Vastataan nyt tännekin vähän jälkijunassa.
Eli meikäläinen hurauttelee vuoden 94 Seat Cordoballa. Kaikki tuntuvat muistavan kovin hyvin nämä kaikki tekniset tiedot, vähän pinnisteltyäni nimen perään taitaa sopia merkkisarja 1.6 CLX. Enpä ole noihin juttuihin paljoa huomiota kiinnittänyt, minulle riittää, että auto vie pisteestä A pisteeseen B.
Volkswagenin teknologia on kohtuullisen hyvin kestänyt. Tosin eipä niitä kilometrejäkään ole paljoa tullut. Olen auton ainoa käyttäjä ja suosin joukkoliikennettä, joten mittarissa on vasta n. 50 000 km. Ensimmäinen isompi remontti tuli tänä keväänä, kun piti ruostunutta pakoputkistoa remontoida kunnolla ja siihen upposi jotain kolmisen tonnia. Otti päähän.
Sen sijaan epsanjalaisilla olisi kaikissa kosmeettisissa pikkujutuissa vähän parannettavaa. Minulle on ehtinyt käydä seuraavat jutut:
- Kuljettajan oven kahva jäi käteen. (Osittain omaa syytä, sillä yritin talvella avata jäätynyttä ovea hieman turhan kovakouraisesti... Mutta silti - ei se olisi niin helposti saanut irrota.)
- Keväällä 99 ajellessani pleijarimatsiin Blues - HIFK huomasin jossain Leppävaaran kohdalla, että jotain lensi näkökenttäni sivusta takapenkille päin. No, seuraavan kerran kun yritin laittaa pyyhkijöitä päälle, huomasin, että puolet viiksestä puuttuu. Sieltähän takapenkiltä se puolikas sitten löytyi. Oli ilmeisesti katkennut, kun laitoin pesutoiminnon päälle.
- Suuntavilkku oikeallekin ehti hajota silleen, että viikseä (vai viistä? vaikeaa tämä suomenkieli) joutui pitämään yläasennossa, että se olisi toiminut.
No, onneksi sitä pakoputkiremonttia lukuunottamatta kaikki on ollut aika halpoja korjata, joten olen minä kuitenkin ihan tyytyväinen siihen helvetin romuun. Ei ole kertaakaan jättänyt tien päälle ja vain kerran kieltäytynyt käynnistymästä. Se oli muuten perjantai 13. päivä.... Onneksi en ole taikauskoinen...
EDIT: sana "helppoja" muutettu muotoon "halpoja". Jokuhan olisi vielä voinut luulla, että itse osaisin korjata autoja... *Kummassas päässä se moottori olikaan...?*