Mikä musiikkityyli on mielestäsi paras?

  • 4 827
  • 58

Mikä musiikkityyli on paras?

  • Rock

    Ääniä: 104 42,8%
  • Heavy Metal

    Ääniä: 89 36,6%
  • Iskelmä

    Ääniä: 12 4,9%
  • Klassinen

    Ääniä: 5 2,1%
  • Discomusa

    Ääniä: 7 2,9%
  • konemusiikki

    Ääniä: 16 6,6%
  • Blues

    Ääniä: 3 1,2%
  • Folk

    Ääniä: 3 1,2%
  • Country

    Ääniä: 4 1,6%

  • Äänestäjiä
    243

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Bändikyselyjä on täällä ollut paljon, mutta enpä muista onko tämmöistä kyselty, eli mikä musatyyli on sinulle se kaikkein mieluisin? Vastaukseksi ei kelpaa että kaikki käy vaan jokin on varmasti ylitse muiden. Itse vastaan Heavy Metal, ollut suosikki 22 vuotta ja tulee aina olemaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pakko nyt avautua sen verran että tämän pällimmäksi ei voi paljon enää äänestys mennä. Eikö hevi olekaan rokkia? Olisiko rokkia olemassa ilman sitä Beethovenin da-da-daata? Strauss: Also Sprach Zarathrusta.

Teinimeininkiä tällöiset ihqu-äänestykset. Ei millään pahalla.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Golden AWe kirjoitti:
Pakko nyt avautua sen verran että tämän pällimmäksi ei voi paljon enää äänestys mennä. Eikö hevi olekaan rokkia?
Niinpä, mielestäni hevi on rockmusiikkia, kyllähän Iron Maidenia ja Judas Priestiäkin joskus sanotaan raskaaksi rockiksi. Mielestäni rock voi myös ihan hyvin olla poppia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Heavy Metal on lisäksi yksi tietty suuntaus metallissa, eikä kata lähellekään kaikkea metallimusiikkia.

Itse pidän vähän kaikenlaisesta ja olisi kohtuutonta sanoa tietty musiikin lajityyppi, koska se ei millään voi kattaa kaikkea sitä, mistä minä musiikissa pidän. Jollekin musiikillisesti rajoittuneelle persoonalle voi tietysti olla helppo vastata, että rock 4evah, mutta minulle ei.

Pidän ehkä eniten musiikista, missä on onnistuneesti sulautettu eri lajityyppejä.
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Minulle yleensäkin rock-musiikki. Eniten tulee kuitenkin kuunneltua heavyä/hard-rockia. Tai miksikä kukakin mitäkin kutsuu...
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ted Raikas kirjoitti:
Heavy Metal on lisäksi yksi tietty suuntaus metallissa, eikä kata lähellekään kaikkea metallimusiikkia.

Itse pidän vähän kaikenlaisesta ja olisi kohtuutonta sanoa tietty musiikin lajityyppi, koska se ei millään voi kattaa kaikkea sitä, mistä minä musiikissa pidän. Jollekin musiikillisesti rajoittuneelle persoonalle voi tietysti olla helppo vastata, että rock 4evah, mutta minulle ei.

Pidän ehkä eniten musiikista, missä on onnistuneesti sulautettu eri lajityyppejä.

Puhut asiaa. Metallissa on niin monta eri alalajia, että ei tuohon äänestykseen kuitenkaan voi niitä kaikkia mahduttaa. Koska itse kategorisoin rockmusiikin mielelläni, olisi ehkä pitänyt vain pistää "kevyempi rock" tai "raskaampi rock". Olen muuten tosiaan tuo mainitsemasi musiikillisesti rajoittunut persoona. Annettakoon se kuitenkin anteeksi.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ted Raikas kirjoitti:
Itse pidän vähän kaikenlaisesta ja olisi kohtuutonta sanoa tietty musiikin lajityyppi, koska se ei millään voi kattaa kaikkea sitä, mistä minä musiikissa pidän. Jollekin musiikillisesti rajoittuneelle persoonalle voi tietysti olla helppo vastata, että rock 4evah, mutta minulle ei.
Se, että mainitsee jonkin musiikkilajin olevan omasta mielestään paras, ei mielestäni välttämättä tarkoita musiikillista rajoittuneisuutta. Kyllä itsekin kuuntelen myös muuta "hyvää" musiikkia kuin hard rockia, mutta kaiken kaikkiaan ko. genre on mielestäni paras.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lawless kirjoitti:
Se, että mainitsee jonkin musiikkilajin olevan omasta mielestään paras, ei mielestäni välttämättä tarkoita musiikillista rajoittuneisuutta.
Ei aina, eikä välttämättä juuri sinun tapauksessasi... hyvin todennäköisesti ei. Vaan hyvin usein törmää (valitettavasti) siihen, että joku tietty musiikkisuuntaus on ihmisen mielestä sitä ainoaa oikeaa ja kaikki muu on mitätöntä (lue: paskaa). Sen minä miellän rajoittuneeksi suhtautumiseksi asioihin, vaikka hieman laajentamalla katsettaan ja kuuloaan, voisi löytää paljon muutakin hienoa. Ennakkoluulot on huonosta ja voin sen todeta sikäli itse, koska olin aikoinaan huomattavasti rajoittuneempi musiikin suhteen. Nykyään taas löydän hyvinkin erilaisista tyyleistä suosikkeja.

Sitä voi aina kasvaa pois kaavoittuneista ja yksioikoisista mielipiteistä ja tavoista.
 

X-Hearted

Jäsen
Heavyn ja rockin sekoitus on se minun juttu. Sentenced ensimmäisenä potkii helvetin lujaa!
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Vastasin iskelmä, koska se on omajuttuni musiikissa. Seuraavana olisivat pop ja rock.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Iskelmään kallistuin. Kuuntelen niin laidasta laitaan kaikkea musiikkia enkä loppujen lopuksi oikeastaan tiedä mikä musiikki milloinkin on mitäkin. Ei kai sillä mitään väliä olekaan, kuuntelen sitä mikä milloinkin on hyvää, en siis ole "rokkia perkele vaikka mitä paskaa olis"-miehiä. Älkööt kukaan tästä kimmahtako.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja mauri se jaksaa aina vaan hehkutella, että country rules. Heh. Mutta kun niin se vain on, että countryssä on elämä, kaikkinensa; tarinat, melodiat ja coolit instrumentit...all!
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
50`s Rock n Roll. Erityisesti Gene Vincent And His Blue Caps. Tuota hemmoa olen kuunnellut nyt n.25 vuotta ja edelleen diggaan aivan helvetisti. Toki kuuntelen paljon muutakin musiikkia, mutta tämä hemmo on yksinkertaisesti paras kaikista.
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ted Raikas kirjoitti:
Vaan hyvin usein törmää (valitettavasti) siihen, että joku tietty musiikkisuuntaus on ihmisen mielestä sitä ainoaa oikeaa ja kaikki muu on mitätöntä (lue: paskaa). Sen minä miellän rajoittuneeksi suhtautumiseksi asioihin, vaikka hieman laajentamalla katsettaan ja kuuloaan, voisi löytää paljon muutakin hienoa. Ennakkoluulot on huonosta ja voin sen todeta sikäli itse, koska olin aikoinaan huomattavasti rajoittuneempi musiikin suhteen. Nykyään taas löydän hyvinkin erilaisista tyyleistä suosikkeja.
Sitä voi aina kasvaa pois kaavoittuneista ja yksioikoisista mielipiteistä ja tavoista.

Ted puhuu asiaa. Ennakkoluulottomuus kunniaan. Pikkuhiljaa kun ikää on tullut lisää, niin sitä on oppinut kuuntelemaan sellaisia tyylejä, joista ei pentuna innostunut (jazz, klassinen). Nykyään mulle kelpaa enin osa tässä äänestyksessä olleista tyyleistä, mutta kun vain yksi piti valita, niin valitsin rockin.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Missä Punk? Kai se lähimpänä tuota rokkia noista on, vastataan se.

Punkrokkia/poppia, hyvin rajoitetusti metallia (Black Sabbath, Iron Maiden, 80-luvun Metallica) ruåttirokkia ja vähän tuota viiksimetallia ala TB & Manowar.

edit: Aika hyvä musiikkimaku näyttää ja:laisilla olevan, olisiko tällä yhteyttä siihen keskustelupalstojen tasoon, mistä jossain ketjussa puhuttiin. Ketjun avaaja oli muistanut kyykyttää konemusaa jo tuossa valintalistassa :)
 

flatfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kirkkonummen Salamat
Vastasin ROCK vaikka olenkin suht kaikkiruokainen musiikin
suhteen. Ehkäpä tuo kuitenkin on yleisnimityksenä lähinnä
niitä lempparijuttuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös