottua, jos muutakaan toosasta ei mene.

Mestistä katsoin jonkin verran silloin, kun sitä näki televisiosta, mutta striimejä en ole vaivautunut etsimään. Viime kaudella oli suunnitelmissa käydä katsomassa vähintään yksi HCK:n peli, mutta ei lopulta toteutunut ja nyt on liian myöhäistä. Jos Mestistä näkisi jostain helposti ja sieltä olisi aito nousumahdollisuus, se olisi varmasti ainakin aikuisten sarjoista kakkossijalla seurannassa.

KHL:stä en edelleenkään ole nähnyt yhtään kokonaista matsia, enkä usko että edes naapurin mukanaolo lisää kiinnostusta.

CHL:n voi varmaan sisällyttää HIFK:n seuraamiseen, mutta toistaiseksi se ei tunnu juuri kummallisemmalta kuin European Trophy. Toki olisi hienoa, jos siitä tulisi ajanmyötä ihan varteenotettava turnaus - tai peräti sarja.
 

Zborik_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Helppo valinta - nuorten jääkiekko.

Viime kaudella paikanpäällä näkemistäni matseista ainakin 75 prosenttia oli junioripelejä. Kiinnostavinta näiden pelien seuraamisessa on, että pääsee näkemään niitä tulevaisuuden tähtiä. Mutta yhtä lailla on kiinnostavaa seurata näiden kehitystä, sillä kehitys ei ole lineaarista. Joku saattaa olla huippulupaus 15-vuotiaana, mutta monet saattavat kuroa eron kiinni siinä vaiheessa kun ollaan 18-vuotiaita. Useat tekijät vaikuttavat tähän. Juuri pelaajien arviointi ja tulevaisuuden näkymien ennustaminen on yksi tärkeimmistä syistä, miksi näitä pelejä tulee seurattua paljon.

Toki yritän seurata kiekkoa mahdollisimman laajasti, esim. uusi CHL, KHL, SHL, Liiga, NHL ja Tshekin Extraliiga ovat seurannassa junioreiden lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
1. Espoo Blues

....

2. Liigan play offeja tulee katsottua vaikkei suosikkijengi olisikaan mukana. Finaalit nyt ainakin joka kerta.



3. Liiga yleensä. Jos ei muuta tekemistä ole, saatan katsoa muidenkin jengien matseja.




........



4. Olympiakiekko



................

5. MM-höntsät
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Suomen maajoukkue. Jonkinlainen ähky on ollut viimevuosina liigan ja NHL:n suhteen. Finaalisarjat on tullut vain katsottua.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ensisijaisesti tulee varmastikin seurattua Penguinsin tapahtumat, ottelut ja/tai tulokset. Päivätyön kanssa pelejä jää väkisinkin väliin, mutta mahdollisimman monta peliä yritetään saada kauteen unirytmiä sekoittamaan. Luonnollisesti haaveena olisi joskus päästä paikan päällekin väijymään matseja, mutta ne unelmat tuskin toteutuvat ihan lähivuosina käytännön vaikeuksien vuoksi.

Jokerit kiilaa huomiossa aivan peesissä, ja nyt KHL-kausi tarkoittanee, että Liigan pelejä tuskin tulee yhtäkään katsottua. Jos homma menee jännäksi pudotuspeleissä niin ehkä niitä pystyy katsomaan.

Maajoukkuetasolla MM-kisat varmaan tulee katsottua, mutta jäänee kiinnostuksena vähimmälle kolmesta omasta suosikista.

Olympiakisat ja World Cup ovat niin harvinaislaatuisia tapauksia, että niiden määritteleminen arvostuksessa on vaikeaa. Jokainen peli tietysti tulee katsottua ja toivottua Suomen menestystä, mutta ne on vähän spesiaalimpia tapauksia joten periaatteessa seuraamiseen käytetty aika ei ole kovinkaan suurta. Sen lisäksi kun kisat katkaisee tai on eri aikaa jokaisen liigan kanssa se ei ole mistään muusta pois mikä myöskin luonnollisesti mahdollistaa valinnanvapauden eri sarjojen tai pelien osalta kisojen aikaan.
 

Ralph

Jäsen
1. Yksittäinen joukkue NHL:ssä
2. Yksittäinen joukkue Liigassa
3. NHL kokonaisuutena
--
4. Liiga kokonaisuutena
--
5. Yksittäinen joukkue SHL:ssä/CHL:ssä
--
6. Olympialaiset
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mikäli tarkastellaan kirjoitettujen viestien perusteella, niin kevään ja kesän aikana olen kirjoittanut selkeästi eniten kiekosta KHL-puolelle NHL:n jäätyä totaalisesti lapsipuolen asemaan. Ja vaikka KHL-osioon kirjoittamistani viesteistä poistettaisi ne viestit, joissa olen käsitellyt poliittisia kytkentöjä ja mahdollisia taloudellisia ongelmia liittyen Ukrainan kriisiin niin tästä huolimatta olen kirjoittanut enemmän viestejä KHL:ään mitä NHL:ään.

Mutta vaikka viestien perusteella näyttäisi siltä, että KHL kiinnostaisi selkeästi enemmän niin vastaisin kaikesta huolimatta edelleen yksittäisen NHL-joukkueen kiinnostavan eniten ja tämä yksittäinen NHL-joukkue on Detroit Red Wings. KHL kiinnostaa kokonaisuutena eikä yksittäinen seura ole noussut muiden yläpuolelle - ei sitten Vitjaz Tšehov gooniaikojen, joten tästä syystä johtuen nostan ensimmäiselle sijalle Red Wingsit ja seuraavalle sitten KHL:n kokonaisuutena ja tämän jälkeen NHL:n kokonaisuutena hetimmiten KHL:n vanavedessä.

Mitään muuta kiekkoa en sitten oikeastaan seuraa juurikaan. En maajoukkuekiekkoilua millään tasolla, edes olympialaiset eivät kiinostaneet minua. Liigaa (tai SM-liigaa) en ole seurannut oikeastaan enää aikoihin, hyvä että muistan liigajoukkueet ulkoa. Peleissä en ole käynyt vuosiin - ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta.

vlad.
 
Järjestystä en osaa päättää, ja sehän vuosien saatossa vaihteleekin, mutta jokseenkin tällaiseen palettiin kulutetaan vapaa-aikaa tällä hetkellä:

SM-liiga kokonaisuutena
Suomen maajoukkue
NHL kokonaisuutena
KHL kokonaisuutena
Yksittäinen joukkue Mestiksessä
Joukkue tai sarja, jossa itse pelaan/valmennan/huollan/olen jotenkin toiminnassa mukana
Seuraan kaikenlaista jääkiekkoa taktiikan/pelitavan/pelikirjan/valmennustyylien takia
Nuorten jääkiekko
Yksittäisen pelaajan seuraaminen
Tuomarointi
 
Viimeksi muokattu:

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikään muu ei kiinnosta jääkiekossa kuin KooKoo.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
1. Tappelut. Aamut alkaa sillä että katson missä liigassa kukakin on nekannut.
2. Calgary Flames
3. JYP
4. NHL
5. Kaikki muut Pohjois-Amerikan liigat junnuista farmin farmin farmiin.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
En tajunnut laittaa tappeluita äänestykseen. Saakohan tuohon vielä lisättyä vaihtoehtoja?

Jos kaikkia pelin sisäisiä kohtia aletaan listaamaan, niin tuossa on kohta tuhat ja yksi kohtaa. Joku diggailee tappeluista, toinen maaleista, joku takatukista ja Jaws slovakeista.

En ole varma voiko noita äänestysvaihtoja jälkikäteen muuttaa modejen toimesta, mutta heidän ketjussaan tuota kannattaa ainakin kysäistä jos oikea tarve muutoksille on.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Hyvä kysymys, joutui ihan oikeasti miettimään mihin järjestykseen asiat laittaisi, jos aivan pakko olisi. Periaatteena voisi kuitenkin pitää, että kaikki urheilu on parasta paikanpäällä, ja tässä asiassa lätkä ei tee poikkeusta. Nordiksen seisomakatsomossa tuntee elävänsä, jos peli antaa siihen mahdollisuuden :)

Toisaalta myös kaikissa lajeissa, jota seuraa, kiinnostaa myös se absoluuttinen parhaus, esim. yleisurheilussa miesten 100m on kivempaa jos siellä on Bolt ja Blake radalla. Jääkiekossa tämä tarkoittaa NHL:n seuraamista. NHL:ssä minulla ei varsinaisesti ole suosikkiseuraa, mutta joitain "fanipoika" kohteita minulla on. Tuukka Raskin ennustin nousevan huipulle jo keväällä 2010, niin sitten muutaman vuoden odottelun jälkeen se oli huikeaa seurattavaa kun keväällä 2013 Bruins & Rask kyykyttää Penguinsia. Mikke teki HIFK:ssa niin lähtemättömän vaikutuksen, että hänen tekemät pisteet lämmittää teksti-tv:n sivua 235 selatessa paljon enemmän kuin vaikkapa M. tai S. Koivun :)

... ja lopulta se vastaus alkuperäiseen kysymykseen:

1. NHL kokonaisuutena
2. HIFK
3. Yksittäisen pelaajan seuraaminen

Täytyy sanoa, että tuo järjestys voi toki vaihdella päivän mielialan mukaan. Esim. viime keväänä HIFK ei tarjonnut ihan kauheasti ilon hetkiä, niin kyllä suurempi mielenkiinto eli NHL:n pudotuspeleissä.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Lätkän pitäisi olla parasta paikanpäällä, mutta ei se Tappara vain herätä livenäkään yhtä suuria tunteita kuin Red Wingsin peli streamilta seurattuna. Kumma homma, mutta olisi se kyllä ihan älyttömän mahtavaa päästä joskus Detroitiin...

1. Detroit Red Wings
2. NHL
3.Tappara
-
-
4. Liiga
5. Mestis
6. Suomi-sarja
7. Eksoottiset kiekkomaat
8. KHL kaukalon ulkopuolella

Mömmöm-höntsät katson jääkiekon ystävänä, vaikken niitä pidäkään juuri minään. Suurin mielenkiinto kohdistuu yleensä pikkumaihin. Olympialaiset kiinnostavat todella paljon ja seuraan kaikki pelit mitä kerkeän, mutta tapahtuma on todella harvoin joten tuntuisi tyhmältä laittaa listalle.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En tajunnut laittaa tappeluita äänestykseen. Saakohan tuohon vielä lisättyä vaihtoehtoja?

Lisää sinne samalla sitten kakkossyötöt, paitsiot, jäähyt koukkauksista, kaljanjuonti hallilla, lihapiirakat, taklaukset, taklaamattomuudet sekä "nuijan" huutaminen tuomareille.

Onhan noita sivuilmiöitä ja pelin sisäisiä tapahtumia vaikka millä mitalla, mutta ehkä niille kannattaa sitten järjestää ihan oma erillinen äänestys. Ei liene mielekästä yhteismitoittaa olympiaturnausta ja kiekkotappeluita samalle viivalle.

Sanaa nekkailu ei myöskään ole syytä käyttää muuta kuin nyrkkeilyn yhteydessä. Se ei ole nekkailua, että kädettömät goonit poikapainivat ja tönivät toisiaan luistimet lipsuen jäällä samalla kun riemuidiootit hihkuvat katsomossa ja netissä, kun eivät paremmasta eli oikeasta nyrkkeilystä mitään ymmärrä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ne omat kiinnostukset kohteet:

TuTo ensisijaisena ja ensimmäisenä kiinnostuksen kohteena.

Suomen maajoukkueen arvoturnaukset seuraavana, seuraavassa järjestyksessä: olympialaiset, MM-kisat, pitkä tyhjä väli, World/Canada Cup. EHT-pelit eivät innosta normaalisti.

Mestis kiinnostaa yhä vähemmän ja vähemmän mitä pahemmaksi sarjan tilanne muuttuu ja mitä enemmän sen elinkelpoisuutta on tuhottu, mutta sitä tulee kuitenkin seurattua ja siitä perillä oltua.

Mestiksessä kiinnostavat TuTon menestyksen tai menestymättömyyden lisäksi perinteisemmät ja isommat seurat kuten KooKoo ja Jukurit, aiemmin myös Sport ja Jokipojat. Myös sitkeä Kajaanin Hokki sekä perinteikäs SaPKo saavat sympatiapisteitä, samoin omalla tavallaan LeKi siitä huolimatta, että se on farmiolosuhteiden uhrina. Arvostan kuitenkin LeKin karua kotihallia, siinä on ns. hokihenkeä. Pahimmat farmiseurat herättävät lähinnä sääliä ja epämiellyttäviä tunteita.

SM-liigan koen lähes turhaksi kultapossukerhoksi, jossa sen kuin pelaillaan vailla huolta huomisesta, koska sarjasta ei voi pudotakaan ja sinne voi nousta ahkerasti saunomalla. Sarjalle tekisi terää jos sieltä karsittaisiin vähintään kolmasosa joukkueista pois. Yksittäisistä SM-liigajoukkueista seuraan kursorisesti lähinnä vanhan Turun ja Porin läänin joukkueita. Paikallisen SM-liigaseuran edesottamukset herättivät ennen enemmän (negatiivisia) tunteita, nykyisin ei ole oikeastaan väliä. Ennemmin nekin kuin SM-liigan persoonattomimmat copycat-seurat kuten St. Louis Espoo Blues.

NHL ei kiinnosta juuri mitenkään pelillisesti saatika seuratasolla, sen ainoa funktio on ylläpitää ja kasvattaa suomalaispelaajia maajoukkueen arvoturnauksiin olympialaisiin ja MM-kisoihin. Toivonkin, että monen maajoukkuepelaajan kausi päättyisi NHL:n runkosarjaan, jotta he vapautuisivat tärkeämpiin tehtäviin kuten MM-kisoihin. Jos näin ei käy, niin sitten toivon heidän voittavan pokaalin.

KHL ei ole aiemmin kiinnostanut, nyt kiinnostaa vielä vähemmän kun Putin-joukot huseeraavat ympäriinsä Ukrainan liepeillä ja valtaosa eurooppalaisjoukkueista vetäytyi sarjasta. Toki sinne yksi joukkue lisättiinkin Suomesta, mikä on perin onnetonta suomettumista.

Ruotsin pääsarjat, Sveitsin pääsarjat ynnä muut ovat olemassa jossain, niistä ei niin väliä ole vaikka taso varmasti kova onkin. CHL on keinotekoinen, epätasainen harkkaturnaus, se ei kiinnosta yhtään. Ei myöskään rapakontakainen AHL.
 

KooMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Minulla ensimmäisenä Seuraan kaikenlaista jääkiekkoa taktiikan/pelitavan/pelikirjan/valmennustyylien takia

Saatan aiheuttaa ihmetystä, jos sanon että olen tasan kerran ollut varsinaisessa jääkiekko-ottelussa 15 vuotta sitten(Tappara vastaan joku)

Itseäni kiinnostaa jääkiekko yhtenä urheiluharrastusten joukossa ja sitä tulee verrattua muihin lajeihin, osaltaan mielenkiinnosta että lehtien avustajan ominaisuudessa.

Muuten ehkä
SaiPa
CHL
Liiga
NHL
San Jose Sharks
ja nyt myös
KHL
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös