Miten mulle tulee tästä Melomon valinnasta mieleen R-P Lehtosen pestaus katastrofikaudella? Niin, ja kaikkihan tietävät miten siinä kävi. Ei kuulosta lainkaan hyvältä, että Elomo pelaa samoin kortein kuin Suikkanen lähtökohtaisesti eli varsinaista pelitaktiikkaa ei itseasiassa ole, pelataan vaan sähäkästi reagointikiekkoa. On aivan eriasia saada A-junnujen pelaaminen toimimaan muutaman vahvan yksilön voimin kuin liigajoukkue, jossa pelataan muutenkin paljon organisoidummin ja järkevämmin kuin A-junnuissa. Elomo oli itse vähän sellainen duunarilaituri, joten ainekset pelityylin nivomisen valmennukseen on olemassa varmaankin, ei siitä niin kauaa ole kun Melomo itse pelasi. Okei, Elomo tulee pelaajien kanssa toimeen, hyvä juttu, mutta kyllä uskottavuus karisee kuin havut joulukuusesta tapannpäivänä, jos valmentajalta loppuvat yksinkertaisesti keinot kesken. Mielenkiintoista on myös se, että mikä on kostajan rooli valmennuksessa. Tyytyykö Kipru jauhamaan purkkaa ja kuiskuttelemaan Elomon korvaan, että "näin ne ton tota noin avauspelaamisen Islanderis käynnisti ja sillain" hallin kattoon samaan aikaan tuijotellen vai onko ex-huippupakilla annettavaa oikeasti valmennuksellisessa mielessä. Norreen luotan mv-osaamisessa, siinä hän on varmasti parempi kuin vikalla kaudella pelaajana. Toivottavasti Norrella olisi puolustuspelaamiseenkin asiaa.
Luulen, että Elomo peluuttaa lupaavia A-junnuja enemmän kuin Suikkanen. Karvonen ja Siiki saavat varmaankin jossain vaiheessa näyttöpaikkaa miksei myös David Nemecek tai Alex Giorgiev maalissa?
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, sillä lähdetään availemaan toista kvartaalia.