Mikä Jokereiden pelissä mättää?

  • 45 547
  • 332

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Jullit vastaan vasta finaalissa?

Viestin lähetti Papa
Olenko täysin yksin ajatukseni kanssa, kun jo jonkun aikaa mulla on ollut sellainen juttu mielessä että Jortikan Jokerit ei halua kohdata paikallisvastustajaa ennen kuin vasta mahdollisissa finaaleissa?
Tuskinpa sinä nyt aivan yksin ajatuksesi kanssa olet, mutta itse en tuota ajatusta jaa. Ilmassa on yksinkertaisesti liikaa kysymyksiä ja jos-spekulaatioita. Jos joku lähtisi pleijareihin siten, että pelleilee viimeiset matsit välttääkseen jonkun tietyn ryhmän kohtaamisen, niin aikamoinen meedio täytyy olla laskelmia tehtäessä.

Ensiksi pitäisi olla varma siitä, että oma jengi on niin kone, että sen saa nappia painamalla käyntiin. Sitten pitäisi olla varma siitä, että muut joukkueet pelaavat kuten odotetaan ja vielä sekin, että pitäisi luottaa siihen, ettei pleijareiden alkuvaiheessa satu mitään yllätyksiä.

Jos itse esim. valmennushommia ammatikseni tekisin, niin lähtisin siitä, että oma peli mahdollisimman hyvään kuntoon. Sitten vasta katsellaan ketä vastaan tulee, "sopiiko" vastustaja jne. Missään nimessä en kolikkoakaan pelaisi niin, että pyrkisin Hifk:ta välttämään. Hifk on kiistatta kova joukkue ja erinomaisen vahva mestarkandi, joka viimein on saanut kaikki palaset kohdalleen (lue veskarit ja valmennus).

Vaan ajatellaan asiaa Jokerien kannalta, tuo juuri pleijarien kynnyksellä vahvistunut naapuri olisi oikein sopiva haaste. Me kuitenkin lähtisimme sarjaan kotijoukkueena ja Areena on ihan perinteidenkin valossa Hifk:lle todella paha paikka. Meillä ei vastaavaa kammoa Nordiksella ole, joten ei muuta kuin "haastamaan" vastustajaa, joka itse asiassa tilastojen valossa on heikompi. Olisi aika namu lähtökohta.

Ja onhan tässä vielä sekin, että Hpk, Jokerit, Kärpät, Hifk, Tps ovat kaikki vahvoja kandeja mestariksi. Lukko, Ilves ja Tappara pystyvät sotkemaan kaiken onnistuessa kaikki lähtökohdat ja muut ovat lähinnä statisteja. Valitse tuosta sitten ketä vastaan haluaisit missäkin vaiheessa pelata.
 

Papa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, FC Bayern
Re: Re: Jullit vastaan vasta finaalissa?

Viestin lähetti bozik
Ja onhan tässä vielä sekin, että Hpk, Jokerit, Kärpät, Hifk, Tps ovat kaikki vahvoja kandeja mestariksi. Lukko, Ilves ja Tappara pystyvät sotkemaan kaiken onnistuessa kaikki lähtökohdat ja muut ovat lähinnä statisteja. Valitse tuosta sitten ketä vastaan haluaisit missäkin vaiheessa pelata.

Tuon allekirjoitan täysin. Tulevista pleijareista tulee mielenkiintoisimmat vuosiin johtuen juuri rapakontakaisen sarjan peruuntumisesta.

Ehkä sitä kehittää pienessä päässään yön hiljaisina tunteina kaikenlaisia juttuja, jotka eivät pidä paikkaansa. Ihmetyttää vaan se, että voiko kova treeni viedä peli-ilon vai mikä juuri nyt mättää. Toisaalta torstainen peli Tampereella ja varsinkin Lepistön suuri itseluottamus, joka johti kiekon menetykseen ja vastustajan tekemään maaliin myös ihmetyttää. Miksi näin?

Ollaan kuitenkin luottavaisina ja ....


-Papa-
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Jullit vastaan vasta finaalissa?

Viestin lähetti Papa
Ehkä sitä kehittää pienessä päässään yön hiljaisina tunteina kaikenlaisia juttuja, jotka eivät pidä paikkaansa. Ihmetyttää vaan se, että voiko kova treeni viedä peli-ilon vai mikä juuri nyt mättää. Toisaalta torstainen peli Tampereella ja varsinkin Lepistön suuri itseluottamus, joka johti kiekon menetykseen ja vastustajan tekemään maaliin myös ihmetyttää. Miksi näin?
Kyllä mä veikkaan että tähän aikaan vuodesta eri puolilla palloa kehitellään erilaisia teorioita ja pohditaan tulevia pleijareita. Sehän tässä hienoa onkin, että ainakin kiinnostaa.

Tuo on helvetin hyvä ja iso kysymys mikä juuri nyt mättää ? Mä olen varma siitä, ettei sitä täysin tiedä kukaan, ei edes Jortsu. Homma lienee monesta (pienestä) asiasta kiinni ja näistä sitten perinteisten oppien mukaan syntyy se iso asia. Jortsun kommenteista päätellen iso asia olisi ollut maajoukkuekomennukset ja sitä kautta joukkueen väsyminen ja hajoaminen. Minun eli etä-kannattajan näkemyksen mukaan tuo on vain yksi pieni seikka palapelissä, mutta näkyvissä siksi, että Jortsu sitä jatkuvasti tuo esiin.

Mun palapeli olisi jotakuinkin seuraava. What goes up, must come down. Mikään putki, voittoputki tai mikään muukaan ei kestä ikuisesti. Eli tähän perustuen, huonommatkin jaksot kuuluvat hommaan.

Joukkue on myös takuulla väsynyt. Tämä johtuen sekä maajoukkuehommista että treeneistä. Ei nyt ole tarvis olla parhaimmillaan, aikaa siihen on kolme viikkoa.

Väsymys, tappiot ja epäonnistumisen fiilis syövät joukkuetta. Tämä vastauksena cobolin esittämään näkemykseen, jonka mukaan joku pelaaja on sanonut ettei jengin henki ole samanlainen kuin vaikkapa ennen joulua. Ei varmasti ole, kuka Jatkoajan kirjoittaja tai lukija on pelannut hyvähenkisessä joukkueessa, joka vakavissaan tavoittelee menestystä, mutta kärsii silti jatkuvasti tappioita ? Niinpä, tuskin kukaan, tappiot näkyvät ja jälleen vanha klishee "aina on mukavampi voittaa kuin hävitä" pitää paikkansa. Tappiot syövät joukkuetta ja joukkuehenkeä, tämä on fakta.

Lepistön moka jota kuvailit on näiden hommien summa. Pää ja kroppa jumissa, peli ei kulje, jengi kiukuttelee, kaikki tuntuu menevän päin mäntyä ja muutenkaan ei homma nappaa. Kunnon taistelija (Lepistö) yrittää ratkaista asian itse. Tällä mentaliteetilla ja asenteella voi olla varma, että moisia mokia tapahtuu. Lepistö ja Jokerit ovat yksinkertaisesti tällä hetkellä tilanteessa jossa vaikeuksia riittää ja jotenkin ne on voitettava. Tätä sitten yritetään ottamalla vastuu omiin käsiin a la Lepistö. Vielä ei onnistunut.

Vaikeudet vahvistaa. Aika tuttu lausahdus tämäkin, mutta totta. Jokereilla on nyt kolme viikkoa aikaa saada kunnon pelihuumori päälle ja itse uskon Jortikan tavoin siihen, että näin myös käy. Silloin löytyy pelihuumori, kaikki tuntuu onnistuvan, jengissä on loistava henki ja yhtään ei väsytä. Kolme viikkoa Jortsulla + co hoitaa Jokerit tällaiseen tilanteeseen ja itse uskon heidän onnistuvan. Silloin Jokerit on entistä vahvempi.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti bozik
Lepistön moka jota kuvailit on näiden hommien summa.
Sen verran tarkennusta ettei Lepistö siinä tilanteessa mitään aivan ihmeellistä yrittänyt. Kunhan luisteli kiekon kanssa päädyssä, karvaaja lähellä mutta ei kiinni. Avaussyöttö siniviivalle sitten vain sattui osumaan suoraan karvaajan mailanvarteen eikä edes kimmonnut minnekään, vaan putosi vierelle josta Tapparan pelaaja sitten törkkäsi sen maalin edustalle.

Helvetin huonoa tuuria siis kaikenkaikkiaan. Ei noita oikein pysty välttämään jos pelata haluaa. Se vaan on kumma juttu, että tällainen paskatuuri osuu kohdalle aina silloin kun peli ei muutenkaan kulje.

Muutoin olen sitä mieltä että joukkueen on tavallista vaikeampi käsitellä näitä vastoinkäymisiä ihan sen takia, että tällä kaudella on yleensä kulkenut hemmetin hyvin. Nyt katsotaan porukan kantti.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Papa ja bozik edellä kävivätkin tilannetta läpi aika hyvin ja pitää tulla hiukan kommentoimaan tätä tulevien vastustajien mahdollista kohtaamista. Olen täysin vakuuttunut siitä, että Jokereilla ei missään tapauksessa ole varaa miettiä tulevia vastustajiaan pleijareissa. Sanomattakin selvää kuitenkin on, että HIFK:lla on täysin ylivoimainen materiaali NHL-ostoksiensa myötä, joten enpä haluaisi HIFK:ta itsekään kohdata ennen finaaleja. Tilannehan on aivan selkeästi se, että HIFK:n mestaruutta ei voi estää kuin täydellinen valmennuksellinen munaaminen tai jos joku muu kannua nostaa keväällä, on muualla tehty ihmeitä.

Oma lähtökohtani pleijareihin on se, että runkosarjan neljästä ensimmäisestä joku tippuu ennen välieriä. Siellä on monta vaarallista joukkuetta niin kovassa nosteessa neljän kärkijoukkueen ulkopuolella, että on melkein väistämätöntä että ainakin yksi neljästä kärkijoukkueesta tippuu, ehkä kaksikin. Jokereiden päätavoite pitää tällä hetkellä olla puolivälieriin keskittyminen, sillä niin pahalta kuin se tuntuukin sanoa, Jokerit näyttää tällä hetkellä yhdesta niistä joukkueista joka voi puolivälierissä tippua.

Tähän vedoten uskon ja toivon että Jokereissa kukaan ei laske eikä spekuloi välierävastustajilla, sillä puolivälierissä on ihan tarpeeksi tekemistä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Gags
Papa ja bozik edellä kävivätkin tilannetta läpi aika hyvin ja pitää tulla hiukan kommentoimaan tätä tulevien vastustajien mahdollista kohtaamista. Olen täysin vakuuttunut siitä, että Jokereilla ei missään tapauksessa ole varaa miettiä tulevia vastustajiaan pleijareissa.

Ei ole, eikä näin tehdäkään vaikka tällä hetkellä runkkarin voitto ei enää olekaan omissa käsissä vaikka hetki sitten se näytti käytänössä varmalta. Tämän heikon jakson syy ei missään nimessä ole tuolla.

Viestin lähetti Gags
Sanomattakin selvää kuitenkin on, että HIFK:lla on täysin ylivoimainen materiaali NHL-ostoksiensa myötä, joten enpä haluaisi HIFK:ta itsekään kohdata ennen finaaleja. Tilannehan on aivan selkeästi se, että HIFK:n mestaruutta ei voi estää kuin täydellinen valmennuksellinen munaaminen tai jos joku muu kannua nostaa keväällä, on muualla tehty ihmeitä.

Minä taas haluaisin kohdata HIFK:n mahdollisimman aikasin, sillä mitä pidemmälle kevääseen mennään niin sitä yhtenäisenpi ja kovenpi tuo naapurin jengi tulee olemaan. Aika tekee työtä tuon porukan yhteenhitsaamiseen ja finaalissa tuo nimekäs nippu voi olla lyömätön, sen sijaan uskon että vielä pleijareiden alussa tuo joukkue pelaa enemmän yksilöiden kautta ja silloin se on helpommin lyötävissä. Vaikea vastustaja se silti tuolloinkin on. Itse laskisin HIFK:n ja Kärpät tällä hetkellä suurimmiksi mestarisuosikeiksi.

Viestin lähetti Gags
Oma lähtökohtani pleijareihin on se, että runkosarjan neljästä ensimmäisestä joku tippuu ennen välieriä. Siellä on monta vaarallista joukkuetta niin kovassa nosteessa neljän kärkijoukkueen ulkopuolella, että on melkein väistämätöntä että ainakin yksi neljästä kärkijoukkueesta tippuu, ehkä kaksikin. Jokereiden päätavoite pitää tällä hetkellä olla puolivälieriin keskittyminen, sillä niin pahalta kuin se tuntuukin sanoa, Jokerit näyttää tällä hetkellä yhdesta niistä joukkueista joka voi puolivälierissä tippua.

Nimenomaan. Tällä hetkellä ei ole syytä miettiä finaaleja vaan meillä on aivan tarpeeksi työtä selvitä välieriin sillä kuten sanot niin ainakin Tappara ja Ilves vaikuttaisi olevan niin kovassa iskussa että niillä on varmasti potenttiaalia tehdä pienimuotoinen yllätys ja tiputtaa joku neljästä kärkijoukkueesta.
 

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yhtään play-off peliä ei ole vielä hävitty, eli olisiko hieman ylireagointia kirjoituksissamme ( itseni mukaanlaskien) tällä hetkellä. Monta peliä jäljellä, muutama hyvä voitto niissä ja kaikki näyttää taas aivan toisenlaiselta.
Jokerit on välttynyt pahoilta loukkaantumisilta, joten ne pelaajat jotka alkukaudesta oli voittamassa pelejä on edelleen joukkeessa.
On totta että NHL vahvisti joitakin muita joukkueita paljon enemmän kuin Jokereita, mutta totuuden nimissä ei läheskään kaikki NHL-pelaajat ole noussut kovinkaan merkittävään rooliin toistaiseksi.
Yhtä fyysistä, hyvää hyökkääjää joukkue olisi tarvinnut, ja Teemu olisi ollut tervetullut, mutta nyt mennään näillä. Tälläkin joukkueella on mahdollisuuksia vaikka mihin! Eiköhän kokeneet pelaajat syty tosipelien alkaessa!

Paha maku jäi siitä että epäilen koko Teemu-jutun olleen tyhjää "mainospuhetta" kun Jokeri-johto oli varma NHL:n alkamisesta. Saatinpa paljon puhetta kyseisillä huhuilla.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti peluri
Paha maku jäi siitä että epäilen koko Teemu-jutun olleen tyhjää "mainospuhetta" kun Jokeri-johto oli varma NHL:n alkamisesta. Saatinpa paljon puhetta kyseisillä huhuilla.
Tätä on pakko kommentoida. Minä en missään nimessä usko jutun olleen tyhjää mainospuhetta. Uskon siihen, että Teemu olisi jalan hyvin kuntoutuessa ja nyt NHL-seisokin jatkuessa ollut halukas pelaamaan Jokereissa, jos vaan itse uskoisi olevansa kunnossa. Masa+Jokerit ovat tietenkin ihan tyytyväisiä olleet siitä, että puhetta Teemusta riittää, mutta tuskin hekään ovat olleet tietoisia miten lopulta tulee käymään.

Mitä sitten itse Teemun tulematta jäämiseen tulee niin minua ei harmita. Toki olisin huippukuntoisen Teemun Jokereihin halunnut ja olisihan mies katsomoita täyttänyt. Fakta on kuitenkin se, että kyse on jo varttuneesta kiekkoilijasta, jonka pelillinen anti Jokereille ei välttämättä olisi kovin suuri ollut. Mulla on sellainen fiilis, että pikku hiljaa on aika siirtää Teemu kultaisten muistojen joukkoon. Jortikan sanoin "T. Selänne on Jokerien tämän kauden suhteen loppuun kaluttu luu".

Laitetaan loppuun vielä tarkennus siitä, että jos Teemu saa klapinsa täyteen kuntoon ja haluaa esim. ensi kaudella koettaa Jokereissa, niin onhan hänelle aina paikka ja mielihyvin otetaan mies vastaan. Tämän kauden osalta sen sijaan toivotellaan Teemulle vähiä lyöntejä ja mukavia golf-kelejä.
 

Since 1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Guus gultaa hei" - Turussa

Mielestäni Jokereilla on tällä hetkellä yksi ongelma yli muiden: Hannu Jortikka. Hän aiheuttaa pahansuopaisuutta joukkueensa sisällä antamalla enemmän tai vähemmän asiatonta kritiikkiä - median välityksellä. Eikö Hannulle riitä, että nämä asiat sanotaan kasvotusten ja mietitään, miten toimia paremmin tulevaisuudessa? Tiedän toki, että Jortikalla on kuusi sm-kultaa, mutta tällöin hän valmensi Turussa. Siellä hän oli oikeasti tekemisissä hänelle merkityksellisten ihmisten kanssa. Jokereissa Jortikalla ei ole niin sanotusti penniäkään kiinni.

Hän on arvostellut tällä kaudella loukkaavimmin Pasi Häkkistä, joka nöyränä availee Jokereiden luukkua pelistä toiseen. Mielestäni on kohtuutonta syyttää häntä edelleen taannoisesta huonosti menneestä Pelicans-ottelusta ja evätä häneltä suoralta kädeltä uusi näyttöpaikka ammatissaan. Sairasta sanon minä. Tällä egoistisella tyhjäntoimittaja-Jortikalla on paljon oppimista johtamisesta. Rakennusmestari Jortikka on yrittänyt rakentaa ympärilleen pelon ilmapiiriä, mutta se tuskin toteutuu onnistuneesti enää koskaan. Jortikka on oman valmennustyylinsä rautahäkissä vankina.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä hetkellä tuntuu kaikki sotivan meitä vastaan: maalinteko tökkii, maalivahtipeli tökkii, loukkaantumisiakin tulee kivasti pleijareiden alla. Toivottavasti huhut Selänteen paluusta ovat tosia. Se yhdistettynä illalla tapahtuvaan Ilves-voittoon kääntää joukkueen uuteen nousuun. Toivottavasti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti demitra
Toivottavasti huhut Selänteen paluusta ovat tosia.

Mitä enemmän Selänteen tulolla epäsuorastikin spekuloidaan Jokereiden johdon toimesta, sitä sekaisemmin on joukkue. Välillä tuntuu jopa siltä, että halutaan tilanne, jossa joukkue odottaa Teemua kuin pelastavaa Messiasta. Ei hyväksi joukkueelle eikä hyväksi Teemulle... Pakko olla Jortikan kanssa samaa mieltä: energia olisi nyt suunnattava aivan muihin asioihin kuin tähän. Oma tekeminen tässä ja nyt ja oma pelaaminen tällä joukkueella tässä ja nyt, siitä se lähtee. Kaikki tärkeimmät pelit ovat edessä. Yhtään maalia ei ole vielä mennyt omiin.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Vuosi toisensa jälkeen ei voi selittää huonosti menneen jakson sillä että oltais treenattu kovaa. Ehkä maajoukkuetauolla treenattiin, mutta en usko Jortikan "hakevan" näitä tappioita.. Kuten joku aikaisemmin mainitsi, pleijarit alkaa taas nollilta. Runkosarjasijoitus tulee ehkä olemaan toinen jolloin kohdattais jonkun säälipleijarijengin. Tämä tarkoittaa ehkä Ipaa tai Tapparaa. Sen jälkeen ehkä ottelupari Hpk-Lukon voittajaa. Ja Hpk kaatuu aina.. Ei tää näytäkään niin huonolta!

Tänään kaatuu Ipa ja kaikkii nauraa taas!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tällä hetkellä vaikuttaisi että Jokereiden pelissä mättää Metropolit ja Jantunen. Eli herrat eivät pelaa lähelläkään parasta tasoaan ja viime aikoina ei olla saatu nähdä paljoakaan sitä huikeaa kiekollista osaamista mitä tuo kaksikko pystyy parhaimmillaan esittämään. Olisi toivottavaa että tuo kaksikko saisi pelinsä uomiinsa ennen pleijareiden alkua mutta viimeistään pleijareiden alkaessa myös meidän kahden parhaan syömähampaan on oltava teroitettuja jotta voidaan elätellä toiveita pitkälle menemisestä.

Jos meidän pelistä haetaan vastineeksi myös positiivista niin Pakaslahden ketju on viime aikoina ollut tasaisen hyvä ja vaikka ketju on varsinainen diesel-jyrä niin se on pystynyt painamaan peliä hyvin vastustajan päätyyn ja eilen se jopa nappasi ratkaisijanviitan hartioilleen.
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Viestin lähetti flintstone
Tällä hetkellä vaikuttaisi että Jokereiden pelissä mättää Metropolit ja Jantunen.

Samaa mieltä. Viime keväänä taisi olla Metolla ihan sama juttu - Jantunenhan oli silloin loukkaantunut - ja silloin muistan ajatelleeni, että häntä ei kiinnosta enää Jokereissa pelaaminen, kun sopimus on sorvattu jo toisaalle. Play-offeissa Metro oli kuitenkin suurin syy siihen, että Kärpille pystyttiin laittamaan - lähtökohdat huomioiden - niinkin kunniakkaasti hanttiin. Ei voi kun toivoa, että historia toistaisi itseään sillä erotuksella, että emme viimeisillä runkosarjakierroksilla menetä Jantusta sairastuvalle. Jospa se tästä vielä iloksi muuttuisi!
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Metrosta..

Itse olin viime kevään viimeisissä runkosarjan matseissa heivaamassa ukkoa ulos, niin hengetöntä meno oli. Mutta kun pleikkarit alkoi niin kehiin astui aivan uusi mies. Kanukit syttyy kun pudotuspelit alkavat, näinhän se on. Olisin enemmänkin huolissani muiden ketjujen iskukyvystä, koska Metron ympärille pystytään joka tapauksessa rakentamaan iskukykyinen kenttä jantusilla tai ilman, sen todisti viime kevät.
 

Jokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Onko nyt hyvä?

Aiai nyt turpiin Raumalta. Kyllä alkaa jo syömään miestä. Munatonta 5vs5 peliä ja YV täyttä paskaa. Mitä sitä kiertelemään. Kauden tärkeimmässä vaiheessa alkaa tärkeät jampat hyytyä, mm Campbell on todella vaisu. Vaisu on väärä sana, mutta epävarma ja laatu puuttuu kaikesta. Tänään mukavia mokia Brianilta. Oisko sittenkin ollut Niedermayerin paikka? Hancockia ei viitti syytellä, hyvin viime pelit pelaillu. Domi olisi kyllä mukava ollut =)

Metron kenttä, heikoin kenttä. Filppulan kentällinen tekee kyllä hommia, mutta se kiekko pitäis saada maaliin. Petri Pakaslahti on todellinen ykköspyssymme.

Toivotaan kaiken olevan vain harhaa ja pleijareissa kaikki on toisin. Tappamisen meininki tosta puuttuu.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Nyt ei voi sanoa mitään, kun ei ole nähnyt peliä. Silti, huolestuttaa varsinkin tuo ylivoiman tehottomuus. Tappio Lukolle ei sinänsä yllättänyt yhtään.
Vieraissa olisi hyvä oppia voittamaan pudotuspeleihin mennessä.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Ikijokeri
Vieraissa olisi hyvä oppia voittamaan pudotuspeleihin mennessä.

Viime pelejä katsoessa olisi hyvä oppia voittamaan noin yleensäkin.

ERITTÄIN huolestuttavaa on Jokereiden pelillinen anti tällä hetkellä.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti Tomppa#74
Viime pelejä katsoessa olisi hyvä oppia voittamaan noin yleensäkin.

Niin no, viimeisestä kahdeksasta kotipelistä yksi tappio. Eli kotipeleistä se ei kiikasta vaan ongelma on nimenomaan näissä vieraskaukaloissa voittaminen. Pienissä kaukaloissa, joissa fyysisyys kasvaa, on Jokereilla ilmiselvästi hankaluuksia ja se on todella huolestuttava juttu. Playoffeissa ei siihen kotietuunkaan voi liikaa tuijottaa, yksi lipsahdus kotona, niin on kusiset paikat.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Ikijokeri
Niin no, viimeisestä kahdeksasta kotipelistä yksi tappio. Eli kotipeleistä se ei kiikasta vaan ongelma on nimenomaan näissä vieraskaukaloissa voittaminen. Pienissä kaukaloissa, joissa fyysisyys kasvaa, on Jokereilla ilmiselvästi hankaluuksia ja se on todella huolestuttava juttu. Playoffeissa ei siihen kotietuunkaan voi liikaa tuijottaa, yksi lipsahdus kotona, niin on kusiset paikat.

Ehkä tilastollisesti näin, mutta kun pleijareissa pelit kovenevat niin nykyinen kotikaukalon esitys ei riitä edes sinnepäinkään. Tuo lipsahdus sattuu heti kärkeen.

Yhtä peliä huomioimatta olen nähnyt kaikki tämän kauden kotipelit ja useamman vieraspelinkin. Esitykset viimeisissä kotipeleissä eivät pelillisesti Jokereita mairittele.
 

strato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Tomppa#74
Ehkä tilastollisesti näin, mutta kun pleijareissa pelit kovenevat niin nykyinen kotikaukalon esitys ei riitä edes sinnepäinkään. Tuo lipsahdus sattuu heti kärkeen.

Kun playoffeissa pelit kovenee fyysisesti ja myös pelillisesti, niin eikö Jokereidenkin pelin luulisi paranevan yhtälailla kuin muidenkin. Olen huolissani, mutta en mitenkään loputtoman huolissani, koska muistan edelleen viime vuoden taistelun. Jortikan joukkueeseen puhaltaman taisteluhengen puuttumista pudotuspeleissä en usko ennen kuin näen.
Mutta ei tämä tällä hetkellä kivaa ole.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti strato
Kun playoffeissa pelit kovenee fyysisesti ja myös pelillisesti, niin eikö Jokereidenkin pelin luulisi paranevan yhtälailla kuin muidenkin.

Tätä toivon itsekin. Mutta kun on nähnyt Jokereiden viimeisestä 10 pelistä kaikki paitsi 15.2. Jypin (tappio) ja 3.3. Lukon (tappio), niin ei todellakaan hyvältä näytä. Peli on yksinkertaisesti levinnyt käsiin ja kaikki ratkaisut ovat sitä luokkaa, että ne on helposti vastustajan luettavissa. Jokainen vastustajan pelaaja tietää Jokereiden ylivoimakuvion Metron ja Filppulan kentän osalta. Siis kuvion, kummallakin kentällä on tasan yksi perusvariaatio. Onneksi nyt myös Pakan kenttä on pelannut yv:tä - asia jota en olisi uskonut kirjoittavani alkukauden jälkeen. Kaiken kaikkiaan Jokerit lähtee hyökkäysiin kuin hiekkaesteestä. Useassa ottelussa on vielä tehty niin, että kun kiekko on saatu omalla puolustusalueella, se on pelattu oman maalin taakse, josta hyökkääjä/puolustaja on lähtenyt kiekon kuskiksi. Vastustajalla on ollut noin valovuoden aikaa ryhmittyä ja kun Jokereiden rosterista ei niitä power forwardeja löydy, peli menee joko neppailuksi tai kulmissa pyörimiseksi. Esim. Ässiä vastaan kellotin 38 sekuntia hillitöntä kulmahyörintää, jonka aikana kiekko vaihtoi pelaajaa seitsemän kertaa. Laukaustakaan ei ollut seurauksena....

Missä on ongelman perussyy? Jortikan viisikkopuolustuksessa. Se ei toimi, koska joukkue ei jaksa olla 110 prosenttisesti henkisesti hereillä koko kautta. Ehkä luistelu, etäisyydet ja nopeat vastaiskut löytyvät play offeissa, mutta ei niistä ole kyllä merkkejä ollut edes voitollisessa Ilves-pelilssä. Siinä pelissä joukkue pelasi tosin järkevästi (vaikkakin liian hitaasti hyökkäyksiin nousun osalta) ja sai onneksi pikkaisen apuja Tosi Veskalalta.

Mitää ei ole vielä kuitenkaan menetetty. Silti ihmettelen suuresti helvetin montaa viimeaikaista virhettä, joita ovat mm. Thomasin jatkuva peluutus, ylivarovainen ja hidas pelaaminen kotipeleissä, vahvistusten hylkääminen Jortikan ja Waden pyynnöstä huolimatta sekä case Selänteen pyörittäminen Virmasen toimesta sotkemassa joukkueen kuvioita. Varsinkin jälkimmäiselle pitäisi panna rehellisesti piste ja todeta, että Messias ei ilmesty tänään, huomenna tai edes ensi viikolla ja että tässä on se joukkue, jolla pelataan play offeja. Nyt joukkue odottaa kohta itsekin Selännetta ratkaisemaan maaliteko-ongelmia ja kun Teemu ei ilmeisemmin tällä kaudella Jokereissa kuitenkaan pelaa, odottaminen vain passivoi pelin parantamista.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
Esim. Ässiä vastaan kellotin 38 sekuntia hillitöntä kulmahyörintää, jonka aikana kiekko vaihtoi pelaajaa seitsemän kertaa. Laukaustakaan ei ollut seurauksena....
Aha, jätkät on aloittanut formula-kauden pikkaisen ennakkoon. Vielä kun saadaan naapurin Vihko ja Laineen Teemu takaisin, niin ensi kaudella on uusia talleja pyörimässä mukana.

cobol on kyllä minusta täysin oikeassa Jokerien ongelmista kirjoitellessaan. Vaikka en tämän kauden pelejä ole nähnytkään, niin olen varma siitä, että Jokerien peli perustuu edelleen täysin liikkeeseen ja kun liike puuttuu, koko homma hajoaa käsiin.

Peruspositiivisena ihmisenä jaksan uskoa siihen, että pleijareissa joka jätkä on taas täysin hereillä ja vauhtiakin piisaa. Vahvimmillaan Jokerien luisteluvoima yhdistettynä pelin nopeaan kääntämiseen on kuitenkin sellainen ase, että sillä+hyvällä veskaripelillä mennään pleijareissa ihan tappiin asti. Tämä on tieto, ainakin toivon niin ;)
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti bozik
Peruspositiivisena ihmisenä jaksan uskoa siihen, että pleijareissa joka jätkä on taas täysin hereillä ja vauhtiakin piisaa. Vahvimmillaan Jokerien luisteluvoima yhdistettynä pelin nopeaan kääntämiseen on kuitenkin sellainen ase, että sillä+hyvällä veskaripelillä mennään pleijareissa ihan tappiin asti. Tämä on tieto, ainakin toivon niin ;)

Haluan enemmän kuin oikeasti olla kanssasi samaa mieltä. Jokereiden pelissä on kuitenkin eri lailla asiat sekaisin kuin esim. muutama vuosi sitten kun otettiin runkosarjan kuusi viimeistä peliä pataan. Tie silloin kävi mestaruuteen ja kuusi peliä pataan tuli enemmän tai vähemmän tukkoisen menon takia.

Nyt tilanne jäällä on toinen. Virheitä sattuu joka puolella, viimeistely ontuu pahemman kerran, lähes tilanteessa kuin tilanteessa ns. puristus puuttuu, väännöissä jäädään helposti toiseksi ja yritetään oudon näköisiä ratkaisuja. Omasta mielestäni liike ei edes itse asiassa ole niin tahmeaa, vaikka hyökkäyksiin lähtö kestääkin välillä liian kauan - siitä puuttuu vain koordinointi, pieni yllättävyys ja "reippaus". Toisin sanoen pitäisi mennä eteenpäin eikä meinata.

Ei tästä nyt varmaan järkeä saa irti, mutta jokin on eri lailla mielestäni sekaisin kuin aiemmin. Peli on kovin erilaista kuin vielä ennen mm. valmennuksen kuvioiden muuttumista. Olen huolissani.

Toivon tietenkin parasta ja aion olla paikan päällä todistamassa joko huikeaa muutosta tai tuskaista puuroa. Minkäs sille mahtaa - kerran Jokeri, aina Jokeri. Toivottavasti mennään tuskan kautta suuriin voittoihin ja Poika saadaan kotiin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mikäkö mättää?

Kerro mulle ennemmin mikä meillä ei tällä hetkellä mättäisi?

Kun meillä ei tällä hetkellä yksinkertaisesti tunnu kulkevan pätkääkään niin minä lähtisin pyörittämään ketjulottoa ja pistäisin ketjut esimerkiksi näin:

Valtonen - Pakaslahti - Hancock
Lind - Metropolit - Dahlman
Mäki - Filppula - Jantunen
Varis - Kuki - Koivisto

Ei se tulos ainakaan huononpi voisi olla ja jos Jarna on Vallenkin rinnalla edelleen yhtä hyödytön kuin viime aikoina niin Jarna kylmästi vilttiin latautumaan pudotuspeleihin ja Kuusisto tuohon ketjuun Jarnan paikalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös