Mikä näytönohjaimeksi???

  • 1 091
  • 12

bull

Jäsen
Olen ajatellut päivittää vanhahkon GeForce 2 Ultrani muuksi. Mikä on suosituksesi hyvästä näytönohjaimesta? En tiedä viitsinkö ihan GeForce4 Ti4600 ostaa (maksaa hiukan liikaa) mut kovan luokan kortin kylläkin...

Omia kokemuksia kehiin! Samoin jos tiedät sivustoja mistä löytyy tietoa eri korteista niin nekin otetaan vastaan ilolla!
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osta joku Ati:n Radeon sarjaan kuuluva kortti. Saat näytönohjaimen jossa on hyvä hinta/laatu-suhde.

Lisätietoja jos kaipaat, niin suuntaa selaimesi osoitteeseen: www.muropaketti.com. Sieltä löydät vilkkaan keskustelupalstan josta löytynee asiantuntevia vastauksia...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Itse hankin(olen hankkimassa)
verkkokauppa.comista

Herculeksen tekemää Radeon 8500 Le mallia 64 Mt DDR jne.
Voitti MB:n testin 5/02 ja hinnaltaan 132€...ei ehkä aivan terävintä kärkeä mutta hinta/laatusuhteella mitattuna varmaankin paras.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
2D ja tv-out kuvanlaatua haluavalle satunnaiselle pelaajalle jokin Radeon-perheestä. Jos taas pääpaino peleillä, on taalaa lyötävä tiskiin Geforcea varten (Ti 4600?).
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ATIn Radeonit on kyllä muuten ihan OK, mutta itselläni on ollut jatkuvasti pientä häikkää joka ei ole korjaantunut ajuripäivityksillä. Kaveri on kertonut kanssa pienistä ongelmista eri pelien kanssa. Toista ATIa en kyllä enää aio hankkia, vaan seuraava kortti lienee Matrox, koska 3d-ominaisuuksilla en tee itse juurikaan mitään. Pelimiehille paras lienee GeForce 4.
 

Roby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jepjep, Ati:n ajuripuoli alkaa kylläkin olla nykyään jo ihan hyvässä kunnossa verrattuna esim. vuoden takaiseen tilanteeseen.Eteenpäin ollaan menty ja paljon.

Hintatietoiselle tuo Herculeksen Radeon 8500LE on ykkösratkaisu ja kyllä sillä pystyy pelaamaan siinä missä GeForceillakin.Toinen kortti hyvällä hinta/laatusuhteella on nVidian GF4Ti 4200.Sinun tapauksessasi tuo 4200:nen voisi olla ehkä se paras vaihtoehto, eli nopeutta tulisi aika paljon lisää (R8500LE:llä nopeuslisää ei tule ehkä tarpeeksi verrattuna vanhaan).

Taas jos haluaa koneestaan kulmakunnan kovimman myllyn, on rahaa 400-500€ ja aikaa vähän vaikka odottaa niin Ati:n (varmaankin) syyskuussa myyntiin tuleva uutuus Radeon 9700 kannattaa hommata.R9700 vie GF4Ti 4600:sta kuin kuoriämpäriä ihan missä vaan testissä ja pelissä kaikki grafiikkajipot päällä.Hassua on, että tämän hetken parhaallakaan prosessorilla varustetulla koneella ei saa kaikkea puhtia kortista irti vaan prossu muodostuu pullonkaulaksi.Toinen hyvä puoli R9700:ssa on DirectX9-yhteensopivuus, joka tarjoaa entistä näyttävemmät grafiikkakikat ja hienoudet sitten joskus kun DX9-pelit ilmestyvät myyntiin.

Tietysti on vielä tulossa paljon huhuttu nVidian tuleva monsterikortti NV30, joka tulee myyntiin joskus joulun tai ensi vuoden alun aikana.
 

Akseli

Jäsen
Hintalaatusuhteeltaan taitaa kuitenkin tällä hetkellä paras kortti olla Geforce4 Ti 4200 joka on kuitenkin vain hieman muita 4xxx geforceja hitaampi. Hieman reilu 200 € on halvimmat 64 mb mallit.
Itsellä menee tuollainen hankintaan ihan ensi viikolla.
 

bull

Jäsen
Onko kenelläkään kokemuksia MSI:n näytönohjaimista? Olen ehkä kääntymässä MSI:n MS 8870 G4 TI4200-TD 64 Mt-ohjaimeen...
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
mulla on Creative GeForce 4 MX-420 (64 megaa) ja oon ollu ihan tyytyväinen valintaani, pelit pöyrii ja muu , hintaa ko näyttiksellä oli keväällä 150€, on vissiin jo pudonnut aika rankasti alaspäin.

ei ainakaan vähään aikaan tarvitse ostaa uutta.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Oma valintani oli pitkien vertailujen ja arvostelujen tutkimisten jälkeen MSI GeForce 4 TD-64Mb. Hintaa muistaakseni 237 "egua" verkkokaupassa ja tehoa löytyy reilusti. MSI:n kortti myös kellottuu helposti ohjelmiston avulla, että kortin saa hyrräämään ti4600:n tasolla ilman ongelmia. MSI:n kortin mukana saa myös kolme koko peliä (mm. No One Lives Forever).
 

bull

Jäsen
Viestin lähetti Murmeli
Oma valintani oli pitkien vertailujen ja arvostelujen tutkimisten jälkeen MSI GeForce 4 TD-64Mb. Hintaa muistaakseni 237 "egua" verkkokaupassa ja tehoa löytyy reilusti. MSI:n kortti myös kellottuu helposti ohjelmiston avulla, että kortin saa hyrräämään ti4600:n tasolla ilman ongelmia. MSI:n kortin mukana saa myös kolme koko peliä (mm. No One Lives Forever).

Siis onko toi ohjelmisto mukana vai joku eri ohjelma?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
jatketaan asiasta:

TV:kortti?

En halua ostaa All-in-wondereita niiden hinnan takia joten suuntaan katseeni näihin halpoihin kortteihin, näyttishän tulee olemaan tuo em. radeon 8500.

Kokemuksia, suosituksia jne.
19 tuumainen näyttö käytössä joten en edes aio ostaa oikeata tv:tä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös