Mikä faniryhmä ansaitsee arvostuksesi?

  • 37 628
  • 168
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Ja se varsinainen hieno fanioiminta oli se, kun jotkut Red Army idiootit oli uhkaillut neljää Ruutanaa.

Siksikö ne kolikot rupesi syöksymään jäähän kun ottelu oli ohi? En ole ihan varma että tuo sinun kertoma totuus ole nyt se koko totuus... En uhkaustilanteita kyllä nähnyt mutta jotenkin tuntuu siltä. No myönteistä arvostusta kai tässä ketjussa vieläkin pitäisi antaa, eli turhaa on tässä mitään negatiivisiä arvailuja aloittamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Ma-kE-69

Jäsen
Suosikkijoukkue
KiVa
Siksikö ne kolikot rupesi syöksymään jäähän kun ottelu oli ohi? En ole ihan varma että tuo sinun kertoma totuus ole nyt se koko totuus... En uhkaustilanteita kyllä nähnyt mutta jotenkin tuntuu siltä. No myönteistä arvostusta kai tässä ketjussa vieläkin pitäisi antaa, eli turhaa on tässä mitään negatiivisiä arvailuja aloittamaan.

Vannon että on totta. Minä olen juuri se jolle hallin turvallisuuspäällikkö asian tuli ilmoittamaan! Että sellaista kulttuuria ja arvaa ketä tai mitä faniporukkaa en enään arvosta tipan tippaa.
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Siis että joku oli uhkaillut, ja pelin loppuhetkillä turvallisuuspäälikkö tulee kertomaan sen asian teille... Ok käsitin koko jutun väärin, mutta kiinnostaisi kuulla enemmän tästä.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Normaali käytäntö ollut että vierasfanit pääsevät ulos vasta hallin tyhjennyttyä.
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Kun TuTo Rebels oli Vaasassa niin turvallisuuspäälikkö tuli ennen pelin loppua sanomaan minulle jos saisin pidettyä porukan sisällä n.10 minuuttia pelin lopumisen jälkeen. Siinä sitten kateltiin parhaiden pelaajien palkitseminen ja otettiin vastaan joukkueen tervehdykset enne kuin yksikään meistä poistui. En tiedä oliko turvamiehillä vihiä mutta siellä ne kuitenkin vielä odottivat ulkona ne riidanhaastajat, selkäänpotkijat, kakarat ja tuulen nus...mat Vaasalaisen fanikulttuurin edustajat.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Vaasassa monet pelit vuosienvarrella käyneenä ja muutaman kerran vähän isommallakin porukalla, niin tämä oli kyllä ensimmäinen kerta kun näin kävi!


Uudet turvallisuusvastaavat, uusi käytäntö.
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Vaikka jotkut täällä ovat sitä mieltä, että rummut eivät olisi oikeaa kannustamista niin sillä ei ole merkitystä jos se auttaa joukkuetta voittoihin.

Turun Sanomien sivulta: "Kotiavauksen h-hetkellä Lehkonen halusi korostaa myös tämän kauden fanijoukon merkitystä.

- Ryhmä on ollut huomionarvoisesti tukena koti-ja myös vieraskentillä, Ika kehui katsomon rumpuryhmää."

Kiitos Ikalle palautteesta:) ja onnea mestaruusjahtiin!!
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Vaikka jotkut täällä ovat sitä mieltä, että rummut eivät olisi oikeaa kannustamista niin sillä ei ole merkitystä jos se auttaa joukkuetta voittoihin.

Pelkkä rummun hakkaaminen ei ole kannustusta vaan rummun hakkaamista. Laulujen rytmittäjänä yksi rumpu toimii helvetin hyvin jos sitä osataan käyttää oikein. Tällä hetkellä ei ole kuin yksi jengi joka käyttää rumpua oikein. Oikein on tietysti rajallinen käsite, Joensuussa se tarkoittaa neljää rumpua joita hakataan koko ajan täysillä, Mikkelissä on yritystä mutta homma ei toimi koska fanit eivät laula.
 
Kouvolassa ennen plejareita haudattiin sotarumpu kokonaan ja hommahan lähti toimimaan mainiosti. Laulut ja huudot kuuluvat paremmin ja ennen kaikkea muu yleisö lähtee taputukseen mukaan paremmin kuin ennen. Ei ole enää rumpua, joka tekee ns. "työt."

Pelkkä rummun hakkaaminen kannustamisena on huijausta? Eiks je?

Tällä kaudella Kouvolassa meininki oli parasta ikinä fanikulttuurin kannalta, toivottavasti ensi kaudella jatketaan samaa menoa ja porukkaakin lisääntyy.

Playoffseissa muutenkin kotona oli paljon parempi meno päädyssä:

http://www.mestis.fi/mediagalleria/album74/IMG_2463
http://www.mestis.fi/mediagalleria/albums/album74/IMG_2469.jpg
http://www.mestis.fi/mediagalleria/albums/album73/IMG_1764.jpg
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mikkelissä on yritystä mutta homma ei toimi koska fanit eivät laula.

Hämmästyttää, kummastuttaa, tuonhan voisi jo melkein lukea kehuksi!?!? Laulutkin on viriämässä, viimeisissä peleissä raikui jo välillä ihan kohtuu hyvin. Kunhan tätä hommaa yks parikymmentä vuotta treenataan, niin saattaa joku värssy jo irrota oikein komiastikin..
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Kouvolassa ennen plejareita haudattiin sotarumpu kokonaan ja hommahan lähti toimimaan mainiosti. Laulut ja huudot kuuluvat paremmin ja ennen kaikkea muu yleisö lähtee taputukseen mukaan paremmin kuin ennen. Ei ole enää rumpua, joka tekee ns. "työt."

Pelkkä rummun hakkaaminen kannustamisena on huijausta? Eiks je?

Tällä kaudella Kouvolassa meininki oli parasta ikinä fanikulttuurin kannalta, toivottavasti ensi kaudella jatketaan samaa menoa ja porukkaakin lisääntyy.

Playoffseissa muutenkin kotona oli paljon parempi meno päädyssä:

http://www.mestis.fi/mediagalleria/album74/IMG_2463
http://www.mestis.fi/mediagalleria/albums/album74/IMG_2469.jpg
http://www.mestis.fi/mediagalleria/albums/album73/IMG_1764.jpg


Jep, todella hyvä oli meininki pleijareissa. Toivottavasti pääty pysyy fanikatsomona ja meininki jatkuu samanlaisena!

http://www.mestis.fi/mediagalleria/album73/IMG_2195
 

Riffsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punamustat, Keltamustat, mitä näitä nyt on.
Pelkkä rummun hakkaaminen ei ole kannustusta vaan rummun hakkaamista. Laulujen rytmittäjänä yksi rumpu toimii helvetin hyvin jos sitä osataan käyttää oikein. Tällä hetkellä ei ole kuin yksi jengi joka käyttää rumpua oikein. Oikein on tietysti rajallinen käsite, Joensuussa se tarkoittaa neljää rumpua joita hakataan koko ajan täysillä, Mikkelissä on yritystä mutta homma ei toimi koska fanit eivät laula.

Jees. Ehkäpä saamme ensivuonna jo 5 rumpua paikalle. Sitten parit pellit ja setti soimaan :) Olihan siellä yhdessä ottelussa mm. kokonainen rumpusettikin paikalla, jota hakattiin niin vietävästi Ema Hurskaisen toimesta. Tosin, edessä soitti sitten ihan orkesterikin. 4 kertaa "Jokipo maaleja" irtosi silloin.

Kummasti tämä on taas mennyt Vaasa vs. Muut -vittuiluun tämä ketju. Tarkastetaas topic ja jatketaan sitten...
 
Viimeksi muokattu:

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kummasti tämä on taas mennyt Vaasa vs. Muut -vittuiluun tämä ketju. Tarkastetaas topic ja jatketaan sitten...

Muistetaanpa, että ketjun avaaja olin minä - Vaasalaisen Sportin intohimonen rääväsuinen huutaja, lauluja laulava ja ehkä rumpukalvoja puhkova mene ja tiedä! Oikeasti jotakin on tapahtumassa Suomalaisessa kiekkokatsomossa - respektiä joillekin bändeille annoin jo aiemmin ketjua avatessa, mutta jos tarinat pitävät paikkansa Kouvolasta - kaudella nyt vain yksi peli sielä nähtynä - niin eteenpäin menoa on tapahtunut tavalla jota minä arvostan!

ps. Arvostus sille Kajaanilaiselle, jonka ääni ainoana kuului kaiken aikaa vaffana Hokki-Jukurtit sarjassa telkasta! Jos tämmösellä äänellä varattu kaveri osaisi ja pystyisi avaamaan kunnon lauluja ni voisi tulla hyvää settiä!
 
Viimeksi muokattu:

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
SPORTTIKOTKA kirjoitti:
ps. Arvostus sille Kajaanilaiselle, jonka ääni ainoana kuului kaiken aikaa vaffana Hokki-Jukurtit sarjassa telkasta! Jos tämmösellä äänellä varattu kaveri osaisi ja pystyisi avaamaan kunnon lauluja ni voisi tulla hyvää settiä!
Juu olen samaa mieltä. Minäkin kuuntelin tiistain Hokki-Jukurit pelissä että kyllä on joku sinnikäs ja urhea kannattaja Hokilla. "Hokki-Hokki-Hokki" kuului läpi pelin eikä kaveri hyytynyt. Täydet ponat kaverille!
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Muistetaanpa, että ketjun avaaja olin minä - Vaasalaisen Sportin intohimonen rääväsuinen huutaja, lauluja laulava ja ehkä rumpukalvoja puhkova mene ja tiedä! Oikeasti jotakin on tapahtumassa Suomalaisessa kiekkokatsomossa - respektiä joillekin bändeille annoin jo aiemmin ketjua avatessa, mutta jos tarinat pitävät paikkansa Kouvolasta - kaudella nyt vain yksi peli sielä nähtynä - niin eteenpäin menoa on tapahtunut tavalla jota minä arvostan!

Kouvolan toiminnan kehittymisen oon mäkin huomannut. Tuo tifo nyt oli mitä oli mutta pointsit siitä että halua kehittää toimintaa löytyy. Tuohon ryhmään vielä 5-10 jannua lisää niin näyttää jo ihan hyvältä. Plussat myös siitä että ei rumpua, koska noin pieni ryhmä ei välttämättä rumpua tarvitse.
 

Thomasson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kouvolassa ennen plejareita haudattiin sotarumpu kokonaan ja hommahan lähti toimimaan mainiosti. Laulut ja huudot kuuluvat paremmin ja ennen kaikkea muu yleisö lähtee taputukseen mukaan paremmin kuin ennen. Ei ole enää rumpua, joka tekee ns. "työt."

Otetaan nyt jo opiksi Mikkelissäkin!

Ei meillä juuri erilainen yleisö ole kuin vaikka Kouvolassa. Siis kyllä se homma vaan lähtee paremmin toimimaan, kun jätetään ne rummut bändin autotalliin. Mikkeliläisfaneihin mitä parhain verrattava, KooKoon Kuudes Kenttäpelaaja, on osoittanut kauden edetessä hienoa eteenpäin menoa, joten SarvisClubillakin olisi ensi kaudeksi jo korkea aika antaa muutosten tuulien puhaltaa. Kenelläkään mikkeliläisfanilla ei pitäisi olla KKtigin viestiä koskien mitään kyseenalaistettavaa.

Myös fågelin viimeiset kirjoitukset ovat olleet täyttä asiaa, ja ehkä siinä oli pientä tsemppiä havaittavissa Mikkelin suuntaan. Tulkitsin ainakin itse hänen viestinsä sellaiseksi vihjaukseksi, että lauluja kaivetaan tulevaisuutta varten takataskusta lisää ja pidetään maksimissaan yksi rumpu tahdittamassa. Kovaääninen ja aktiivinen laulunaloittaja olisi myös toivottava lisä ensi kaudelle.

Eiköhän siis pistetä tuulemaan, eikä vain meinata. Meillä on potentiaalia - ei se niin vaikeaa ole!
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Myös fågelin viimeiset kirjoitukset ovat olleet täyttä asiaa, ja ehkä siinä oli pientä tsemppiä havaittavissa Mikkelin suuntaan. Tulkitsin ainakin itse hänen viestinsä sellaiseksi vihjaukseksi, että lauluja kaivetaan tulevaisuutta varten takataskusta lisää ja pidetään maksimissaan yksi rumpu tahdittamassa. Kovaääninen ja aktiivinen laulunaloittaja olisi myös toivottava lisä ensi kaudelle.

Eipä olisi uskonut tällaista viestiä mikkelin suunnalta kirjoitetuksi. Kuka teidät päästi säkistä ulos kun nyt olette tajunneet että se iänikuinen rummun raiskaaminen ei välttämättä ole paras keino saada uusia naamoja katsomoon ja samalla viemään toimintaa eteenpäin.

Jo pelkästään se, että rummut jätetään pois tai niitä on isommilla ryhmillä yksi pitämässä tahtia on jo 100 kertaa parempaa mitä tähän mennessä on nähty.

Nyt kun jotkut on huomannut että on muitakin tapoja kannustaa omaa joukkuettansa kuin hakata kymmentö rumpua niin keskustelua voi jo jossain määrin käydä.

Eiköhän ensi kaudella Vaasassa taas ole muutaman tifo kun jengiä on hallissa enemmän kuin tällä kaudella.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Vaikka jotkut täällä ovat sitä mieltä, että rummut eivät olisi oikeaa kannustamista niin sillä ei ole merkitystä jos se auttaa joukkuetta voittoihin.

Turun Sanomien sivulta: "Kotiavauksen h-hetkellä Lehkonen halusi korostaa myös tämän kauden fanijoukon merkitystä.

- Ryhmä on ollut huomionarvoisesti tukena koti-ja myös vieraskentillä, Ika kehui katsomon rumpuryhmää."

Kiitos Ikalle palautteesta:) ja onnea mestaruusjahtiin!!

Eiköhän tuo itsensä kehuminen viestistä toiseen ala jo riittää. Kaikki varmaan tietää että sun mielestä te olette parhaita koska teillä on isoin rumpu.
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Eiköhän tuo itsensä kehuminen viestistä toiseen ala jo riittää. Kaikki varmaan tietää että sun mielestä te olette parhaita koska teillä on isoin rumpu.
Ei kun musta me ollaan parhaita kun en ole vielä parempia nähnyt. Voi johtua siitäkin, että TuTo on ollut niin ylivoimainen niissä matkapeleissä missä olen ollut, että se on tappanut vastustaja fanien kannatuksen. Sport - TuTo 1-8, Salamat - TuTo 2-9, K-vantaa - TuTo 1-4,KooKoo - TuTo 1-6. Ei mullekkaan ole paljon epäselväksi jäänyt mikä sun mielestä on paras. Jos meidän joukkue pitää siitä, että meillä soitetaan rumpuja niin eipä juurikaan paljon kiinnosta mitä esim. Sport fanit rummuista ovat mieltä. Fågel jos sovitaan, että sä hoidat Mestishalleihin häkit vierasfaneille ja me Rebelsseissä soitetaan rumpuja.
 
Nimimerkki Thomasson taitaa siis olla näitä henkilöitä, jotka haluavat Mikkelissä parantaa hommaa oikeasti. Mielestäni mitään radikaalia ei ole vielä siellä tapahtunut ja tänään n. 60-70 fanin kanssa päästään se todistamaankin. En tiedä tarvitseeko olla häkissä.

Kaiken A, B, C ja D on se, että porukan ns. "puuhamiehillä" on oikeasti kiinnostusta lutuurista. Mutta Mikkelissä tuppaa olemaan niin, että puuhamiehet/naiset pitävät yllä vain jonkinsortin kerhotoimintaa.
 

Thomasson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
SarvisClubin puuharyhmän tulisi tosiaankin istahtaa alas ja pohtia, olisiko katsomon puolella mahdollisesti kehitettävää. On suorastaan typerää olla itsepäinen ja ajatella, että tehdään niin kuin on aina tehty. Ei muutoksia tule, ellei oteta härkää sarvista kiinni. Pekutti tokaisi, että värssyt varmaankin irtoavat parinkymmenen vuoden kuluttua komeasti, mutta tähän voin kyllä kertoa, etteivät ne silloin sen paremmin irtoa ellei laiteta haisemaan.

Se, että valmentaja on sanonut rumpujen kuuluvan katsomoon ei ole mikään peruste rajattomalle hakkaamiselle. Mestiksen pelaajat ovat arvostaneet Vaasan tunnelmaltaan selvästi parhaaksi, mikä kertoo mielestäni karua kieltään siitä, että pidetyin tunnelma saadaan rummuitta tai sitten niin, ettei rumpua meinaa edes kuulla sen ollessa nimenomaan tahdittajan tehtävässä. Lisäksi ne Jukurien pelaajat, joiden mielipiteen asiasta tiedän, ovat sanoneet ettei rummuilla ole väliä, jos tunnelma vain on hyvää.

Muu toiminta (oheistapahtumat ja matkojen järjestäminen) on ollut loistotasoa, mutta nyt olisi syytä laittaa katsomossakin tuulemaan ja luoda "lutuuria". Yksinkertaisesti: aloitetaan helpoilla lauluilla eikä käytetä rumpua muuhun kuin tahdin luomiseen. Rumpua ei joka kohdassa mukaan tarvitse ottaa ollenkaan. Laulujahan on SarvisClubin foorumeilla ehdoteltukin, mutta käyttöön niitä ei ole liiemmin otettu. Tähän muutos ja hyvät laulut käyttöön. Itsestänikin löytyy sen verran taiteilijan sielua, että pystyn aina pari uutta värssyä käyttöön tuomaan.

Itse en SarvisClubin johtoportaaseen kuulu, mutta muuten olen toimintaa tarkkaillut aktiivisesti. Olen fågelin tavoin varma, että saamme toimintaamme enemmän ihmisiä mukaan yksinkertaisilla vinkeillä, joita on täälläkin kerrottu. Minulla olisi vielä sellainen oma ehdotus, että SarvisClub voisi ottaa yhteyttä muutamaan innokkaaseen kannattajaan, joilla tiedetään halua kannustuksen parantamiseen ja tehdä näistä matseihin joukon, joka pääsääntöisesti aloittaa huutoja ja lauluja.

Aiheen kysymykseen vastatakseni: arvostukseni ansaitsevat ehdottomasti faniryhmät, joilla katsomohomma toimii. Parhaiten se toimii Jokerien faneilla. Arvostustani lisää, jos ryhmien edustajat pystyvät neuvomaan muita saadakseen ylipäänsä suomalaista katsomokulttuuria eteenpäin.
 

Riffsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punamustat, Keltamustat, mitä näitä nyt on.
Juu, rumpuhommaakin Joensuussa tässä pohdimme. Lopputulos demokraattisella päätöksellä - Rummut jää. Itse henk.koht. olin niitä vastaan, korkeintaan yhtä kannua paukutellen. Joensuussa kumminkin noita rumpuloita, ja kornetti, on ollut päädyssä aikasta pitkän aikaa. Olkoon se sitten Joensuulainen anti fanitoimintaan, tykkäsi siitä jotkut tahi ei.

Kyllähän sen rumpujen paukutus sotki viimekin kaudella muutamia hyviä laulusuoritteita päädyssä, mutta antaa niiden rumpaleiden paukuttaa :) Kyllä siellä 3-4 penkkiriviä taaempana paremmin viihtyy, kun ei kannu kumise korvaan. Ihan työnkin puolesta joutuu toisaalta korviaan varomaan.

Näillä mennään ja peliä vaan!
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Kyllähän sen rumpujen paukutus sotki viimekin kaudella muutamia hyviä laulusuoritteita päädyssä, mutta antaa niiden rumpaleiden paukuttaa :) Kyllä siellä 3-4 penkkiriviä taaempana paremmin viihtyy, kun ei kannu kumise korvaan. Ihan työnkin puolesta joutuu toisaalta korviaan varomaan.

En mä tiedä kenen etu se on että ne jotka näitä rumpuja väkisin haluavat halleissa hakata, tappavat niiden halun yrittää tuoda lauluja ym. katsomoon juuri tuolla epämääräisellä rummun raiskaamisella. Homma vaan yksinkertaisesti on niin että joko hakataan rumpuja tai lauletaan. Molempia ei pysty toteuttamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös