Mikä maistuu sun suussa?

  • 1 494
  • 8

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Joulu on jo ovella ja jossei muuta niin ruokaa ainakin kuluu länsimaissa enemmän kuin muina aikoina.
Eli suosikki raaka-aine ja miten se on valmistettu on nyt haussa.

Oma suosikkini on savukala, melkein kaikki kalat ovat herkullisia mutta ykkösenä savusiika.
Toki kala muillakin tavoin maistuu mutta savustettuna siitä tulee jotain aivan käsittämättömän hyvää.
Myös kylmäsavustettu lohi toimii.

Pidätän oikeuden mielipiteeni muutokseen mutta KAIKKI maistuu paremmalta savustettuna. Viski, juustot, lihat/leikkeleet jne.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulla täytyy olla aina mätiä joulupöydässä ja siihen hieman ohuenohueksi silputtua sipulia. Tuo ja sitten se paahtoleivän päälle, johon on hieman voita levitetty niin a vot!

Lapsuudesta olen jäänyt kaipaamaan sitä ainoaa, oikeaa pohjoisen ohrarieskaa, jossa on myös paksuutta. Ehkä se maistui siksikin niin erinomaiselta, kun se tehtiin kotona ja oman pellon ohrasta. En ole löytänyt mistään suuristakaan marketeista tuota rieskaa. Kaikkea ohutta lättyä on tarjolla, joilla on suorastaan häväistyksenä joku rieskan nimi pussin kyljessä.

Perunana tietenkin myös pohjoisen yöttömässä yössä kasvatettua puikulapottua. Se ei ole mitään kotiinpäin vetoa, vaan ne on oikeesti muita perunoita maukkaampia. Kokeilkaa, jos ette usko. Kalliita toki, mutta ainakin juhlapöytään kuuluvia. Ei niitä arkiruoaksi raaski koko ajan ostaa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mulla täytyy olla aina mätiä joulupöydässä ja siihen hieman ohuenohueksi silputtua sipulia. Tuo ja sitten se paahtoleivän päälle, johon on hieman voita levitetty niin a vot!
Kokeilepa ensi kerralla laittaa sipulihake, mäti ja smetana "ruissipsin" päälle. Ne ovat muodoltaan kuppimaisia joten täyte pysyy hyvin sisällä.

Joulupöydässä on kaikki peruslaatikot eli lanttu, porkkana ja imelletty peruna. Lisäksi punajuuri-vuohenjuustolaatikko on hyväksi todettu ja väriltäänkin jouluisa! Loimulohta, kylmäsavulohta, graavisiikaa ja mätiä. Salaatteja kuuluu olla useampia ja hieman erikoisempia kuin tavallisesti. Yleisön pyynnöstä ja hieman tavoista poiketen tarjolle tulee myös herkkusienirisottoa. Yön tunnit kruunaa sitten erilaiset juustot ja punaviini. Muutoin kaikki huuhdotaan alas - ruokajuomista parhaalla eli kylmällä maidolla. Ainakin mainitsemani herkut löytyy pöydästä ja luultavasti vielä jotain muutakin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tota että jouluna söisi enemmän. Kyllä kait sitä aina syö jos on nälkä. Muutenkin kaapissa on aina ruokaa tai sitten lähimäkkärissä. Miksi sitä sinnekään kävelisi yhtään sen useammin ihan vaan kun on joulu, mutta ei nälkä. Tai menisi jääkaapille. Retarditason touhua.

Joo en hirveästi tykkää jouluruuista kun suurin osa on suoraan pula-ajalta. Jonkun perinteenkö takia sitä pitäisi suostua syömään pahaa kinkkua ja vielä pahempia laatikoita. Kiitos veteraaneille ja on varmasti ollut ennen kurjaa, mut ei kiitos jouluruuille. En ole mikään uskovainenkaan enkä elä missään turhamaisessa Gloria-sisustuslehdestä mallia miten saadaan pinnallinen koti -maailmassa niin en keksi syitä.

Ihan tavallisesti mä syön jouluna, mikä on varmaan oletuskin sinkkumiehelle. Niin ja en ole mikään mammanpoika että sen syliin pitäis mennä jouluisin. Kaljaa nyt tulee vedettyä enemmän kun on lomaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kyllä mun suussa maistuu näin pyhien ansiosta vanha pillu. Älkää loukkaantuko, vaan olkaa iloisia. Tämä on sitä aikaa kun suhdetta hoidetaan. On paljon vapaata ja sen ansiosta aikaa seksille. Toki myös syödään, mutta enin aika menee nussiessa ja kunnolla.

Mun mielestä tämä on Jatkoajan paras kommentti vuonna 2016. Hetki, haen tuolta serlaa ja puhdistan näytön ja näppäimistön. Noin. Ei mulla muuta.

Ai niin. Lanttulaatikko on vitun (pun int.) hyvää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Lanttulaatikon makuinen vittu on jäänyt vielä maistamatta. Vitunmakuinen lanttulaatikko saa taas jäädäkin maistamatta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Mun suussa maistuu possessiivisuffiksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tänään oli jossain, ehkä Hesarissa, papilloomaviruksen ja joidenkin syöpien lisääntyneen hurjasti muutamassakymmenessä vuodessa.

Syy on seksikäyttäytymisen muuttuminen, ihmiset tunkevat naamaansa kusivehkeisiin kiihtyvällä vauhdilla.

Eipä todellakaan maistu mun suussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös